Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Do kilku punktów miałem dodatkowe pytania, a Ty odpowiedziałeś zanim je zadałem!
Root - pytania i wątpliwości
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Root
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Do kilku punktów miałem dodatkowe pytania, a Ty odpowiedziałeś zanim je zadałem!
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Root
Dodatkowe pytanie:
Jeśli w trakcie walki usunę 1 wojownik, 1 budynek i 1 żeton przeciwnika, to ile dostanę punktów?
1 pkt (literalnie czytając 3.2.1, zapis niejednoznaczny IMHO) czy 2 pkt (1 za budynek + 1 za żeton) ?
Jeśli w trakcie walki usunę 1 wojownik, 1 budynek i 1 żeton przeciwnika, to ile dostanę punktów?
1 pkt (literalnie czytając 3.2.1, zapis niejednoznaczny IMHO) czy 2 pkt (1 za budynek + 1 za żeton) ?
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root
2 punkty - możesz też zerknąć na ramkę na 8 stronie instrukcji i użytej tutaj liczby pojedynczej. Za każdym razem gry usuwasz żeton lub budynek przeciwnika otrzymujesz punkt zwycięstwa - a że robisz to dwa razy, to otrzymujesz 2 punkty
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Root
Warto pamiętać, że włóczęga atakując wroga dostaje dodatkowy punkt za każdy komponent (w tym wojowników)!PytonZCatanu pisze: ↑22 paź 2019, 12:30 Dodatkowe pytanie:
Jeśli w trakcie walki usunę 1 wojownik, 1 budynek i 1 żeton przeciwnika, to ile dostanę punktów?
1 pkt (literalnie czytając 3.2.1, zapis niejednoznaczny IMHO) czy 2 pkt (1 za budynek + 1 za żeton) ?
Czyli w powyższym przykładzie zgarnąłby 2 punkty atakując frakcję neutralną/sojuszniczą i aż 5 punktów walcząc z wrogiem!
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Root
To akurat nie do końca prawda. Dostanie 3 punkty. Vagabond dostaje punkty tylko za wrogich wojowników i to dodatkowo tylko w swojej turze.Lolas pisze: ↑22 paź 2019, 13:35Warto pamiętać, że włóczęga atakując wroga dostaje dodatkowy punkt za każdy komponent (w tym wojowników)!PytonZCatanu pisze: ↑22 paź 2019, 12:30 Dodatkowe pytanie:
Jeśli w trakcie walki usunę 1 wojownik, 1 budynek i 1 żeton przeciwnika, to ile dostanę punktów?
1 pkt (literalnie czytając 3.2.1, zapis niejednoznaczny IMHO) czy 2 pkt (1 za budynek + 1 za żeton) ?
Czyli w powyższym przykładzie zgarnąłby 2 punkty atakując frakcję neutralną/sojuszniczą i aż 5 punktów walcząc z wrogiem!
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Root
Grałem tak, jak piszesz i był to błąd na niekorzyść włóczęgi.
19 strona instrukcji:
Od teraz otrzymujesz
Punkty Zwycięstwa za każdym razem, gdy w wyniku walki podczas swojej tury usuniesz z Mapy dowolny
komponent tej Frakcji, jako dodatkową premię do punktów otrzymanych za usunięcie budynków i żetonów
tejże Frakcji.
Jeszcze dokładniej opisuje to Księga Praw: 9.2.9 IIIa
19 strona instrukcji:
Od teraz otrzymujesz
Punkty Zwycięstwa za każdym razem, gdy w wyniku walki podczas swojej tury usuniesz z Mapy dowolny
komponent tej Frakcji, jako dodatkową premię do punktów otrzymanych za usunięcie budynków i żetonów
tejże Frakcji.
Jeszcze dokładniej opisuje to Księga Praw: 9.2.9 IIIa
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Root
Ha, to ciekawe. Muszę sprawdzić czy w angielskim rulebooku u mnie jest tak samo. Ale online faktycznie wygląda, że jest to za dowolną rzecz. No cóż, Vagabond jednak mocniejszy kapkę.
