Food Chain Island (Scott Almes)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Food Chain Island (Scott Almes)

Post autor: mnw »

Obrazek

Skoro przyszła paczuszka i prawie nic o tej grze na forum nie ma, to parę słów ode mnie.

Jest to gra tylko solo; jak sama nazwa wskazuje, bawimy się w łańcuch pokarmowy. Z 16 kart ponumerowanych od 0 do 15 losowo układamy siatkę 4x4 (w trybie podstawowym - w instrukcji podano też inne, trudniejsze układy). W każdej turze wybieramy zwierzę, które musi zjeść inne z nim sąsiadujące (czyli wskoczyć na nie) i aktywujemy umiejętność na karcie drapieżnika. Gramy dopóki możemy wykonywać ruchy. Gdy nie możemy już wykonać ruchu i zostały nam 3 zwierzęta lub mniej, wygrywamy grę. W grze występują też 2 zwierzęta wodne, ułatwiające rozgrywkę (w mini dodatku Friendly Waters dodatkowe 3) - najfajniej się gra, próbując osiągnąć idealny rezultat (czyli 1 zwierzę na końcu) bez użycia tychże. Na razie jeszcze mi się to nie udało, z kolei używając ich umiejętności osiągam pełne zwycięstwo za każdym razem.

Twórcy przyświecała idea "light on rules, big on replayability" i udało mu się ją dobrze uchwycić. Banalne zasady, mały format (portfelik), humorystyczne grafiki, króciutki czas rozłożenia i samej gry oraz duża regrywalność plasują Food Chain Island w moim topie małych gier. Nie jest wymagająca w takim stopniu jak Sprawlopolis, ale nie jest trywialna, bo przez losowe ustawienie początkowe zawsze jest nad czym pomyśleć, a rozgrywkę można też utrudnić innym ustawieniem, nieużywaniem zwierząt wodnych lub mini dodatkiem Tough Skies (3 drapieżne ptaki, których musimy użyć w trakcie gry, można zastosować dowolną liczbę). W moim odczuciu fajnie trafia w gusta osób lubiących lekkie łamigłówki, przy których można się szybko odstresować.

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/309 ... ain-island
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1365
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 164 times
Been thanked: 169 times

Re: Food Chain Island (Scott Almes)

Post autor: Zet »

Nie jestem graczem solo, ale spojrzę aż na grę, bo okładka jest super!
Te wszystkie pożerające się zwierzaczki z x_x :lol:
ODPOWIEDZ