Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
aeiou871
Posty: 1028
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

Jools pisze: 20 lip 2020, 11:37 Mamy taką sytuację w naszej grupie, i każdy poza jedną osobą ma odblokowanie postaci w swoim celu osobistym.
Ta została nam ta jedna osoba która nie odblokuje postaci, ma tylko otwarcie koperty X (bez spoilerów, ale już wiem że to będzie porażka).
Co w takiej sytuacji? Losujecie nowy cel? Czekacie aż odblokuje się postać z innego źródła?
Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
Jools
Posty: 654
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 54 times
Been thanked: 216 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Jools »

aeiou871 pisze: 20 lip 2020, 11:46
Jools pisze: 20 lip 2020, 11:37 Mamy taką sytuację w naszej grupie, i każdy poza jedną osobą ma odblokowanie postaci w swoim celu osobistym.
Ta została nam ta jedna osoba która nie odblokuje postaci, ma tylko otwarcie koperty X (bez spoilerów, ale już wiem że to będzie porażka).
Co w takiej sytuacji? Losujecie nowy cel? Czekacie aż odblokuje się postać z innego źródła?
Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać ;)
Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
aeiou871
Posty: 1028
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

Jools pisze: 20 lip 2020, 11:56
aeiou871 pisze: 20 lip 2020, 11:46
Jools pisze: 20 lip 2020, 11:37 Mamy taką sytuację w naszej grupie, i każdy poza jedną osobą ma odblokowanie postaci w swoim celu osobistym.
Ta została nam ta jedna osoba która nie odblokuje postaci, ma tylko otwarcie koperty X (bez spoilerów, ale już wiem że to będzie porażka).
Co w takiej sytuacji? Losujecie nowy cel? Czekacie aż odblokuje się postać z innego źródła?
Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać ;)
Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
Myślę, że przemyślał. My nie zawsze wybieraliśmy to, co nowe - np. ktoś nie chciał grać Błyskawicami albo Piłą, a niektórzy wracali do swoich ulubionych postaci, a generalnie chcieliśmy przetestować wszystkie. Nie chce spojlerować koperty X, ale...
Spoiler:
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Admirał Thrawn »

aeiou871 pisze: 20 lip 2020, 12:03
Jools pisze: 20 lip 2020, 11:56
aeiou871 pisze: 20 lip 2020, 11:46

Po spełnienieniu celu życiowego i przejściu na emeryturę, tworzy nową postać wybierając nową klasę z dostępnych klas - może to być jedna z 6 klas podstawowych (nawet ta sama, którą grał wcześniej) albo któraś z odblokowanych przez innych lub przez np. reputację. Dla nowej postaci losuje się nowy cel.
No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać ;)
Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
Myślę, że przemyślał. My nie zawsze wybieraliśmy to, co nowe - np. ktoś nie chciał grać Błyskawicami albo Piłą, a niektórzy wracali do swoich ulubionych postaci, a generalnie chcieliśmy przetestować wszystkie. Nie chce spojlerować koperty X, ale...
Spoiler:
Też myślałem o podobnej sytuacji, kiedy to jeden z graczy będzie otwierał kopertę X zamiast nowej postaci.
Ja tu widzę takie rozwiązanie, że od początku staracie się grać jak bardzo dobrzy, albo bardzo źli, żeby osiągnąć reputacje 10 lub -10 i otworzyć pudełko z nowym dodatkowym bohaterem, który będzie czekał na nieszczęśnika z X.
Niestety z tego co wiem, to są karty celów życiowych, które odblokowują te właśnie postacie. Ale cóż, jest to zawsze jakiś pomysł i alternatywa. Zawsze możesz jeszcze ostrzec graczy, gdy losujà nowy cel, aby raczej nie brali X, jeśli chcą nową postać i podobnie z tymi dwoma postaciami za reputacje, jeśli wiesz, że ktoś ma cel życiowy z X.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Jools
Posty: 654
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 54 times
Been thanked: 216 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Jools »

Kopertę X też warto generalnie zdobyć, bo to jest znacząca część gry. Warto ją odblokować. Tylko szkoda że kosztem celu życiowego jednego gracza. To powinno być grupowe osiągnięcie, a nie osobiste. To mnie boli.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6375
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 200 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: yosz »

No u mnie tak było i w dodatku była to pierwsza postać która szła na emeryturę. Tak to powinien być cel grupowy, a nie życiowy.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
DarkDay
Posty: 100
Rejestracja: 17 maja 2015, 20:26
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: DarkDay »

Informacja od tłumacza Gloomhavena, Ryszarda Chojnowskiego, z grupy fb:

"Czołem. Szybka informacja dla zainteresowanych Zapomnianymi Kręgami. Otóż w wersji PL zawarte będą zmiany, erraty i poprawki z 2 wydania angielskiego, które jest dostępne jedynie do samodzielnego wydruku i które Isaac opublikował w czerwcu. Szczególnie ważne jest to w przypadku Wieszczki (tak przetłumaczyłem Diviner), gdzie w mniejszy lub większy sposób zmieniły się w zasadzie wszystkie karty zdolności.

