Zachęcony tym, że na forum w dziale pomysły i idee zrobiło się ostatnio nieco ciekawiej, postanowiłem i ja coś zaprezentować. Stwierdziłem, że na początek najlepsza będzie gra prosta, o nieskomplikowanych regułach i stosunkowo krótkiej instrukcji, dlatego poniżej możecie przeczytać zasady do gry o roboczym tytule „Kot, myszy i ser” której tematyka to kot, myszy i… ser.
Trudno mi wkładać ją w jakieś kategorie, ale jakby nie było, gra przeznaczona jest dla dzieci (lub dzieci z dorosłymi)
Założenia był takie:
-Gra jest na tyle prosta i losowa, aby dzieci miały szansę wygrać z dorosłymi, a jednocześnie nie prostacka, aby dorośli nie zasypiali.
-Gracze mają mieć swobodę wyboru w podejmowaniu decyzji, na tyle, aby nie powodować paraliżu decyzyjnego – i tak co turę każdy będzie wybierał między 2 możliwymi w danym momencie ruchami. Wydaje mi się, że dla młodszych graczy będzie to rozwiązanie bardzo dobre – z moich obserwacji (na cudzych dzieciach, nie mam sowich


Wydaje mi się też, w dziecko, powiedzmy 8 letnie, mogłoby grać w tę grę z pełną świadomością zasad i strategii. Dziecko 5 letnie podejmując decyzję „na bieżąco” nadal jednak mogłoby sobie poradzić. Psycholog dziecięcy ze mnie żaden, więc może ktoś mądrzejszy od mnie w tej kwestii oceni to lepiej.
-W grze występuje również element długofalowego planowania. Pewnie i tak nie ma co pisać, że na pomysł wpadłem zanim jeszcze poznałem zasady do Dominiona

Gdyby ktoś był zainteresowany wypróbowaniem gry, to mogę przygotować pliki do wydruku. Docelowo żetony mają postać heksa (bo akurat takie żetony mam) ale mogę zawsze zmienić ich kształt na dowolny inny, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Zapraszam do czytania i komentowania