Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Yuri pisze: ↑29 kwie 2020, 09:34
Nie wiem czy do końca dobry watek, ale w razie czego prosze dać znać to skasuje.
W związku z tym, że FFG "kładzie łapę" z tego co widać na elektronicznych wersjach swoich gier, które póki co jeszcze są darmowe, chciałem się "zaopatrzyć" w takąż wersje AH LCG. Czy mógłby ktoś mnie - i pewno kilku innym - wyjasnić gdzie można znaleźć moda AH LCG i czym to-to obsłużyć? Wiem, że takie coś istnieje, pamiętam kurka screeny i nie mogę oczywiście znaleźć.
c08mk pisze: ↑29 kwie 2020, 09:21
Rozegrałem wczoraj partie na dwie ręce i różnica w gameplayu jest ogromna.
Badacze mogą być wyspecjalizowani dzięki czemu zarówno podnoszenie wskazówek jak i walka nie sprawia problemu tym bardziej, że jedna postać może wspomagać towarzysza dodatkową kartą w teście.
AH to z założenia coop, więc gra była robiona pod taką rozgrywkę (np. "peril" na encounter kartach). Granie solo też ma swoje plusy, a jak się używa postaci, która w solo dobrze sobie radzi, i ma się odpowiednik deck, to
moim zdaniem da się spokojnie osiągnąć pomyślne zakończenie. Używałem różnych kombinacji postaci w Dunwich i czasem miałem wrażenie, że jedna postać nieco zwalnia drugą. Oczywiście wszystko jest obwarowane wieloma zmiennymi. Natomiast wyspecjalizowanie postaci jest dobre, tak długo jak jest dobre. Jeśli jedna postać nie potrafi szukać clues, to czasem może być nieco bezproduktywna, a w grze w której tempo jest tak ważne, pachnie to problemami za kilka tur.
No tak, ma to i swoje minusy. Jak szukacz wskazówek jest zaatakowany przez wrogów, a w tym czasie zabijacz zablokowany w jakiejś lokacji, gdzie ani nie daje rady szukać wskazówek, ani nie może się z niej wyplątać przez jakieś zdarzenie go tam blokujące, albo zabierające mu akcje na ruch.
planszomania.pl - 10% (rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
100% specjalizacja w grze na dwie postaci na pierwszy rzut oka mi nie pasowała. Biorę to pod uwagę i postacie są tak skonstruowane, żeby szukacz mógł zrobić jakieś obrażenia (albo unikać), a łowca żeby miał jakieś możliwości podnoszenia wskazówek. Dodatkowo jeżeli są na tej samej lokacji to mogą się wspomagać nie tracąc wiele dla siebie, bo użyją karty z ikonką, która przeważnie im nie jest potrzebna.
Największy plus jednej postaci to latwosc zarzadzania przeciwnikami i bardzo mala ilosc wskazowek z lokacji z wysoką zaslona. Moim zdaniem to kwestia budowy dobrego decku ktory wykorzystuje te rzeczy. Z pewnością nie jest tal ze pozytywne zakończenie to wyczyn. Pete lub Wendy potrafia pozamiatac konkretnie.
rattkin pisze: ↑28 kwie 2020, 21:21
Rugaroux jak przez mgłę pamiętam, że trzeba się było nauczyć na pamięć rozkładu lokacji i odwiedzić w bardzo wycyrklowanej kolejności, bo inaczej okienko na pozytywne rozwiązanie zamykało się drastycznie szybko. A co do tej jednej karty, to zdaje się, że dużo pomagał
Spoiler:
stary, dobry dynamit.
Jeśli idzie o Rougarou, to nic nie trzeba wkuwać na pamięć, chyba nie ten scenariusz przywołałeś z pamięci.
