Frosthaven a gloomhaven to mechanicznie będą te same gry. To jak porównywać monopoly a monopoly tematyczne. W zasadzie to samo i jak jedno nie przypadło do gustu to drugie też nie ma szans. Jak jest się fanem to można być zajaranym zmianami (ja jestem), ale jak komuś nie podobało to nie będzie się podobać dalej.
Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
- Lokalizacja: Trzebnica
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
- sin
- Posty: 676
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 302 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Narazie nic nie wiadomo w temacie polskiej wersji Frosthaven. Albi tylko napisało na FB (link), że w przypadku powstania takich planów będą o tym informować. Spodziewałbym się raczej, że, jeśli będzie, to tylko w retailu.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
- yaro_
- Posty: 333
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 132 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Przecież to nie było tak że mu się nic nie podobało, początkowo miało być chyba 8.5/10odmu pisze: ↑10 mar 2020, 07:00Frosthaven a gloomhaven to mechanicznie będą te same gry. To jak porównywać monopoly a monopoly tematyczne. W zasadzie to samo i jak jedno nie przypadło do gustu to drugie też nie ma szans. Jak jest się fanem to można być zajaranym zmianami (ja jestem), ale jak komuś nie podobało to nie będzie się podobać dalej.

A skoro grupa z którymi gra Gambit bawiła się świetnie i pewnie i tak będą grać w FH to kto wie, może i będzie kiedyś recenzja Frosthaven

