Wygląda na to, że będzie Pan zadowolony!
Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
To rzuć linkiem lub cytatem, bo na razie nie widzę. Swoją drogą nie wiem, co by musieli zaoferować, bym takie pieniądze wydał na tę grę na KS.
Sprzedam nic
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Narazie są przecieki co do reszty modułów. Tutaj farbę puścił Rahdo (video że strony KS). Będzie walka o 1 miejsce.BartP pisze: ↑23 paź 2020, 07:29To rzuć linkiem lub cytatem, bo na razie nie widzę. Swoją drogą nie wiem, co by musieli zaoferować,
bym takie pieniądze wydał na tę grę na KS.
Co do ceny - zgoda. Cena przesyłki jest niewiele niższa od podstawki kiedy ją kupowałem. Miejmy nadzieję, że Lacerta podziała z wersją PL za mniej monet.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- tomuch
- Posty: 1927
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 175 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Wątpię, żeby Lacerta kiwnęła palcem. Nakład dawno wyprzedany, schodziło z półek bardzo długo, zapadła decyzja o braku dodruku. Jak w takiej sytuacji miałby się odbyć druk polskiej wersji językowej?detrytusek pisze: ↑23 paź 2020, 07:34 Co do ceny - zgoda. Cena przesyłki jest niewiele niższa od podstawki kiedy ją kupowałem. Miejmy nadzieję, że Lacerta podziała z wersją PL za mniej monet.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Słowo klucz - nadzieja. Poza tym nie wiem jaki był nakład podstawki. Może za duży, a dodatek lepiej oszacują?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Też się nad tym zastanawiam ale ciekawi mnie stwierdzenie:tomuch pisze: ↑23 paź 2020, 08:17Wątpię, żeby Lacerta kiwnęła palcem. Nakład dawno wyprzedany, schodziło z półek bardzo długo, zapadła decyzja o braku dodruku. Jak w takiej sytuacji miałby się odbyć druk polskiej wersji językowej?detrytusek pisze: ↑23 paź 2020, 07:34 Co do ceny - zgoda. Cena przesyłki jest niewiele niższa od podstawki kiedy ją kupowałem. Miejmy nadzieję, że Lacerta podziała z wersją PL za mniej monet.
"If it is not listed, it is probably in the Rest of Europe group. Please note that we're in contact with the Polish publisher Lacerta who will translate the rules for us and might help us with PL fulfillment - so shipping might get even more comforatble for PL. But that's yet to determine."
Wynika z tego że Lacerta przetłumaczy zasady dodatku? I na tym współpraca się skończy?
- Trolliszcze
- Posty: 4779
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1039 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Przeczytałem zasady i pasuję.
I pomijam już cenę - nie widzę po prostu, w jaki sposób nowe elementy miałyby usprawnić rozgrywkę. Nowe karty, z uwagi na unikalne działanie tylko w obrębie dodatku, rozwodnią talie. Nie wiem też, czy zmuszanie graczy do rozdzielania uwagi między pokoje i sale balowe przełoży się na lepsze odczucia z grania. Już teraz zapełnienie dużej liczby pokojów nie jest wcale łatwe, a umiejętność dokonania tego przekłada się wymiernie na zysk punktowy na koniec gry. Przeniesienie ciężaru gry na natychmiastowe zyski/punktowanie z sal balowych IMO spłyca nieco ciężar strategiczny efektywnego zapełniania pokojów (ja osobiście wolę, gdy gra stawia przed graczem jeden nadrzędny cel strategiczny, do którego się dąży przez całą rozgrywkę, niż gdy zasypuje gracza przeróżnymi formami punktowania, rozkładając uwagę na wiele elementów). Jakieś takie... rozlazłe mi się to wydaje, oczywiście wyłącznie z lektury.
Gdy się dowiedziałem, że robią dodatek do GAH, moja pierwsza myśl brzmiała: "Przecież GAH nie potrzebuje dodatku". I po lekturze instrukcji zdanie podtrzymuję. Zaryzykuję stwierdzenie, że to kolejny doklejony moduł do skończonej gry, który nigdy nie był planowany. No ale, jak widać po poziomie wsparcia, kasa będzie się zgadzać
I pomijam już cenę - nie widzę po prostu, w jaki sposób nowe elementy miałyby usprawnić rozgrywkę. Nowe karty, z uwagi na unikalne działanie tylko w obrębie dodatku, rozwodnią talie. Nie wiem też, czy zmuszanie graczy do rozdzielania uwagi między pokoje i sale balowe przełoży się na lepsze odczucia z grania. Już teraz zapełnienie dużej liczby pokojów nie jest wcale łatwe, a umiejętność dokonania tego przekłada się wymiernie na zysk punktowy na koniec gry. Przeniesienie ciężaru gry na natychmiastowe zyski/punktowanie z sal balowych IMO spłyca nieco ciężar strategiczny efektywnego zapełniania pokojów (ja osobiście wolę, gdy gra stawia przed graczem jeden nadrzędny cel strategiczny, do którego się dąży przez całą rozgrywkę, niż gdy zasypuje gracza przeróżnymi formami punktowania, rozkładając uwagę na wiele elementów). Jakieś takie... rozlazłe mi się to wydaje, oczywiście wyłącznie z lektury.
