Też o tym myślałem, ale wyszedłem z założenia, że ten projekt ma na celu pokazać, że Piotrek to w miarę dobry autor i napędzić kolejne rzeczy - jak chociażby Entity.Curiosity pisze: ↑16 kwie 2020, 12:49Dlaczego wydajesz grę, na której nie zarobisz? Rozumiałbym to, gdybyś nie założył wydawnictwa i chciał sobie wydać grę dla własnej satysfakcji. Ale założyłeś wydawnictwo, więc myślisz o wydawaniu gier jako o pracy. Praca ma przynosić dochód. Twoja gra nie przyniesie dochodu, a do tego angażujesz w nią własny czas i energię. Czy wydanie tej gry ma Cię jako wydawce do czegokolwiek przybliżyć? Zakładasz, że staniesz się rozpoznawalny i ceniony na rynku i dotrzesz tak do większej liczby klientów? A jeśli tak, to czy nie byłoby mądrzej wydać jakiś sprawdzony hit? Zobacz na początki Games Factory (Publishing): poszli w Roll for the Galaxy (hicior) a potem w Steampunk Rally (tez hicior z KS). Zarobili kasę, stworzyli markę, wiele osób im zaufało, a że to padło to już inna bajka.
Jak Nanaki ma Ci w przyszłości zaprocentować, jeśli nie zastrzykiem gotówki? Liczysz, że to będzie wielki hit?
Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04
Oj, wycięte z kontekstu. To było tylko zdanie w odpowiedzi na to że cena sztucznie zawyżona, bo chce jednym strzałem sobie zarobić.Curiosity pisze: ↑16 kwie 2020, 12:49Dlaczego wydajesz grę, na której nie zarobisz? Rozumiałbym to, gdybyś nie założył wydawnictwa i chciał sobie wydać grę dla własnej satysfakcji. Ale założyłeś wydawnictwo, więc myślisz o wydawaniu gier jako o pracy. Praca ma przynosić dochód. Twoja gra nie przyniesie dochodu, a do tego angażujesz w nią własny czas i energię. Czy wydanie tej gry ma Cię jako wydawce do czegokolwiek przybliżyć? Zakładasz, że staniesz się rozpoznawalny i ceniony na rynku i dotrzesz tak do większej liczby klientów? A jeśli tak, to czy nie byłoby mądrzej wydać jakiś sprawdzony hit? Zobacz na początki Games Factory (Publishing): poszli w Roll for the Galaxy (hicior) a potem w Steampunk Rally (tez hicior z KS). Zarobili kasę, stworzyli markę, wiele osób im zaufało, a że to padło to już inna bajka.
Jak Nanaki ma Ci w przyszłości zaprocentować, jeśli nie zastrzykiem gotówki? Liczysz, że to będzie wielki hit?
Jeszcze raz, powolutku bo się nie zrozumieliśmy:
1. Każdy biznes wymaga wkładu na początku. Mój wkład to inwestycja w kampanię, samą grę i inne assety. (czas + pieniądze)
2. Wielu wydawców w przeszłości zaniżało kwotę potrzebną do ufundowania, żyli na krechę i liczyli że magicznie 100 wspierających zamieni się w 2000 sprzedanych kopii w sklepach. (GF)
3. Ufundowanie kampanii dokładnie na 100%, o którym mówisz, pozwoli na wyprodukowanie, wysłanie i posiadanie w magazynie fizycznych gier. Masa pracy i poświęconego czasu skutkuje tym, że gra może być dalej promowana i rozwijana. Mimo że przed sprzedażą następnych kopii nie zarobiłem praktycznie nic. Dopiero wtedy zaczynam prawdziwą pracę, żeby to przekuć w coś większego. Czasy w branży mamy takie że posiadanie nakładu gry to jeszcze bardzo daleko od zarobienia pieniędzy.
Kampania pozwala mi na to, że mogę pracować jako wydawca - tworzyć, promować, rozwijać, sprzedawać gry. To jest moje osobiste marzenie.
Dodatkowo wydaje mi się że kompletnie nie potrzebujemy kolejnego wydawnictwa które zajmuje się tylko i wyłącznie tłumaczeniem gier.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04
Trochę off-top, ale...
