brazylianwisnia pisze: ↑19 maja 2020, 15:53
Jest sporo mikroregul ale ciężkosc tej gre nie wynika z jej zasad a z tego ile musisz przewidywac i liczyc do przodu oraz na ile rzeczy trzeba zwracac uwage by grac optymalnie. Duzo jest tez zalezne od innych graczy (tempo ich poruszania, rozstawienie budynkow, trzeba miec na uwadze jakimi pracownikami beda zaintetesowani rywale). Takie rzeczy jak planowanie kilku ruchow na przod wraz ze stanem kasy i reki jaki bedzidmy mieć, ciągle kontrolowanie prawdopodobienstwa dociagniecia danej karty z decku, planowanie jakie budynki wybudujemy i gdzie za pol godziny gry, w jakiej kolejności chcemy zatrudniac pracownikow, kiedy nasz deck bedzie tuz przed przewinieciem aby kupic krowy itd. Gra zasluguje na swoja ciezkosc. Część osob ktorym pokazalem odbilo sie od tej gry. Jednak warto bo ta gra jest genialna. Jedna z najlepszych w historii.
Ten opis doskonale oddaje tę grę
GWT jak dla mnie jest najlepsza gra Euro w jaką grałem. Gra jest bardzo wymagająca jeżeli gracz jest świadom jakie są ogromnie różnorodne możliwości zdobywania punktów w grze. W GWT chodzi o przewidzenie kilku opcji jakie wydarza się na planszy przez przeciwników oraz pilnowania i trzymania się swojego planu oraz optymalizowanie swoich wyborów.
Opiszę to w ten sposób
W grę zagrałem 5 razy w różnych grupach i z miejsca zrozumiałem tę grę.
Następnie wyłożyłem ja na stół moim dwóm najczęstszym wspólgraczom. Aby w minimalny sposób przybliżyć poziom tych graczy to powiem że
Terraformacja ogarnęli od razu i dobrze w nią grają.
Zagraliśmy w GWT i wyglądało to mniej więcej tak:
1 rozgrywka ja -100-110 punktów, oni po 70 punktów
2 rozgrywka identyczne wyniki
3 gra identyczne wyniki
Sami stwierdzili że gra jest dobra, fajnie się gra ale ma bardzo dużo małych czynników podczas gry o których zapominają albo nie przewidują ich i przez to nie są w stanie tego ogarnąć
Oczywiście można rozłożyć GWT w wydaniu "rodzinne granie" i grać lekko i przyjemnie gdzie połowa decyzji jest losowa i mało przemyślana ale wtedy nie odkryjecie potencjału gry