Gdy się dowiedziałem, że robią dodatek do GAH, moja pierwsza myśl brzmiała: "Przecież GAH nie potrzebuje dodatku". I po lekturze instrukcji zdanie podtrzymuję. Zaryzykuję stwierdzenie, że to kolejny doklejony moduł do skończonej gry, który nigdy nie był planowany. No ale, jak widać po poziomie wsparcia, kasa będzie się zgadzać
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
To samo pomyślałem. Co prawda dawno nie grałem, ale wspominam miło i "kompletnie", tzn. nie czułem nie wykorzystanego potencjału, czy czegoś w tym stylu.Gdy się dowiedziałem, że robią dodatek do GAH, moja pierwsza myśl brzmiała: "Przecież GAH nie potrzebuje dodatku".
Kicka na pewno nie wesprę, a może kiedyś trafi się ciekawa oferta i komplecjonista weźmie we mnie górę.
A oferowany upgrade kart wywołuje uśmiech politowania.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 3389
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Kurdę, przeczytałem teraz zasady i faktycznie trochę średnio. Byłem przekonany, że wysyłanie na tańce jest jako dodatek do zajęcia pokoju, nie zamiast! W ogóle tematycznie to trochę bez sensu, gość idący na tańce nie zajmuje pokoju? Wygląda to naprawde słabo, dodatek z celebrytami też nie zachwyca, chociaż pomysł z kolorami kostek spoko, to jakoś jak tak patrzę na efekty to jakoś takie to sobie. No i trzeba płacić kasą, której i tak zawsze brakuje lub jest na styk.Trolliszcze pisze: ↑23 paź 2020, 11:09 Przeczytałem zasady i pasuję.
I pomijam już cenę - nie widzę po prostu, w jaki sposób nowe elementy miałyby usprawnić rozgrywkę. Nowe karty, z uwagi na unikalne działanie tylko w obrębie dodatku, rozwodnią talie. Nie wiem też, czy zmuszanie graczy do rozdzielania uwagi między pokoje i sale balowe przełoży się na lepsze odczucia z grania. Już teraz zapełnienie dużej liczby pokojów nie jest wcale łatwe, a umiejętność dokonania tego przekłada się wymiernie na zysk punktowy na koniec gry. Przeniesienie ciężaru gry na natychmiastowe zyski/punktowanie z sal balowych IMO spłyca nieco ciężar strategiczny efektywnego zapełniania pokojów (ja osobiście wolę, gdy gra stawia przed graczem jeden nadrzędny cel strategiczny, do którego się dąży przez całą rozgrywkę, niż gdy zasypuje gracza przeróżnymi formami punktowania, rozkładając uwagę na wiele elementów). Jakieś takie... rozlazłe mi się to wydaje, oczywiście wyłącznie z lektury.
- Trolliszcze
- Posty: 4779
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1039 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
To dzielenie gości między sale balowe i pokoje wydaje mi się problematyczne także z punktu widzenia trzech celów punktowania. Dochodzą nowe karty punktowania, ale jeśli np. wylosuje się zestaw celów: zapełnił rzędy/kolumny pokojów gośćmi + zapełnij X niebieskich/czerwonych/żółtych pokojów, to czy w ogóle będzie inicjatywa, żeby iść w sale balowe? Z tego co widziałem, jest np. taka, która jako bonus pozwala odwrócić kafelek pokoju, ale są i takie, które dają pieniądze czy punkty. Jeśli dają mniej punktów niż cele główne, to nie wyobrażam sobie, żebym miał pójść w sale balowe. Jeśli więcej, to trochę słabo z punktu widzenia celów. No nie wiem, może dochodzą do tego jakieś niuanse, których nie widzę, ale ogólnie rzecz biorąc, w zależności od setupu, mogę nie chcieć iść wcale w sale balowe, a mogę chcieć bardzo (jeśli się wylosują nowe cele). Wszystko to wydaje mi się dość jednowymiarowe i na siłę posklejane z różnych elementów. Wolę chyba samą grę podstawową, która jasno wytycza cel (i która przez różnorodność gości i pracowników wciąż jest mega regrywalną grą).Fojtu pisze: ↑23 paź 2020, 12:05Kurdę, przeczytałem teraz zasady i faktycznie trochę średnio. Byłem przekonany, że wysyłanie na tańce jest jako dodatek do zajęcia pokoju, nie zamiast! W ogóle tematycznie to trochę bez sensu, gość idący na tańce nie zajmuje pokoju? Wygląda to naprawde słabo, dodatek z celebrytami też nie zachwyca, chociaż pomysł z kolorami kostek spoko, to jakoś jak tak patrzę na efekty to jakoś takie to sobie. No i trzeba płacić kasą, której i tak zawsze brakuje lub jest na styk.
