odpowiedz A - +1 eter przy aktywacji czaru wyłącznie z otwartej bramybartek2241 pisze: ↑08 cze 2020, 16:42 Mam pytanie co do Maga, który zwie się Remnant i jego bramy numer 2. On na swojej karcie magapod bramą numer 2 ma napisane "+1 eter przy aktywacji". Na swojej bramie również ma napisane, że "+1 eter przy aktywacji". Co to oznacza?
A) Przed otwarciem bramy nie mam z niej eteru i dopiero po otwarciu bramy mam dostępny "+1 eter przy aktywacji".
B) Przed otwarciem bramy mam "+1 eteru przy aktywacji zaklęć" i po otwarciu mam jeszcze jeden eter, który jest na otwartej bramie (w sumie 2 eteru).
C) Przed otwraciem bramy ma jeden eter i po otwarciu bramy mam jeden eter.
Aeon's End - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Aeon's End
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Aeon's End
Mag 1 może aktywować przygotowane zaklęcie Maga 2. Tym zaklęciem jest "Piromancja" z dodatku Niezbadany Mrok ("Aktywacja: Zadaj 1 obrażenie. Sojusznicy mogą wspólnie odrzucić do dwóch kart z ręki. Za każdą odrzuconą w ten sposób kartę, zadaj 3 dodatkowe obrażenia").
Kto w tym wypadku jest "sojusznikiem" i może odrzucić karty? Mag 1, który nie jest właścicielem zaklęcia, czy też Mag 2, który jest właścicielem zaklęcia, ale w tej konkretnej sytuacji to nie on je aktywuje?
Kto w tym wypadku jest "sojusznikiem" i może odrzucić karty? Mag 1, który nie jest właścicielem zaklęcia, czy też Mag 2, który jest właścicielem zaklęcia, ale w tej konkretnej sytuacji to nie on je aktywuje?
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Aeon's End
Sojusznikiem jest Mag 2 - właściciel zaklęcia. Ty z karty to zawsze ten, który aktywuje zaklęcie.Erni pisze: ↑12 cze 2020, 23:58 Mag 1 może aktywować przygotowane zaklęcie Maga 2. Tym zaklęciem jest "Piromancja" z dodatku Niezbadany Mrok ("Aktywacja: Zadaj 1 obrażenie. Sojusznicy mogą wspólnie odrzucić do dwóch kart z ręki. Za każdą odrzuconą w ten sposób kartę, zadaj 3 dodatkowe obrażenia").
Kto w tym wypadku jest "sojusznikiem" i może odrzucić karty? Mag 1, który nie jest właścicielem zaklęcia, czy też Mag 2, który jest właścicielem zaklęcia, ale w tej konkretnej sytuacji to nie on je aktywuje?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 kwie 2020, 20:58
- Has thanked: 1 time
Re: Aeon's End
Witam, żeby dorzucić kartę mocy mam wydać 8 eteru to mogę to zrobić tylko podczas swojej tury i tylko w całości czy mogę na raty?
Re: Aeon's End
"Kula wzmocnienia: wzmocnij bramę dowolnego gracza ...." wzmacniając tę bramę muszę zapłacić koszt wzmocnienia widoczny na danej bramie czy jest to darmowe wzmocnienie?
Re: Aeon's End
Przeszukałem zasady i wątpliwości i nie znalazłem odpowiedzi:
1) ardefakt umożliwiający wzmocnienie bramy lub czar (wzmocnij bramę o najniższym koszcie itp) - czy mogę tym poleceniem otworzyć bramę, mając np. wszystkie wzmocnione na max?
2) rozumiem, ze klejnot (np. z jednym eterem) mogę odrzucić na stos kart odrzuconych, niewykorzystany eter przepada, a moge tak odrzucić karty ardefaktów lub czarów?
1) ardefakt umożliwiający wzmocnienie bramy lub czar (wzmocnij bramę o najniższym koszcie itp) - czy mogę tym poleceniem otworzyć bramę, mając np. wszystkie wzmocnione na max?
2) rozumiem, ze klejnot (np. z jednym eterem) mogę odrzucić na stos kart odrzuconych, niewykorzystany eter przepada, a moge tak odrzucić karty ardefaktów lub czarów?
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 84 times
Re: Aeon's End
1) Tak, jest to w instrukcji:McNab pisze: ↑26 cze 2020, 14:09 Przeszukałem zasady i wątpliwości i nie znalazłem odpowiedzi:
1) ardefakt umożliwiający wzmocnienie bramy lub czar (wzmocnij bramę o najniższym koszcie itp) - czy mogę tym poleceniem otworzyć bramę, mając np. wszystkie wzmocnione na max?