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jeżeli ktoś jest chętny na udział w zamówieniu z MB Printu wydruku różnych dodatków do Gloomhaven dostępnych online, zapraszam tutaj: viewtopic.php?f=55&t=65737
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 mar 2020, 15:10
- Has thanked: 3 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W scenariuszu 43 polskiej wersji, w wymaganiach jest, cytuję "Siła ulepszenia". Czy to błąd i chodzi o Potęgę wzmocnienia?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 mar 2020, 15:10
- Has thanked: 3 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Myślę, że jednak błąd, bo nie występuje na liście naklejek globalnych osiągnięć. Jeśli nawet w jakimś scenariuszu zdobywamy to osiągnięcie, to prawdopodobnie kolejny błąd w tłumaczeniu.
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 482 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Najprawdopodobniej to błąd, w angielskim to 'Power of Enhancement' i jest to osiągnięcie odblokowywane dzięki scenariuszowinieodziany pisze: ↑01 kwie 2020, 19:25 W scenariuszu 43 polskiej wersji, w wymaganiach jest, cytuję "Siła ulepszenia". Czy to błąd i chodzi o Potęgę wzmocnienia?
Spoiler:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Cześć
Chcę kupić Gloomhaven i mam parę pytań
1. Na jakim poziomie jest tłumaczenie polskie? Czy znając angielski lepiej zostać przy oryginale? Jeżeli tłumaczenie jest dobre, wolałbym polską, jeżeli są nią problemy to angielską.
2. Są jakieś sensowne i polecane aplikacje poza Gloomhaven Helper?
3. Przy używaniu aplikacji, przez co używaniu mniejszej ilości elementów, czy insert ma sens?
Chcę kupić Gloomhaven i mam parę pytań
1. Na jakim poziomie jest tłumaczenie polskie? Czy znając angielski lepiej zostać przy oryginale? Jeżeli tłumaczenie jest dobre, wolałbym polską, jeżeli są nią problemy to angielską.
2. Są jakieś sensowne i polecane aplikacje poza Gloomhaven Helper?
3. Przy używaniu aplikacji, przez co używaniu mniejszej ilości elementów, czy insert ma sens?
- Mateez
- Posty: 211
- Rejestracja: 08 paź 2011, 15:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 75 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
1. Nie wiem, mam wersję angielską.
2. Aplikacji jest sporo. Gloomhaven Helper to absolutny must. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i miejsca na stole. Używałem jeszcze Gloomhaven Scenario Viewer - pozwala uniknąć spoilerow przy setupie. Ale prawdę mówiąc mam co do niej mieszane uczucia, bo jej obsługa nie jest najlepsza, a nawet na tablecie nie wszystko dobrze było widać. Rozważałem jeszcze używanie Gloomhaven Campaign Tracker - to zapisywania postępów w kampanii, ale nie chciałem tracić obcowania z komponentami gry (mapa, naklejki, zakreślanie ołówkiem perłowy itd). Gdybym grał kampanię jeszcze raz to chyba bym korzystał, bo sporo jest do notowania pomiędzy scenariuszami i można się w tym pogubić.
3. Jeżeli używasz Gloomhaven Helper to insert zupełnie nie jest Ci potrzebny. Przydaje się jedynie jakaś segregacja standów potworów (można np. powycinać dla nich wgłębienia w gąbkach, które są w pudełku) i elementów terenu (jakieś pudełko na śrubki itp).
2. Aplikacji jest sporo. Gloomhaven Helper to absolutny must. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i miejsca na stole. Używałem jeszcze Gloomhaven Scenario Viewer - pozwala uniknąć spoilerow przy setupie. Ale prawdę mówiąc mam co do niej mieszane uczucia, bo jej obsługa nie jest najlepsza, a nawet na tablecie nie wszystko dobrze było widać. Rozważałem jeszcze używanie Gloomhaven Campaign Tracker - to zapisywania postępów w kampanii, ale nie chciałem tracić obcowania z komponentami gry (mapa, naklejki, zakreślanie ołówkiem perłowy itd). Gdybym grał kampanię jeszcze raz to chyba bym korzystał, bo sporo jest do notowania pomiędzy scenariuszami i można się w tym pogubić.
3. Jeżeli używasz Gloomhaven Helper to insert zupełnie nie jest Ci potrzebny. Przydaje się jedynie jakaś segregacja standów potworów (można np. powycinać dla nich wgłębienia w gąbkach, które są w pudełku) i elementów terenu (jakieś pudełko na śrubki itp).
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 mar 2020, 15:10
- Has thanked: 3 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Tylko dodam, że polska wersja nie ustępuje angielskiej. Kilka drobnych błędów w tłumaczeniu, ale trudno je wychwycić. PolecamAdasiek pisze: ↑03 kwie 2020, 17:25 Cześć
Chcę kupić Gloomhaven i mam parę pytań
1. Na jakim poziomie jest tłumaczenie polskie? Czy znając angielski lepiej zostać przy oryginale? Jeżeli tłumaczenie jest dobre, wolałbym polską, jeżeli są nią problemy to angielską.
2. Są jakieś sensowne i polecane aplikacje poza Gloomhaven Helper?
3. Przy używaniu aplikacji, przez co używaniu mniejszej ilości elementów, czy insert ma sens?
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja potwierdzę, że tłumaczenie jest bardzo dobre i dodam, że na grupie FB, jest człowiek, który wykonuje bardzo dobre inserty ze sklejki i hdf, niczym nie ustępujące warboksowym, w cenie bardzo konkurencyjnej.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ostatnio zacząłem grać w Gloomhaven z grupką znajomych przez Table Top Simulator i gra bardzo mi się podoba. Niemniej raczej nie pokuszę się o kupno tego pudła głównie przez cenę, ale też fakt że nie miałbym z kim grać tak długiej kampanii.
Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.
Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.
Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
- yrq
- Posty: 1070
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 448 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Z tego co wiem, Albi nie ma planów tłumaczenia JotL.Matek173 pisze: ↑04 kwie 2020, 19:10 Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.
Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
Isaac określał je jako takie Gloomhaven z niższym progiem wejścia, czyli:
- tylko 4 i mało przekombinowane postaci
- mapy wydrukowane w książce
- ogólnie mniejsze skomplikowanie zasad i przedmiotów
- pułap cenowy przeciętnej planszówki
- dostępny w sieci supermarketów Target
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Tyle też czytałem w internecie. Pytanie jak bardzo "uproszczone" będą te zasady, bo obecne wcale nie są jakieś straszne. No i co najważniejsze postacie, żeby nadal się nimi fajnie grało.yrq pisze: ↑04 kwie 2020, 20:06 Isaac określał je jako takie Gloomhaven z niższym progiem wejścia, czyli:
- tylko 4 i mało przekombinowane postaci
- mapy wydrukowane w książce
- ogólnie mniejsze skomplikowanie zasad i przedmiotów
- pułap cenowy przeciętnej planszówki
- dostępny w sieci supermarketów Target
Mapy wydrukowane w książce to fajny pomysł, przyspieszający setup.
Szkoda, że brak planów na tłumaczenie, bo jednak wolę grać w języku polskim. Jest szansa że jeszcze takie plany się pojawią w przyszłości? Od tego w sumie będzie zależało czy będę zamawiał wersję angielską, bo byłbym skłonny poczekać parę miesięcy na tłumaczenie.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 51 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A skąd takie info masz, że nie będzie tłumaczenia?yrq pisze: ↑04 kwie 2020, 20:06Z tego co wiem, Albi nie ma planów tłumaczenia JotL.Matek173 pisze: ↑04 kwie 2020, 19:10 Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.
Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
Isaac określał je jako takie Gloomhaven z niższym progiem wejścia, czyli:
- tylko 4 i mało przekombinowane postaci
- mapy wydrukowane w książce
- ogólnie mniejsze skomplikowanie zasad i przedmiotów
- pułap cenowy przeciętnej planszówki
- dostępny w sieci supermarketów Target
- yrq
- Posty: 1070
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 448 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Póki co nie chwalą się.pawianlsm pisze: ↑05 kwie 2020, 02:49A skąd takie info masz, że nie będzie tłumaczenia?yrq pisze: ↑04 kwie 2020, 20:06Z tego co wiem, Albi nie ma planów tłumaczenia JotL.Matek173 pisze: ↑04 kwie 2020, 19:10 Nie widziałem natomiast, żeby ktoś tutaj pisał na ten temat - ogłoszono natomiast inny niż Frosthaven projekt - samodzielny dodatek "Jaws of the Lion", który ma być mniejszą i prostszą wersją podstawki. Być może to będzie złoty środek dla wielu graczy.
Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy będzie tłumaczenie PL?
[...]![]()
Trzymam kciuki żeby jednak wydalifb pisze:W tym momencie nie możemy odpowiedzieć na to pytanie - jeżeli będziemy mieli jakiegoś newsa to z pewnością wrzucimy go na fanpejdża![]()

-
- Posty: 215
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 51 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Myślę, że nie strzelą sobie w stopę i wydadzą Forgoten Circle jak i Jaws of the Lion po polsku choćby z tego względu tego, że postaci z tych gier będzie można użyć w Frosthaven
.

- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Pomyliłeś to co wiesz, z tym o czym nie wiesz. Tak się rodzą fake newsy.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dobry! Czy polska edycja dostępna w sklepach nadal ma dodatkowy scenariusz czy może było to, tylko i wyłącznie, "exclusive'em" dla kopii w przedsprzedaży?
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12810
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3736 times
- Been thanked: 3944 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Exclusive i to nie przy wszystkich, ja dostalem tylko plakacik np.
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
przekopałem się przez część forum, ale tego jest za dużo... poddałem się.
więc pytam się prosto z mostu
czy w gloomhaven można dołączyć trzeciego gracza w trakcie gry? czy tutaj jak zacznie się w dwie osoby, to w dwie trzeba kończyć? myślę nad zakupem w prezencie dla żony, ale mam również brata który z chęcią by czasem zagrał. o ile się da.
z doświadczenia wiem, że to jest tak różnie... w pandemii legacy dołożenie gracza (lub odjęcie
) jest możliwe, da się to przerobić.
z kolei w arkham horror lcg nie wyobrażam sobie tego przez deck buidling ktory jest robiony z "podziałem na role".
i widziałem podzielone głosy w kwestii grania we dwoje. większość ludzi stwierdza że w sumie spoko, w dwie osoby nie ma problemu. tylko setup jest boleśnie długi jak na granie w dwójkę, że to już lepiej organizować duże spotkania pod granie.
więc pytam się prosto z mostu

czy w gloomhaven można dołączyć trzeciego gracza w trakcie gry? czy tutaj jak zacznie się w dwie osoby, to w dwie trzeba kończyć? myślę nad zakupem w prezencie dla żony, ale mam również brata który z chęcią by czasem zagrał. o ile się da.
z doświadczenia wiem, że to jest tak różnie... w pandemii legacy dołożenie gracza (lub odjęcie

z kolei w arkham horror lcg nie wyobrażam sobie tego przez deck buidling ktory jest robiony z "podziałem na role".
i widziałem podzielone głosy w kwestii grania we dwoje. większość ludzi stwierdza że w sumie spoko, w dwie osoby nie ma problemu. tylko setup jest boleśnie długi jak na granie w dwójkę, że to już lepiej organizować duże spotkania pod granie.
-
- Posty: 2858
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1417 times
- Been thanked: 1698 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ekipa grająca może się zmieniać całkowicie dowolnie pomiędzy scenariuszami.
- yrq
- Posty: 1070
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 448 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ekipa może się zmieniać, w większości przypadków pójdzie bezproblemowo ale czasem mogą pojawiać się zgrzyty, czy nieoptymalne dobory kart na ręce.
Z tym, że gra i tak zakłada ciągłą rotację drużyny w różnych momentach i konieczność dopasowania się do nowego składu.
Np. grałem Craigheartem z atakami ustawionymi na rozdawanie muddle. I w pewnym momencie kumpel zaczyna grać postacią (music note), która robi coś podobnego tylko lepiej. No i gram na innych kartach.
Podobnie z generowaniem żywiołów - grałem postacią, która wykorzystywała mocno jeden z nich. Gdy doszła do drużyny nowa postać, okazało się, że może przywoływać ten żywioł mimochodem dla mnie, więc mogłem pozbyć się paru kart.
Historia toczy się gdzieś w tle, jak co jakiś czas będziecie zmieniać skład, to trzeba będzie w parę minut streścić co się działo.
Z tym, że gra i tak zakłada ciągłą rotację drużyny w różnych momentach i konieczność dopasowania się do nowego składu.
Np. grałem Craigheartem z atakami ustawionymi na rozdawanie muddle. I w pewnym momencie kumpel zaczyna grać postacią (music note), która robi coś podobnego tylko lepiej. No i gram na innych kartach.
Podobnie z generowaniem żywiołów - grałem postacią, która wykorzystywała mocno jeden z nich. Gdy doszła do drużyny nowa postać, okazało się, że może przywoływać ten żywioł mimochodem dla mnie, więc mogłem pozbyć się paru kart.
Historia toczy się gdzieś w tle, jak co jakiś czas będziecie zmieniać skład, to trzeba będzie w parę minut streścić co się działo.