Shipyard (Vladimír Suchy)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- tomuch
- Posty: 2090
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 172 times
- Been thanked: 206 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Oho, na ten rok planowany jest reprint, póki co nie jest wiadomo w jakiej formie (Suchy nie wypowiedział się, czy będą jakieś zmiany).
Źródło: https://boardgamegeek.com/thread/3008034/reprint
Źródło: https://boardgamegeek.com/thread/3008034/reprint
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Na pewno zmienią wykonanie (przynajmniej powinni). Jeśli nie zmienią nic w zasadach to szacun, bo gra ma bardzo wysoki próg wejścia i wielu powiedziałoby, że jest nieelegancka. Ta nieelegancja przejawia się tym, że po paru miesiącach niegrania, na 99% czeka cię ponowna lektura instrukcji, bo białych plam w zasadach robi się sporo.tomuch pisze: ↑20 lut 2023, 13:46 Oho, na ten rok planowany jest reprint, póki co nie jest wiadomo w jakiej formie (Suchy nie wypowiedział się, czy będą jakieś zmiany).
Źródło: https://boardgamegeek.com/thread/3008034/reprint
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Gra jest FANTASTYCZNA. Chociaż faktycznie trudna w odbiorze. Wydaje mi się, że już nie ma rynku na takie gry. Podobnie jak na Caylusa, Le Havra, Eufrat i Tygrys, Książęta Florencji.
Jeśli Suchy nie uprości zasad, to będzie trudno o sukces. Ale mogę się mylić.
Jeśli Suchy nie uprości zasad, to będzie trudno o sukces. Ale mogę się mylić.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Nowe wydanie Caylusa jest wporzo i nic mu nie brak. Skoro jest miejsce na rynku na takie Little Town to Caylus jest o niebo lepsze i bije na głowę wiele workerplacementów na rynku.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Może się źle wyraziłem - jakieś tam miejsce jest, ale kiedyś to był absolutny top. Teraz to jakieś tam miejsce.
Shipyard też budził duże zainteresowanie, a teraz pewnie szybko zniknie.
Shipyard też budził duże zainteresowanie, a teraz pewnie szybko zniknie.
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Tylko ten nowy Caylus do starego ma się jak Rzuć na tacę do Zamków BurgundiiDr. Nikczemniuk pisze:20 lut 2023, 17:40Nowe wydanie Caylusa jest wporzo i nic mu nie brak. Skoro jest miejsce na rynku na takie Little Town to Caylus jest o niebo lepsze i bije na głowę wiele workerplacementów na rynku.