Zaś odnośnie karty, to ta wskazana przez Ciebie często robi robotę, lecz w tym wypadku myślałem o:
Wczoraj dotarła do mnie podstawka i jestem po pierwszej rozgrywce. Gra bardzo się spodobała dlatego miałbym także kilka pytań o to od czego wystartować:
- Czy mechanizmy zawarte w kolejnych dodatkach są na prawdę trudne do ogarnięcia jeśli nie grało się w poprzednie? Nie kupując obecnego dodatku tylko cały czas czekając na dodruki czy to Dunwich czy kolejnych dojdzie do sytuacji w której obecny dodatek się wyprzeda i na jego dodruk także przyjdzie mi czekać.
- Czy druga podstawka jest potrzebna tylko w początkowym etapie kolekcjonowania? Czy też karty z obu podstawek przydają się nawet posiadając kilka dodatków?
Dochodza nowe mechaniki zarowno w kartach badaczy jak tez scenariuszy. Czy bardzo komplikuje ? No ludzie graja i sobie radza ale na pewno jest tego troche wiecej do spamietania niz w samej podstawce.
Na drugie pytanie to czekaj juz wyciagam krysztalowa kule tego nikt nie wie ale dodatki szybko sie wyprzedaja. Obecnie w pelni jest dostepny tylko 5ty cykl (w calosci). Reszta albo wyprzedana albo ma braki. Galakta robi dodruki ale czy wszystko sie doczego dodruku i ile to potrwa tego nikt nie wie. Gra jest popularna wiec o przyszle cykle mozna byc spokojnym.
Karty z podstawki sa uniwersalnie dobre. Mam wszystko co wyszlo a nadal w taii zawsze jest pare talii z podstawki. Przy kosztach tego lcg 2ga podstawka to kropla w morzu a bardzo pomaga zwlaszcza na starcie
Prędzej czy później chyba każdy dochodzi do wniosku że dopiero z 2 Core Setami można cieszyć się w pełni deckbuildingiem - każdej karty można mieć dwie kopie w talii, granie z jedną kopią karty zmniejsza szansę na dobranie kluczowych w danym momencie (oczywiście są karty "wyławiające" np. Broń czy inne karty z naszych talii), dodatkowo gdy nam jedna spadnie, zawsze gdzieś tam w talii możemy mieć jeszcze drugą. Mimo że mam wszystko na bieżąco (wszystko co do tej pory wyszło) to nadal używam kart z podstawki, nie "starzeją" się nawet przy dostępie do tak dużej puli wszystkich kart.
Ja posiadam 4 Core Sety i grając na 2-4 graczy mogę zbudować dzięki temu nawet dwie talie dla jednej klasy (gdy np. dwóch graczy chce grać Strażnikami), nie ma też kłótni o karty (Ja biorę 2 Maczety, ty śmigaj sobie z 2 .45 Automatic).
Oczywiście da się grać na jednej podstawce, ale po pewnym czasie dobrze zakupić sobie drugą.
Wczoraj dotarła do mnie podstawka i jestem po pierwszej rozgrywce. Gra bardzo się spodobała dlatego miałbym także kilka pytań o to od czego wystartować:
- Czy mechanizmy zawarte w kolejnych dodatkach są na prawdę trudne do ogarnięcia jeśli nie grało się w poprzednie? Nie kupując obecnego dodatku tylko cały czas czekając na dodruki czy to Dunwich czy kolejnych dojdzie do sytuacji w której obecny dodatek się wyprzeda i na jego dodruk także przyjdzie mi czekać.
- Czy druga podstawka jest potrzebna tylko w początkowym etapie kolekcjonowania? Czy też karty z obu podstawek przydają się nawet posiadając kilka dodatków?
Dzięki
Nie ma pewnosci ze dodrukuja kolejne cykle. Z mechanikami w kampaniach jest tak ze czesc z nich jest tylko w obrebie danego cyklu wiec nie jest tak ze 5ty cykl to wszystkie skumulowane mechaniki. Autorzy staraja sie pilnowac by to nie przytlaczalo nowych graczy.
Jutro o 20 stream na temat Innsmouth jesli kogos to interesuje
Zdecydowanie coś nowego, aczkolwiek odczucia dość mieszane, bo za mało danych.
