Tak samo jak postacie, dobierasz nową kartę modyfikatora przy każdym ataku przeprowadzanym przez potwora
Gloomhaven -zasady i pytania
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Czyli przez każdego jednostkowego potwora osobno dobieram kartę modyfikatorów ataku??
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Jeżeli mowa o modyfikatorach ataków to z tej wspólnej talii dla potworów dobierana jest karta dla każdego ataku osobno, tak samo jak dla ataków gracza ( przy czym wtedy każdy gracz z własnej talii ciągnie oczywiście). Czyli jeżeli potwór ma atak na dwa cele to dla każdego celu oddzielna karta jest ciągnięta.
Chyba że mowa o kartach akcji potworów bo trochę nie rozumiem pytania i wygląda że może chodzić o akcje a nie modyfikatory ataków. Karta akcji jest ciągnięta co turę dla danego typu potworów a nie dla każdego z osobna.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Udało mi się przejść pierwszy scenariusz nie bez trudności.
Czytam sobie właśnie angielską instrukcję/ poradę odnośnie ruchu potworów i zastanawiam się co oznacza akronim LoS ??
Czytam sobie właśnie angielską instrukcję/ poradę odnośnie ruchu potworów i zastanawiam się co oznacza akronim LoS ??
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Chciałbym się upewnić odnośnie jeszcze kilku zasad. Jestem na 99% przekonany, że działają tak jak napisałem.
Mianowicie:
1. Jeśli przegram scenariusz zachowuję złoto i punkty doświadczenie, natomiast nie zachowuję skarbów.
2. Efekty takie jak przyciągnięcie i odepchnięcie są opcjonalne, co znaczy, że nie musze ich wykonywać podczas akcji.
3. Jeśli postać jest zatruta i użyję wobec niej karty "Leczenie 3" to tylko zdejmuję jej żeton zatrucia nie lecząc jej żadnych obrażeń. Inaczej jest ze zranieniem, wtedy zdejmuję żeton zranienia i jednocześnie leczę 3 punkty obrażeń/wytrzymałości.
Mianowicie:
1. Jeśli przegram scenariusz zachowuję złoto i punkty doświadczenie, natomiast nie zachowuję skarbów.
2. Efekty takie jak przyciągnięcie i odepchnięcie są opcjonalne, co znaczy, że nie musze ich wykonywać podczas akcji.
3. Jeśli postać jest zatruta i użyję wobec niej karty "Leczenie 3" to tylko zdejmuję jej żeton zatrucia nie lecząc jej żadnych obrażeń. Inaczej jest ze zranieniem, wtedy zdejmuję żeton zranienia i jednocześnie leczę 3 punkty obrażeń/wytrzymałości.
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
ad. 1. Zachowujesz złoto, doświadczenie i skarby, w dodatku skarby nie odnawiają się przy ponownym przejściu scenariusza. Wyjątkiem są skarby, których grabież jest wymagana do zakończenia misji - takie pojawiają się ponownie przy następnych próbach przejścia scenariuszaXisertus pisze: ↑28 gru 2020, 09:40 Chciałbym się upewnić odnośnie jeszcze kilku zasad. Jestem na 99% przekonany, że działają tak jak napisałem.
Mianowicie:
1. Jeśli przegram scenariusz zachowuję złoto i punkty doświadczenie, natomiast nie zachowuję skarbów.
2. Efekty takie jak przyciągnięcie i odepchnięcie są opcjonalne, co znaczy, że nie musze ich wykonywać podczas akcji.
3. Jeśli postać jest zatruta i użyję wobec niej karty "Leczenie 3" to tylko zdejmuję jej żeton zatrucia nie lecząc jej żadnych obrażeń. Inaczej jest ze zranieniem, wtedy zdejmuję żeton zranienia i jednocześnie leczę 3 punkty obrażeń/wytrzymałości.
ad. 2. Przyciągnięcie i Odepchnięcie są opcjonalne, ale jeśli zdecydujesz się je wykorzystać musi je wykorzystać w pełni, tzn. nie możesz pchnąć tylko o 1, jeśli na karcie jest Odepchnięcie 2.
ad. 3. Dobrze rozumiesz
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 17:42
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Jaka jest maksymalna ilość przedmiotów typu eliksirów jaką możemy mieć przy sobie ? Wiem, że zbroja daje nam możliwość noszenia dwóch w pewnym momencie ale czy jest jeszcze jakiś inny sposób ?
