W tym temacie rozmawiamy o grze "Lockdown" . O kampanii kickstarterowej jest osobny wątek:
viewtopic.php?f=57&t=66269
https://boardgamegeek.com/boardgame/310 ... s-lockdown
Opis po angielsku via BGG:
To napisz to na grupie FB lub w komentarzach pod najnowszym update Pisali, że czytają to wszystko, samemu też napisałem swoje pomysłystary gracz pisze: ↑29 maja 2020, 18:06 W wywiadzie z Asią z On Table Adam stwierdził, że poszukuje inspiracji na jakie potwory mogą natknąć się bohaterowie. Myślę że do mechaniki gaszenia światła można włożyć potwory z "Pitch Black".
A w jaki sposób 3 rasy z gry podstawowej będą dostosowane do mechaniki światła i mroku w bazie na Marsie? Tego nie wiemy. Czy zdolności postaci z gry podstawowej lub dodatku Pokłosie nie zniszczą balansu gry? Tego nie wiemy.Jeśli mielibyście wybrać 1 dodatek do Lockdowna, który podbije regrywalnosc to Aftermath czy jedna z ras?
Ja po pierwszym update pomyślałem, że nietoperze będą świetnie pasowały do bazy na marsie i mechaniki ciemności. Z wyglądu są drapieżne, agresywne i takie obleśne. Znamy je bowiem ze świata codziennego. Te jednak będą ogromnych rozmiarów. Dla mnie pasują idealnie i nawet fabularnie możnaby to jakoś wytłumaczyć skąd wzięły się w bazie.lukkk pisze: ↑30 maja 2020, 18:48 Rasa obcych - nietoperzy. Sorry ale nawet jak na mnie to zbyt wykrecony pomysł. Marsjańskie nietoperze nieloty to trochę pomysł ze sci-fi klasy B albo C. O ile wszystko na początku mnie mocno interesowało to ta rasa mocno ostudziła moje zapały. Może i dojdzie jakaś inna jeszcze. Nie wiem. Ale model nietoperza przyczepionego na stałe do jakiejś belki mocno mi się nie podoba. Oczywiście to tylko moje zdanie. Co sądzicie?
Mnie też. Kto wychował się na przygodówkach, ten wie, o co chodzi.
Brzmi o wiele fajniej niż koncepcja z podstawki, gdzie gracz miał przejmować kontrolę nad obcymi.
Pomysl z podstawki też jest ok. Ma za zadanie szybko zakonczyc gre zeby rozpoczac nowa partie
Pomysł ciekawy, ale szczegóły gwarantują chaos w stylu Monty Pythona - szczególnie absurdalne wydało mi się przestawienie znacznika czasu. Może niech jeszcze gracze zamienią się na postacie. Dodajmy też podróże w czasie. Dlaczego by nie! Ktoś jeszcze zwraca uwagę na warstwę fabularną? Pomysł zasługuje na rozwinięcie, ale nie w formie przedstawionej przez autora.
Z tego co pamiętam problematyczna była postać pilota. Jej karty przedmiotow osobistych i kart akcji dotyczą statku kosmicznego (sam nią nie grałem więc mogę się mylić). I nią z tego co kojarzę nie można będzie grać w lockdown. Chociaż uważam, że wystarczyłoby dać jej nowy zestaw kart ale z tego co kojarzę ar tego nie zrobi.