Spoiler:
Przede wszystkim klucze brzmią jak wielki plus i naturalne rozszerzenie podstawowych założeń, ale wszystko zależy od implementacji. Matt mówił o tym, że są dwustronne - więc ich ułożenie może być losowe w razie potrzeby. Przede wszystkim mogą pełnić funkcje uprzednio pełnione przez karty, więc być może pozwolą odciążyć ograniczenie liczby kart w paczce. Potrafię sobie wyobrazić, że mogą pojawić się również w dalszej przyszłości. Klucze mają duży potencjał, choć są bardzo niepozorne.
Żetony... eeee... zalania, zatopienia, powodzi? to kolejny mechaniczny znacznik, który może być różnie wykorzystywany z tego co wspominał Jeremy. Artykuł daje ledwie jeden przykład, ale możliwości jest wiele. Ostrożny optymizm, ale coś czuję że te żetoniki będą doprowadzać do białej gorączki.
I na koniec, klątwa i błogosławieństwo. Akurat względem tych jestem dość sceptyczny. Z perspektywy samych testów, ciężko się ekscytować. Jak dotąd, jeśli chciało się zagwarantować jak najwyższe szanse, planowało się wokół najniższej wartości w worku i przeznaczało dość ikon i/lub boostowało stat. Jeden żeton błogosławieństwa w worku tego nie zmieni. Czy 5 żetonów błogosławieństwa może? Albo 10? Błogosławieństwo to zachęta do bardziej "hope-driven tests". Z kolei żetony klątwy to niemal zawsze kolejne -2 które trzeba brać pod uwagę. Albo -10. Albo -20 maksymalnie (jeśli dobrze zrozumiałem, dodatek ma po 10 żetonów klątw i błogosławieństw i jest to również górna granica ich liczby w worku). Not bueno. Przynajmniej klątwy i błogosławieństwa wylosowane podczas testu opuszczają worek, więc efekt nie jest trwały. W ogólnym rozrachunku, testy będą trudniejsze i trzeba będzie wokół tego planować, zaś na błogosławieństwa ciężko będzie liczyć, bo Arkham raczej nie jest skupione wokół nadziei na najlepszy możliwy outcome, ale raczej na zapobieganiu niemal wszystkim negatywnym... Ale.
Ale, ale. To tak tylko względem samych testów. A przecież bardzo wiele będzie zależało od kart, które z tymi żetonami będą jakoś współpracować. Dodawać, odejmować, zamieniać, uzyskiwać efekt zależnie od ich obecności we wskazanej liczbie, etc. Tu znów jest duży potencjał i okoliczności łagodzące. Kilka kart już znamy, i... jakoś mi nie zaimponowały szczególnie. Siostra Mary wygląda solidnie, Faustian Bargain to ekwiwalent Emergency Cache, gdy nad tym pomyśleć. Obie mają koszt 0, 5 do 3 zasobów, okupiony dwoma klątwami (i bonus rozdzielenia między badaczami w lokacji - nice touch, ale nic nadmiernie niesamowitego). Czy dodatkowe dwa zasoby są warte potencjalnych -2 do testów? Weeeeeell... Zależy. Tides of Fate to dobry opener dla grupy, po którym można czyścić worek z błogosławieństw, i potencjalnie nie martwić się efektem na koniec rundy. Predestined to kolejny fail-forward cheater, który w kombinacji jest wart +2 błogosławieństwa lub -2 klątwy. Cursed Grimoire brzmi jak zaproszenie do porażki (i pułapka na nowicjusza, który spędzi cztery rundy pompując klątwy do worka), ale może porażki, którą warto ponieść, jeśli przetłumaczone tomiszcze zrywa gacie? Ward of Radiance to warunkowe Ward of Protection(2) bez ceny w zasobach i horrorze i dobrze obrazuje moje obecną opinię: istnieje poważna szansa, że trzeba się grupowo poświęcić tej mechanice, żeby miała sens. Jak to będzie działać w solo, zobaczy się.