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Wydaje mi się, że jest tylko jedna zbroja, która zwiększa ten właśnie limit, więc przy jej użyciu na 9 poziomie możesz nosić 7 takich przedmiotów. Są też przedmioty, które umożliwiają ich odzyskiwanie w trakcie scenariusza.MARIIIUSZZ pisze: ↑29 gru 2020, 10:38 Jaka jest maksymalna ilość przedmiotów typu eliksirów jaką możemy mieć przy sobie ? Wiem, że zbroja daje nam możliwość noszenia dwóch w pewnym momencie ale czy jest jeszcze jakiś inny sposób ?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 17:42
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
7 przedmiotów typu eliksir ? Bo w przedziale poziomowym 1-5 ile moge posiadać ich na wyprawie ? Myślałem, że tylko jedenaeiou871 pisze: ↑29 gru 2020, 10:42Wydaje mi się, że jest tylko jedna zbroja, która zwiększa ten właśnie limit, więc przy jej użyciu na 9 poziomie możesz nosić 7 takich przedmiotów. Są też przedmioty, które umożliwiają ich odzyskiwanie w trakcie scenariusza.MARIIIUSZZ pisze: ↑29 gru 2020, 10:38 Jaka jest maksymalna ilość przedmiotów typu eliksirów jaką możemy mieć przy sobie ? Wiem, że zbroja daje nam możliwość noszenia dwóch w pewnym momencie ale czy jest jeszcze jakiś inny sposób ?

-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Możesz mieć malych przedmiotów (z oznaczeniem sakiewki) " w liczbie równej połowie poziomu postaci, zaokrąglonej w górę.", czyli na poziomie 9: 9/2 = 4,5, zaokrąglone w górę daje 5. Inaczej mówiąc, poziom 1-2 -> 1 przedmiot, 3-4 -> 2 przedmioty, 5-6 -> 3 przedmioty, 7-8 -> 4 przedmioty, 9 -> 5 przedmiotówMARIIIUSZZ pisze: ↑29 gru 2020, 12:327 przedmiotów typu eliksir ? Bo w przedziale poziomowym 1-5 ile moge posiadać ich na wyprawie ? Myślałem, że tylko jedenaeiou871 pisze: ↑29 gru 2020, 10:42Wydaje mi się, że jest tylko jedna zbroja, która zwiększa ten właśnie limit, więc przy jej użyciu na 9 poziomie możesz nosić 7 takich przedmiotów. Są też przedmioty, które umożliwiają ich odzyskiwanie w trakcie scenariusza.MARIIIUSZZ pisze: ↑29 gru 2020, 10:38 Jaka jest maksymalna ilość przedmiotów typu eliksirów jaką możemy mieć przy sobie ? Wiem, że zbroja daje nam możliwość noszenia dwóch w pewnym momencie ale czy jest jeszcze jakiś inny sposób ?![]()
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Cześć,
Gratuluje bardzo dobrego forum. W ostatnich miesiącach kilkakrotnie się przydało w czasie gry:)
Niemniej po kilku miesiącach grania i rozpoczęciu kampanii w nowej grupie zebrało pojawiło się kilka wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie nam rozwiać.
A więc zacznijmy od prostych i chyba banalnych pytań, które jednak muszą być zadane:
1. 'Mikstura Wytrzymałości' - może być zagrana na końcu tury i pozwala odzyskać karty odrzucone w tej samej rundzie.
2. Potwory mogą się skupiać na postaciach których nie wiedzą. Przykład: Mam ruch 6 w ramach którego otwieram drzwi, a następnie wycofuję się i chowam (inne postacie też są poza zasięgiem wzroku potworów). Graliśmy tak, że potwory w swojej turze ruszają w naszą stronę aby, zgodnie z instrukcją: 'Potwór... znajduje możliwie najkrótszą drogę, pozwalającą dotrzeć mu do pola będącego w zasięgu ataku i zasięgu wzroku...'
3. Z podobnej bajki, jeśli stanę w drzwiach i zrobię się niewidzialny to potwory nie idą w stronę drzwi, mimo że w pomieszczeniu z którego przyszedłem są inne postacie (nie dotyczy potworów o ataku zasięgowym).
