Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
eh czyli posiadacie tylko przypuszczenia. brak jakiegokolwiek oficjalnej informacji.
jesli portal to nie znaczy, ze koniecznie bedzie chcial wydac. np. MD nie zostalo wydane.
jesli portal to nie znaczy, ze koniecznie bedzie chcial wydac. np. MD nie zostalo wydane.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2020, 07:58 przez tomp, łącznie zmieniany 2 razy.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12722
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3713 times
- Been thanked: 3897 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
MD to trochę inny przypadek - tona dodatków i gra miała poważne wady
Ankh jest już teraz dobra gra, ma standardowy jak na CMON zestaw dodatków
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- VivoBrezo
- Posty: 873
- Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 642 times
- Kontakt:
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Na Ankhu Portal zarobi sporo pieniędzy, byłoby dziwne jakby ich nie chcieli.
Podcast: KPiB| Handlowiec: Hurt-Rebel
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
ad. japanczyk
Podobnie może być z Ankh'iem. Tona plastiku w dodatkach ($$$), które wzbogacą te grę może nie opłacać się wydawcy.
Podstawka wydaje się celowo obcięta. Przez to rozumiem wybrakowana wersję.
Wątpię, że Portal zdecyduje się wydawać pół-produkt (czytać tylko wersję core). Nawet jeśli specjalizuje się w sprzedawaniu eurasków.
Obecnie Ankh zależnie od kursu dolara 950-1000 PLN
Nawet w sklepach z najlepszymi ofertami, nie wyobrażam sobie tego taniej niż za 700 zł - wg mnie cena zaporowa dla wielu osób.
Edit: sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie, no coż trzeba będzie ze słownikiem siedzieć z niedowiarkami tłumacząc reguły.
Podobnie może być z Ankh'iem. Tona plastiku w dodatkach ($$$), które wzbogacą te grę może nie opłacać się wydawcy.
Podstawka wydaje się celowo obcięta. Przez to rozumiem wybrakowana wersję.
Wątpię, że Portal zdecyduje się wydawać pół-produkt (czytać tylko wersję core). Nawet jeśli specjalizuje się w sprzedawaniu eurasków.
Obecnie Ankh zależnie od kursu dolara 950-1000 PLN
Nawet w sklepach z najlepszymi ofertami, nie wyobrażam sobie tego taniej niż za 700 zł - wg mnie cena zaporowa dla wielu osób.
Edit: sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie, no coż trzeba będzie ze słownikiem siedzieć z niedowiarkami tłumacząc reguły.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12722
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3713 times
- Been thanked: 3897 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Znaczy... no nie xD Massive Darkness All In kosztował 340$, Ankh All-In to 225$, widzisz różnice?

Spójrz na Blood Rage albo Rising Sun - taka sama cena i gry się spokojnie sprzedają, a i dodatki w podobny typie
RS Monster Pack = Guardians Set
BR Mystics of Midgard = Pharaoh
Analogie widać gołym okiem, do tego masz zestaw (opcjonalny!) dodatkowych bogów ¯\_(ツ)_/¯
Celowo obcięta? Przecież podstawka to w pełni grywalna gra, tak samo jak Blood Rage czy Rising Sun, nic nie wygląda zeby było z niej wycięte. Jak ktoś wchodzi w KSa to w ogole nie bedzie potrzebował dodatków z Bogami i Guardiansami, ale sama podstawka daje wystarczajaca roznorodnosc zarowno w kwestii Bogów jak i Guardianów
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Deem
- Posty: 1280
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 543 times
- Been thanked: 370 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Podziwiam Twoje oderwane od rzeczywistości filozofanie.tomp pisze: ↑02 wrz 2020, 10:23 ad. japanczyk
Podobnie może być z Ankh'iem. Tona plastiku w dodatkach ($$$), które wzbogacą te grę może nie opłacać się wydawcy.
Podstawka wydaje się celowo obcięta. Przez to rozumiem wybrakowana wersję.
Wątpię, że Portal zdecyduje się wydawać pół-produkt (czytać tylko wersję core). Nawet jeśli specjalizuje się w sprzedawaniu eurasków.
Obecnie Ankh zależnie od kursu dolara 950-1000 PLN
Nawet w sklepach z najlepszymi ofertami, nie wyobrażam sobie tego taniej niż za 700 zł - wg mnie cena zaporowa dla wielu osób.