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Root
Kolejne pytanie:
Włóczęga posiada zużyty (czyli zakryty) przedmiot. Przedmiot zostaje uszkodzony w walce. Następnie zostaje naprawiony.
1. To legalne, aby uszkodzić zużyty przedmiot? (chyba tak)
2. Czy naprawiony przedmiot "wraca" co plecaka w formie, jaką miał wcześniej (w powyższym przykładzie wraca jako "zużyty")?
3. Czy może powrócić od razu na odpowiedni tor?
4. Czy w momencie, kiedy przedmiot jest wskazany jako "uszkodzony i zużyty" można taki przedmiot "odkryć" w fazie świtu zanim go naprawimy (w fazie dnia)?
dodatkow:
5. Czy jeśli raz ktoś staje się wrogiem Włóczęgi, zostaje nim do końca gry, czy relacja może się poprawić? (chyba tylko podczas formowania koalicji)
Włóczęga posiada zużyty (czyli zakryty) przedmiot. Przedmiot zostaje uszkodzony w walce. Następnie zostaje naprawiony.
1. To legalne, aby uszkodzić zużyty przedmiot? (chyba tak)
2. Czy naprawiony przedmiot "wraca" co plecaka w formie, jaką miał wcześniej (w powyższym przykładzie wraca jako "zużyty")?
3. Czy może powrócić od razu na odpowiedni tor?
4. Czy w momencie, kiedy przedmiot jest wskazany jako "uszkodzony i zużyty" można taki przedmiot "odkryć" w fazie świtu zanim go naprawimy (w fazie dnia)?
dodatkow:
5. Czy jeśli raz ktoś staje się wrogiem Włóczęgi, zostaje nim do końca gry, czy relacja może się poprawić? (chyba tylko podczas formowania koalicji)
Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, 15:06 przez PytonZCatanu, łącznie zmieniany 1 raz.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Root
Ad. 1. Tak. Co prawda nie znalazłem odpowiedzi wprost, ale skoro 9.5.7 mówi o tym, że po naprawie przedmiot wraca na swoje miejsce/tor zachowując stronę na którą jest obrócony to oznacza, że może zostać uszkodzony będąc na dowolnej stronie.
Ad. 2. Tak (9.5.7)
Ad. 3. Tak (9.5.7)
Ad. 4. Jedyne ograniczenie jakie jest w instrukcji dotyczy użycia (wyczerpania) przedmiotu (musi być nieuszkodzony) , więc moim zdaniem można odkryć uszkodzony przedmiot.
Ad. 2. Tak (9.5.7)
Ad. 3. Tak (9.5.7)
Ad. 4. Jedyne ograniczenie jakie jest w instrukcji dotyczy użycia (wyczerpania) przedmiotu (musi być nieuszkodzony) , więc moim zdaniem można odkryć uszkodzony przedmiot.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root
W moim mniemaniu nie. Instrukcja mówi, że przedmiot może być w trzech stanach - odkryty, zakryty i uszkodzony. W Świcie można odwracać jedynie zakryte przedmioty. Co więcej zgodnie z grafiką na stronie 17 instrukcji, przedmiot uszkodzony zawsze należy kłaść zakrytą stroną do góry. Poza tym nawet fabularnie - odkrywanie to przygotowywanie przedmiotów na kolejny dzień, a ciężko jest przygotować uszkodzony przedmiot
Nie da się poprawić, nawet pomagając Wrogowi za przedmioty (9.2.9 IIIc). Jedynie koalicja może to zmienić i wtedy Wróg staje się neutralny.PytonZCatanu pisze: ↑23 paź 2019, 14:52 Kolejne pytanie:
5. Czy jeśli raz ktoś staje się wrogiem Włóczęgi, zostaje nim do końca gry, czy relacja może się poprawić? (chyba tylko podczas formowania koalicji)
- Lolas
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Root
Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:
Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Gdyby uszkodzenie przedmiotu automatycznie wyczerpywało go, to powyższa zasada nie miałaby sensu
Na BGG można znaleźć kilka dyskusji na ten temat, np. TU albo jeszcze obszerniejsza TU.
