Gloomhaven -zasady i pytania
Re: Gloomhaven
zgodnie z zasadami, jak otwierasz drzwi to pokazujesz całe pomieszczenie, kładziesz odpowiedni kafelek, potwory, pułapki, obstacle... zgodnie z mapą scenariusza. Robi się to tylko raz...
Więc odpowiedź na twoje pytanie brzmi: tylko raz!
Więc odpowiedź na twoje pytanie brzmi: tylko raz!
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Re: Gloomhaven
witam. gram scenariusz 93 sunken vessel ( zatopiony statek) jestem na planszetce w kształcie V na końcu przed wejściem do planszetki z beczkami jest potwor lurker , czy on się porusza niewidzac mnie (nie może się skupić na mnie bo mnie nie widzi) nie ruszałem go(dopiero jak mnie zobaczył), pewnie zle zrobilem proszę o odpowiedż, dziekuje
-
- Posty: 426
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven
W momencie gdy otworzysz drzwi wszystkie potwory w danym pomieszczeniu wiedzą o twoim istnieniu i ruszają w twoją stronę. Line of sight jest istotny tylko dla potrzeb ataków zasięgowych. Czyli gdyby ten Lurker potrafił atakować na dystans a ty być stał na drugiej jej stronie to dopiero gdy ktoś z was znalazłby się po środku byłby w polu widzenia i taki atak byłby możliwy.
-
- Posty: 426
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven
Nie przejmuj się tym, ja mam na koncie ponad 50 partii i nawet teraz co jakiś czas okazuje się, że coś źle robimy.
Re: Gloomhaven
1) Jak jest z chodzeniem po niepełnych heksach? Zwłaszcza jeśli chodzi o heksy gdzie połowa jest na czarno (połowa to ściana). Można się poruszać czy tylko pełne heksy wchodzą w grę? (edit: ok, to pytanie już nieaktualne)
2) Ile kart 1 poziomu powinna mieć szelma (Scoundrel)? (u mnie jest 8 a ręka startowa to 9 kart, więc się zastanawiam czy ta dziewiąta jest brakująca czy też z kart X powinienem dobrać
3) Indywidualny cel na scenariusz
2) Ile kart 1 poziomu powinna mieć szelma (Scoundrel)? (u mnie jest 8 a ręka startowa to 9 kart, więc się zastanawiam czy ta dziewiąta jest brakująca czy też z kart X powinienem dobrać
3) Indywidualny cel na scenariusz
Spoiler:
- yrq
- Posty: 966
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
Re: Gloomhaven
2. Kart "1" musi być tyle ile wynosi wielkość ręki. Lepiej sprawdź po numerach w rogu której brakuje.
3. Te cele to nie spoiler, zawartość talii można przeczytać od początku. Z tego co pamiętam chodzi o całość trwania scenariusza, inaczej nie miałoby sensu.
- yrq
- Posty: 966
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
Re: Gloomhaven
Sprawdziłem w angielskiej księdze, pod zasadami specjalnymi na scenariusz, drugi akapit, ostatnie zdanie:
Spoiler:
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Gloomhaven
Co oznacza termin przy stanach "na koniec kolejnej tury"?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?
Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?
Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?
- Ardel12
- Posty: 3383
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2061 times
Re: Gloomhaven
Łatwe rozdzielenie:
- Runda składa się z tur
- Tura - akcja bohatera/potwora
Więc stany działające do końca kolejnej tury, działają do końca tury danej postaci. W przypadku, gdy potwór wykonuje turę po naszej, w której ten stan przydzieliliśmy, to stan spada na koniec tury potwora. Tak samo działa to w przypadku, gdy wykonujemy akcję po turze potwora, więc tłumacząc na polski, stan zniknie na koniec tury potwora, czyli po jego aktywacji.
Re: Gloomhaven
Czyli gdy stoi obok mnie np. Bandyta strażnik, ja mam niższa inicjatywę i go unieruchamiam to ten status schodzi mu w pod koniec jego tury(ma turę zaraz po mnie), czy dopiero w następnej rundzie gry będzie mieć turę a ona dobiegnie końca?Ardel12 pisze: ↑06 sty 2020, 10:43Łatwe rozdzielenie:
- Runda składa się z tur
- Tura - akcja bohatera/potwora
Więc stany działające do końca kolejnej tury, działają do końca tury danej postaci. W przypadku, gdy potwór wykonuje turę po naszej, w której ten stan przydzieliliśmy, to stan spada na koniec tury potwora. Tak samo działa to w przypadku, gdy wykonujemy akcję po turze potwora, więc tłumacząc na polski, stan zniknie na koniec tury potwora, czyli po jego aktywacji.
Jeszcze pytanie odnoście niewidzialności. Gdy jestem niewidzialny to mogę atakować nie tracąc tego statusu? I tak samo jak w innymi statusami mam problem - w tej turze rzuciłem niewidzialność, tura dobiegła konca, zaczynamy nowa rundę i dopiero pod koniec mojej nowej tury niewidzialność mi spada?
Re: Gloomhaven
1) Po wyeliminowaniu grupy przeciwników ich talia ataków jest tasowana ? Gdy otworze pomieszczenie i znowu pojawia się Ci wyeliminowani to walczą nową talia czy dalej nie przetasowana ?
2) Jeśli do tali modyfikatorów trafia klątwa przetasowuję również odrzucone karty z tej talii ?
2) Jeśli do tali modyfikatorów trafia klątwa przetasowuję również odrzucone karty z tej talii ?
- yrq
- Posty: 966
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
Re: Gloomhaven
Status spada w najbliższej jego turze. Jeśli dajesz mu unieruchomienie przed jego turą, to w swojej się nie ruszy, pod koniec status spada i w następnej rundzie w swojej turze idzie normalnie.
