Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Jeszcze w tym roku wystartuje przedsprzedaż naszego nowego tytułu - reedycji "Roku 1920" Jarosława Flisa.
Rok 1920. Na Europę pada cień zbliżającego się giganta, wznoszącego sierp i młot, aby rozbić imperialistyczny porządek Starego Kontynentu. Czerwona rewolucja szybko przeradza się w krwawą rzeź, napędzaną latami wyzysku i tłumioną od pokoleń nienawiścią. W łunie pożarów bolszewicka fala prze na zachód niby sztorm w środku lata. A na drodze do wycieńczonej Wielką Wojną Europy staje niedawno odrodzona Rzeczpospolita.
„1920” to asymetryczna, dwuosobowa gra o starciu, które zadecydowało o dalszych losach Europy. Gra symuluje największe operacje militarne wojny polsko-bolszewickiej, a gracze starają się zyskać kontrolę terenu i optymalnie zarządzać różnymi typami wojsk. Zwycięstwo następuje poprzez zdobycie bądź utrzymanie strategicznych pozycji.
Premiera 2021 rok.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2020, 11:15 przez adrturz, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę, że przede wszystkim okładka inna. Z tamtą wydawca miał spory problem, a raczej nie tyle z okładką, co właścicielem oryginalnego obrazu, na podstawie którego została zrobiona.
Andy pisze: ↑14 sie 2020, 10:58
Strzelam: "duża dodatkowa opcja" to reguły utajniania jednostek?
Nie musisz strzelać, było o tym napisane w zapowiedzi na PN.
Ćwierć wieku temu, wydawnictwo Encore postanowiło wydać ciekawą, historyczną grę nieznanego wówczas szerzej Jarosława Flisa, który z biegiem lat stał się jednym z najbardziej cenionych doradców, komentatorów oraz socjologów politycznych.
„Rok 1920” wprowadził do gier planszowych innowacyjną w tamtym czasie mechanikę linii kontroli, będącą alternatywnym wobec stref kontroli rozwiązaniem, determinującym wytwarzanie zgoła odmiennych strategii i taktyk w teatrach działań wojennych. Owe linie oddzielały od siebie sąsiadujące ze sobą heksagonalne pola, zajmowane przez oddziały. Ograniczały one posunięcia jednostek, zmuszając do wydania większej liczby punktów ruchu albo całkowicie uniemożliwiając wrogowi przejście. W dodatku oddziałują na zaopatrzenia wroga, opcję odwrotu czy status quo konkretnych jednostek.
Gra podzielona została na etapy odpowiadające rzeczywistym siedmiu dniom walk, podczas których gracze wykonują poszczególne fazy w swoich rundach. Kolejność czterech z nich jest zawsze ściśle określona: a) faza zwykłych ataków; b) faza zwykłych ruchów; c) faza powtórnych ataków; d) faza uzupełnień. Z kolei faza odwodu może zostać wykonana przez gracza w dowolnym momencie raz w etapie, nawet między realizacją faz w rundzie przeciwnika. Wytwarza to interesujące sytuacje podczas rozgrywek, przeorganizowuje podejście do strategii i taktyki, a przede wszystkim dodaje głębi grze i zwiększa realizm wojennych działań. Ten oryginalny podówczas pomysł można więc uznać za jednego z prekursorów „reakcji” tak mocno rozpowszechnionych we współczesnych grach planszowych.
Zróżnicowanie widać także wśród jednostek – reprezentujących brygady czy dywizje – a oznaczenia na nich wskazują możliwości bojowe, mobilne i specjalne. Głównymi wskaźnikami są punkty siły (PS) i punkty marszu (PM), zaś niektóre z nich mają dodatkowe symbole – „E” symbolizuje na przykład „elitarność” jednostki, co oznacza, że w konkretnych sytuacjach będzie ona modyfikować podstawowe zasady. Większość pól ma limit czterech jednostek, ale zdarzają się okoliczności, w których ta reguła zostaje przełamana – w Warszawie może przebywać maksymalnie pięć jednostek. Wiąże się to przede wszystkim z wymogami scenariusza.
