Bardzo wartosciowy post!MichalStajszczak pisze: ↑28 kwie 2020, 10:35 Żeby pokazać, co to znaczy "lawinowy wzrost cen gier" zajrzałem do starych faktur zakupu mojej hurtowni. I tak np. w roku 1991 kupowałem od Sfery grę Magia i miecz za 38 tysięcy starych złotych (na nowe to by było 3,80), w 1992 za 45 tysięcy, w 1993 za 54 tysiące, a w 1994 za 66 tysięcy. Później była denominacja i Magię i miecz zastąpił Magiczny miecz, który w 1995 kupowałem po 7 złotych, a w 1997 po 9,60.
Ceny kilku innych gier, (wybrałem takie, które przynajmniej część osób pamięta):
- Obcy: 1991 - 25500, 1994 - 43 tysiące
- Komandosi: 1992 - 28 tysięcy, 1993 - 45 tysięcy
- Eurobusiness: 1991 - 25 tysięcy, 1994 - 38 tysięcy, a po denominacji: 1995 - 5,80, 1996 - 6,70, 1997 - 9,20
- Ardeny (w pudełku): 1993 - 51400 starych złotych, w 1997 - 11,40 PLN
- Scrabble: 1993 - 210 tysięcy, 1994 - 330 tysięcy, po denominacji: 1995 - 43 złote, 1997 - 56 złotych, a przez następne lata cena wzrosła mniej niż 50%, choć w międzyczasie VAT na gry został podniesiony z 7 do 23%
(Ceny, które podałem, to były hurtowe ceny zbytu. Ceny na półkach były w zależności od sklepu 50-80% wyższe.)
Na komandosach nie było napisane gra roku 1990? To w 91 nie zamawialiscie?