2) rozumiem, ze klejnot (np. z jednym eterem) mogę odrzucić na stos kart odrzuconych, niewykorzystany eter przepada, a moge tak odrzucić karty ardefaktów lub czarów?
2) Gdy zagrywasz kartę, musisz rozpatrzyć jej efekt. W przypadku klejnotów rozpatrujesz ich efekt (dają eter) i po prostu możesz zmarnować eter. W przypadku czarów to już zależy od konkretnej karty.. to też jest w instrukcji:• Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, ma
taki sam koszt wzmocnienia jak otwarcia i może zostać otwarta
w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił.
Po zagraniu karty, wykonaj wszystkie opisane na niej działania,
o ile jest to możliwe.
Re: Aeon's End
Dodatkowo co do ad 1 to bramę możesz otworzyć nawet wtedy, gdy jedna brama jest "wzmocniona na maxa", a inne nie. Otworzenie bramy to tak naprawdę jej wzmocnienie (po raz ostatni).
Re: Aeon's End
czarów generalnie nie można odrzucać z ręki, jedyny sposób jaki można je zagrać to położyć na bramie w swojej turze, i na początku następnej aktywować (chyba, że jakiś efekt mówi wyraźnie inaczej). W wielu wypadkach jest to utrudnienie i musisz zostawić na przyszłą turę zaklęcie, którego chciałbyś się pozbyć.2) rozumiem, ze klejnot (np. z jednym eterem) mogę odrzucić na stos kart odrzuconych, niewykorzystany eter przepada, a moge tak odrzucić karty ardefaktów lub czarów?
Re: Aeon's End
Dziękuję za odpowiedzi, na szczęście grałem zgodnie z zasadami, przyjmowałem trudniejszy wariant dla zasad których nie byłem pewien.
Miałem wątpliwości ponieważ Gnieworodnego pokonałem za 3 podejściem, Królową za drugim, a pozostałych dwóch łepków z 5 poziomu trudności za pierwszym, chociaż było ciasno - jeśli bym wylosował jedną, góra dwie aktywacje Nemesis zamiast magów byłoby pozamiatane. Za każdym razem z losowym rynkiem.
Miałem wątpliwości ponieważ Gnieworodnego pokonałem za 3 podejściem, Królową za drugim, a pozostałych dwóch łepków z 5 poziomu trudności za pierwszym, chociaż było ciasno - jeśli bym wylosował jedną, góra dwie aktywacje Nemesis zamiast magów byłoby pozamiatane. Za każdym razem z losowym rynkiem.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Re: Aeon's End Wiexzna wojna karty do podmiany?
Siema.
W dodatku do gry Aeons End Wieczna wojna miałem do podmiany 6 kar z błędnymi opisami. Były to trzy źle opisane kryształy i 3 karty Nemezis.
Zamieszczam w linku zdjęcie kart Nemezis jedna z nich ma taki sam opis jak ta która była w talii.
Ktoś może podmieniał te karty i czy miał takie same jak ja?
Portal Games Odpisał że ta jedna karta jest tam "chyba" przypadkowo bo chyba sami nie wiedzą.

W dodatku do gry Aeons End Wieczna wojna miałem do podmiany 6 kar z błędnymi opisami. Były to trzy źle opisane kryształy i 3 karty Nemezis.
Zamieszczam w linku zdjęcie kart Nemezis jedna z nich ma taki sam opis jak ta która była w talii.
Ktoś może podmieniał te karty i czy miał takie same jak ja?
Portal Games Odpisał że ta jedna karta jest tam "chyba" przypadkowo bo chyba sami nie wiedzą.

-
- Posty: 215
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 82 times
Re: Aeon's End
Hej
Sprawdź rewers, z tego co pamietam był po angielsku. Wyładowały w koszu wiec nie sprawdzę.
Sprawdź rewers, z tego co pamietam był po angielsku. Wyładowały w koszu wiec nie sprawdzę.
Re: Aeon's End
Hej, krótkie pytanko.
Phaedraxa, Prorokini Magii Bram z podstawki.
Zdolność specjalna, Runa Auhura:
Użyj natychmiast po tym jak zostanie dobrana karta tury:
Anuluj obrażenia zadane graczom lub Gravehold podczas tej tury.

Wyjaśnijcie mi teraz proszę która opcja mojego rozumowania jest poprawna:
1. Wyciągam kartę Nemesis z talii tur, aktywuję Runę Auhura, wszelkie obrażenia jakie powoduje on w tej turze są anulowane.
