Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
A nie sprzedała się? Jak dla mnoe to najlepsza ich gra. Cerebria i Trickerion mimo świetnego wykonania ma za dużo małych zasad które ciężko spamiętać.
Pewnie niektóre sklepy sprowadzą jak commander pack. Ja wolę nie ryzykować więc dodałem już do kalendarza ks
Pewnie niektóre sklepy sprowadzą jak commander pack. Ja wolę nie ryzykować więc dodałem już do kalendarza ks
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Nie mam takiej wiedzy, ale przypuszczam. Wydaje mi sie ze gry w wiekszosci przypadkow w przedsprzedazy sa tansze niz po premierze. Tutaj cena albo sie nie zmienila albo poszla delikatnie w dol. Moge sie mylic i mam nadzieje ze sie myle. Dobrze by bylo zeby albi nie zrazalo sie do wydawania duzych geekowych tytulow typu anachrony czy gloomhaven w polsce.
Anachrony jeszcze na tyle nie ogralem zeby sie wypowiadac, ale setting mi sie bardzo podoba i jestem bardzo ciekawy dodatku.
Anachrony jeszcze na tyle nie ogralem zeby sie wypowiadac, ale setting mi sie bardzo podoba i jestem bardzo ciekawy dodatku.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Zagrałem w Anachrony 3 partię: 2 dwuosobowo i 1 solo. Uważam, że Anachrony pod względem mechanicznym to nic nowego. Tak jak w wielu innych grach zajmujemy pola akcji, zdobywamy surowce, przerabiamy surowce na inne i kupujemy budynki, które ułatwiają przetwarzanie surowców lub umożliwiają zbieranie punktów. I to cały trzon rozgrywki. Ale mamy też tu bardzo ciekawy setting, uzasadnione tematycznie akcje i ciekawe twisty które sprawiają że gra się w ten tytuł ciekawie.
Wykonanie bez zarzutu, graficznie bardzo mi się podoba. Gra na stole może wywoływać efekt wow rozmiarem, jakością wykonania i dbałością o grafikę. Ilość tektury jest ogromna. Ogromnym minusem dla mnie jest wielkie pudło, które sprawia problem w przechowywaniu. Wolałbym gdyby podstawową grę sprzedawali w mniejszym na długość pudle a większy box dali razem z figurkami. I jeśli o nich mowa to uważam, że są zbędne, zajmują z pewnością dużo miejsca na stole, który i tak ma problemy z pomieszczeniem tego kolosa na stole. Figurki na pewno cieszą oko ale tekturki zamiast nich spisują się wystarczająco dobrze.
Jeśli chodzi o regrywalność to jestem spokojny. Ilość kombinacji jeśli chodzi o frakcje i liderów jest duża, budynki wchodzące do rozgrywki w różnej kolejności też robią swoje. Nie grałem jeszcze z modułem dnia sądu a to kolejna duża zmiana rozgrywki. Nie grałem też z efektami pól na wrapy a te też powinny mile odmienić rozgrywkę.
Czytałem kiedyś w tym wątku, że akcja podróży w czasie jest mało ciekawa. Osobiście ta kwestia bardzo mi się podoba. W jednej partii wykonałem podróż 6-krotnie i zgarnąłem za nią niezłą ilość punktów, przy okazji zdobywając zasoby które na dany moment były mi potrzebne do zrobienia czegoś szybciej niż zrobił bym bez podróży. Uważam, że jest to bardzo ciekawa akcja choć zapewne mocno zależna od tego czy posiadamy lidera/budynek pozwalający usuwać paradoksy. Te mogą mocno ograniczyć chęć do pożyczek z przyszłości i podróży w czasie by je spłacać.
Ze wszystkich akcji dostępnych na planszy najmniej podoba mi się kwestia przełomów. Ilość punktów jakie możemy za nie zdobyć jest niewielka. Jedyny sens by je zdobywać to ewentualnie wymóg stawiany przez warunki ewakuacji lub jako koszt superprojektów.