I jeszcze z oficjalnego FAQ :
Q1. I’d like to do something, and the rules don’t say that I can’t do it. Can I do it?
A1. Within the confines of the action, you can assume yes! We have yet to encounter such an edge case that wasn’t as designed.
Nadal uważam, że przedmiot może być w 4 stanach. Masz polską instrukcję czy angielską z wcześniejszych wydań?
/odkryty-zakryty/ /uszkodzony-nieuszkodzony/ to dwa odrębne i niepowiązane stany.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root
Polską i jak dla mnie tekst na stronie 17 instrukcji wyraźnie wskazuje, że stany przedmiotów są tylko trzy. Niemniej po zapoznaniu się z przytoczonymi przez Ciebie wątkami z BGG przyznać muszę, że jednak przychylam się do Twojej interpretacji Aż szkoda, że nie zostało to bardziej doprecyzowane, żeby nie było żadnych wątpliwości.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Root
Portal pozostawił w polskiej instrukcji tekst o trzech stanach, który został usunięty z angielskich po zmianach (dawniej uszkadzany przedmiot był zakrywany, a naprawa automatycznie go odkrywała). Angielska poprawiona instrukcja została opublikowana w styczniu tego roku na BGG.Nidav pisze: ↑23 paź 2019, 17:46Polską i jak dla mnie tekst na stronie 17 instrukcji wyraźnie wskazuje, że stany przedmiotów są tylko trzy. Niemniej po zapoznaniu się z przytoczonymi przez Ciebie wątkami z BGG przyznać muszę, że jednak przychylam się do Twojej interpretacji Aż szkoda, że nie zostało to bardziej doprecyzowane, żeby nie było żadnych wątpliwości.
Spoiler:
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Root
Pozostaje niepewność, czy można odkryć uszkodzony przedmiot
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1093
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 31 times
Re: Root
Tak ,ale wydaje mi się, że nie jest legalne przesuniecie zakrytego przedmiotu na tor ani podczas naprawy ani w innej sytuacji...Lolas pisze: ↑23 paź 2019, 16:24
Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:
Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Więc mozna by te zasady doprecyzować - "gotowe" - przesuniecie na tor lub do plecaka, "użyte" - przesunięcie do plecaka.
Ale moge sie mylić.
W kazdym razie grajać wczoraj gdy przyjelismy interpretacje ze po uzyciu przmiotu do questa , zużyty plecak spadł z toru i przestał sie liczyć do pojemności.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Root
Nie mylisz się, po prostu w cytacie pominięto nawiasy zawierające istotne informacje.Rafal_Kruczek pisze: ↑24 paź 2019, 09:21Tak ,ale wydaje mi się, że nie jest legalne przesuniecie zakrytego przedmiotu na tor ani podczas naprawy ani w innej sytuacji...Lolas pisze: ↑23 paź 2019, 16:24
Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:
Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Więc mozna by te zasady doprecyzować - "gotowe" - przesuniecie na tor lub do plecaka, "użyte" - przesunięcie do plecaka.
Ale moge sie mylić.
W kazdym razie grajać wczoraj gdy przyjelismy interpretacje ze po uzyciu przmiotu do questa , zużyty plecak spadł z toru i przestał sie liczyć do pojemności.
Księga Praw 9.5 pisze:Jeżeli gracz wyczerpie X, T lub B na odpowiadającym im torze, przenosi je do Plecaka.
Księga Praw 9.5.7 pisze:Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden H, aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka (jeżeli M, H, S, C lub F) lub na odpowiedni tor (jeżeli odkryte X, T, B) zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Root
Który zapis z Instrukcji lub Księgi Praw sugeruje, że nie można tego zrobić?
