Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Poziom trudności
Witam, czy macie jakieś inne metody sposobu wyliczania poziomu wrogów? Wprawdzie nie grałem zbyt wiele ale z tego co widzę poziom wrogów podnosi się "za wolno" (tak wiem, mogę sobie po prostu podnieść poziom na dany scenariusz, ale chodzi mi bardziej o jakiś stały sposób wyliczania, który sprawdzi się w całej kampanii). Przy standardowej grze gdy na początku postacie są na 1 poziomie i wrogowie też, to gra jest ciekawa, jednak gdy jedna postać ma 3 poziom a druga 4 to wrogowie w standardzie są na 2 poziomie i wtedy gra jest łatwa.
Może więc już nie dzielić na pół średniej poziomów postaci i w takiej sytuacji średnią zaokrąglać w dół?
Będę wdzięczny za propozycje.
Witam, czy macie jakieś inne metody sposobu wyliczania poziomu wrogów? Wprawdzie nie grałem zbyt wiele ale z tego co widzę poziom wrogów podnosi się "za wolno" (tak wiem, mogę sobie po prostu podnieść poziom na dany scenariusz, ale chodzi mi bardziej o jakiś stały sposób wyliczania, który sprawdzi się w całej kampanii). Przy standardowej grze gdy na początku postacie są na 1 poziomie i wrogowie też, to gra jest ciekawa, jednak gdy jedna postać ma 3 poziom a druga 4 to wrogowie w standardzie są na 2 poziomie i wtedy gra jest łatwa.
Może więc już nie dzielić na pół średniej poziomów postaci i w takiej sytuacji średnią zaokrąglać w dół?
Będę wdzięczny za propozycje.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W regułach gry masz możliwość zagrania na "trudnym" +1 i "bardzo trudnym" +2, więc na jedno wyjdzie.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu... Niestety gra nie skaluje się najlepiej, a moim zdaniem wynika to z trudności związanej z "wyceną" siły gracza, który ma dużo dobrych przedmiotów. Przedmioty na wyższych poziomach bardzo pomagają. Do tego duża różnorodność postaci sprawie, że czasem synergia jest mocna, a czasem jej nie ma. Jak masz scenariusz na dobiegnięcie gdzieś, a masz jakiegoś jednego biegacza to siłą rzeczy masz prosty scenariusz... jak wtedy chcesz sobie utrudnić? Z tego co wiem jest to problem wielu tego typu gier. Np: w Sword and Sourcery gra nie bardzo w ogóle podchodzi do skalowania... ale tam są krótkie kampanie...Retrac pisze: ↑04 wrz 2020, 11:39 Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
Trudno będzie wyliczyć jedną zasadę. Można przyjąć, że od poziomu np: 5-6 graj na trudnym, a od poziomu 3-4 na pół-trudnym, czyli wylicz sobie coś po środku matematycznie.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie, nie z internetu...tak jak pisałem nie grałem wiele, ale jakieś 10 scenariuszy rozegrane i tak jak mówię na początku poziom trudności był dobrze (jak dla nas) dopasowany a później było totalnie na lajcie bez emocji bo i skarby i monety można było spokojnie bez stresu zbierać.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Pytanie czy to nie jest też trochę po to, żeby móc wykonać cel życiowy i założyć nową postać znów od początku. Jakby ciągle było trudno to też bez sensu mieć w grze poziomy postaci - chociaż znów właśnie ta cecha gry wymaga, że poziom przeciwników nie może zbytnio rosnąć, bo zawsze może wejść do gry nowa postać. Brak złotego środka przez tę nieliniowość rozwoju
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – #33 Savvas Armory
Kolejny scenariusz w świecie Gloomhaven na bardzo wysokiej trudności za nami - tym razem było o dosłowny włos od porażki. Ale takie wyzwania dają jednak dużą satysfakcję. Więcej w opisie poniżej.
PS. Możliwe spoilery: postacie, przedmioty, zawartość scenariusza.
LINK: Gloomhaven – #33 Savvas Armory
Kolejny scenariusz w świecie Gloomhaven na bardzo wysokiej trudności za nami - tym razem było o dosłowny włos od porażki. Ale takie wyzwania dają jednak dużą satysfakcję. Więcej w opisie poniżej.
PS. Możliwe spoilery: postacie, przedmioty, zawartość scenariusza.
LINK: Gloomhaven – #33 Savvas Armory
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – most often errors and overlooked rules
Po prawie 40 scenariuszach rozegranych w Gloomhaven mamy nowego gracza. Była to dobra okazja do spojrzenia w przeszłość w szczególności na najbardziej problematyczne dla nas zasady gry - aby nowy uczestnik mógł tego uniknąć. Poniżej pełna kompilacja tego, co nam sprawiało największe problemy. Mam nadzieję, że przy okazji pomoże też innym.
LINK: Gloomhaven – most often errors and overlooked rules
Po prawie 40 scenariuszach rozegranych w Gloomhaven mamy nowego gracza. Była to dobra okazja do spojrzenia w przeszłość w szczególności na najbardziej problematyczne dla nas zasady gry - aby nowy uczestnik mógł tego uniknąć. Poniżej pełna kompilacja tego, co nam sprawiało największe problemy. Mam nadzieję, że przy okazji pomoże też innym.