Motyw ze zmianą warunków gry po uderzeniu jest bardzo ciekawy. Choć w tym momencie gracze posiadają już całkiem nieźle rozwinięte swoje stolice, to dodatkowe nagrody na akcjach planszy głównej zachęcają do wysyłania pracowników właśnie tam. Ale nie jest to aż tak oczywiste bo gdy wszystkie pola zostaną wyczerpane nastąpi koniec gry a ten nie zawsze jest przez nas mile widziany (gdy nie wykonaliśmy jeszcze ewakuacji).
Generalnie punkty można zdobywać na wiele sposobów co pozwala na zmianę strategii w zależności od frakcji/lidera i innych zmiennych.
Jeśli chodzi o partie dwuosobowe to mogę grę polecić. Zapewne przy czterech graczach jest na planszy ciaśniej ale w grze dwuosobowej nie dało się grać w oderwaniu od przeciwnika. Niemal zawsze trzeba było się śpieszyć z zajmowaniem akcji aby uprzedzić w tym rywala. Nie było to bardzo dotkliwe ale dla mnie wystarczająco istotne. Jeśli chodzi o partie solo to jestem bardzo mile zaskoczony. Doświadczenie solo nie odbiega specjalnie mocno od gry rywalizacyjnej z żywym przeciwnikiem a obsługa chronobota nie stanowi problemu. Grę solo wygrałem 1 punktem i choć to zbyt mała ilość partii by jednoznacznie ocenić ten tryb, to wydaje mi się, że rozgrywka solo może gwarantować niezły poziom emocji i satysfakcji z wygranej.
Całą grę jestem skłonny ocenić jako 8 może nawet 8,5 na bgg czyli jest to gra, którą uważam za bardzo dobrą i polecam choć tak naprawdę nie jest żadnym objawieniem.
Parę słów jeszcze o czasie rozgrywki i poziomie trudności. Zasady generalnie są proste ale przez ilość możliwości i "liczenia pracowników" w kontekście planowanych akcji gra sprawia wrażenie ciężkiej. Wraz z moim współgraczem mieliśmy dość dużo przestojów choć inne ciężkie gry rozgrywamy raczej szybko (Projekt Gaja zwykle 1 h). Niestety nie liczyłem czasu w partiach dwuosobowych ale mogło to być nawet koło 2,5-3 h. Rozgrywka solo ze sporadycznym zaglądaniem do instrukcji zajęła mi dokładnie 2,5 h i choć myślę, że następnym razem będzie szybciej to jednak zapewne czas wyjdzie bliżej 2h niż 1,5h. Obawiam się, że dużo szybciej nie będziemy grać, wydaje mi się, ze jest to gra, która wymaga czasu na "przeliczenie" danych. Następnym razem policzę czas w partii rywalizacyjnej ale ciekaw jestem jak wygląda czas rozgrywki u Was?
Wykonanie bez zarzutu, graficznie bardzo mi się podoba. Gra na stole może wywoływać efekt wow rozmiarem, jakością wykonania i dbałością o grafikę. Ilość tektury jest ogromna. Ogromnym minusem dla mnie jest wielkie pudło, które sprawia problem w przechowywaniu. Wolałbym gdyby podstawową grę sprzedawali w mniejszym na długość pudle a większy box dali razem z figurkami. I jeśli o nich mowa to uważam, że są zbędne, zajmują z pewnością dużo miejsca na stole, który i tak ma problemy z pomieszczeniem tego kolosa na stole. Figurki na pewno cieszą oko ale tekturki zamiast nich spisują się wystarczająco dobrze.
Jeśli chodzi o regrywalność to jestem spokojny. Ilość kombinacji jeśli chodzi o frakcje i liderów jest duża, budynki wchodzące do rozgrywki w różnej kolejności też robią swoje. Nie grałem jeszcze z modułem dnia sądu a to kolejna duża zmiana rozgrywki. Nie grałem też z efektami pól na wrapy a te też powinny mile odmienić rozgrywkę.
Czytałem kiedyś w tym wątku, że akcja podróży w czasie jest mało ciekawa. Osobiście ta kwestia bardzo mi się podoba. W jednej partii wykonałem podróż 6-krotnie i zgarnąłem za nią niezłą ilość punktów, przy okazji zdobywając zasoby które na dany moment były mi potrzebne do zrobienia czegoś szybciej niż zrobił bym bez podróży. Uważam, że jest to bardzo ciekawa akcja choć zapewne mocno zależna od tego czy posiadamy lidera/budynek pozwalający usuwać paradoksy. Te mogą mocno ograniczyć chęć do pożyczek z przyszłości i podróży w czasie by je spłacać.