Znamy również imiona wszystkich badaczy, co jest zaskakujące. Trish Scarborough ma być kombinacją kolorów której jeszcze nie było - więc to musi być rogue-seeker, co niezmiernie mnie cieszy. Dexter Drake nie posiedział długo w książce i również mi z tego powodu wesoło. Silas - nareszcie. O Amandzie nie wiem, co myślę. Umiejętność silna gdy się pomyśli o najlepszych kartach umiejętności, ale te statystyki jednak... No nic. Przynajmniej brzmi to ciekawie, a ja lubię takie udziwnienia. Był Calvin, Preston, Patrice - pora na Amandę. I na koniec, Siostra Mary. Nie na nią liczyłem, ale nie jestem rozczarowany. Wydaje mi się, że wraz z nią do gry wchodzi wreszcie archetyp krucjaty (nazwa zastrzeżona) albo przynajmniej drużyna M&Msów (nazwa również zastrzeżona, ale nie przeze mnie, niestety). Mary i Mateo nadadzą się idealnie do rozparcelowania worka chaosu, pousuwania większości złych żetonów, dodania błogosławieństw i generalnie, pokazywania języka złu w testach. Fajnie tematycznie to się łączy, przynajmniej za to należy się pochwała. Wszyscy się zastanawiają jak to jest, że siostrzyczka może zasuwać z miotaczem ognia, ale - choć oczywiście, może - nie ma statystyk które by do tego zachęcały. Ale z wystarczającą liczbą błogosławieństw, kto wie? Może i święty granat ręczny się znajdzie?
Ogólne wrażenie jest takie, że bardzo chcieli namieszać - i wygląda na to, że im się uda. Zdaje się, że sporo pracy poszło w Innsmouth. Nie dziwi mnie to. Dla masy osób Innsmouth to kwintesencja Lovecrafta. Nie wolno im tego spartaczyć. Pozostaję optymistą, choć czas oczekiwania będzie przytłaczający. Październik? Powrót do Ery w Lipcu? Welp. Ale przynajmniej mamy potwierdzenie, że coś specjalnego czeka nas 5 maja. Overall, good times ahead.
Na końcu zapowiedzi w formie wideo była o tym mowa. Potwierdzenie czegoś, o czym pisałem kilka dni temu. Jakieś PnP, co najmniej w wersji anglojęzycznej - nie wiem, czy ktoś od nas coś tłumaczy(ł).
cześć, 2 pytania początkującego jeśli można:
1. Czy dobrze rozumiem, że kupując drugą podstawkę praktycznie kupuję tylko drugą kopię kart gracza? Cała reszta jest zbędna? (pytam głównie pod kątem jednoczesnego zakupu koszulek)
2. Czy możecie podesłać linki do gotowych talii gracza, jeśli ma się 2 podstawki? Raczej do gry solo jeśli ma to znaczenie. Albo gdzie/jak najlepiej szukać takowych ?
narandil pisze: ↑03 maja 2020, 07:26
cześć, 2 pytania początkującego jeśli można:
1. Czy dobrze rozumiem, że kupując drugą podstawkę praktycznie kupuję tylko drugą kopię kart gracza? Cała reszta jest zbędna? (pytam głównie pod kątem jednoczesnego zakupu koszulek)
2. Czy możecie podesłać linki do gotowych talii gracza, jeśli ma się 2 podstawki? Raczej do gry solo jeśli ma to znaczenie. Albo gdzie/jak najlepiej szukać takowych ?
z góry dzięki
1. Tak, tylko karty gracza uzupełniasz.
Natomiast niektórzy chętnie odkupię od Ciebie karty mitów. Zdarzają się takie ogłoszenia.
