Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 706
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 395 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
A tymczasem jak u nas dopiero wychodzi polskie wydanie, angielskie doczekało się w końcu nowego dodatku: Jagged Earth. Pierwsze opinie bardzo pozytywne, osobiście nie grałem i nie wiem czy w ogóle to kupię, sama podstawka + Branch&Claw ma taką regrywalność, że na ten moment nawet nie myślę by tego szukać, gra dla mnie jest kompletna.
- kieszen
- Posty: 61
- Rejestracja: 08 sty 2018, 16:07
- Lokalizacja: łódź
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 14 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dla mnie podstawka daje sporo regrywalności i funu. Mam dodatek, ale jeszcze nie czuję, że potrzebuję ładować nowości w nią. Jagged Earth już jakiś czas jest dostępne na kicku, ale ni słychu, żeby u nas się pojawiła, a szkoda, bo bardzo chętnie bym na przyszłość miał przygotowaną.
Inis/TerraMystica/NaSkrzydłach/Mare Nostrum/Piwo
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Wspierający jeszcze nie dostali, więc ciężko, żeby się pojawiła już w sklepach.kieszen pisze: ↑08 sie 2020, 20:06 Dla mnie podstawka daje sporo regrywalności i funu. Mam dodatek, ale jeszcze nie czuję, że potrzebuję ładować nowości w nią. Jagged Earth już jakiś czas jest dostępne na kicku, ale ni słychu, żeby u nas się pojawiła, a szkoda, bo bardzo chętnie bym na przyszłość miał przygotowaną.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Branch jest o tyle dobry ze daje karty eventow co niszczy pewna policzalnosc/przewidywalnosc.
Po prostu w pewnym momencie mowisz wygralem, i wiesz ze w podstawce nic Ci nie przeszkodzi bo panujesz nad wszystkim ale mimo to jeszcze musisz spedzic nad gra np pol godziny, dodatek wprowadza troche chaosu, czasem pozytywnego czasem negatywnego.
Ja bez dodatku juz nie gram
Po prostu w pewnym momencie mowisz wygralem, i wiesz ze w podstawce nic Ci nie przeszkodzi bo panujesz nad wszystkim ale mimo to jeszcze musisz spedzic nad gra np pol godziny, dodatek wprowadza troche chaosu, czasem pozytywnego czasem negatywnego.
Ja bez dodatku juz nie gram
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11078
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3382 times
- Been thanked: 3278 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Promo Packi jesli sie nie myle byly niedostepne dla retailu
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 2583
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1233 times
- Been thanked: 1442 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Kupiłem niedawno Spirit Island, zagrałem ... i mam problem.
To były dwie rozgrywki solo i obie wygrałem. Nie tego się spodziewałem na start!
W pierwszej rozgrywce dopiero co się uczyłem jaki jest flow rozgrywki, korzystałem z zasad dla początkujących. Grałem River Surges in Sunlight i wygrałem z Terror Levelem 3 i dwiema kartami najeźdźców nieodkrytymi, czyli niemal w ostatniej chwili. Ale skoro to dopiero poznawanie gry to spodziewałem się srogich bęcków! Duszek jednak zadawał zbyt dużo obrażeń gdy zagrywałem odpowiednie żywioły, by najeźdźcy mogli nadążyć.
W drugiej rozgrywcke (Shadows Flicker Like Flame) już wiedziałem jaki jest rytm działań najeźdzców i praktycznie wszystkie ich kroki udawało mi się uprzedzać. Szybka umiejętność wrodzona, śmigający strach, zmiana dużych miast w małe... Wróg ledwie coś zbudował a już było to niszczone/zmieniane. Mimo bardzo niewielkiego przyrostu energii w momencie odkrycia Terror Level 3 wygrałem automatycznie bo dużych miast nie było już na planszy.
Trochę to rozczarowujące.
Zastanawiam się, czy są jakieś często zdarzające się błędy ułatwiające rozgrywkę i czy je popełniam. Gra nie jest zbyt skomplikowana i nie wydaje mi się, żebym coś przegapiał, ale nigdy nie wiadomo. W pierwszej grze raz zapomniałem zapomnieć jednej karty po dobraniu Major Power, ale to nie miało wielkiego wpływu. W drugiej już pamiętałem...ale nawet nie zdążyłem dobrać Majorów a już było po wszystkim. Może trudno jest dopiero w domyślnym trybie z losowo dociąganymi mocami, adwersarzami i scenariuszami ? Te moce sugerowane na początek wydawały się być idealnie pasujące jako rozwiązania pojawiających się problemów.
To były dwie rozgrywki solo i obie wygrałem. Nie tego się spodziewałem na start!