IMHO oba aspekty są ważne jeśli będziesz wydawnictwem. Jasne, można być jak REDIMP czy Underworld Kingdom - one funkcjonują, ale Portal ładnie pokazuje, że tworzenie własnych gier + wydawanie cudzych na polskim rynku to klucz do rozwoju. Jedno generuje nakłady potrzebne do rozwoju drugiego. Oczywiscie to moje przekonanie wynikajace z logiki bardziej, bo w branzy nie pracuje
Anyway, kampanie obserwuje, bardzo miły gest z twojej strony, ze cena bedzie stała przez całą kampanię, nie ma przymusu wsparcia przez pierwsze 24h
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04
japanczyk pisze: ↑16 kwie 2020, 13:27Trochę off-top, ale...
IMHO oba aspekty są ważne jeśli będziesz wydawnictwem. Jasne, można być jak REDIMP czy Underworld Kingdom - one funkcjonują, ale Portal ładnie pokazuje, że tworzenie własnych gier + wydawanie cudzych na polskim rynku to klucz do rozwoju. Jedno generuje nakłady potrzebne do rozwoju drugiego. Oczywiscie to moje przekonanie wynikajace z logiki bardziej, bo w branzy nie pracuje
Anyway, kampanie obserwuje, bardzo miły gest z twojej strony, ze cena bedzie stała przez całą kampanię, nie ma przymusu wsparcia przez pierwsze 24h
Też o tym myślałem, ale wyszedłem z założenia, że ten projekt ma na celu pokazać, że Piotrek to w miarę dobry autor i napędzić kolejne rzeczy - jak chociażby Entity.
Dokładnie tak i to pięknie ze sobą się łączy. Jeżeli jesteś żółtodziobem to nikt rozsądny nie przekaże Ci praw do wydania "tego hita", dlatego obecnie nawet o tym nie myślę. Do przeczesania rynku żeby znaleźć perełki również potrzeba zasobów. Trzeba zdobywać doświadczenie i kontakty.japanczyk pisze: ↑16 kwie 2020, 13:27Trochę off-top, ale...
IMHO oba aspekty są ważne jeśli będziesz wydawnictwem. Jasne, można być jak REDIMP czy Underworld Kingdom - one funkcjonują, ale Portal ładnie pokazuje, że tworzenie własnych gier + wydawanie cudzych na polskim rynku to klucz do rozwoju. Jedno generuje nakłady potrzebne do rozwoju drugiego. Oczywiscie to moje przekonanie wynikajace z logiki bardziej, bo w branzy nie pracuje
Anyway, kampanie obserwuje, bardzo miły gest z twojej strony, ze cena bedzie stała przez całą kampanię, nie ma przymusu wsparcia przez pierwsze 24h
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04
I to mnie już bardziej przekonuje do ceny. Wiadomo, że nie będzie taniej niż w Chinach. Za to jestem przekonany, że zostanie wyprodukowany produkt dobrej jakości i na czas. Do tego lubię wspierać polskich autorów i polską gospodarkę.
Czekam na te bonusiki i jeśli będą zachęcające to myślę, że wesprę ten projekt i Piotrka, któremu szczerze kibicuję(mam nadzieję, że wydawnictwo nie odbije się znacznie na kanale YT i dalej będziemy dostawać od niego regularnie fajne materiały).
Coraz bardziej zaczynam doceniać lżejsze i szybsze gry, które jednocześnie są "sprytne".
Zauważyłem ostatnio, że nie mam czasu ani zbytnich chęci rozkładać gier na 90-120min(i więcej), ale już takie w granicach 45-60min(albo jakieś szybciutkie roll and write) chętnie zagram z żonką wieczorem, gdy Młoda pójdzie spać
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
-
- Posty: 2472
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04
A ja to rozumiem, znaczy oczywiście, że lepiej zarobić niż nie zarobić, ale w sytuacji, w której rozpoczyna się jakąś dzialalność to takie przetarcie też jest ważne. Jeżeli projekt okaże się sukcesem (mam tu na myśli wiele płaszczyzn - zarówno końcową jakość produktu, terminowość, otoczkę marketingową itp.) to będzie to procentować przy przyszłych projektach.
Teraz już coraz rzadziej się to chyba zdarza, ale kiedyś bezpłatne staże i praktyki były dość popularne, w życiu zawodowym zdobywanie określonych doświadczeń jest cenione nawet jeżeli nie wiążę się z natychmiastową gratyfikacją finansową.