Edit: sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie, no coż trzeba będzie ze słownikiem siedzieć z niedowiarkami tłumacząc reguły.
Ankh jest naturalną kontynuacją filozofii wydania Blood Rage i Rising Sun, gier o szerokim spektrum odbiorców, mocno zahaczających (żeby nie powiedzieć, opierających się na) o segment eurograczy. Podstawka jest tak samo "wybrakowana", dodatki są równie "istote", poziom cenowy jest analogiczny. Przejrzyj sobie historię cen wersji angielskich vs późniejsze wersje polskie, bezpośrednie przeliczanie waluty ma się nijak do rzeczywistości.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- brazylianwisnia
- Posty: 4628
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 1099 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Bylbym zdziwiony gdyby Portal nie wydal 3ciej czesci sagi ktora wydaja..
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 713
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Lokalizacja tej gry pewna, ale raczej w okolicach 2022. Natomiast zauważyłem że w przypadku CMON nie wszystko co jest przedstawione w ramach KS pojawia się w wersji retail.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12722
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3713 times
- Been thanked: 3897 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Tak to jest specyfika kampani Kickstarter i tego szczególnego znaku - Kickstarter exclusive 

Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
ad. japanczyk
Tak widzę różnicę, dlatego przytoczyłem moją subiektywną estymację.
"Celowo obcięta" możliwe, że niefortunne określenie. Możliwie "specjalnie-zaprojektowana-modularna-gra" będzie lepiej. Mam na myśli ogólną tendencję, którą panuję na rynku. Już w fazie projektowania planuje się elementy gry, które są możliwe do wydzielenia bez szkody dla podstawowej mechaniki w danej grze. Na dzień dobry wydawca może zarobić na dodatkach.
Doceniam, że pomysłów nie chowają do szuflady i dają wybór: "core" lub "all-in". To jest naprawdę super. Jeśli gra okaże się hitem, różnorodność na starcie zapewniona.
W kwestii oceny pełni grywalności z oraz bez dodatków, ja wstrzymam się do rozegrania kilku partii. Na to będę musiał zaczekać do przyszłego roku.
Czy mam rozumieć z tego co napisałeś, że mialeś już okazję zagrać ? Daj znać.
Tak widzę różnicę, dlatego przytoczyłem moją subiektywną estymację.
"Celowo obcięta" możliwe, że niefortunne określenie. Możliwie "specjalnie-zaprojektowana-modularna-gra" będzie lepiej. Mam na myśli ogólną tendencję, którą panuję na rynku. Już w fazie projektowania planuje się elementy gry, które są możliwe do wydzielenia bez szkody dla podstawowej mechaniki w danej grze. Na dzień dobry wydawca może zarobić na dodatkach.
Doceniam, że pomysłów nie chowają do szuflady i dają wybór: "core" lub "all-in". To jest naprawdę super. Jeśli gra okaże się hitem, różnorodność na starcie zapewniona.
W kwestii oceny pełni grywalności z oraz bez dodatków, ja wstrzymam się do rozegrania kilku partii. Na to będę musiał zaczekać do przyszłego roku.
Czy mam rozumieć z tego co napisałeś, że mialeś już okazję zagrać ? Daj znać.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 713
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Można zagrać w Tabletop Simulator.
Z tego co zauważyłem większość wydawnictw wprowadza moduły w celu lepszej sprzedaży podstawki. W przypadku rozbudowanych gier z „plastikiem” cena kompletu może osiągnąć 1000+ zł przy takiej cenie nie wiele osób zdecyduje się na zakup.
Z tego co zauważyłem większość wydawnictw wprowadza moduły w celu lepszej sprzedaży podstawki. W przypadku rozbudowanych gier z „plastikiem” cena kompletu może osiągnąć 1000+ zł przy takiej cenie nie wiele osób zdecyduje się na zakup.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12722
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3713 times
- Been thanked: 3897 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Bardziej designerzy obcinają niepotrzebne mechaniki, które wprowadzają warstwę skomplikowania, która na starcie grze jest niepotrzebna
Dodatki są dla pasjonatów, to moduły, których często podstawowa gra nie potrzebuje
I tak, grałem na TTSie w fanowskiego moda - gra wygląda sensownie, bez udziwnień, jest na pewno inna niż poprzednie AC Langa
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 713
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Ogólnie patrząc na mechanikę tej gry, to twórcy chcieli coś zupełnie nowego ale zostawiając przy tym draft poprzednich gier. Ta gra wyglada dość przyjemnie i na pewno będzie fajnym uzupełnieniem dla osób posiadających poprzednie gry z tej serii.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12722
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3713 times
- Been thanked: 3897 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Gdzie tu draft z poprzednich gier? Oo
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
W BR draft jest, ale w RS nie kojarzę.
https://cardboardbutler.azureedge.net/# ... s=geoburak
Z zasady nie piję na trzeźwo.
