
Trickerion na pewno ma świetną szatę graficzną, która daje duży bonus do klimatu. Połączenie mechaniki z tematem stoi na średnim poziomie. Są akcje i powiażania, które łatwo wytłumaczyć, ale są także kwiatki. Uczenie się sztuczek, kupowanie towaru, zatrudnianie pomocników i ich użycie, to wszystko jest dobrze umiejscowione. Niestety główna mechanika teatru jest dość toporna i ja zawsze mam z nią problem. Główne clue gry a daje dziwne ograniczenia/bonusy.
Co do gier Lacerdy to:
- Vinhos - moim zdaniem świetne połączenie mechaniki z tematyką.
- Gallerist - średnie połączenie tematu z mechaniką, głównie ze względu na dziwne ograniczenia względem kupowania kolejnych dzieł sztuki od artystów.
- Lisboa - gra jest zbyt wielka by dało się ją wytłumaczyć tematycznie, w trakcie gry mechanika nad tematem. Dla mnie najgorsze połączenie przez przytłoczenie ogromem możliwości.
Niestety w Kanbana i OnMarsa nie grałem. W przypadku OnMarsa to chyba większy klimat jest w TM, przynajmniej po obejrzeniu rozgrywek.
Podsumowując:
1. Vinhos
2. Trickerion/Anachrony(moim zdaniem gorsza od Trickeriona, ale tematycznie na pewno top)
3. The Gallerist
4. Lisboa