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Czasem, lepiej po prostu stracić niż zyskać ;p choć sam wybrałbym coś naprawdę dobrego i zupełnie inny target niz piehoo. Te nananki sprawia wrazenie takie no.. mm.. nie wiem jak to opisac.. raczkowania? ale to nie jest cos co urywa dupsko, ani cos co i dzieciaki i dorosli powiedza WOW. Chociaz pewnie sie myle.. tyle ze bez efektu WOW się nie przebijesz.. Dodatkowo jeśli wydaje się cos prostego, to najlepiej w wersji wielojęzycznej, tym bardziej jeśli karty nie mają opisów Wtedy otwiera się nowy horyzont szans.
-
- Posty: 2012
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 514 times
- Been thanked: 255 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Z tego co zrozumiałem to nie miał za bardzo wyjścia - na początek musiał pójść w coś łatwiejszego do ogarnięcia wydawniczo. Zdaje się, że w drodze pozycje poważniejsze.
Co do samej gry to, w sumie, podzielam Twoje zdanie. Dodam, że gra pewnie i dobra, ale może o kilka lat za późno, aby był hit sprzedażowy - dużo osób może mieć już na półce coś podobnego.
Przy okazji - wyrazy sympatii dla Autora i powodzenia.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Wspieram.to/Nanaki pisze:Na początku chciałbym serdecznie podziękować wszystkim wspierającym! Osobom które dokonały faktycznego zamówienia na egzemplarz Nanaki oraz tym wybierającym opcję "Fajka pokoju". Podziękowania należą się również patronom medialnym i wszystkim dobrym duszom, wspomagającym projekt głosząc dobre słowo o samej kampanii.
Ze względu na dobro wspierających i samej gry postanowiłem zakończyć trwającą kampanię w celu dokonania korekt. Główną myślą tworzenia tej gry była chęć dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Jak się okazało - przy zaproponowanym pakiecie nie byłoby to możliwe.
Po 3 dobrach udało nam się osiągnąć 1/3 wymaganego celu. Z jednej strony pozostało nam 27 pełnych dni kampanii i osiągnięcie wymaganego celu byłoby możliwe. Z drugiej jednak strony, uważam że Wy jako gracze zasłużyliście na więcej. Chciałem aby gra z każdym odblokowanym celem stawała się coraz bardziej atrakcyjnym produktem, jednak przy obecnym poziomie wsparcia istniałoby zagrożenie ufundowania jej bez dodatkowych komponentów (takich jak drewniane znaczniki i wiele innych niespodzianek). Dokonanie edycji zawartości/pakietów w czasie trwania kampanii na Wspieram.to jest technicznie niemożliwe, więc jedynym sposobem jest zamknięcie trwającej kampanii.
Korekty o których wspominam dotyczą: lepszego opisu samej gry i korzyści płynących ze wsparcia, pakietów dostępnych w czasie kampanii, liczbą materiałów od recenzentów i większych nakładów na marketing przed rozpoczęciem samego procesu finansowania. Wszystkie zmiany będą nadal w granicach podstawowych założeń projektu - dobra, przystępna gra z wysokiej jakości komponentami, produkowana w całości w Polsce.
Zwrot środków wpłacanych na kampanii jest dokonywany automatycznie przez Wspieram.to w ciągu 24 godzin roboczych.
Wydanie tej gry to dla mnie duże marzenie. Mam nadzieję że gra mimo wszystko zagości na waszych stołach.
Planowana sesja 'Pytań i Odpowiedzi' odbędzie się zgodnie z planem - dzisiaj, o godz. 15:00 na kanale YouTube Granie w chmurach. Tam chętnie odpowiem na Wasze pytania i powiem jakie są plany jeżeli chodzi o przyszłość Nanaki.
Zachęcam do śledzenia social media Cloud Games. Tam będą pojawiać się kolejne informacje o sposobie wydania gry.
Niech prowadzą Was duchy przodków!
(Piotrek)
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Przepraszam jeśli niepotrzebnie zaśmiecam Twój wątek - mnie Twoja gra niestety nie oczarowała ale bardzo Ci Piotrek życzę powodzenia z wszystkimi Twoimi projektami. Obyś tylko nadal nie kończył z recenzowaniem - zawsze budziłeś moje ogromne uznanie spokojem i profesjonalizmem oraz sympatię pozytywną naturalnością.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6492
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 972 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Prosiłbym o kontynuowanie dyskusji o tworzeniu gier dla idei/zarobku w tym wątku.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Żyje i ma się dobrze. Kilka dni temu oglądałem próbki grafik i jestem bardzo zadowolony z pracy wydawcy.