Z zasady nie piję na trzeźwo.
-
- Posty: 713
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Chodzi ogólnie o draft: BR - draft kart, RS - draft akcji(czynności)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12722
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3713 times
- Been thanked: 3897 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
A w Ankh co draftujesz?

To jest action selection, a nie draft, dwie różne mechaniki
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 713
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Masz racje mój błąd, dziękuję że poprawiłeś. W Ankh została użyta mechanika podobna do GoT. Tak jeszcze z innej beczki, może miałeś okazje pograć w Mezo? Jeżeli tak to jak to wyglada w porównaniu do Ankh?
- brazylianwisnia
- Posty: 4628
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 1099 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Myślcie ze odejscie Langa z CMON odbije sie na Ankh i ogolenj jakosci gier CMON?
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 2004
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
W Mezo nie grałem, ale gość zrobił tutaj dobre porównanie do Blood Rage: https://www.youtube.com/watch?v=MICXivw-u5Y
Dlatego zrezygnowałem z Mezo i zostałem przy BR.
Na Ankh nie. To, że przechodzi na freelance nie znaczy, że przestanie robić również dla CMON. Co do przyszłych projektów to CMON robiło świetne gry jeszcze zanim Lang został director of game design więc czemu mieli by nagle przestać?brazylianwisnia pisze: ↑07 wrz 2020, 00:01 Myślcie ze odejscie Langa z CMON odbije sie na Ankh i ogolenj jakosci gier CMON?
-
- Posty: 2004
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Jak w przyszłym roku jak właśnie rozsyłają do hubów? Przy dobrych wiatrach będą w czerwcu będzie można grać.
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Chyba mamy na myśli inne rzeczy. Pisałem post w kontekście polskiej edycji retail od Portalu.
- wilczelyko
- Posty: 174
- Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 39 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Jestem po pierwszej rozgrywce. Wrażenia bardzo dobre, chyba wszystkich graczy. Ankh oczywiście świetnie się prezentuje (i to nie tylko doskonałe figurki, ale ilustracje czy szczegółowa grafika na planszy), ale też bardzo dobrze się w niego gra. Garść spostrzeżeń:
- 60 minut ze strony CMON to jakaś fantazja, nie wiem, skąd im się to wzięło, my graliśmy w 4 osoby ponad 4h (nie wliczając tłumaczenia zasad). Można pewnie zejść do 2-3h.
- Gra jest pod wieloma względami podobna do Blood Rage i Rising sun, ale wyraźnie inna. Strażnicy mają większe znaczenie niż potwory w RS, strategia samobójcza ma małe znaczenie w przeciwieństwie do BR. Jest heksagonalna plansza, sąsiedztwo ma znaczenie, kończy się miejsce.
- Jest kilka ciekawych, nieznanych mi wcześniej mechanizmów np. połączenie bogów - dwóch potencjalnie najsłabszych graczy w ostatnim etapie łączy siły (gra jako jeden bóg, drugi jest eliminowany z planszy), ma dzięki temu pewne bonusy i gra już jako jedna strona (choć z osobnymi turami). Robi to różnicę - ten dwugłowy bóg wczoraj przegrał minimalnie. Bardzo ciekawy towarzysko mechanizm i działa. Przewaga jest niewielka, ale wystarczy, żeby nadrobić straty. Niby gra się jako jeden bóg, ale tury ma się osobne.
- Drugi ciekawy mechanizm to karawany. Raz na jakiś czas można przedzielić punktowane regiony na mniejsze, zmieniając układ sił i przewag w punktowanych monumentach. Bardzo fajny mechanizm wprowadzający życie w area control.
- Jeszcze inny mechanizm, to akcje. Możesz zrobić dwie w turze, ale zawsze druga akcja musi być jedną z niższych na planszy akcji niż pierwsza. To powoduje sporo dylematów. Do tego jak dojdziesz pionkiem akcji do końca, to wywołujesz bardzo korzystne wydarzenie, ale często musisz to zrobić w pierwszej akcji, a drugiej po wydarzeniu już wykonać nie można. Ciężkie decyzje i trzeba uważać, żeby nie robić prezentów rywalom.
