Eldritch Horror - zasady
Re: Eldritch Horror
Ad 1) Str. 8 Almanachu, "Rozrachunek". Jest tam podana kolejność rozpatrywania efektów Rozrachunku:
1. Potwory
2. Przedwieczny
3. Karty Mitów
4. Wyposażenie i Stany (przy czym w tych ostatnich jest też dopisek, że gracz decyduje o kolejności w przypadku kiedy posiada kilka kart Wyposażenia/Stanów z tym efektem):
"Wyposażenie i Stany: Jeśli na karcie wyposażenia lub Stanu badacza jest efekt (Rozrachunku), należy w wybranej kolejności rozpatrzyć efekt każdej takiej karty. Jako pierwszy efekty swoich kart rozpatruje Główny Badacz, a następnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara robią to pozostali badacze."
Ad 2) Nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi, ale nieco sugerując się, że "Jeśli wskutek rozpatrywania efektów (Rozrachunku) zostanie rozmnożony Potwór albo badacz otrzyma jakiś element, nie należy rozpatrywać efektu (Rozrachunku) z tego Potwora ani elementu." To bym w tej sytuacji nie rozpatrywał efektu z Przebudzenia.
Ad 3) Dodam tylko do tego co napisał TrevorGryffits, że (z tego co pamiętam), tylko "normalne" Tajemnice mają napisane, że ich rozwiązanie sprawdza się na końcu Fazy Mitów, Ostateczne Tajemnice zazwyczaj sprawdza się w momencie ich wykonania.
1. Potwory
2. Przedwieczny
3. Karty Mitów
4. Wyposażenie i Stany (przy czym w tych ostatnich jest też dopisek, że gracz decyduje o kolejności w przypadku kiedy posiada kilka kart Wyposażenia/Stanów z tym efektem):
"Wyposażenie i Stany: Jeśli na karcie wyposażenia lub Stanu badacza jest efekt (Rozrachunku), należy w wybranej kolejności rozpatrzyć efekt każdej takiej karty. Jako pierwszy efekty swoich kart rozpatruje Główny Badacz, a następnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara robią to pozostali badacze."
Ad 2) Nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi, ale nieco sugerując się, że "Jeśli wskutek rozpatrywania efektów (Rozrachunku) zostanie rozmnożony Potwór albo badacz otrzyma jakiś element, nie należy rozpatrywać efektu (Rozrachunku) z tego Potwora ani elementu." To bym w tej sytuacji nie rozpatrywał efektu z Przebudzenia.
Ad 3) Dodam tylko do tego co napisał TrevorGryffits, że (z tego co pamiętam), tylko "normalne" Tajemnice mają napisane, że ich rozwiązanie sprawdza się na końcu Fazy Mitów, Ostateczne Tajemnice zazwyczaj sprawdza się w momencie ich wykonania.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Jeżeli efekty dzieją się faktycznie w tym samym czasie to aktywny badacz wybiera w jakiej kolejności je rozpatrzyć, więc mógłby potencjalnie najpierw odzyskać 1 punkt zdrowia a dopiero potem sprawdzić.Matek173 pisze: ↑04 mar 2020, 19:54Czy kolejność rozpatrywania efektów działających "w tym samym czasie" ma znaczenie? (...)
1. Efekt rozrachunku z kart - jeden efekt sprawia że bohater traci 1 zdrowia, drugi że odzyskuje 1 zdrowia - czyli wynikowo nic się nie zmienia. Ale jeśli bohater ma 1 zdrowia przed tą fazą, to może zginąć lub nie w zależności od kolejności rozpatrywania tych kart.
Tak się stanie jeśli np. stan zabiera badaczowi zdrowie a sojusznik je leczy. Obie karty aktywują się w tym samym momencie.
Jeśli jednak np. zdrowie zabiera potwór to aktywuje się on wcześniej niż sojusznik i badacz padnie. Odpowiednią kolejność rozpatrywania podał Najemnik.
Tak. W momencie gdy Zagłada spadnie do 0 natychmiast odwracasz kartę Przedwiecznego co może zmienić dalszy przebieg obecnej fazy mitów. Jest to w sumie dość powszechna sytuacja.Matek173 pisze: ↑04 mar 2020, 19:542. Przedwiecznym jest Shudde Mell, zagłada jest na polu 1 i odpala się efekt rozrachunku:
"Każdy badacz traci łącznie 2 Zdrowia/Poczytalności"
Teraz załóżmy że jeden z moich bohaterów zginie od tego efektu. W tym momencie zagłada schodzi na 0 i Shudde Mell przebudzi się. Wtedy na rewersie jest już inny efekt rozrachunku:
"Głównego badacza atakuje z zasadzki Potężny Potwór Pradawny Cthonanin".
Co nie kończy się dla niego dobrze i ginie - w związku z czym przegrywam grę, bo wszyscy badacze zostali pochłonięci a przedwieczny przebudził się.
Czy ten efekt obowiązuje natychmiast i rzeczywiście główny badacz jest atakowany z zasadzki
TrevorGryffits ma 100% rację. Z Syzygy wygrywasz dopiero na sam koniec fazy mitów, jest to napisane na karcie przedwiecznego. A rozrachunki mają miejsce dużo wcześniej.Matek173 pisze: ↑04 mar 2020, 19:543. Do rozwiązania ostatniej tajemnicy brakuje 1 wskazówki, ale Zagłada jest na 1. Przedwiecznym jest Syzygjum, - "Kiedy Zagłada osiąga 0 badacze przegrywają.". W fazie mitów dociągam kartę "Cena postępu", która mówi:
"Główny badacz może otrzymać Stan Porozumienie, aby spowodować postęp aktywnej Tajemnicy o 1."
Ten tekst wygrywa grę, ale na karcie jest też czerwony efekt rozrachunku, w wyniku którego jedna z moich postaci umiera, czyli zagłada schodzi na 0. Co się dzieje w takim wypadku? Wygrywam czy przegrywam?
Re: Eldritch Horror (Corey Konieczka, Nikki Valens)
Tak, między polami które są połączone drogą (np. pola nr 2 i Tokio).
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 97 times
Re: Eldritch Horror
Czy podczas wykonywania rzutu podczas fazy mitów dla karty Błogosławieństwo/Klątwa mogę przerzucić niekorzystny rzut kością poświęcając żeton Skupienia lub żeton Wskazówki? Czy jest to test?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Nie działa wcale. Efekt rozrachunku działa na mało których kultystów, ale się tacy zdarzają.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2017, 13:09
Re: Eldritch Horror
Czy podczas fazy mitów, jeśli badacz ma stracić zdrowie to może skorzystać z zaklęcia Ochrona Ciała w swoich zasobach ("Raz na rundę, kiedy jakiś badacz ma stracić Zdrowie, możesz wykonać test wiedzy. Jeśli zdałeś, utrata zdrowia zostaje zmniejszona o 2")? Oczywiście wcześniej w tej rundzie to zaklęcie nie zostało użyte.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Może. Runda rozpoczyna się wraz z fazą akcji, a kończy wraz z fazą mitów. Zatem podczas trwania tej ostatniej runda również jeszcze trwa.Szybki Lopez pisze: ↑09 mar 2020, 19:32 Czy podczas fazy mitów, jeśli badacz ma stracić zdrowie to może skorzystać z zaklęcia Ochrona Ciała w swoich zasobach ("Raz na rundę, kiedy jakiś badacz ma stracić Zdrowie, możesz wykonać test wiedzy. Jeśli zdałeś, utrata zdrowia zostaje zmniejszona o 2")? Oczywiście wcześniej w tej rundzie to zaklęcie nie zostało użyte.
Re: Eldritch Horror
Sam ostatnio pytałem na forum o kolejność dodatków, a teraz kiedy już kupiłem kilka, to mogę jedynie poradzić, że nie ma reguły i najlepiej kupować to co Ci najlepiej leży jeśli chodzi o klimat.