Jeśli to jest opcja poprawna: Dlaczego wolno mi aktywować zdolność specjalną podczas nie swojej tury?
Z tego co widzę, tak też grają gracze z BGG.
2. Wyciągam swoją kartę z talii tur, aktywuję Runę Auhura, zakładając że zdolność specjalną mogę aktywować tylko podczas swojej tury.
Jeśli to jest opcja poprawna: Po jaki grzybek mam na czas swojej tury mieć zdolność anulowania obrażeń zadanych graczom lub Gravehold? Nawet jeśli są w podstawce jakieś karty którymi mogę zagrać, które zadałyby obrażenia innym graczom (bo z Gravehold wątpię), to czy możliwość anulowania tych pojedyńczych obrażeń które się zdarzają raz na ruski rok jest warta marnowania takiej ilości eteru?
Będę wdzięczny za sugestie...
Phaedraxa, Prorokini Magii Bram z podstawki.
Zdolność specjalna, Runa Auhura:
Użyj natychmiast po tym jak zostanie dobrana karta tury:
Anuluj obrażenia zadane graczom lub Gravehold podczas tej tury.

Wyjaśnijcie mi teraz proszę która opcja mojego rozumowania jest poprawna:
1. Wyciągam kartę Nemesis z talii tur, aktywuję Runę Auhura, wszelkie obrażenia jakie powoduje on w tej turze są anulowane.
Jeśli to jest opcja poprawna: Dlaczego wolno mi aktywować zdolność specjalną podczas nie swojej tury?
Z tego co widzę, tak też grają gracze z BGG.
2. Wyciągam swoją kartę z talii tur, aktywuję Runę Auhura, zakładając że zdolność specjalną mogę aktywować tylko podczas swojej tury.
Jeśli to jest opcja poprawna: Po jaki grzybek mam na czas swojej tury mieć zdolność anulowania obrażeń zadanych graczom lub Gravehold? Nawet jeśli są w podstawce jakieś karty którymi mogę zagrać, które zadałyby obrażenia innym graczom (bo z Gravehold wątpię), to czy możliwość anulowania tych pojedyńczych obrażeń które się zdarzają raz na ruski rok jest warta marnowania takiej ilości eteru?
Będę wdzięczny za sugestie...
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 36 times
Re: Aeon's End
Jako, że jest to umiejętność specjalna, można ją odpalić gdy jest spełniony jakiś warunek - w tym wypadku jest to dociągnięcie karty tury.
Opcja 1 jest jak najbardziej poprawna - wyciągasz kartę Nemezis, odpalasz umiejętność i olewasz obrażenia.
Jeżeli wyciągniesz kartę gracza, to zostawiasz tą umiejętność na później - proste.
Opcja 1 jest jak najbardziej poprawna - wyciągasz kartę Nemezis, odpalasz umiejętność i olewasz obrażenia.
Jeżeli wyciągniesz kartę gracza, to zostawiasz tą umiejętność na później - proste.
- seki
- Moderator
- Posty: 3610
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Aeon's End
Mam wątpliwości co do zasady wygrania z Panią Pustej Korony. Zapis brzmi "kiedy na końcu dowolnej tury nie ma w grze Akolitów, gracze wygrywają" i "kiedy odrzucasz Akolite, dociagnij nowego".
1. Zabicie Akolity, jest jak sądzę tożsame z jego odrzuceniem i każde zabicie Akolity prowadzi do dociągnięcia nowego?
2. Czyli aby wygrać z Panią Pustej Korony trzeba poprostu pokonać wszystkich Akolitów z talii?
Dobrze rozumiem?
1. Zabicie Akolity, jest jak sądzę tożsame z jego odrzuceniem i każde zabicie Akolity prowadzi do dociągnięcia nowego?
2. Czyli aby wygrać z Panią Pustej Korony trzeba poprostu pokonać wszystkich Akolitów z talii?
Dobrze rozumiem?
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Aeon's End
1. Każde zabicie Akolity powoduje jego odrzucenie i dociągnięcie nowego z talii Akolitów, o ile talia ta nie jest pusta.seki pisze: ↑09 paź 2020, 19:48 Mam wątpliwości co do zasady wygrania z Panią Pustej Korony. Zapis brzmi "kiedy na końcu dowolnej tury nie ma w grze Akolitów, gracze wygrywają" i "kiedy odrzucasz Akolite, dociagnij nowego".
1. Zabicie Akolity, jest jak sądzę tożsame z jego odrzuceniem i każde zabicie Akolity prowadzi do dociągnięcia nowego?
2. Czyli aby wygrać z Panią Pustej Korony trzeba poprostu pokonać wszystkich Akolitów z talii?
Dobrze rozumiem?