Ze wszystkich akcji dostępnych na planszy najmniej podoba mi się kwestia przełomów. Ilość punktów jakie możemy za nie zdobyć jest niewielka. Jedyny sens by je zdobywać to ewentualnie wymóg stawiany przez warunki ewakuacji lub jako koszt superprojektów.
Motyw ze zmianą warunków gry po uderzeniu jest bardzo ciekawy. Choć w tym momencie gracze posiadają już całkiem nieźle rozwinięte swoje stolice, to dodatkowe nagrody na akcjach planszy głównej zachęcają do wysyłania pracowników właśnie tam. Ale nie jest to aż tak oczywiste bo gdy wszystkie pola zostaną wyczerpane nastąpi koniec gry a ten nie zawsze jest przez nas mile widziany (gdy nie wykonaliśmy jeszcze ewakuacji).
Generalnie punkty można zdobywać na wiele sposobów co pozwala na zmianę strategii w zależności od frakcji/lidera i innych zmiennych.
Jeśli chodzi o partie dwuosobowe to mogę grę polecić. Zapewne przy czterech graczach jest na planszy ciaśniej ale w grze dwuosobowej nie dało się grać w oderwaniu od przeciwnika. Niemal zawsze trzeba było się śpieszyć z zajmowaniem akcji aby uprzedzić w tym rywala. Nie było to bardzo dotkliwe ale dla mnie wystarczająco istotne. Jeśli chodzi o partie solo to jestem bardzo mile zaskoczony. Doświadczenie solo nie odbiega specjalnie mocno od gry rywalizacyjnej z żywym przeciwnikiem a obsługa chronobota nie stanowi problemu. Grę solo wygrałem 1 punktem i choć to zbyt mała ilość partii by jednoznacznie ocenić ten tryb, to wydaje mi się, że rozgrywka solo może gwarantować niezły poziom emocji i satysfakcji z wygranej.
Całą grę jestem skłonny ocenić jako 8 może nawet 8,5 na bgg czyli jest to gra, którą uważam za bardzo dobrą i polecam choć tak naprawdę nie jest żadnym objawieniem.
Parę słów jeszcze o czasie rozgrywki i poziomie trudności. Zasady generalnie są proste ale przez ilość możliwości i "liczenia pracowników" w kontekście planowanych akcji gra sprawia wrażenie ciężkiej. Wraz z moim współgraczem mieliśmy dość dużo przestojów choć inne ciężkie gry rozgrywamy raczej szybko (Projekt Gaja zwykle 1 h). Niestety nie liczyłem czasu w partiach dwuosobowych ale mogło to być nawet koło 2,5-3 h. Rozgrywka solo ze sporadycznym zaglądaniem do instrukcji zajęła mi dokładnie 2,5 h i choć myślę, że następnym razem będzie szybciej to jednak zapewne czas wyjdzie bliżej 2h niż 1,5h. Obawiam się, że dużo szybciej nie będziemy grać, wydaje mi się, ze jest to gra, która wymaga czasu na "przeliczenie" danych. Następnym razem policzę czas w partii rywalizacyjnej ale ciekaw jestem jak wygląda czas rozgrywki u Was?
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Pierwsza rozgrywka bez akcji pożyczek, wrapow i paradoxow na 2 osoby 2:40 godz sama gra nie wliczając podstawowego tłumaczenia .
Druga gra pełna 2 osoby około 2 godz.
Trzecia gra na 3 osoby z tłumaczeniem zasad 2:30 godz.
Mysle że w tą grę da się zagrać 30 min na gracz jak są gracze obeznani, chyba że będziemy faktycznie liczyć każdy punkt i optymalizować to godzina na gracza musi być
Ale dla luźniejszej gry i zabawy w budowanie silniczka idzie szybko zagrać
Jedynie w mojej grupie w podróże w czasie tylko ja się bawie i w sumie nie pomaga mi to bardzo w niczym. Ale podoba mi się to tematycznie to robię to bardziej dla samej zabawy
Druga gra pełna 2 osoby około 2 godz.
Trzecia gra na 3 osoby z tłumaczeniem zasad 2:30 godz.
Mysle że w tą grę da się zagrać 30 min na gracz jak są gracze obeznani, chyba że będziemy faktycznie liczyć każdy punkt i optymalizować to godzina na gracza musi być
Ale dla luźniejszej gry i zabawy w budowanie silniczka idzie szybko zagrać
Jedynie w mojej grupie w podróże w czasie tylko ja się bawie i w sumie nie pomaga mi to bardzo w niczym. Ale podoba mi się to tematycznie to robię to bardziej dla samej zabawy
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Jeżeli ktoś zastanawiał się nad wyposażeniem w dodatek, to zapraszam do obejrzenie jego recenzji:
Wojennik TV # 212: Anachrony - Exosuit Commander Pack - recenzja
Wojennik TV # 212: Anachrony - Exosuit Commander Pack - recenzja
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Gdyby jeszcze dodatek był dostępny to było by się nad czym zastanawiać
-
- Posty: 426
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Wkrótce będzie dostępny. Z wczorajszego newslettera Mindclash Games:
From Fall 2019, we will be introducing a new retail product portfolio for Anachrony. The new structure will introduce three products but no new gameplay content - it will merely break down the current content a bit more so that it can be mixed and matched better.
The Anachrony Essential Edition will only include the 2-4 player base game, at a lower price than the current Base Box.
The Exosuit Miniature Set will include the 24 Exosuits for the base game, 6 for each of the 4 Paths, at a lower price than the current Exosuit Commander Pack.
The Classic Expansion Pack will include the Doomsday, the Pioneers of New Earth and the Guardians of the Council modules, along with the 6 Guardian Exosuit miniatures.
Besides these three products, the Fractures of Time expansion will also be available in retail after its Kickstarter fulfillment has been fully completed. The new and improved solo mode (Chronossus), which is compatible with all expansions and modules will be included in the Fractures of Time expansion going forward, while the original Chronobot (which only supports the base game) will be available as a free download from our new website (launching soon), and BGG.
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 499
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 977 times
- Been thanked: 216 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Na dwie osoby jest trochę luźniej niż w większym gronie. Można więcej rzeczy ukończyć, pewne rzeczy stają się istotniejsze niż w rozgrywkach w więcej osób (np. superprojekty).
Na pewno nie jest gorzej, po prostu trochę inaczej rozkładają się akcenty.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Nic nie traci - często gramy z żoną i nie narzekamy. Ponadto gra się na innej stronie planszy, na której jest troszkę mniej pól.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Na początku długo. Pierwsza partia 2:30, czwarta partia 1:45 h. Również polecam na 2 osoby choć uważam, że na więcej byłoby zauważalnie lepiej. Ciasnota akcji jest dla mnie OK ale kary za pożyczki z przyszłości są zbyt zero-jedynkowe przy grze dwuosobowej. Wiedząc, że rywal odpuszcza pożyczki a my je chcemy robić to jesteśmy skazani na anomalie. Ale to jest szczegół. Gra jest bardzo dobra w duecie.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Czy łączył ktoś z Was polsko/czeską podstawkę z angielskim dodatkiem? Żadnych problemów nie ma?
Dziś napisałem do Albi i z tego, co sie dowiedziałem dodatku po polsku nie będzie. W każdym razie widzę, ze jest ładna polska instrukcja w kolorze, a tekst po angielsku tylko w nazwach kart. Dajcie znać
Dziś napisałem do Albi i z tego, co sie dowiedziałem dodatku po polsku nie będzie. W każdym razie widzę, ze jest ładna polska instrukcja w kolorze, a tekst po angielsku tylko w nazwach kart. Dajcie znać
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
W angielskim dodatku nie ma praktycznie żadnego tekstu na kartach czy planszach, same ikony. Mam to tak połączone i nikt nie zauważa ze gra w dodatek po angielsku nie licząc wydrukowanej instrukcji.