Bo 9.4.1 nie ma żadnych obostrzeń co do tego, które przedmioty można przygotować.
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1093
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 31 times
Re: Root
Dyskusja https://bgg.cc/thread/2137799/vagabond- ... ged-items/ ( rozpoczeta chyba jeszcze chyba przed rozpowszechnieniem się zmiany balansowej ) wyjasnia wiele spraw.GrzeL pisze: ↑24 paź 2019, 11:09Nie mylisz się, po prostu w cytacie pominięto nawiasy zawierające istotne informacje.Rafal_Kruczek pisze: ↑24 paź 2019, 09:21Tak ,ale wydaje mi się, że nie jest legalne przesuniecie zakrytego przedmiotu na tor ani podczas naprawy ani w innej sytuacji...Lolas pisze: ↑23 paź 2019, 16:24
Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:
Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Więc mozna by te zasady doprecyzować - "gotowe" - przesuniecie na tor lub do plecaka, "użyte" - przesunięcie do plecaka.
Ale moge sie mylić.
W kazdym razie grajać wczoraj gdy przyjelismy interpretacje ze po uzyciu przmiotu do questa , zużyty plecak spadł z toru i przestał sie liczyć do pojemności.Księga Praw 9.5 pisze:Jeżeli gracz wyczerpie X, T lub B na odpowiadającym im torze, przenosi je do Plecaka.Księga Praw 9.5.7 pisze:Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden H, aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka (jeżeli M, H, S, C lub F) lub na odpowiedni tor (jeżeli odkryte X, T, B) zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Podobno w polskiej wersji przewodnika zachowało sie zdanie ze sa tylko 3 stany przedmiotów. I nie ma zdania o tym że gotowosc/wykorzystanie oraz zapesucie/nieuszkodzenie nie sa z soba powiązane... Nie mam tego jak sprawdzic, czy to prawda?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Root
O trzech stanach żetonu napisałem wczoraj w tym (za co nawet dałeś mi kciuka w górę), jak i głównym wątku, a dzisiaj w głównym o zachowaniu w 9.2.5 są też trzy wymienione zamiast dwóch (odkryty i zakryty).Rafal_Kruczek pisze: ↑24 paź 2019, 12:40 Podobno w polskiej wersji przewodnika zachowało sie zdanie ze sa tylko 3 stany przedmiotów. I nie ma zdania o tym że gotowosc/wykorzystanie oraz zapesucie/nieuszkodzenie nie sa z soba powiązane... Nie mam tego jak sprawdzic, czy to prawda?
Re: Root
1) Czy Sojusz Stworzeń Leśnych może użyć akcji rewolta i nie umieszczać swojej bazy [bo już jej nie ma wolnej] oraz nie umieszczać Oficerów [bo również nie ma ich wolnych]?
2) Co się dzieje kiedy w Dynastii Orlich Gniazd chce zagrać kartę dominacji ptaków jako dekret? karta ta ląduje odkryta do użycia przez innych graczy, a ja dociagam inna ptasia kartę w zamian [żeby zaznaczyć dekret] ?
3) czy szpitale polowe Markizy działają tak, że wystarczy że dorzucę jedna kartę z odpowiednim symbolem i przenoszę do swojej bazy wszystkie zabite jednostki, czy tylko jedną? I jak jedną, to czy mogę zagrać więcej kart z odpowiednim symbolem żeby przenieść więcej jednostek?
2) Co się dzieje kiedy w Dynastii Orlich Gniazd chce zagrać kartę dominacji ptaków jako dekret? karta ta ląduje odkryta do użycia przez innych graczy, a ja dociagam inna ptasia kartę w zamian [żeby zaznaczyć dekret] ?