Pandemia mocno uderzyła w testy gry, dlatego trochę mniej informacji na ten temat. Gry z ukrytą informacją są upierdliwe do testowania przez TTS.
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Winszuję.
Wrzuć jakąś grafikę, na pobudzenie apetytu.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Cześć,
tylko do północy można wesprzeć grę z kartą plemienia Rysie i wszystkimi odblokowanymi celami.
Kampania
tylko do północy można wesprzeć grę z kartą plemienia Rysie i wszystkimi odblokowanymi celami.
Kampania
Jakiś osobnik mógłby zacząć na mnie polować.vojtas pisze:Wrzuć jakąś grafikę, na pobudzenie apetytu.
- BOLLO
- Posty: 5327
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1092 times
- Been thanked: 1723 times
- Kontakt:
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Piotrek dałbyś rade opisać proces i drogę jaką przebyłeś od decyzji wystartowania na "wspieram to" aż do momentu zakończenia kampanii?
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Co konkretnie chcialbys wiedziec? Masz na mysli wyceny u podwykonawcow, projektowanie komponentow, testowanie, rozmowy z podwykonawcami czy recenzentami? Sporo tego.
- BOLLO
- Posty: 5327
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1092 times
- Been thanked: 1723 times
- Kontakt:
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Rozumiem że jest tego sporo ale może dałbyś radę opisać (bez szczegółów) właśnie etap co się działo u Ciebie podczas decyzji wystartowania oraz trwania samej kampanii? Żeby ułatwić to sporządzę listę pytań w formie pkt, może tak będzie łatwiej.
1) Jaka była motywacja że wystartowałeś na wspieram to a nie na zagram w to?
2) Przed wystartowaniem rozumiem że miałeś już wszelkie wyceny komponentów, kart,pudełek itd? A co z dodatkami w takcie trwania kampanii?
3)stretch goals miałeś już zaplanowane przed kampanią czy dodawałeś je spontanicznie podczas jej trwania?
4) Co sprawiło Ci największą trudność podczas kampanii i dlaczego?
5)jak wyglądał kontakt z wspieram to? Czy wszelkie aktualizacje dodawanie grafik podczas trwania kampanii robi się z własnego panelu zarządzania czy trzeba wszelkie takie zmiany zgłaszać do admina wspieramto?
6)Co do samych wycen to robiłeś je o założenie "sprzedam 300 egzemplarzy poprosze o taką wycene"? A co jak jednak okazało się że kopii jest o wiele więcej niz planowałeś? Czy ceny są wówczas atrakcyjniejsze?
7) czy podczas trwania kampanii nadal testowałeś grę i wprowadzałeś jakieś zmiany nakreślone przez osoby trzecie?
8 ) oprócz ufundowania w piękny sposób całego projektu co jeszcze było dla Ciebie zaskoczeniem?
9) jak oceniasz samą kampanie? Każdy sobie może z tym poradzić czy jednak trzeba mieć jakieś doświadczenie?
10) Co byś zmienił/wprowadził podczas trwania kampanii?
Jeżeli jest jeszcze coś godnego uwagi i warto się tym podzielić z osobami które planują wystartować ze swoim produktem proszę napisz kilka wskazówek abyśmy mogli się uczyć na twoich błędach lub dobrych decyzjach.
P.S Już z syne rozegraliśmy Nanaki Express i z niecierpliwością czekamy na nasze pudełeczko
- BOLLO
- Posty: 5327
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1092 times
- Been thanked: 1723 times
- Kontakt:
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Coś Piotrze słaba pamięć u ciebie...
- JollyRoger90
- Posty: 489
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 882 times
- Been thanked: 210 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Piotrze, co dalej ? Kiedy można się spodziewać jakiś zapowiedzi nowych tytułów ?
- JollyRoger90
- Posty: 489
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 882 times
- Been thanked: 210 times
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Piotrze, co tam w Cloud Games piszczy? Można się spodziewać czegoś nowego?JollyRoger90 pisze: ↑02 lut 2021, 15:27Piotrze, co dalej ? Kiedy można się spodziewać jakiś zapowiedzi nowych tytułów ?
- BOLLO
- Posty: 5327
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1092 times
- Been thanked: 1723 times
- Kontakt:
Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia
Podbijam. Kanał odzyskany ,zasięgi powróciły, Nanaki na wyprzedaży, ogrywasz nowe tytuły a jak z projektowaniem gier?
Dalej coś kminisz i po nocach tworzysz?
Dalej coś kminisz i po nocach tworzysz?