4. Karty ze stałymi premiami, o określonej ilości zdolności do wykorzystania (np. odwet 5 w przypadku kolejnych 4 ataków). Zgodnie z instrukcją muszę korzystać z premii gdy tylko to możliwe. Czy mogę jednak odrzucić kartę na stos kart utraconych jeśli nie wykorzystałem z niej wszystkich zdolności/premii?
5. Korzyść:
Obie karty mają znacznik dobrania. Dobieram trzecią kartę czy sumuję co jest, jak w przypadku jednej karty z dobraniem i jednej bez (jak w instrukcji)?
6. Niekorzyść:
Podobny problem, przy niekorzyści obie karty mają dobranie. Czy dobieram kolejną?
7. Pytanie związane z poprzednimi dwoma: czy jeśli na modyfikatorze ataku (liczbowym, nie dotyczącym stanu) jest dobranie, mogę zdecydować że nie chcę dobierać kolejnego modyfikatora?
8. Banalne pytanie ale chcę rozwiać wątpliwości wątpiących
W obu przypadkach przy naładowanej ciemności siła ataku wzrasta o kolejne punkty a nie zastępuje 'podstawowy' modyfikator ataku. Czyli w pierwszym przypadku atak wynosi 8 (jeśli jesteś niewidzialny i ciemność jest naładowana, +2 PD), w drugim przypadku atak wynosi 3 przy naładowanej ciemności. Zgadzacie się?
9. Odświeżanie wykorzystanych i zużytych przedmiotów.
10. Inoks Berserker
Mamy drobne wątpliwości z interpretacją kart:
Pamiętam, że mieliśmy jeszcze jakieś wątpliwości co do niektórych kart ale albo udało się je rozwiązać dzięki temu forum albo już nie pamiętamy o co chodziło:)
Jeśli w trakcie nowej kampanii coś nowego się pojawi to nie omieszkamy poradzić się ponownie.
Z góry dziękujemy za pomoc i odpowiedzi nawet na oczywiste pytania.
Z serdecznym pozdrowieniem noworocznym,
Darek
Gratuluje bardzo dobrego forum. W ostatnich miesiącach kilkakrotnie się przydało w czasie gry:)
Niemniej po kilku miesiącach grania i rozpoczęciu kampanii w nowej grupie zebrało pojawiło się kilka wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie nam rozwiać.
A więc zacznijmy od prostych i chyba banalnych pytań, które jednak muszą być zadane:
1. 'Mikstura Wytrzymałości' - może być zagrana na końcu tury i pozwala odzyskać karty odrzucone w tej samej rundzie.
2. Potwory mogą się skupiać na postaciach których nie wiedzą. Przykład: Mam ruch 6 w ramach którego otwieram drzwi, a następnie wycofuję się i chowam (inne postacie też są poza zasięgiem wzroku potworów). Graliśmy tak, że potwory w swojej turze ruszają w naszą stronę aby, zgodnie z instrukcją: 'Potwór... znajduje możliwie najkrótszą drogę, pozwalającą dotrzeć mu do pola będącego w zasięgu ataku i zasięgu wzroku...'
3. Z podobnej bajki, jeśli stanę w drzwiach i zrobię się niewidzialny to potwory nie idą w stronę drzwi, mimo że w pomieszczeniu z którego przyszedłem są inne postacie (nie dotyczy potworów o ataku zasięgowym).
4. Karty ze stałymi premiami, o określonej ilości zdolności do wykorzystania (np. odwet 5 w przypadku kolejnych 4 ataków). Zgodnie z instrukcją muszę korzystać z premii gdy tylko to możliwe. Czy mogę jednak odrzucić kartę na stos kart utraconych jeśli nie wykorzystałem z niej wszystkich zdolności/premii?
5. Korzyść:
Spoiler:
6. Niekorzyść:
Spoiler:
7. Pytanie związane z poprzednimi dwoma: czy jeśli na modyfikatorze ataku (liczbowym, nie dotyczącym stanu) jest dobranie, mogę zdecydować że nie chcę dobierać kolejnego modyfikatora?
8. Banalne pytanie ale chcę rozwiać wątpliwości wątpiących

Spoiler:
9. Odświeżanie wykorzystanych i zużytych przedmiotów.
Spoiler:
Spoiler:
Mamy drobne wątpliwości z interpretacją kart:
Spoiler:
Jeśli w trakcie nowej kampanii coś nowego się pojawi to nie omieszkamy poradzić się ponownie.
Z góry dziękujemy za pomoc i odpowiedzi nawet na oczywiste pytania.