W pierwszej rozgrywce dopiero co się uczyłem jaki jest flow rozgrywki, korzystałem z zasad dla początkujących. Grałem River Surges in Sunlight i wygrałem z Terror Levelem 3 i dwiema kartami najeźdźców nieodkrytymi, czyli niemal w ostatniej chwili. Ale skoro to dopiero poznawanie gry to spodziewałem się srogich bęcków! Duszek jednak zadawał zbyt dużo obrażeń gdy zagrywałem odpowiednie żywioły, by najeźdźcy mogli nadążyć.
W drugiej rozgrywcke (Shadows Flicker Like Flame) już wiedziałem jaki jest rytm działań najeźdzców i praktycznie wszystkie ich kroki udawało mi się uprzedzać. Szybka umiejętność wrodzona, śmigający strach, zmiana dużych miast w małe... Wróg ledwie coś zbudował a już było to niszczone/zmieniane. Mimo bardzo niewielkiego przyrostu energii w momencie odkrycia Terror Level 3 wygrałem automatycznie bo dużych miast nie było już na planszy.
Trochę to rozczarowujące.
Zastanawiam się, czy są jakieś często zdarzające się błędy ułatwiające rozgrywkę i czy je popełniam. Gra nie jest zbyt skomplikowana i nie wydaje mi się, żebym coś przegapiał, ale nigdy nie wiadomo. W pierwszej grze raz zapomniałem zapomnieć jednej karty po dobraniu Major Power, ale to nie miało wielkiego wpływu. W drugiej już pamiętałem...ale nawet nie zdążyłem dobrać Majorów a już było po wszystkim. Może trudno jest dopiero w domyślnym trybie z losowo dociąganymi mocami, adwersarzami i scenariuszami ? Te moce sugerowane na początek wydawały się być idealnie pasujące jako rozwiązania pojawiających się problemów.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na poziomie 0 nie zdarzyło mi się jeszcze przegrać, niezależnie od ekipy, z którą grałem. Polecam dołożyć jakiegoś adwersarza i wskoczyć na 3-4 poziom, a potem wyżej. Autor gry słusznie zauważa, że wiele osób gra na poziomie znacznie poniżej swoich faktycznych możliwości.
-
- Posty: 2583
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1233 times
- Been thanked: 1442 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dzięki! Jeszcze nie eksplorowałem zasad opcjonalnych w tym poziomów trudności, uczyłem się gry w standardowych warunkach opisanych w instrukcji. Dobrze wiedzieć, że można tę trudność podkręcić, bo tego, że wygram gdy gram pierwszy raz i powinienem nie wiedzieć gdzie góra gdzie dół, to się nie spodziewałem.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- wrojka
- Posty: 475
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Mogę potwierdzić, że wybranie zbyt niskiego poziomu jest rozczarowujące, bo gra kończy się tak nagle - brakuje chwili napięcia w szczytowym momencie.
Tak jak zauważyłeś, 'progression' deck daje Ci karty idealnie podpasowane pod ducha i żywioły jakie wykorzystuje. Naprawdę polecam 'normalne' dobieranie mocy i dorzucić Adversaries na 3-4 poziomie by poczuć jak się pali grunt pod nogami. Dodatkowo jeżeli jeszcze nie grałeś z nimi to karty Healthy/Blighted Island (wybrana losowo, bez wiedzy co się stanie gdy stracisz 2 blighty z karty).
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
No i dodatek Branch & Claw, który wprowadza losowe wydarzenia i gra nie jest aż tak przewidywalna
-
- Posty: 2583
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1233 times
- Been thanked: 1442 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Aha...
Nie oceniam gry, dziwię się, że była dla mnie łatwa. Zauważ też, że w instrukcji nie jest to opisane jako "najniższy poziom trudności" tylko jako domyślny. Wyższe poziomy są przedstawione jako opcjonalne.
Nie dziw się, że uznałem, że "domyślna gra" jest dla mnie za łatwa, skoro usiadłem do niej pierwszy raz i wygrałem. Zwróć również uwagę że pytam tutaj czemu a nie głoszę wszem i wobec "SI ssie i jest dla noobów!!!"
Zastanawiam się o co w takim razie można pytać Twoim zdaniem w tym temacie. Zgaduję, że najlepiej o inserty i koszulki i kiedy po polsku
Nie oceniam gry, dziwię się, że była dla mnie łatwa. Zauważ też, że w instrukcji nie jest to opisane jako "najniższy poziom trudności" tylko jako domyślny. Wyższe poziomy są przedstawione jako opcjonalne.