3) czy szpitale polowe Markizy działają tak, że wystarczy że dorzucę jedna kartę z odpowiednim symbolem i przenoszę do swojej bazy wszystkie zabite jednostki, czy tylko jedną? I jak jedną, to czy mogę zagrać więcej kart z odpowiednim symbolem żeby przenieść więcej jednostek?
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root
Jeśli nie ma już wolnych baz, to nie można zrobić Rewolty, gdyż nie spełnia się wymagania, żeby w ogóle wybrać polanę (Księga Praw, 8.4.1, podpunkt I - kluczowe są tu słowa "niewybudowanej jeszcze bazy"). Jeśli za to możesz zrobić rewoltę (czyli przykładowo masz żeton Sympatyków na polanie króliczej i wciąż na Twojej planszy jest królicza baza), to możesz to zrobić, nawet jeśli nie masz na tyle wojowników, żeby dołożyć oficera (Księga Praw, 2.5, pierwszy paragraf - jeśli masz rozmieścić coś, a nie jesteś w stanie, to dokładasz ile możesz). Ważne jest tu rozróżnienie na efekt i początkowe wymagania.
Wkładasz kartę normalnie pod planszetkę. Jeśli dojdzie do Zamieszek, bo nie będziesz w stanie zrealizować jednej z kart Dekretu, to odrzucasz wszystkie jego karty - zatem zgodnie z zasadami umieszczasz kartę obok planszy i inni gracze - w tym Ty, jeśli ktoś nie zrobi tego wcześniej - w swojej fazie dnia mogą ją wziąć za kartę o tym samym symbolu.2) Co się dzieje kiedy w Dynastii Orlich Gniazd chce zagrać kartę dominacji ptaków jako dekret? karta ta ląduje odkryta do użycia przez innych graczy, a ja dociagam inna ptasia kartę w zamian [żeby zaznaczyć dekret] ?
Odrzucasz jedna kartę i wszystkie jednostki wracają do polany z żetonem Twierdzy.3) czy szpitale polowe Markizy działają tak, że wystarczy że dorzucę jedna kartę z odpowiednim symbolem i przenoszę do swojej bazy wszystkie zabite jednostki, czy tylko jedną? I jak jedną, to czy mogę zagrać więcej kart z odpowiednim symbolem żeby przenieść więcej jednostek?
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Root
Tak - w zasadzie jak odwrócisz planszetkę jakiekolwiek frakcji, to u góry napisane jest "Spis Komponentów Frakcji". Zatem można spokojnie założyć, że wszystko, co należy do danej frakcji (wojownicy, żetony itp.), to jej komponenty
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Root
Podczas wczorajszej rozgrywki gracz zadał pytanie: Włóczykij może wykorzystać kartę dominacji, aby wejść w koalicję z najsłabszym graczem, pod warunkiem, że ma już 10 punktów, a wybrany gracz nie aktywował karty dominacji. Co w przypadku, gdy koalicja zostanie zawarta a PÓŹNIEJ wybrany gracz będzie chciał aktywować kartę dominacji? Czy jest to legalne, czy nasz "para" musi do końca gry grać na punkty?
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Root
PytonZCatanu pisze: ↑25 paź 2019, 14:12 Podczas wczorajszej rozgrywki gracz zadał pytanie: Włóczykij może wykorzystać kartę dominacji, aby wejść w koalicję z najsłabszym graczem, pod warunkiem, że ma już 10 punktów, a wybrany gracz nie aktywował karty dominacji. Co w przypadku, gdy koalicja zostanie zawarta a PÓŹNIEJ wybrany gracz będzie chciał aktywować kartę dominacji? Czy jest to legalne, czy nasz "para" musi do końca gry grać na punkty?
Zasady wynikające z doświadczenia pisze:P1. Chciałbym coś zrobić, a zasady mi tego nie zabraniają. Czy mogę to zrobić?
O1. W ramach akcji możesz założyć, że tak! Jeszcze nie spotkaliśmy się z akcją wykorzystaną w sposób inny, niż została zaprojektowana.
Kto taki?