Z serdecznym pozdrowieniem noworocznym,
Darek
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Spoiler:
Ad. 2. Potwory nie mogą skupiać się na niewidzialnych postaciach, ale mogą skupiać się na postaciach, które nie są w ich zasięgu wzroku. To znaczy, że potwory mające standardową akcję Ruch + 0, Atak + 0, nie ruszą się, jeśli cała Twoja drużyna jest niewidzialna, ale ruszą się w kierunku postaci, która nie jest w zasięgu ich wzroku, ignorując niewidzialną postać stojącą tuż obok
Ad. 3. Potwory, który walczą wręcz, nie latają i nie posiadają karty z atakiem zasięgowym nie poruszą się, bo nie są w stanie dotrzeć do pola, z którego mogą zaatakować cel swojego skupienia.
Ad. 4. Możesz odrzucić taką kartę na odpowiedni stos - tzn. jeżeli widnieje na tej karcie symbol "utracenia", to możesz odrzucić ją na stos kart utraconych (przydaje się to np. do odzyskiwania kart przywołańców tkaczki zaklęć - oczywiście przywołaniec natychmiast jest odwoływany). Jeżeli nie ma na niej symbolu utracenia, to możesz odrzucić ją na stos kart odrzuconych (co przydaje się np. Myślołapce, która może w ten sposób odrzucać Wzmocnienia przed odpoczynkiem tak, żeby mieć nieparzystą ilość kart przy odpoczynku).
Ad. 5. Dobierasz kolejne karty, aż nie dobierzesz karty która nie ma symbolu "strzałki" dobierania i sumujesz efekty wszystkich kart (czasami może to doprowadzić do sytuacji, że mając Korzyść Twój atak zada 0 obrażeń, bo dobierzesz pudło).
Ad. 6. W przypadku niekorzyści także dobierasz kolejne karty i bierzesz pod uwagę wyłącznie ostatnią dobraną kartę bez symbolu "strzałki" dobierania (ignorujesz karty z tym symbolem).
Ad. 7. Musisz dobrać kolejną kartę, jeśli aktualna karta ma symbol "strzałki" dobrania.
Ad. 8. Karta Nocarza - podstawowy Atak 3, jeśli jesteś niewidzialny: Atak 5 i 1 punkt doświadczenia, jeśli zużyjesz Ciemność: Atak 6 i 1 punkt doświadczenia, jeśli spełnisz oba warunki: Atak 8 i 2 punkty doświadczenia
Karta Demona Nocy - jeśli Ciemność jest dostępna wszystkie Demony Nocy dostają premię +2 do Ataku i zużywają Ciemność
Ad. 9. Niestety, symbole tutaj rzeczywiście trochę niefortunnie się nakładają. Nie ma małych przedmiotów, które nie byłyby zużywane przy użyciu. Talizman Wzmocnienia i Wisior Mrocznych Paktów pozwalają na odświeżenie (czyli odwrócenie karty) odpowiedniego jednego i dwóch małych przedmiotów z symbolem "worka"
Ad. 10. Jeżeli użyjesz, dolnej akcji z Nieokiełznanej Mocy, to zwiększasz limit punktów życia do 26, ale leczysz się tylko o 3. Szklany Młot bierze pod uwagę nie maksymalną liczbę punktów życia, a aktualną - wykonujesz atak o sile równej swojej aktualnej liczbie punktów życia. Zapis w Nieokiełznanej Mocy tyczy się innych kart Berserkera, które mają w sobie warunek, np. "jeśli masz poniżej połowy punktów życia" - jeżeli zagrałeś wcześniej Nieokiełznaną Moc, to dla efektów tych kart, Twoja maksymalna wartość punktów życia jest taka, jak na planszetce postaci dla danego poziomu, a nie 26.
-
- Posty: 3512
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
1. Tak można, cytat autora: "You can still use items on your turn after you play your two cards or take a long rest."
2. Zasięg wzroku tutaj mówi o relacji Bohatera do pola do której dąży potwór, tj. potwór dąży do pola, z którego będzie miał zasięg i widoczność do przeciwnika
3. Tak, potwory nie ruszą się, bo nie mogą wejść na pole, z którego by mogły zaatakować. Co więcej, w innej sytuacji, jeżeli jakiś potwór zablokuje jedyne pole w styku z bohaterami (np. drzwi), to pozostałę atakujące wręcz potwory się nie ruszą, bo nie mogą znaleźć pola na które miałyby iść. Powadzi to czasem do idiotycznej sytuacji, kiedy bijemy się z jednym potworem w drzwiach, a reszta (nawet bardzo daleko, że fajnie by im było się zbliżyć) tylko stoi i patrzy nie podchodząc.