LINK: Gloomhaven – most often errors and overlooked rules
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – #32 Decrepit Wood
Jesteśmy już całkiem zaawansowani w naszej podróży w ramach Gloomhaven. Tym razem nasza ekipa eksplorująca ten świat (Konrad, Kuba J, Kuba G i ja) postanowiliśmy wypełnić misję tajemniczego głosu. Nie było łatwo, zwłaszcza na poziomie Very Hard, spotykając jedne z najtrudniejszych potworów do pokonania. Więcej w poniższej relacji - miłej lektury.
LINK: Gloomhaven – #32 Decrepit Wood
Jesteśmy już całkiem zaawansowani w naszej podróży w ramach Gloomhaven. Tym razem nasza ekipa eksplorująca ten świat (Konrad, Kuba J, Kuba G i ja) postanowiliśmy wypełnić misję tajemniczego głosu. Nie było łatwo, zwłaszcza na poziomie Very Hard, spotykając jedne z najtrudniejszych potworów do pokonania. Więcej w poniższej relacji - miłej lektury.
LINK: Gloomhaven – #32 Decrepit Wood
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
No jeśli grałbyś na 100%, czyli używając elementów z ich przeznaczeniem to:
- naklejki na planszę,
- plansza,
- dziennik przygód,
- naklejki na karty postaci,
- karta postaci,
- karty zdarzeń (powinno się je drzeć )
Tyle. Większość z tego nie jest problemem. Ja przeszedłem całą kampanię 1.5 raza na 2os i w sumie wszystkiego zostało aż nadto. Jedynym problemem jest plansza, którą po kampanii można po prostu wywalić.
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wystarczy kupić wynilowe naklejki i po zakończeniu kampanio można z łatwością przywrócić grę do stanu pierwotnego. Kart wydarzeń wcale nie trzeba drzeć tylko odkłada się je do pudełka - może ikonka jest nieco myląca.
- yrq
- Posty: 968
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W księdze scenariuszy, którą masz w pudle z grą - zero. Natomiast są dostępne oficjalne scenariusze solo po 1 dla każdej klasy postaci.
- Blugkolf
- Posty: 156
- Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 9 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Możesz grać solo dwoma postaciami. Dwie to minimum, gra skaluje poziom trudności w zależności od liczby postaci - od 2 do 4. Do grania tylko jedną postacią na raz jest 17 scenariuszy klasowych, po jednym na każda postać w grze i tylko przypisana im postać może sie z nimi mierzyć.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2020, 23:53 przez Blugkolf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Standardowa gra solo to gra 2 postaciami + podniesienie poziomu trudności o 1 ze względu na to, że będziesz dokładnie wiedział, co każda z twoich postaci zrobi w tej turze i jaką będzie mieć inicjatywę.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie wiem jak w wersji angielskiej, ale w polskiej pudełko zawiera księgę scenariuszy soloRaYell pisze: ↑05 paź 2020, 23:23 W księdze scenariuszy, którą masz w pudle z grą - zero. Natomiast są dostępne oficjalne scenariusze solo po 1 dla każdej klasy postaci.
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W angielskiej wersji te scenariusze się dokupuje osobno albo ściąga z BGG bo są za darmo udostępnione.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Witam, przyszło do mnie dzisiaj pudło z grą, jednak po otwarciu okazało się, że Góra pudełka jest lekko wygięta na środku i wklęsła na bokach. Czy ktoś z was miał podobny problem ? Czytałem na bgg, że po dodruku edycji drugiej w wersji ang ludzie zgłaszali dokładnie ten sam problem co mam ja.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Polska czy angielska wersja? Naszą raczej Albi produkował, chociaż też w Chinach, więc problemy powinny być inne.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Miałem podobnie. Góra pudełka lekko "pofalowana". W środku wszystkie elementy w idealnym stanie wiec dla mnie nie było problemu. To tylko pudełko, rozwalone nie jest
Przy okazji zapytam czy ktoś ma sprawdzone podstawki potworów do kupienia w jakims sklepie PL? Te dołączone do gry są tragiczne. Zamowilem 2 rodzaje z Meple.pl ale też są kiepskie i niszczą żetony.
Przy okazji zapytam czy ktoś ma sprawdzone podstawki potworów do kupienia w jakims sklepie PL? Te dołączone do gry są tragiczne. Zamowilem 2 rodzaje z Meple.pl ale też są kiepskie i niszczą żetony.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja polecam o takie cudeńka https://mepel.pl/plastikowa-podstawka . Są dość miękkie i elastyczne więc ładnie się wyginają, standy łatwo wchodzą nie niszcząc ich. Może troszeczkę luźne ale wystarczająco dobrze trzymają. Nie wiem jak z trwałością bo nie miałem zbytnio okazji sprawdzenia przez obecną sytuację światową.
Tylko z dostępnością kolorów w mepelu ciężko (dostępne tylko czerwony niebieski i żółty), można bezpośrednio od producenta sprowadzić inne np szary ale trochę drożej wyjdzie. https://www.spielematerial.de/en/plasti ... xible.html
Tylko z dostępnością kolorów w mepelu ciężko (dostępne tylko czerwony niebieski i żółty), można bezpośrednio od producenta sprowadzić inne np szary ale trochę drożej wyjdzie. https://www.spielematerial.de/en/plasti ... xible.html
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja zaopatrzyłem się w drukowanych przeciwników i muszę powiedzieć, że bardzo przyjemnie się z nimi gra. Ma ktoś może pomysł na ich przechowywanie?
Spoiler: