Imho na początek od czisapika lepsze jest 1889, które też jest dostępne online. Jak masz ochotę, to mogę nauczyć 18xx online.E2MD pisze: ↑05 cze 2020, 12:29 Po nauczeniu - powiedzmy dwóch rozgrywkach - chciałbym mieć przekonanie, że w (totalnie max) trzy godziny w cztery osoby
skończymy grę.
Wygląda że 18Chesapeake powinno się przyjąć - draft instrukcji (nie umiem znaleźć wersji finalnej) jest też dosyć zrozumiały. Spróbuję podejrzeć na 18xx.games - widzę że jest sporo rozgrywek.
Pytanie super laika - gdzie kupujecie 18xx? Tak bezpośrednio 18Chesapeake to widzę tylko na all-aboardgames (z dostawą sierpień) - w sumie nie problemu żeby tam kupić, ale może któryś sklep w PL jest specjalizowany.
A 1882 wygląda czasowo bardzo spoko - podczas przeglądania gier jakoś mi umknęła ta pozycja.
18xx to są klasyczne gry z gatunku "easy to learn, hard to master", a czas rozgrywki by zejść do 3h to wymaga reżimu wszystkich graczy. Im jesteś bardziej doświadczony, tym więcej "widzisz" możliwości, co nie wpływa korzystnie na czas gry. Ot samo układanie torów, gdzie będąc początkującym budujesz je by pomogły Twojej firmie, a potem kombinujesz by pomagając jednocześnie utrudniały przejazd innym. Potem by oprócz tego, patrzysz, by w ogóle dany kafel zużyć, by ktoś go nie wykorzystał itd itp.
Zakup 18xx to głównie AAG i ich gier nigdzie indziej nie dostaniesz (mówię o nowych sztukach). Te co są masowo produkowane to najczęściej w Planszostrefie się znajdą prędzej, czy później (Adam zawsze sprowadza, również te z KS, które się da - np. będzie po kampanii dostępne 18DO).