2. https://arkhamdb.com
Tam poszukaj, chociaż na dwie podstawki może być ciężko.
narandil pisze: ↑03 maja 2020, 07:26
cześć, 2 pytania początkującego jeśli można:
1. Czy dobrze rozumiem, że kupując drugą podstawkę praktycznie kupuję tylko drugą kopię kart gracza? Cała reszta jest zbędna? (pytam głównie pod kątem jednoczesnego zakupu koszulek)
2. Czy możecie podesłać linki do gotowych talii gracza, jeśli ma się 2 podstawki? Raczej do gry solo jeśli ma to znaczenie. Albo gdzie/jak najlepiej szukać takowych ?
z góry dzięki
1. Tak, tylko karty gracza uzupełniasz.
Natomiast niektórzy chętnie odkupię od Ciebie karty mitów. Zdarzają się takie ogłoszenia.
2. https://arkhamdb.com
Tam poszukaj, chociaż na dwie podstawki może być ciężko.
1. Tak z ciekawości - a na co ludziom te karty ?
2. Czemu ciężko? Z tego co zrozumiałem to właśnie dopiero 2 podstawki dają szanse na zbudowanie silnych decków ... ?
1. Sam się nad tym zastanawiam, czy nie kupić.
Wprowadzono produkt powrót do <tu nazwa cyklu> z pudełkiem na przechowanie kart.
Tak więc jak ktoś kupi kolejny zestaw to może do każdego pudełka włożyć karty z podstawki które dla różnych cykli się powtarzają. Dzięki temu mają wygodę, że jak chcą zagrać dany cykl, to w pudełku mają wszystkie karty, których potrzebują. Nie muszą sięgać do innego pudełka i brakujące karty z core seta wyszukiwać. Po prostu kwestia wygody.
2. O tyle ciężkie, że tam ludzie wrzucając takie robią to z tego co mają. I pewnie mało kto już ogranicza się do samych podstawek. Ale jakbyś poszukał w taliach wrzucanych na początku (jak jeszcze nie było dostępnych więcej dodatków), to coś powinieneś znaleźć.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2020, 09:27 przez Arius, łącznie zmieniany 1 raz.
narandil pisze: ↑03 maja 2020, 07:26
cześć, 2 pytania początkującego jeśli można:
1. Czy dobrze rozumiem, że kupując drugą podstawkę praktycznie kupuję tylko drugą kopię kart gracza? Cała reszta jest zbędna? (pytam głównie pod kątem jednoczesnego zakupu koszulek)
2. Czy możecie podesłać linki do gotowych talii gracza, jeśli ma się 2 podstawki? Raczej do gry solo jeśli ma to znaczenie. Albo gdzie/jak najlepiej szukać takowych ?
z góry dzięki
1. Tak, tylko karty gracza uzupełniasz.
Natomiast niektórzy chętnie odkupię od Ciebie karty mitów. Zdarzają się takie ogłoszenia.
2. https://arkhamdb.com
Tam poszukaj, chociaż na dwie podstawki może być ciężko.
1. Tak z ciekawości - a na co ludziom te karty ?
2. Czemu ciężko? Z tego co zrozumiałem to właśnie dopiero 2 podstawki dają szanse na zbudowanie silnych decków ... ?
Ja ci jeszcze polecam polską grupę na Facebooku, sam aktywowałem konto tam tylko po to by do tej grupy dołączyć, dużo informacji o grze, przeglądy kart, dyskusje na poziomie.
Tak, grupa na fb jest świetna. Administratorzy odwalają kawał dobrej roboty. Prowadzą akademię zasad, w której świetnie tłumaczą zawiłości gry. Jest cykl karta dnia, w której omawiają po kolei wszystkie karty. Grupa żyje i ma dużo osób chętnych do pomocy.
Jak masz konto na arkhamdb to mozna tam zaznaczac swoja kolekce. I chyba jest opcja aby pokazywalo tylko talie ktore mozesz zbudowac z tego co masz.
W przypadku 2 podstawek jest o tyle latwiej ze jest seria fajnych talii startowych wlasnie z 2 podstawek.