-
- Posty: 3389
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
No mi to rozdzielanie też wydaje się miażdży mechanicznie tą grę, nie wyobrażam sobie jak to ma sensownie działać :/
- Trolliszcze
- Posty: 4779
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1039 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Mimo to chciałbym podkreślić, że są to wyłącznie moje wrażenia wynikające z lektury instrukcji. Być może w praktyce działa to lepiej - ściąganie tancerzy ze swojej planszetki odblokowuje jakieś bonusy, tak samo przeniesienie tancerza do sali. Może wszystkie te drobiazgi składają się razem na nowe możliwości wypełniania pokojów i ostatecznie wciąż da się realizować cele, biorąc udział w tańcach. To już będzie ktoś musiał przetestować na żywym organizmie
- Tomzaq
- Posty: 1727
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 86 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Lucianiego uważam za geniusza i nie wydaje mi się, że dodatek będzie w stanie zepsuć grę lub jest doklejką na siłę, żeby kasa się zgadzała. Kupię, zagram i z pewnością będę zachwycony.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Jak lubię chociażby Marco Polo tak w GAH miałem wrażenie że kości są na doklejkę.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Trolliszcze
- Posty: 4779
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1039 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Żeby była jasność, ja w ogóle nie twierdzę, że to będzie zepsute. To właściwie niemożliwe, biorąc pod uwagę, co wprowadza dodatek - co najwyżej ciężar będzie się inaczej rozkładać. Natomiast czy rozłożenie tego ciężaru na więcej elementów, w grze takiej jak GAH, rozgrywce się przysłuży, tego wcale nie jestem pewien. Może być sobie Luciani geniuszem, ale ja nie jestem pewien, czy np. dodatkowa plansza w Agentach Wenecji była genialnym rozwiązaniem - z dość ciasnego euro, gdzie podróżowanie wymagało sprawnej gry, zrobiło się euro niepotrzebnie rozlazłe. Tu może być podobnie.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Sam jeszcze się nie wgłębiłem na poważnie w instrukcję ale wygląda na to, że macie rację. Gra się rozrasta wszerz zamiast wgłąb.
Jednakże instrukcja dotyczy tylko pierwszego modułu. Najważniejszego ale jednak tylko jednego. Może reszta da radę.
Jednakże instrukcja dotyczy tylko pierwszego modułu. Najważniejszego ale jednak tylko jednego. Może reszta da radę.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 3389
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
W instrukcji są przecież 2detrytusek pisze: ↑23 paź 2020, 21:29 Sam jeszcze się nie wgłębiłem na poważnie w instrukcję ale wygląda na to, że macie rację. Gra się rozrasta wszerz zamiast wgłąb.
Jednakże instrukcja dotyczy tylko pierwszego modułu. Najważniejszego ale jednak tylko jednego. Może reszta da radę.
Tańce + umiejki z kolorowych kostek
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
O, kolorowe kostki, to mogłoby dodać większej głębi i frajdy niż sterta białych kości. To był mój podstawowy zarzut do tej gry kiedy ją sprzedawałem, czyli brak organoleptycznej więzi kościanowejFojtu pisze: ↑24 paź 2020, 08:47W instrukcji są przecież 2detrytusek pisze: ↑23 paź 2020, 21:29 Sam jeszcze się nie wgłębiłem na poważnie w instrukcję ale wygląda na to, że macie rację. Gra się rozrasta wszerz zamiast wgłąb.
Jednakże instrukcja dotyczy tylko pierwszego modułu. Najważniejszego ale jednak tylko jednego. Może reszta da radę.