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
tak tylko zebrane erraty z obu wersji EN i PL
Errata
Zasoby/Limit Robotników (strona. 2)
Jest: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, uznaj, że są one niedostępne do momentu, w którym ogólna pula zostanie uzupełniona. Jeśli niedostępny Robotnik lub Zasób miałby zostać umieszczony w Puli Rekrutacji lub Puli Wydobycia, zamiast tego pozostaw to miejsce puste"
Powinno być: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, użyj odpowiedniego zamiennika dla tego Zasobu / Robotnika”. Zasób / Robotnik są nieograniczeni.
Znaczniki Ścieżki i Darmowe Akcje (strona. 10)
Jest: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, nie może wykonywać więcej Darmowych Akcji w tej Erze"
Powinno być: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, użyj odpowiedniego zamiennika". Znaczniki Ścieżki są nieograniczonym zasobem.
Faza Porządkowania (strona. 11)
"Zabierz wszystkie puste Egzoszkielety z Planszy Głównej i umieść je w pulach graczy ( NIE na Heksach na Planszach Graczy – Egzoszkielety muszą zostać ponownie zasilone). Jeśli na Heksach na Planszach Graczy zostały jakieś Egzoszkielety, także zwróć je do puli graczy".
Zasada: Nieużywane kombinezony nie powinny być usuwane do kroku 6.D) "Kolejna Era", a po etapie 6.C) „Sprawdź Czy Nastąpił Koniec Rozgrywki". Pozwala to użyć puste Egzoszkielety do wypełnienia właściwych kafli warpu podczas etapu Rozplątanie Kontinuum
Handel z Nomadami (strona. 15)
Jest: "Wymień 2 Tytanu lub 2 Uranu lub 2 Złota na 3 Wody; lub vice versa".
Powinno być: "Wymień 2 dowolnie, Tytanu, Uranu lub Złota na 3 Wody; lub vice versa”.
Ewakuacja (strona. 15)
Zasada: Brakuje uściślenia, że w akcji ewakuacji można zdobyć co najwyżej 30 punktów, ewentualne nadmiarowe punkty przepadają.
Chronobot (strona. 25)
Jest: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 1 Zasób (w kolejności: Tytan > Złoto > Uran > Neutronium) oraz 1 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”
Powinno być: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 2 dowolne zasoby Tytanu > Uranu > Złota i 2 Wody lub 1 Neutronium oraz 2 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”.
Elektrownie (strona. 27)
Jest: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie na przeszły K.O.C. oddalony o maks. x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ".
Powinno być: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie (minimum 1) na przeszły K.O.C. oddalony o maks x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ. Możesz użyć laboratoriów 401 i / lub 402, aby Przesunąć Skupienie o x, ale nadal zyskujesz tylko x PZ."
Errata
Zasoby/Limit Robotników (strona. 2)
Jest: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, uznaj, że są one niedostępne do momentu, w którym ogólna pula zostanie uzupełniona. Jeśli niedostępny Robotnik lub Zasób miałby zostać umieszczony w Puli Rekrutacji lub Puli Wydobycia, zamiast tego pozostaw to miejsce puste"
Powinno być: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, użyj odpowiedniego zamiennika dla tego Zasobu / Robotnika”. Zasób / Robotnik są nieograniczeni.
Znaczniki Ścieżki i Darmowe Akcje (strona. 10)
Jest: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, nie może wykonywać więcej Darmowych Akcji w tej Erze"
Powinno być: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, użyj odpowiedniego zamiennika". Znaczniki Ścieżki są nieograniczonym zasobem.
Faza Porządkowania (strona. 11)
"Zabierz wszystkie puste Egzoszkielety z Planszy Głównej i umieść je w pulach graczy ( NIE na Heksach na Planszach Graczy – Egzoszkielety muszą zostać ponownie zasilone). Jeśli na Heksach na Planszach Graczy zostały jakieś Egzoszkielety, także zwróć je do puli graczy".
Zasada: Nieużywane kombinezony nie powinny być usuwane do kroku 6.D) "Kolejna Era", a po etapie 6.C) „Sprawdź Czy Nastąpił Koniec Rozgrywki". Pozwala to użyć puste Egzoszkielety do wypełnienia właściwych kafli warpu podczas etapu Rozplątanie Kontinuum
Handel z Nomadami (strona. 15)
Jest: "Wymień 2 Tytanu lub 2 Uranu lub 2 Złota na 3 Wody; lub vice versa".