4. Tak, zawsze możesz zrzucać karty, które masz przed sobą.
5. Obrazek - dobierasz dalej aż nie będzie "Rolling" (nie znam nazwy PL na ten symbol dobierania). Jak masz rolling i zwykłą to po prostu obie karty wchodzą, tak jakbyś najpierw dobrał rolling a potem zwykłą kartę.
6. Obrazek - dobierasz dalej aż nie będzie "Rolling". Jak masz rolling i zwykłą to wchodzi zwykła karta.
7. Nie, musisz dobierać dalej
8. Tak
9. Ogólnie tutaj jest trochę niefortunne ujęcie odświeżania w całej grze. Symbol odświeżania zarówno wykorzystanych (obróconych o 90 stopni) jak i zużytych (obróconych rewersem do góry) przedmiotów jest taki sam i trzeba patrzeć na to, czy opis ma słowo wykorzystany czy zużyty. Kolczyk odświeża przedmioty obrócone o 90 stopni, więc takie, które i tak są wielokrotnego użytku na scenariusz. Talizman i Wisior mogą odświeżyć przedmiot jednorazowy, np. Gwiezdny Kolczyk
10. Nie bardzo rozumiem pytanie. Karty grasz w takiej kolejności jakiej chcesz a Szklany Młot odnosi się tylko do aktualnego stanu.
Załóżmy, że masz 10 życia grając te 2 karty. Możesz najpierw wykonać NM i potem SM i wtedy masz 10->13->1 i zadajesz 13 obrażeń lub odwrotna kolejnośc i wtedy masz 10->1->4 i zadajesz 10 obrażeń.
2. Zasięg wzroku tutaj mówi o relacji Bohatera do pola do której dąży potwór, tj. potwór dąży do pola, z którego będzie miał zasięg i widoczność do przeciwnika
3. Tak, potwory nie ruszą się, bo nie mogą wejść na pole, z którego by mogły zaatakować. Co więcej, w innej sytuacji, jeżeli jakiś potwór zablokuje jedyne pole w styku z bohaterami (np. drzwi), to pozostałę atakujące wręcz potwory się nie ruszą, bo nie mogą znaleźć pola na które miałyby iść. Powadzi to czasem do idiotycznej sytuacji, kiedy bijemy się z jednym potworem w drzwiach, a reszta (nawet bardzo daleko, że fajnie by im było się zbliżyć) tylko stoi i patrzy nie podchodząc.
4. Tak, zawsze możesz zrzucać karty, które masz przed sobą.
5. Obrazek - dobierasz dalej aż nie będzie "Rolling" (nie znam nazwy PL na ten symbol dobierania). Jak masz rolling i zwykłą to po prostu obie karty wchodzą, tak jakbyś najpierw dobrał rolling a potem zwykłą kartę.
6. Obrazek - dobierasz dalej aż nie będzie "Rolling". Jak masz rolling i zwykłą to wchodzi zwykła karta.
7. Nie, musisz dobierać dalej
8. Tak
9. Ogólnie tutaj jest trochę niefortunne ujęcie odświeżania w całej grze. Symbol odświeżania zarówno wykorzystanych (obróconych o 90 stopni) jak i zużytych (obróconych rewersem do góry) przedmiotów jest taki sam i trzeba patrzeć na to, czy opis ma słowo wykorzystany czy zużyty. Kolczyk odświeża przedmioty obrócone o 90 stopni, więc takie, które i tak są wielokrotnego użytku na scenariusz. Talizman i Wisior mogą odświeżyć przedmiot jednorazowy, np. Gwiezdny Kolczyk
10. Nie bardzo rozumiem pytanie. Karty grasz w takiej kolejności jakiej chcesz a Szklany Młot odnosi się tylko do aktualnego stanu.
Załóżmy, że masz 10 życia grając te 2 karty. Możesz najpierw wykonać NM i potem SM i wtedy masz 10->13->1 i zadajesz 13 obrażeń lub odwrotna kolejnośc i wtedy masz 10->1->4 i zadajesz 10 obrażeń.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Dzięki Fojtu i aeiou871!