Będąc niewidzialnym normalnie atakujesz i jej nie tracisz. I działa tak jak piszesz. Stąd właśnie jest myk na granie z niewidzialnością: w jednej rundzie dajesz możliwie niską inicjatywę i niewidzialność, w drugiej możliwie późną. W ten sposób jedno rzucenie daje ochronę na praktycznie dwie rundy.
- yrq
- Posty: 966
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
Re: Gloomhaven
1. Nie tasujesz talii ataków po wyeliminowaniu grupy. Dalej jest ta sama talia, w takim stanie w jakim została.
2. Nie. Jeśli dokładasz jakieś karty modyfikatorów to zawsze tylko do kart, które pozostały nieodkryte. To dość kluczowa kwestia szczególnie przy postaciach, które rozdają Curse i Bless.
-
- Posty: 1020
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 30 times
Re: Gloomhaven
Jeszcze na temat stanów. W polskiej instrukcji przy (U)nieruchomieniu, (R)ozbrojeniu, (O)głuszeniu napisane jest, że żeton tego stanu należy usunąć "na koniec kolejnej tury figurki". Natomiast przy (Z)amroczeniu jest nieco inna informacja - "należy odrzucić na końcu następnej tury". Jest więc różnica między długością trwania tych stanów (czy może błąd w instrukcji) - (Z) działa tylko dwie kolejne tury - tę, w której je zadano i następną, niezależnie, czyja jest ta tura. A trzy pierwsze stany -(U),(R),(O)] trwają dłużej - do końca NASTĘPNEJ tury TEJ figurki.
I druga niejasność na przykładzie karty Tkaczki Zaklęć Przebijająca Erupcja (nr 062). Pozwala ona dodatkowo celować we wszystkich wrogów na drodze pomiędzy atakującym a głównym celem. Rozumiem, że liczymy zasięg (4) i atakujemy wszystkie cele stojące na policzonych polach do głównego celu, czyli 4 wrogów. Bo druga szkoła (wśród moich współgraczy ) głosi, że w tym wypadku możemy zaatakować nawet 6 wrogów, przy odpowiednim ustawieniu - figurka w zasięgu 1 ma 2 wrogów (linia ataku jest styczna do dwóch sąsiadujących hexów, nie wiem, jak to lepiej wytłumaczyć) w zasięgu 2 - 1 wroga, w zasięgu 3 - znowu dwóch i w zasięgu 4 - głównego wroga. Która z tych opcji jest prawidłowa?
Z góry dziękuję za pomoc!
I druga niejasność na przykładzie karty Tkaczki Zaklęć Przebijająca Erupcja (nr 062). Pozwala ona dodatkowo celować we wszystkich wrogów na drodze pomiędzy atakującym a głównym celem. Rozumiem, że liczymy zasięg (4) i atakujemy wszystkie cele stojące na policzonych polach do głównego celu, czyli 4 wrogów. Bo druga szkoła (wśród moich współgraczy ) głosi, że w tym wypadku możemy zaatakować nawet 6 wrogów, przy odpowiednim ustawieniu - figurka w zasięgu 1 ma 2 wrogów (linia ataku jest styczna do dwóch sąsiadujących hexów, nie wiem, jak to lepiej wytłumaczyć) w zasięgu 2 - 1 wroga, w zasięgu 3 - znowu dwóch i w zasięgu 4 - głównego wroga. Która z tych opcji jest prawidłowa?
Z góry dziękuję za pomoc!
- yrq
- Posty: 966
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
Re: Gloomhaven
To chyba skrót myślowy, powinno być tak samo. Stan utrzymuje się zawsze do końca następnej tury danej jednostki. Albo inaczej: jeśli jednostka (wróg lub postać gracza) zaczyna turę posiadając jakiś znacznik stanu to na koniec tej tury odrzuca go.
Oczywiście pomijam Poison i Wound (zatrucie i zranienie?).
Liczysz zasięg 4 do celu po których chcesz heksach a następnie atakujesz cele na nich. Tu wątek z bgg. Maksymalnie więc trzech dodatkowych.
Re: Gloomhaven
Witam, może ktoś mi powiedzieć o co chodzi z premią doświadczenia z tabelki na stronie 15?
Re: Gloomhaven
Czyli powiedzmy, że ukończyłem scenariusz na poziomie 1 to otrzymuje 4 + 2 x 1 i do tego ta premię wynoszącą 6 PD?
- Ardel12
- Posty: 3383
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2061 times
Re: Gloomhaven
W trakcie scenariusza zbierasz doświadczenie za zagrywanie kart(x). Za ukończenie scenariusza możesz dostać w nagrodę dodatkowe doświadczenie (y). I finalnie zawsze za zwycięskie ukończenie scenariusza dostajesz doświadczenie w ilości zależnej od poziomu, na którym rozgrywales scenariusz, dla poziomu 1 jest to 6 xp(z).
Finalnie dostajesz sumę (x+y+z) wspomnianych doświadczeń i dopisujesz je do swej postaci. W przypadku przegranej, dostajesz wyłącznie x.
4+2x1 to równanie daje dokładnie wyniki z tabelki, więc nie dostajesz tego dwa razy.
Re: Gloomhaven
Mam 2 dolne aktywne zdolności:
Jeśli mam otrzymać 2 obrażenia, z 2 tych zdolności
przesuwam znacznik ? Czy mogę np tylko z 1 karty żeby całkiem zniwelować obrażenia ?
Spoiler:
przesuwam znacznik ? Czy mogę np tylko z 1 karty żeby całkiem zniwelować obrażenia ?