Nie dziw się, że uznałem, że "domyślna gra" jest dla mnie za łatwa, skoro usiadłem do niej pierwszy raz i wygrałem. Zwróć również uwagę że pytam tutaj czemu a nie głoszę wszem i wobec "SI ssie i jest dla noobów!!!"
Zastanawiam się o co w takim razie można pytać Twoim zdaniem w tym temacie. Zgaduję, że najlepiej o inserty i koszulki i kiedy po polsku
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- seki
- Moderator
- Posty: 3360
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1119 times
- Been thanked: 1288 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja dziękuję, że poruszyłeś ten temat bo będę już wiedział, by po zapoznawczej partii zwiększyć trudność.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dla każdego gracza poziom określony trudności będzie inny. Gra tutaj dlatego daje możliwość jej manipulacji. Zwiększ poziom, po tym jak poznałeś grę na podstawowym, i zobacz jak wtedy będzie. Wtedy gra dopiero może się zacząć.
- wrojka
- Posty: 475
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
To zapodam od razu taką ciekawostkę. Na forum BGG i Discordzie SI hula temat o 'difficulty above 10'. Istnieje możliwość łączenia więcej niż 1 adversary. Jeśli mnie pamięć nie myli, to przed wyjściem Jagged Earth był to swoisty 'house rule', a instrukcja JE podobno je opisuje dokładnie. Tak. Są świry, które dobijają do poziomu 16-17. Jeden pan pokusił się o challange by pokonać Anglię(6)+Prusy(6) [difficulty 20], z tym haczykiem, że może 'układać' każdą talię (tj. eventy, feary, powery, invader deck). Napisał do tego specjalny program Machine Learning/ AI, który znalazł takowe rozwiązanie.
Dla chętnych do poczytania: https://boardgamegeek.com/thread/234928 ... ficulty-20
Dla chętnych do poczytania: https://boardgamegeek.com/thread/234928 ... ficulty-20
-
- Posty: 706
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 395 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dla mnie średnio poziom 4 przeciwników daje mi ostro w kość. Zerowy, ale z kartą health island jest fajny do poznania nowego duszka, a potem to przeciwnicy, mapa tematyczna ( jeszcze na niej nigdy nie grałem...).
Co ciekawe zerowy na niektóre duchy daje mi w kość nieźle, ten żywioł ziemi jest dla mnie trudny d prowadzenia.
Co ciekawe zerowy na niektóre duchy daje mi w kość nieźle, ten żywioł ziemi jest dla mnie trudny d prowadzenia.
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Otrzymałem JE z KS przedwczoraj, potwierdzam. Wszystko wporzo, nie moge się doczekać aż mocniej nad tym usiądę.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Taki ten dodatek jakiś nieelegancki. The bloat is real. Głównie przez dziwacznie poskładany rulebook, który jest w 1/3 opisem dodatku, w 1/3 duplikacja B&C a w 1/2 (tak!) jakaś próbą spatchowania poprzednich rulebookow na okrętkę. Kiepsko to wyszło. O wiele lepiej byłoby wydać po prostu nowy rulebook „all in”.
Udało mi się upchnąć wszystko w podstawowym pudełku. Bardzo niefortunne rozmiary maja plansze pomocnicze (na karty/komponenty) z podstawki i B&C - nijak nie idzie ich ułożyć obok siebie.
Udało mi się upchnąć wszystko w podstawowym pudełku. Bardzo niefortunne rozmiary maja plansze pomocnicze (na karty/komponenty) z podstawki i B&C - nijak nie idzie ich ułożyć obok siebie.
- Evenfall
- Posty: 612
- Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kobiór
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 2 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Tak, z rulebookiem się zgadzam w 100%. Badlandy wydają mi się też toporne i na siłę. Ale duchy, scenariusze, adversaries miodzio. Jaram się jak pochodnia.
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
No zazdroszczę, ja czekam jeszcze na wysyłkę, bo zamówiłem z insertem, który nie dość, że dopiero dociera, to jeszcze będzie za duży :/
- wrojka
- Posty: 475
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Czytałem, że można go podzielić na pudło z podstawki i to od JEfeniks_ciapek pisze: ↑28 sie 2020, 16:05 No zazdroszczę, ja czekam jeszcze na wysyłkę, bo zamówiłem z insertem, który nie dość, że dopiero dociera, to jeszcze będzie za duży :/
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dzięki. Zobaczymy. I tak nie będzie mi się mieścić na półce tam, gdzie miała. Wiem, problemy pierwszego świata. Ale jakbym wiedział, że tak to ma wyglądać, to albo bym wziął skrzynię, albo nic. Ech... Miejmy nadzieję, że sama gra pozwoli mi zapomnieć o tym problemie. Dawajcie znać, jak już pogracie