Tańce + umiejki z kolorowych kostek
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Namieszali. Na początku podpięty był plik z instrukcją tylko do modułu 1 (9 stron). Teraz widzę, że w tym miejscu jest 16 stronicowa instrukcja. Żeby było jeszcze bardziej nieczytelnie to w niej brakuje modułu 4 czyli kluczy.Fojtu pisze: ↑24 paź 2020, 08:47W instrukcji są przecież 2detrytusek pisze: ↑23 paź 2020, 21:29 Sam jeszcze się nie wgłębiłem na poważnie w instrukcję ale wygląda na to, że macie rację. Gra się rozrasta wszerz zamiast wgłąb.
Jednakże instrukcja dotyczy tylko pierwszego modułu. Najważniejszego ale jednak tylko jednego. Może reszta da radę.
Tańce + umiejki z kolorowych kostek
Anyway celebrities i umiejki startowe i klucze już wyglądają na ruch wgłąb. Jakby wywalić te tańce to mi się podoba poza ceną.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 3389
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Faktycznie, ja dopiero teraz widzę moduł nr. 3.detrytusek pisze: ↑24 paź 2020, 12:08 Namieszali. Na początku podpięty był plik z instrukcją tylko do modułu 1 (9 stron). Teraz widzę, że w tym miejscu jest 16 stronicowa instrukcja. Żeby było jeszcze bardziej nieczytelnie to w niej brakuje modułu 4 czyli kluczy.
Anyway celebrities i umiejki startowe i klucze już wyglądają na ruch wgłąb. Jakby wywalić te tańce to mi się podoba poza ceną.
Powiem szczerze, że wszystkie umiejki wyglądają nieziemsko mocno i poziom asymetryczności jest naprawdę duży. Zdecydowanie coś, co chciałbym spróbować, może zrobię sobie swoje grafiki i spróbuję na TTS jak będzie okazja.
- Gizmoo
- Posty: 4114
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2662 times
- Been thanked: 2576 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Ktoś może orientuje się, czy jakiś sklep będzie wchodził w kampanię dodatku? W sumie trochę dziwne, że jeszcze nikt nie organizuje na naszym forum jakiegoś grupowego zamówienia.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11090
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3385 times
- Been thanked: 3285 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Nie było wczesniej informacji o grupowych zamówieniach, z tego samego powodu żaden sklep jeszcze nie wszedl (pytano o to 3trolli)
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Pojawiła się opcja wielopaku
Pledge €350 or more
ABOUT PLN 1,596
Parade
Pledge for 10 copies of “Let’s Waltz! / Alles Walzer!”
- Language (English or German) will be selectable at the end of the campaign (only one language per pledge possible)
- Shipping will be charged at the end of the campaign (only one destination per pledge possible)
Including:
● 10 copies of the “Let’s Waltz! / Alles Walzer!” expansion
● All unlocked stretch goals
ESTIMATED DELIVERY
Jul 2021
SHIPS TO
Anywhere in the world
Pledge €350 or more
ABOUT PLN 1,596
Parade
Pledge for 10 copies of “Let’s Waltz! / Alles Walzer!”
- Language (English or German) will be selectable at the end of the campaign (only one language per pledge possible)
- Shipping will be charged at the end of the campaign (only one destination per pledge possible)
Including:
● 10 copies of the “Let’s Waltz! / Alles Walzer!” expansion
● All unlocked stretch goals
ESTIMATED DELIVERY
Jul 2021
SHIPS TO
Anywhere in the world
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 cze 2017, 23:37
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 60 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Ej no! Klemens jest super . Zobacz jak fajnie zrobił patchworka.
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Dzięki uprzejmości detrytuska miałem przyjemność zapoznać się z tą fantastyczną grą. Zostałem przez szanownego kolegę solidnie oćwiczony nachajką niczym młody padawan przez mistrza Yodę.
Dosyć szybko przeszliśmy do trudniejszych planszetek pod względem układów pokoi, no i dołożyliśmy draft kart pomocników, więc musze powiedzieć że patrząc z perspektywy liczby rozgrywek, to ograliśmy dość sporą liczbę układów.
Pozwoliłem sobie nawet na krótkie przewertowanie tego wątku w celu porównania opinii. Padało wcześniej porównanie do Zamków Burgundii. Jako, że mam przyjemność znać tę grę od podszewki, to i ja dostrzegłem pewne podobieństwo jednakże na trochę innej płaszczyźnie. Na pewno przydają się pewne nawyki i schematy myślowe nabyte wraz z doświadczeniem w ZB. Z każdą kolejną rozgrywką coraz bardziej byłem wdzięczny za owe doświadczenie wyniesione z rozgrywek w ZB, które z łatwością przeniosłem na GAH (choć okupione wieloma porażkami na początku):
- mocno ograniczona liczba ruchów (i w swojej turze, i w całej rozgrywce)
- widzenie powiązań między elementami, co pozwala tworzyć mini komba (2-3 na rozgrywkę to jest dobry wynik), gdzie korzyść z jednego elementu możemy przerzucić na inny nasz element, a ten z kolei da nam kolejny bonus
- pilnowanie szybkiego zamykania "obszarów" monochromatycznych, co nas nagradza
- pomocnicy niczym żółte kafelki w ZB bardzo wzmacniają niektóre nasze poczynania
- konieczność dokładnego policzenia sobie ruchów w końcówce. W obu grach jest bardzo złudne to, ile mamy jeszcze ruchów i mniej doświadczeni gracze planują sobie mnóstwo rzeczy a potem się okazuje, że ups! brakuje tur.