Nowa edycja, pod tytułem „1920” zostanie gruntownie odświeżona i usprawniona, choć rudymentarne założenia pozostaną niezmienione. Wydawnictwo PHALANX od podstaw zaprojektuje oprawę graficzną, zmieni komponenty (na trwalsze i bardziej funkcjonalne), wzbogaci rozgrywkę o kolejne moduły i scenariusze, a także zestaw nowych jednostek, które wprowadzą do gry dodatkową mechanikę – utajniania oddziałów.
„1920” to asymetryczna, dwuosobowa gra o starciu, które zadecydowało o dalszych losach Europy. Gra symuluje największe operacje militarne wojny polsko-bolszewickiej, a gracze starają się uzyskać kontrolę terenu i optymalnie zarządzać różnymi typami wojsk. Zwycięstwo następuje poprzez zdobycie bądź utrzymanie strategicznych pozycji.
Bardzo podoba mi się okładka. Super na fototapetę albo na koszulkę.
Miałbym taką propozycję aby wydawcy gier mieli też ofertę T-shirtów ze zdjęciem okładki gry czy jakiegoś innego charakterystycznego elementu z gry.
Po pierwsze ciekawa promocja gry a po drugie dla nabywcy koszulki ciekawy efekt artystyczny
https://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=52&t=9717 Tutaj można prawie całą starą grę ściągnąć tylko planszy brak. https://strategie.net.pl/viewforum.php? ... d9dffb5fbe tutaj mamy cały dział związany z oboma grami Jarosława Flisa. Oczywiście to dotyczy roku 1920 firmy Encore, ale ta nowa wersja nadal pewnie będzie opierała się na tych starych zasadach co najwyżej z jakimiś zmianami które może nawet są w tych tematach opisane np. utajnienie jednostek już dawno się pojawiło. To dla tych co nigdy o tej grze nie słyszeli.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
No proszę, nie wiedziałem, że pan socjolog ma na koncie planszówki.
MichalStajszczak pisze: ↑13 sie 2020, 17:13Widzę, że przede wszystkim okładka inna. Z tamtą wydawca miał spory problem, a raczej nie tyle z okładką, co właścicielem oryginalnego obrazu, na podstawie którego została zrobiona.
Aż sprawdziłem na BGG - ten obraz to "Józef Piłsudski na Kasztance" Wojciecha Kossaka. Namalowany w 1928. Autor zmarł w 1942. Obraz jest w domenie publicznej od co najmniej 2012 roku.
Ciekawe, że ilustracja bieżącej edycji również jest związana z obrazem. Chodzi o dzieło Jamesa B. Deena, które kojarzę z książki "Flight of the Eagles". Przedstawia ono samolot Albatros D.III z 7. Eskadry Myśliwskiej, atakujący sowiecki pociąg pancerny. Pilotem był kpt. Edward Corsi. Obraz amerykańskiego malarza był tym razem tylko inspiracją, a nie reprodukcją. Hehe.
Wręcz wypada mieć jakąś grę o tej bitwie/wojnie. Orzel i Gwiazda był świetny, choć miał też kilka rzeczy za uszami. Edycja amerykańska OiG profanowała - jak dla mnie - nazewnictwo miejscowości na Kresach.
Ciekaw jestem bardzo Twojej gry
Jestem prawie pewny, że widziałem oryginał u kolegi. Nie zagraliśmy bo powiedział, że jest za trudna Nie mogę się doczekać aby zobaczyć jak będą wyglądać komponenty. Nie mam wątpliwości, że będzie świetnie wykonana. O jakoś samej gry też się nie martwię.
PytonZCatanu pisze: ↑16 kwie 2021, 10:35
Na fejsie jest to samo i na stronie Phalanx - sama okładka... Nie no, troszkę wolne żarty, że ktoś wyłoży kasę nie zobaczywszy nic więcej
Nie wylozy w ciemno kasy 250 osob, wiec gra nie powstanie.