Ot, taki bonus w wersji PL"
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Jools pisze: 20 lip 2020, 11:56 No ok ok. Może z moich słów to nie wynikało, ale wiem co się robi na emeryturze, czy jak zrobić nową postać ;)
Problem polega na tym, że inni gracze dobiorą sobie nowe fajne postaci, a ten jeden gracz będzie miał w puli w sumie podstawowe tylko.
Isaac poważnie czegoś tutaj nie przemyślał.
Nie bardzo rozumiem. Przecież możesz sobie nowa postać zawsze w mieście zrobić, nawet ten samej klasy, bez wysyłania na emeryturę poprzedniej. Instrukcja tego nie zabrania. I z tego co kojarzę można korzystać z każdej odblokowanej klasy.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1052
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 173 times
Been thanked: 196 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

DarkDay pisze: 21 lip 2020, 10:37 Informacja od tłumacza Gloomhavena, Ryszarda Chojnowskiego, z grupy fb:

"Czołem. Szybka informacja dla zainteresowanych Zapomnianymi Kręgami. Otóż w wersji PL zawarte będą zmiany, erraty i poprawki z 2 wydania angielskiego, które jest dostępne jedynie do samodzielnego wydruku i które Isaac opublikował w czerwcu. Szczególnie ważne jest to w przypadku Wieszczki (tak przetłumaczyłem Diviner), gdzie w mniejszy lub większy sposób zmieniły się w zasadzie wszystkie karty zdolności.

Ot, taki bonus w wersji PL"
Wiemy jak się zmieniły? Jest gdzieś link? Gram w wersję angielską teraz. Nie ukrywam, że granie nią jest wyzwaniem... szczególnie poniżej poziomu 5... Dla ludzi, którzy kochają ataki to musi być męczarnia... ;) Ja jakoś daję radę...
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

https://boardgamegeek.com/thread/245066 ... ng-changes

btw. bo ja do tej grupy na FB nie należę, czy jakaś oficjalna errata do instrukcji z podstawki też jest w planach ?
Xian
Posty: 96
Rejestracja: 05 maja 2012, 15:39
Has thanked: 30 times
Been thanked: 6 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Xian »

W sklepach pojawily sie winylowe naklejki wielokrotnego uzytku w polskiej wersji jezykowej.
Rabaty: 5% w sklepie Jaskinia Graczy.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 643
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 487 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gribbler »

Czy w podstawowym Gloomhaven są jakieś żetony do zapamiętania inicjatywy, jak to jest w Jaws of the Lion? Nie widzę niczego w spisie elementów.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2593
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 462 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: polwac »

nie ma
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Ad-M
Posty: 20
Rejestracja: 21 sie 2017, 08:04
Been thanked: 8 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Ad-M »

Czy ktoś z polską wersją ma może już rozwiązanie koperty X? Udało nam się to rozwiązać w angielskiej edycji gloomhaven i ciekawi mnie jak to wygląda po polsku. To ciężki spoiler więc proszę odpowiedzieć w PW.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 643
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 487 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gribbler »

Wiecie może, gdzie zdobyć polską listę lokacji do Gloomhaven? Chodzi mi o taki spis jak w pakiecie z nowymi naklejkami, gdzie zaznaczamy odkryte i ukończone lokacje. Mam zestaw naklejek, ale potrzebuję kilku kopii do kilku rozgrywanych kampanii z różnymi ludźmi. Na stronie Albi nie znalazłem. Na BGG też nie ma.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Hm, na czeskiej stronie Albi widzę, że są erraty do Gloomhaven (z lipca - https://www.albi.cz/hry-a-zabava/gloomhaven/ ), czy ktoś widział już takowe u nas, bo z tego co pamiętam są jakieś błędy w instrukcji?
mk20336
Posty: 1860
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 130 times
Been thanked: 517 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

First Gloomhaven session after 5 months! – #15 Shrine of Strength

Nareszcie, po 5 miesiącach przerwy spowodowanej wymuszoną izolacją, była okazja zagrać w Gloomhaven na żywo. Wszyscy już na to czekaliśmy a wybrany scenariusz - #15 Shrine of Strength - obiecywał całkiem spore wyzwanie ale też nagrodę! Więcej w poniższej relacji - miłej lektury!

