Chcę sobie stworzyć super prostą grę typu euro/filler/abstrakcyjna z mechaniką worker placement, 2-4 osób, 20-30 min rozgrywka. Póki co wymyśliłem sobie coś takiego:
1. "fabuła"
Gracz wciela się w nadzorcę fabryki, która chce stworzyć robota.
2. przygotowanie gry
- gracze dostają po 2 pracowników (meeple, można ich mieć maksymalnie 5)
- gracze dostają planszę fabryki
- tasujemy karty z częściami robotów oraz karty wydarzeń
- wykładamy 5 części robotów, które będą mogli kupić gracze
3. przebieg tury gracza
a) gracze ustawiają pracowników na wybranych pozycjach (1-6)
- pozycja 1 – produkuje 1 niebieski sześcian za każdego pracownika na tej pozycji
- pozycja 2 – produkuje 1 czerwony sześcian za każdego pracownika na tej pozycji
- pozycja 3 – produkuje 1 zielony sześcian za każdego pracownika na tej pozycji
- pozycja 4 – produkuje 1 kryształ za każdego pracownika na tej pozycji
- pozycja 5 – jeżeli gracz ma pracownika na tej pozycji może stworzyć część robota, płacąc za nią odpowiednią ilość surowców
- pozycja 6 – jeżeli gracz ma pracownika na tej pozycji może skorzystać ze sklepu, jeżeli w tej turze wydarzenie to sklep
b) dobieramy kartę zdarzenia (gracze ustawiając pracowników nie wiedzą jakie będzie zdarzenie, w każdej turze kartę dobiera inny gracz po kolei zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara)
c) dobieramy odpowiednią ilość surowców uwzględniając modyfikacje, które może wywołać zdarzenie
d) jeżeli gracz ma pracownika na pozycji 6 i wydarzenie to sklep – gracz może wymienić surowce według cennika zawartego na karcie zdarzenia
e) jeżeli gracz ma pracownika na pozycji 5 może zakupić części robota (z tych obecnie dostępnych) – jeżeli kilku graczy zamierza dokonać zakupu, to robimy to w kolejności licząc od gracza, który w tej turze dobierał kartę zdarzenia, po zakupie dokładamy nowe kartę części (tak, żeby było 5)
4. kto wygrywa?
gracz, który jako pierwszy złoży całego robota (głowa, tułów, nogi)
Wydrukowane i ustawione wygląda tak:

karty części robota (druk x2):

karty zdarzeń:


karta fabryki (druk x4):

znacie coś podobnego, jakieś sugestie jak można wzbogacić rozgrywkę?