Cieszę się, że wszystko robiliśmy zgodnie z 'zasadami sztuki'
Zostało nam już tylko wybrać postacie:)
Cieszę się, że wszystko robiliśmy zgodnie z 'zasadami sztuki'

Spoiler:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 02 sty 2021, 17:40 przez Ignac, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Ad. pytanie 4:
4. Karty ze stałymi premiami, o określonej ilości zdolności do wykorzystania (np. odwet 5 w przypadku kolejnych 4 ataków). Zgodnie z instrukcją muszę korzystać z premii gdy tylko to możliwe. Czy mogę jednak odrzucić kartę na stos kart utraconych jeśli nie wykorzystałem z niej wszystkich zdolności/premii?
Myślałem, że jest inaczej niż piszecie, ale na dole strony 25 instrukcji jest napisane:
"Karta ta ( tzn. która daje premię) może być w dowolnym momencie przeniesiona do odpowiedniego obszaru (tzn. na stos kart odrzuconych lub utraconych), jednakże jeżeli tak się stanie natychmiast usuwa się wszystkie działające premie z takich kart."
Ad. pyt.10
Gdzie jest napisane, że Postać może mieć więcej pkt życia/wytrzymałości niż wynosi maksymalna wartość punktów życia na planszetce postaci ??
EDIT: widzę, że zarówno SKOK jak i LATANIE ignorują figurki wrogów...
4. Karty ze stałymi premiami, o określonej ilości zdolności do wykorzystania (np. odwet 5 w przypadku kolejnych 4 ataków). Zgodnie z instrukcją muszę korzystać z premii gdy tylko to możliwe. Czy mogę jednak odrzucić kartę na stos kart utraconych jeśli nie wykorzystałem z niej wszystkich zdolności/premii?
Myślałem, że jest inaczej niż piszecie, ale na dole strony 25 instrukcji jest napisane:
"Karta ta ( tzn. która daje premię) może być w dowolnym momencie przeniesiona do odpowiedniego obszaru (tzn. na stos kart odrzuconych lub utraconych), jednakże jeżeli tak się stanie natychmiast usuwa się wszystkie działające premie z takich kart."
Ad. pyt.10
Gdzie jest napisane, że Postać może mieć więcej pkt życia/wytrzymałości niż wynosi maksymalna wartość punktów życia na planszetce postaci ??
EDIT: widzę, że zarówno SKOK jak i LATANIE ignorują figurki wrogów...
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Spoiler:
Generalnie nie może. Ta odblokowywalna postać posiada kartę, które jej na to pozwala. Zwykle nie jest to możliwe i nie można się "nadleczyć"
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Na karcie jest zregenerować, czy aby nie jest to do max. wartości wytrzymałości dla danego poziomu na planszetce tej postaci??
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Nie, jest napisane "zregenerować nawet do 26 punktów życia" co oznacza to samo co "od tej pory w tej rozgrywce Twoja maksymalna wartość punktów życia to 26" (ale dla celów kart zdolności ta wartość nie obowiązuje).
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Dzień dobry,
Pytanko o scenariusze.
W pierwszym nagrodą był losowy poboczny scenariusz. Dostałem #66 i mam wątpliwość co do cechy powiązane przy nim. W pierwszym powiązany jest drugi i powoduje to, że nie rozgrywam karty szlak bo nie zmieniam lokacji. W #66 jest powiązane: Gloomhaven i jak mam to rozpatrywać? Co to powiązanie powoduje? Automatycznie po ukończeniu scenariusza trafiam do miasta?
Pytanko o scenariusze.
W pierwszym nagrodą był losowy poboczny scenariusz. Dostałem #66 i mam wątpliwość co do cechy powiązane przy nim. W pierwszym powiązany jest drugi i powoduje to, że nie rozgrywam karty szlak bo nie zmieniam lokacji. W #66 jest powiązane: Gloomhaven i jak mam to rozpatrywać? Co to powiązanie powoduje? Automatycznie po ukończeniu scenariusza trafiam do miasta?
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Jeżeli scenariusz jest powiązany w Gloomhaven (rozgrywa się w Gloomhaven), to jeśli przed rozpoczęciem tego scenariusza wrócisz do Gloomhaven (a zawsze wolno Ci to zrobić i warto to robić, żeby rozegrać wydarzenie miejskie), nie musisz rozpatrywać karty szlaku (które często negatywnie wpływają na postacie).Mery1984 pisze: ↑03 sty 2021, 11:52 Dzień dobry,
Pytanko o scenariusze.