LINK: Gloomhaven – #15 Shrine of Strength

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
Void
Posty: 303
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 136 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Void »

gnysek pisze: 25 sie 2020, 14:20 Hm, na czeskiej stronie Albi widzę, że są erraty do Gloomhaven (z lipca - https://www.albi.cz/hry-a-zabava/gloomhaven/ ), czy ktoś widział już takowe u nas, bo z tego co pamiętam są jakieś błędy w instrukcji?
Zadałem pytanko na FB Albi czy planują wydać erratę. Odpowiedzieli że najpierw wypuszczą 2gi druk (jakoś w październiku) zawierający poprawki względem pierwszego, potem sprawdzą czy w tym znowu jeszcze jakichś błędów nie ma i wtedy wrzucą zbiorczą erratę pod koniec roku. A błędy są nie tylko w instrukcji, znalazłem np różnicę względem angielskiej wersji jednej karty wydarzenia miejskiego 07
Spoiler:
Dodatkowo podstawowa karta Szelmy Single Out/Wyróżnienie jest w starej wersji jeszcze przed nerfem z drugiej edycji z 2017 roku, dolna opcja powinna mieć połowę mniej expa :roll:

Przy okazji dowiedziałem się też że polskie Forgotten Circles wychodzące w październiku będzie zawierało zmiany z świeżej angielskiej drugiej edycji tego dodatku :)
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Ewentualne pozostałości błędów w wersji drugiej nie wykluczają tego, że pierwsza też je ma, nie wiem więc czemu nie można teraz puścić jednej erraty, a drugiej (finalnej) później. Zanim to wypuszczą to błędy z instrukcji sami znajdziemy, bo pewnie będzie dostępna online.

Fajnie by też było, jakby mieli jakieś pakiety poprawionych kart, jeśli błędy są poważne, żeby je sobie podmienić, ale to już pewnie marzenia.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

Poziom trudności

Witam, czy macie jakieś inne metody sposobu wyliczania poziomu wrogów? Wprawdzie nie grałem zbyt wiele ale z tego co widzę poziom wrogów podnosi się "za wolno" (tak wiem, mogę sobie po prostu podnieść poziom na dany scenariusz, ale chodzi mi bardziej o jakiś stały sposób wyliczania, który sprawdzi się w całej kampanii). Przy standardowej grze gdy na początku postacie są na 1 poziomie i wrogowie też, to gra jest ciekawa, jednak gdy jedna postać ma 3 poziom a druga 4 to wrogowie w standardzie są na 2 poziomie i wtedy gra jest łatwa.
Może więc już nie dzielić na pół średniej poziomów postaci i w takiej sytuacji średnią zaokrąglać w dół?
Będę wdzięczny za propozycje.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

W regułach gry masz możliwość zagrania na "trudnym" +1 i "bardzo trudnym" +2, więc na jedno wyjdzie.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1052
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 173 times
Been thanked: 196 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Retrac pisze: 04 wrz 2020, 11:39 Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu... Niestety gra nie skaluje się najlepiej, a moim zdaniem wynika to z trudności związanej z "wyceną" siły gracza, który ma dużo dobrych przedmiotów. Przedmioty na wyższych poziomach bardzo pomagają. Do tego duża różnorodność postaci sprawie, że czasem synergia jest mocna, a czasem jej nie ma. Jak masz scenariusz na dobiegnięcie gdzieś, a masz jakiegoś jednego biegacza to siłą rzeczy masz prosty scenariusz... jak wtedy chcesz sobie utrudnić? ;) Z tego co wiem jest to problem wielu tego typu gier. Np: w Sword and Sourcery gra nie bardzo w ogóle podchodzi do skalowania... ale tam są krótkie kampanie...

Trudno będzie wyliczyć jedną zasadę. Można przyjąć, że od poziomu np: 5-6 graj na trudnym, a od poziomu 3-4 na pół-trudnym, czyli wylicz sobie coś po środku matematycznie.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

elayeth pisze: 04 wrz 2020, 13:31 Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu...
Nie, nie z internetu...tak jak pisałem nie grałem wiele, ale jakieś 10 scenariuszy rozegrane i tak jak mówię na początku poziom trudności był dobrze (jak dla nas) dopasowany a później było totalnie na lajcie bez emocji bo i skarby i monety można było spokojnie bez stresu zbierać.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Pytanie czy to nie jest też trochę po to, żeby móc wykonać cel życiowy i założyć nową postać znów od początku. Jakby ciągle było trudno to też bez sensu mieć w grze poziomy postaci - chociaż znów właśnie ta cecha gry wymaga, że poziom przeciwników nie może zbytnio rosnąć, bo zawsze może wejść do gry nowa postać. Brak złotego środka przez tę nieliniowość rozwoju :)
ODPOWIEDZ