Góry szaleństwa - ekspedycja na Antarktydę
Tajemnicze Ruiny - wyprawy przygodowo/archeologiczna
Dodatków w praktyce i tak nie można za bardzo łączyć (oczywiście poza wspólnymi kartami wtasowywanymi od razu do talii, ale to działa tak samo dla każdego dodatku) - bo np. żeby w grze pojawiła się talia Tajemniczych Ruin z dodatku musisz wylosować/wybrać odpowiednią kartę preludium lub walczyć z konkretnym przedwiecznym. Podobnie jest np. z mechanizmem katastrof z Miast w Gruzach, lub z dodatkowymi planszami z "dużych dodatków", więc maksymalnie korzystasz z 2 "dodatkowych" mechanizmów jednocześnie.
Osobiście też najpierw skompletowałem wszystkie małe dodatki i dopiero zabieram się za duże, ale też miałem na uwadze stosunek ceny do zawartości (małe dodatki jednak lepiej wypadają). Każda kolejność będzie dobra. No może odradzałbym Maski Nyarlathotepa, bo jest to jedyny dodatek, który zakłada, że masz już wszystkich innych bohaterów.
Góry szaleństwa - ekspedycja na Antarktydę
Tajemnicze Ruiny - wyprawy przygodowo/archeologiczna
Dodatków w praktyce i tak nie można za bardzo łączyć (oczywiście poza wspólnymi kartami wtasowywanymi od razu do talii, ale to działa tak samo dla każdego dodatku) - bo np. żeby w grze pojawiła się talia Tajemniczych Ruin z dodatku musisz wylosować/wybrać odpowiednią kartę preludium lub walczyć z konkretnym przedwiecznym. Podobnie jest np. z mechanizmem katastrof z Miast w Gruzach, lub z dodatkowymi planszami z "dużych dodatków", więc maksymalnie korzystasz z 2 "dodatkowych" mechanizmów jednocześnie.
Osobiście też najpierw skompletowałem wszystkie małe dodatki i dopiero zabieram się za duże, ale też miałem na uwadze stosunek ceny do zawartości (małe dodatki jednak lepiej wypadają). Każda kolejność będzie dobra. No może odradzałbym Maski Nyarlathotepa, bo jest to jedyny dodatek, który zakłada, że masz już wszystkich innych bohaterów.
Re: Eldritch Horror
Dziękuje bardzo za podpowiedzi. Jeżeli chodzi o klimat to wszystkie dodatki wyglądają mega fajnie. Ja ogólnie bardzo lubię Lovecrafta. Narazie kilka razy ogram podstawkę, ale na pewno chcę to troszkę rozbudować
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Nie zakłada tylko jest na to przygotowany Dodatek można równie dobrze kupić zaraz po podstawce i Zaginionej Wiedzy, w niczym to nie wadzi. A mechanizm zadań indywidualnych dla każdego badacza jest moim zdaniem na tyle ciekawy, że nie ma znaczenia czy ma się tych badaczy 20 czy 55.
Re: Eldritch Horror
Pytanie:
Karty stanu
Wykonaj test .... Jeśli olałeś to .....
A co wtedy kiedy zdałem?
Almanach mowi że " nic się nie dzieje". Co to oznacza? Kartę odwracamy czy zostaje tak jak jest?
Karty stanu
Wykonaj test .... Jeśli olałeś to .....
A co wtedy kiedy zdałem?
Almanach mowi że " nic się nie dzieje". Co to oznacza? Kartę odwracamy czy zostaje tak jak jest?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Jeśli nie masz instrukcji by odwrócić to nie odwracasz. W tej grze "nic się nie dzieje" to dobra wiadomość, bo jeśli coś się dzieje to rzadko coś dobrego
Re: Eldritch Horror
Przegladam wątek i mam watpliwosc: czy rzeczywiście można wykonywać rzuty dla każdej z kart w jednej akcji odpoczynku?c08mk pisze: ↑19 cze 2017, 11:39Wszystkie ale nie na raz tylko każdą po kolei.IrasArgor pisze:W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.
W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
I jeszcze,e jedno pytanie:
Akcja specjalna
Instrukcja strona 8,
Badacz może wykonać daną akcję specjalną tylko raz na rundę. DOZWOLONE JEST JEDNAK WYKONANIE KILKU RÓŻNYCH AKCJI SPECJALNYCH.
Chodzi mi o KILKA. Jak to rozumieć?
Można jakiś przykład?