2. Tak, trzeba pokonać wszystkich Akolitów.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ostatnio zmieniony 22 paź 2020, 19:34 przez piotrekgp, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Aeon's End
Każde zaklęcie możesz przygotować na otwartej bramie lub na zamkniętej bramie jeśli ją obróciłeś w danej turze
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja to widzę w ten sposób.
Pnącze Magmy:
Podczas swojej tury możesz wyłożyć na bramę zaklęcie. Uzyskuje ono status "przygotowane". Gdy przyjdzie Twoja następna tura zaczyna się ona od fazy aktywacji czarów. Pnącza Magmy możesz nie aktywować, tylko pozostawić na bramie jako "przygotowane" - wtedy zadajesz nim tylko 1 obrażenie(albo 2 jeśli jest na premiowanej bramie III lub IV) i pozostaje ono na tej bramie do dowolnej Twojej tury, w której postanowisz je aktywować. Jeśli jednak postanowiłeś aktywować ten czar od razu i nie zostawiać go na bramie do przyszłych tur, to odkładasz go na stos kart odrzuconych i zadajesz 3 obrażenia. Oczywiście jeśli przygotowałeś Pnącze na zamkniętej, tylko wzmocnionej bramie, to musisz w najbliższej turze aktywacji aktywować to zaklęcie, bo na zamkniętych bramach nie można przetrzymywać czarów.
Dziki Piorun:
Tu kolega wytłumaczył bez pudła.
Arka Chaosu:
Każda brama ma do siebie przylegającą inną bramę, a bramy w środku - II oraz III - mają dwie bramy przylegające do nich, jedna po lewej druga po prawej. Mamy początek nowej Twojej tury, jest faza aktywacji. Jeśli w poprzedniej turze wyłożyłeś Arkę Chaosu tak, że na żadnej przylegającej obok bramie nie masz przygotowanego innego zaklęcia, to zadaje tylko 3 obrażenia. Jeśli masz jakiekolwiek zaklęcie na bramie obok - Arka zadaje bazowe 3 obrażenia, +2 za to zaklęcie obok, czyli 5 obrażeń. Jeśli Arka jest na którejś ze środkowych bram, a na bramach bezpośrednio przylegających po lewej i prawej masz przygotowane jakiekolwiek zaklęcia to suma wynosi bazowe 3, +2 i +2 za zaklęcia obok, czyli w sumie 7 obrażeń. Oczywiście jeśli Arka była przygotowana otwartej bramie III to otrzymujesz jeszcze bonus +1 z bramy, czyli maksymalnie da się zadać z tego czaru 8 obrażeń w pojedynczym strzale.
Pnącze Magmy:
Podczas swojej tury możesz wyłożyć na bramę zaklęcie. Uzyskuje ono status "przygotowane". Gdy przyjdzie Twoja następna tura zaczyna się ona od fazy aktywacji czarów. Pnącza Magmy możesz nie aktywować, tylko pozostawić na bramie jako "przygotowane" - wtedy zadajesz nim tylko 1 obrażenie
Dziki Piorun:
Tu kolega wytłumaczył bez pudła.
Arka Chaosu:
Każda brama ma do siebie przylegającą inną bramę, a bramy w środku - II oraz III - mają dwie bramy przylegające do nich, jedna po lewej druga po prawej. Mamy początek nowej Twojej tury, jest faza aktywacji. Jeśli w poprzedniej turze wyłożyłeś Arkę Chaosu tak, że na żadnej przylegającej obok bramie nie masz przygotowanego innego zaklęcia, to zadaje tylko 3 obrażenia. Jeśli masz jakiekolwiek zaklęcie na bramie obok - Arka zadaje bazowe 3 obrażenia, +2 za to zaklęcie obok, czyli 5 obrażeń. Jeśli Arka jest na którejś ze środkowych bram, a na bramach bezpośrednio przylegających po lewej i prawej masz przygotowane jakiekolwiek zaklęcia to suma wynosi bazowe 3, +2 i +2 za zaklęcia obok, czyli w sumie 7 obrażeń. Oczywiście jeśli Arka była przygotowana otwartej bramie III to otrzymujesz jeszcze bonus +1 z bramy, czyli maksymalnie da się zadać z tego czaru 8 obrażeń w pojedynczym strzale.
-
- Posty: 2006
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Aeon's End
Otwarte bramy III i IV dają bonusy tylko przy przy Aktywacji, a w tym wypadku nie ma aktywacji bo zaklęcie ciągle zostaje na bramie.