Na pewno GAH jest ciaśniejszy niż ZB, jest mniej rund, ciągle coś uwiera, czegoś wciąż brakuje (kasa zwykle jest najwrażliwszym zasobem w tej grze). Jednak z drugiej strony nie jest tak ciasny jak choćby "Badacze Głębin", którzy mniej irytowali swoją krótką kołderką, zaś w GAH jest to przyjemne stymulowanie zwojów mózgowych.
A tak poza tym, jeśli w jednej grze występują zarówno karty wchodzące losowo do gry, jaki i kości to jest to na pewno "głupia losowa gra" i każdy kto jest nagle tym faktem zaskoczony (i rozczarowany) będzie niczym częsty gość mediolańskiej La Scali, który wbił na festiwal piosenki biesiadnej. Taki już urok tego typu gier. To jak z Monty Pythonem, filmami braci Zucker i ksiązkami Pratchetta. Albo się wchodzi w to na 100% albo to "nie moja bajka".
p.s.
Dzięki detrytusek,
żeś nie był jako ten chytrusek(*)
(*) - inside joke
Dosyć szybko przeszliśmy do trudniejszych planszetek pod względem układów pokoi, no i dołożyliśmy draft kart pomocników, więc musze powiedzieć że patrząc z perspektywy liczby rozgrywek, to ograliśmy dość sporą liczbę układów.
Pozwoliłem sobie nawet na krótkie przewertowanie tego wątku w celu porównania opinii. Padało wcześniej porównanie do Zamków Burgundii. Jako, że mam przyjemność znać tę grę od podszewki, to i ja dostrzegłem pewne podobieństwo jednakże na trochę innej płaszczyźnie. Na pewno przydają się pewne nawyki i schematy myślowe nabyte wraz z doświadczeniem w ZB. Z każdą kolejną rozgrywką coraz bardziej byłem wdzięczny za owe doświadczenie wyniesione z rozgrywek w ZB, które z łatwością przeniosłem na GAH (choć okupione wieloma porażkami na początku):
- mocno ograniczona liczba ruchów (i w swojej turze, i w całej rozgrywce)
- widzenie powiązań między elementami, co pozwala tworzyć mini komba (2-3 na rozgrywkę to jest dobry wynik), gdzie korzyść z jednego elementu możemy przerzucić na inny nasz element, a ten z kolei da nam kolejny bonus
- pilnowanie szybkiego zamykania "obszarów" monochromatycznych, co nas nagradza
- pomocnicy niczym żółte kafelki w ZB bardzo wzmacniają niektóre nasze poczynania
- konieczność dokładnego policzenia sobie ruchów w końcówce. W obu grach jest bardzo złudne to, ile mamy jeszcze ruchów i mniej doświadczeni gracze planują sobie mnóstwo rzeczy a potem się okazuje, że ups! brakuje tur.
Na pewno GAH jest ciaśniejszy niż ZB, jest mniej rund, ciągle coś uwiera, czegoś wciąż brakuje (kasa zwykle jest najwrażliwszym zasobem w tej grze). Jednak z drugiej strony nie jest tak ciasny jak choćby "Badacze Głębin", którzy mniej irytowali swoją krótką kołderką, zaś w GAH jest to przyjemne stymulowanie zwojów mózgowych.
A tak poza tym, jeśli w jednej grze występują zarówno karty wchodzące losowo do gry, jaki i kości to jest to na pewno "głupia losowa gra" i każdy kto jest nagle tym faktem zaskoczony (i rozczarowany) będzie niczym częsty gość mediolańskiej La Scali, który wbił na festiwal piosenki biesiadnej. Taki już urok tego typu gier. To jak z Monty Pythonem, filmami braci Zucker i ksiązkami Pratchetta. Albo się wchodzi w to na 100% albo to "nie moja bajka".
p.s.
Dzięki detrytusek,
żeś nie był jako ten chytrusek(*)
(*) - inside joke
Ostatnio zmieniony 14 sty 2021, 11:55 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%