Także trochę się zgadzam, że obecnie sprzedać ciężkie euro jest… ciężko

- Leser
- Posty: 1859
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1701 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Ja bym zaryzykował twierdzenie, że ciężkiego eurosa wcale nie jest ciężko sprzedać. A przynajmniej ciężkość i eurowatość nie są w tej kwestii przeszkodą.
Ciężko sprzedać przykurzone klasyki i gry, które niczym się nie wyróżniają na tle aktualnego rynku. Shipyard wyróżnia się osobą popularnego autora, więc osobiście obstawiałbym, że chętnych na dodruk nie zabraknie.
Ciężko sprzedać przykurzone klasyki i gry, które niczym się nie wyróżniają na tle aktualnego rynku. Shipyard wyróżnia się osobą popularnego autora, więc osobiście obstawiałbym, że chętnych na dodruk nie zabraknie.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
A wg mnie osoba autora to za mało. O dodruk Le Havra też dużo osób pytało, znany autor, topka BGG, a wg tego co mówiła śp. Lacerta to sprzedawało się to marnie, a cena nie była wcale wysoka. Po drugiej stronie mamy np. takie Weather Machine za tysiące, które oprócz autora jest odpimpowane do granic, a mechanicznie gra jakich dziesiątki i obok takiego Le Havra nawet nie leżała. A sprzedawało się to jak pączki w tłusty czwartek.Leser pisze: ↑20 lut 2023, 18:47 Ja bym zaryzykował twierdzenie, że ciężkiego eurosa wcale nie jest ciężko sprzedać. A przynajmniej ciężkość i eurowatość nie są w tej kwestii przeszkodą.
Ciężko sprzedać przykurzone klasyki i gry, które niczym się nie wyróżniają na tle aktualnego rynku. Shipyard wyróżnia się osobą popularnego autora, więc osobiście obstawiałbym, że chętnych na dodruk nie zabraknie.
- Apos
- Posty: 1305
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1203 times
- Kontakt:
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Nowe wydanie Le Havre to nadal Klemens. Ten kto miał kupić dla gameplaya, kupił wcześniej i nadal ma albo sprzedał. Potencjalny nowy klient, oczekuje wydania podobnego do Weather Machine czy Wiecznej Zimy, pomimo wyższej ceny. Obecnie, częściej odstrasza wygląd planszówki, a nie jej zasady - szczególnie, gdy rozgarnięta osoba ciekawie te wytłumaczy.bogas pisze: ↑20 lut 2023, 19:51A wg mnie osoba autora to za mało. O dodruk Le Havra też dużo osób pytało, znany autor, topka BGG, a wg tego co mówiła śp. Lacerta to sprzedawało się to marnie, a cena nie była wcale wysoka. Po drugiej stronie mamy np. takie Weather Machine za tysiące, które oprócz autora jest odpimpowane do granic, a mechanicznie gra jakich dziesiątki i obok takiego Le Havra nawet nie leżała. A sprzedawało się to jak pączki w tłusty czwartek.Leser pisze: ↑20 lut 2023, 18:47 Ja bym zaryzykował twierdzenie, że ciężkiego eurosa wcale nie jest ciężko sprzedać. A przynajmniej ciężkość i eurowatość nie są w tej kwestii przeszkodą.
Ciężko sprzedać przykurzone klasyki i gry, które niczym się nie wyróżniają na tle aktualnego rynku. Shipyard wyróżnia się osobą popularnego autora, więc osobiście obstawiałbym, że chętnych na dodruk nie zabraknie.
Wracając do tematu. Nazwa Shipyard przywołuje miłe wspomnienia. Jeżeli gra ma się pojawić i przebić to oczekiwałbym dwóch rzeczy:
- nowej dostosowanej do obecnego rynku oprawy graficznej i komponentów
- usprawnienia najmniej lubianych rzeczy
Jak Shipyard miał ciekawy gameplay oraz tematykę, to sposób punktowania oraz cele końcowe nie przypadły mi do gustu. Od tych drugich za wiele zależało i jak gracz na początku dostał odpowiedni zestaw płytek to miał z górki. Wolałbym, aby większy nacisk punktowania przeniesiono na projektowanie, testowanie i pływanie po kanale statkami - to był najciekawszy element tej gry

- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
No nie zgadzam się bo jak na tamten czas to cena do zawartości, tam tylko są karty i karton i w pudełku hula wiatr, była jednak spora. Cena max 110zł i było by git. W dodatku to gra na 2-3 osoby bo na więcej zabija czasem.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Leser
- Posty: 1859
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1701 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Osoba autora sama w sobie znaczy tyle, co nic (czego zresztą przykład La Havre na polskim poletku dowodzi). Ale Suchy ma dobrą passę, sporo udanych tytułów wydanych niedawno, całkiem prężny "fanbase", a Shipyard to biały kruk - obiekt westchnień osób, dla których "pierwszym Suchym" były Podwodne miasta. Uważam, że hajp będzie, a gra się rozejdzie elegancko - przynajmniej w skali międzynarodowej. Oczywiście to są wyłącznie moje fantazje. Może być tak albo zupełnie inaczej.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Z Suchego znam tylko Underwater Cities i jestem tą gra zachwycony. Czy Shipyard odpala w mózgownicy podobne uczucie sytości na koniec rozgrywki?
Satysfakcja z rozbudowy swojego podwodnego miasta jest bardzo duża, zagadka wydaje się za każdym razem inna ze względu na mocno taktyczny charakter rozgrywki.
Jak wygląda to w Stoczni? Czy charakter jest bardziej strategiczny jak np. w Le Havre, GWT lub Tzolkinie?
Satysfakcja z rozbudowy swojego podwodnego miasta jest bardzo duża, zagadka wydaje się za każdym razem inna ze względu na mocno taktyczny charakter rozgrywki.
Jak wygląda to w Stoczni? Czy charakter jest bardziej strategiczny jak np. w Le Havre, GWT lub Tzolkinie?
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Z tego co pamiętam (a ostatni raz grałem dobrych kilka lat temu) to mamy tu miks taktyki i strategii, ale tej drugiej jest chyba jednak więcej. Z jednej strony mamy 6 kontraktów rządowych, z których na koniec zostaną nam 2 wybrane i one zapunktują na koniec. A, że jest to jakaś 1/3 punktów w ogóle to trzeba się w miarę wcześniej ukierunkować. A z drugiej to co akurat jest dostępne (elementy statku, wagony z węglem, kanały) czasem (a może częściej niż czasem) wymuszają zmianę podejścia i przyjętej strategii. Można też pójść w dużo mniejszych i mniej wypasionych statków (więcej taktyki) albo zrobić jednego potwora, który pozamiata (dużo więcej liczenia i planowania w przód). Wybór pomocników zwłaszcza na początku gry też nas ukierunkowuje i powinno być dopasowane pod naszą strategię. W Shipyardzie nie ma też ani jednej karty, a wybór kafelków zawsze jest z wielu dostępnych, więc to też o czymś mówi.samszef pisze: ↑21 lut 2023, 09:28 Z Suchego znam tylko Underwater Cities i jestem tą gra zachwycony. Czy Shipyard odpala w mózgownicy podobne uczucie sytości na koniec rozgrywki?
Satysfakcja z rozbudowy swojego podwodnego miasta jest bardzo duża, zagadka wydaje się za każdym razem inna ze względu na mocno taktyczny charakter rozgrywki.
Jak wygląda to w Stoczni? Czy charakter jest bardziej strategiczny jak np. w Le Havre, GWT lub Tzolkinie?
Shipyarda bardzo miło wspominam i dawał dużo satysfakcji, ale to jednak mocno inna gra niż Podwodne Miasta. W tych drugich faktycznie kombinujemy jak z tego co dobieramy zrobić fajne combo, które po odpaleniu daje to przyjemne uczucie. Shipyard to jednak bardziej mozolna "orka na ugorze". Ale nie wiadomo czy czegoś nie pozmieniają w mechanice i/lub zasadach przy okazji tego wznowienia.
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Patrząc na współpracę Portal Games z grami Suchego można przypuszczać, że Shipyard będzie zapowiedziany w styczniu na Portalconie. Ale to tylko domysły.
- pabula
- Posty: 2213
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 96 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Suchy u mnie na topie ostatnio.samszef pisze: ↑21 lut 2023, 09:28 Z Suchego znam tylko Underwater Cities i jestem tą gra zachwycony. Czy Shipyard odpala w mózgownicy podobne uczucie sytości na koniec rozgrywki?
Satysfakcja z rozbudowy swojego podwodnego miasta jest bardzo duża, zagadka wydaje się za każdym razem inna ze względu na mocno taktyczny charakter rozgrywki.
Jak wygląda to w Stoczni? Czy charakter jest bardziej strategiczny jak np. w Le Havre, GWT lub Tzolkinie?
Shipyard już od dawna na półce i nie zamierzam sprzedawać. (i tak szczerze to nowa wersja mi się średnio podoba - chyba zostanę przy starej wersji)
Praga - wyśmienita.
Evacuation - za mało gier na razie (2), ale również jestem nastawiony na ponowne wykładanie na stół.
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
Nie wiem, więc chętnie się wypowiem

Re: Shipyard (Vladimír Suchy)
W sumie to prawda ze gra niezależna językowo choć znam wiele tytułów ze gra była niezależna językowo a wydano grę po Polsku np Brass itp czy w takim wypadku ktoś posiada instrukcje po Polsku
? nawet z tej starej wersji - wiem ze kiedyś krążyła po necie ale nie mogę znaleźć . czy tamta stara wersja była wydawana po Polsku ?
EDIT ---- na BBG wstawiłem Polską instrukcję najnowszej gry.

EDIT ---- na BBG wstawiłem Polską instrukcję najnowszej gry.