- Gra jest dynamiczna, układ sił się zmienia, całe narody wymierają. Strażnicy potrafią nieźle namieszać, do tego szarańcza wyżyna całe regiony. Są emocje. Mechanizm z kartami walki podobny trochę na GoTa (ale na szczęście, trochę mniej to istotne, więc nie powoduje paraliżu decyzyjnego).
- Gra jest piękna - figurki szczegółowe, pomysłowe, duże. Dodatki KS zajmują więcej miejsca niż podstawka:) i fajnie mieć plastikowe zamienniki kartonowych elementów - trójwymiarowe piramidy wyglądają na planszy bardzo fajnie. Kartonowe, grube zamienniki wszystkich planszetek są trochę nadmiarowe i absurdalnie ciężkie. Mnogość dodatkowych bogów i strażników cieszy. Nawet dodatek ze strażnikami jest jakiś większy niż w RS bogowie czy potwory.
Jak na razie, zapowiada się bardzo dobry zakup.
- 60 minut ze strony CMON to jakaś fantazja, nie wiem, skąd im się to wzięło, my graliśmy w 4 osoby ponad 4h (nie wliczając tłumaczenia zasad). Można pewnie zejść do 2-3h.
- Gra jest pod wieloma względami podobna do Blood Rage i Rising sun, ale wyraźnie inna. Strażnicy mają większe znaczenie niż potwory w RS, strategia samobójcza ma małe znaczenie w przeciwieństwie do BR. Jest heksagonalna plansza, sąsiedztwo ma znaczenie, kończy się miejsce.
- Jest kilka ciekawych, nieznanych mi wcześniej mechanizmów np. połączenie bogów - dwóch potencjalnie najsłabszych graczy w ostatnim etapie łączy siły (gra jako jeden bóg, drugi jest eliminowany z planszy), ma dzięki temu pewne bonusy i gra już jako jedna strona (choć z osobnymi turami). Robi to różnicę - ten dwugłowy bóg wczoraj przegrał minimalnie. Bardzo ciekawy towarzysko mechanizm i działa. Przewaga jest niewielka, ale wystarczy, żeby nadrobić straty. Niby gra się jako jeden bóg, ale tury ma się osobne.
- Drugi ciekawy mechanizm to karawany. Raz na jakiś czas można przedzielić punktowane regiony na mniejsze, zmieniając układ sił i przewag w punktowanych monumentach. Bardzo fajny mechanizm wprowadzający życie w area control.
- Jeszcze inny mechanizm, to akcje. Możesz zrobić dwie w turze, ale zawsze druga akcja musi być jedną z niższych na planszy akcji niż pierwsza. To powoduje sporo dylematów. Do tego jak dojdziesz pionkiem akcji do końca, to wywołujesz bardzo korzystne wydarzenie, ale często musisz to zrobić w pierwszej akcji, a drugiej po wydarzeniu już wykonać nie można. Ciężkie decyzje i trzeba uważać, żeby nie robić prezentów rywalom.
- Gra jest dynamiczna, układ sił się zmienia, całe narody wymierają. Strażnicy potrafią nieźle namieszać, do tego szarańcza wyżyna całe regiony. Są emocje. Mechanizm z kartami walki podobny trochę na GoTa (ale na szczęście, trochę mniej to istotne, więc nie powoduje paraliżu decyzyjnego).
- Gra jest piękna - figurki szczegółowe, pomysłowe, duże. Dodatki KS zajmują więcej miejsca niż podstawka:) i fajnie mieć plastikowe zamienniki kartonowych elementów - trójwymiarowe piramidy wyglądają na planszy bardzo fajnie. Kartonowe, grube zamienniki wszystkich planszetek są trochę nadmiarowe i absurdalnie ciężkie. Mnogość dodatkowych bogów i strażników cieszy. Nawet dodatek ze strażnikami jest jakiś większy niż w RS bogowie czy potwory.
Jak na razie, zapowiada się bardzo dobry zakup.
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Dużo ludzi na bgg skarży się na łączenie bogów i niektórzy chcą grać nawet bez łączenia ich.
Ciekawy jestem i jest aż tak źle.
Pograłbym już
Ciekawy jestem i jest aż tak źle.
Pograłbym już

Hala Madrid