Powinno być: "Wymień 2 dowolnie, Tytanu, Uranu lub Złota na 3 Wody; lub vice versa”.
Ewakuacja (strona. 15)
Zasada: Brakuje uściślenia, że w akcji ewakuacji można zdobyć co najwyżej 30 punktów, ewentualne nadmiarowe punkty przepadają.
Chronobot (strona. 25)
Jest: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 1 Zasób (w kolejności: Tytan > Złoto > Uran > Neutronium) oraz 1 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”
Powinno być: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 2 dowolne zasoby Tytanu > Uranu > Złota i 2 Wody lub 1 Neutronium oraz 2 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”.
Elektrownie (strona. 27)
Jest: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie na przeszły K.O.C. oddalony o maks. x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ".
Powinno być: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie (minimum 1) na przeszły K.O.C. oddalony o maks x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ. Możesz użyć laboratoriów 401 i / lub 402, aby Przesunąć Skupienie o x, ale nadal zyskujesz tylko x PZ."
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Tam się tasuje raz karty na początku i z tego co pamiętam (a dawno nie grałem) były spoko jakości, więc zdecydowanie nie jest to potrzebne.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- Jareks1985
- Posty: 1089
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
potwierdzam, ale mimo to zapakowałem je w Ultr Pro 59x92 a małe Mayday 45x68
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Mam do wyboru wersję czesko-polską albo angielską 40zl drożej.
Czy nie przeszkadza wam język czeski na planszy oraz to że język czeski jest dominujący, a polski jako dodatek jakiś blady i na dole?
Nie wiem czy nie będzie mi to przeszkadzało. Angielski nie stanowi dla mnie problemu w grach.
Czy wersja angielska różni się jeszcze czymś?
Czy nie przeszkadza wam język czeski na planszy oraz to że język czeski jest dominujący, a polski jako dodatek jakiś blady i na dole?
Nie wiem czy nie będzie mi to przeszkadzało. Angielski nie stanowi dla mnie problemu w grach.
Czy wersja angielska różni się jeszcze czymś?
Ostatnio zmieniony 03 gru 2019, 04:05 przez accounter, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Hej z tego co kojarzę to sama gra jest niezależna językowo. Sam mam angielską wersję i oprócz instrukcji nigdzie indziej nie ma ani słowa po angielsku. Sam byłem przed podobnym wyborem ale w moim przypadku wersja angielska była tańsza.accounter pisze: ↑27 lis 2019, 22:32 Mam do wyboru wersję czesko-polską albo angielską 40zl drożej.
Czy nie przeszkadza wam język czeski na planszy oraz to że język czeski jest dominujący, a polski jako dodatek jakiś blady i na dole?
Nie wiem czy nie będzie mi to przeszkadzało. Angielski nie stanowi dla mnie problemu w grach.
Czy wersja angielska różni się jeszcze czymś?
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Różnice są tylko w nazwach specjalizacji liderów (czeski/polski), superprojektów i instrukcji, reszta jest niezależna językowo. Z mniej ważnych rzeczy - w polskiej edycji od Albi kafelki superprojektów mają różne odcienie na rewersie (widać różnice pomiędzy poszczególnymi wypraskami, ale nie przeszkadza to w grze) i ludzie narzekali na jeden symbol na białej kostce technologii, że wygląda gorzej niż w oryginale - też nie przeszkadza w grze.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Mogli zrobić jak w oryginale i dodać instrukcje jak wersja francuska, niemiecka = międzynarodowa.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2019, 03:49 przez accounter, łącznie zmieniany 1 raz.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Jak dla mnie nic nie zepsuli. Osobiście w ogóle nie zwracam uwagi na nazwy kafli i kart. Nie ma potrzeby ich czytać. Przy grze ich w ogóle nie widzę. Patrzy się wyłącznie na ikony. Za to dobrze mieć polską instrukcję bo zdarza mi się potrzeba przypomnienia zasad, zwłaszcza działania pewnych superprojektów i liderów. Oczywiście po angielsku też można czytać ale po co gdy polska wersja jest dostępna.