W pierwszym nagrodą był losowy poboczny scenariusz. Dostałem #66 i mam wątpliwość co do cechy powiązane przy nim. W pierwszym powiązany jest drugi i powoduje to, że nie rozgrywam karty szlak bo nie zmieniam lokacji. W #66 jest powiązane: Gloomhaven i jak mam to rozpatrywać? Co to powiązanie powoduje? Automatycznie po ukończeniu scenariusza trafiam do miasta?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lut 2020, 11:09
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Matko, czytając to forum rozwiałem sobie tyle niejasności, dzięki wszystkim!
To dodam coś od siebie:
1. Myślołap może przyzwać nową jednostkę i stąd pytanie, co się z nią dzieje kiedy wszystkie potwory w pomieszczeniu zginą? Miałem sytuacje kiedy przyzwałem to w głupi sposób i nawet nie zdążyło zaatakować. Czy można to jakoś odwolać? Czy jeśli nic nie ma w zasięgu wzroku to przywolaniec stoi do końca gry w jednym miejscu?
2. Myślołap ma też kartę która pozwala zrobić ruch potworami, mogę wejść nimi na pułapkę?
To dodam coś od siebie:
1. Myślołap może przyzwać nową jednostkę i stąd pytanie, co się z nią dzieje kiedy wszystkie potwory w pomieszczeniu zginą? Miałem sytuacje kiedy przyzwałem to w głupi sposób i nawet nie zdążyło zaatakować. Czy można to jakoś odwolać? Czy jeśli nic nie ma w zasięgu wzroku to przywolaniec stoi do końca gry w jednym miejscu?
2. Myślołap ma też kartę która pozwala zrobić ruch potworami, mogę wejść nimi na pułapkę?
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
Ad. 1. Można odwołać, ale karta ląduje na stosie kart utraconych. Tkaczka Zaklęć może takie karty przywołańców odzyskać, ale Myślołapka sama nie ma takiej możliwości.Ciuciek123 pisze: ↑04 sty 2021, 13:55 Matko, czytając to forum rozwiałem sobie tyle niejasności, dzięki wszystkim!
To dodam coś od siebie:
1. Myślołap może przyzwać nową jednostkę i stąd pytanie, co się z nią dzieje kiedy wszystkie potwory w pomieszczeniu zginą? Miałem sytuacje kiedy przyzwałem to w głupi sposób i nawet nie zdążyło zaatakować. Czy można to jakoś odwolać? Czy jeśli nic nie ma w zasięgu wzroku to przywolaniec stoi do końca gry w jednym miejscu?
2. Myślołap ma też kartę która pozwala zrobić ruch potworami, mogę wejść nimi na pułapkę?
Ad. 2. Jak najbardziej, jeśli na karcie jest napisane, że zmuszasz wroga do wykonania ruchu, to możesz i powinieneś ustawiać go tak, jak chcesz. Inaczej działa jedna z kart Myślołapki na 2. poziomie (Wrogie Przejęcie), która sprawia, że potwór wykonuje ruch tak jakbyście byli jego sojusznikami - wtedy zachowuje się jak Twój przywołaniec i raczej nie wejdzie w pułapkę, chyba że będzie musiał.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
1. Dodając coś od siebie do poprzedniej odpowiedzi należy pamiętać że summon będzie się poruszał jeśli jest gdziekolwiek jakieś potwór na którym może się skupić. A do tego przecież nie musi go mieć w zasięgu wzroku. Zakładając oczywiście że ma swój ruch bazowy większy niż zero. Jako że ten początkowy myslolapa ma ruch 1 dość powoli ale jednak będzie się przemieszczaćCiuciek123 pisze: ↑04 sty 2021, 13:55 Matko, czytając to forum rozwiałem sobie tyle niejasności, dzięki wszystkim!
To dodam coś od siebie:
1. Myślołap może przyzwać nową jednostkę i stąd pytanie, co się z nią dzieje kiedy wszystkie potwory w pomieszczeniu zginą? Miałem sytuacje kiedy przyzwałem to w głupi sposób i nawet nie zdążyło zaatakować. Czy można to jakoś odwolać? Czy jeśli nic nie ma w zasięgu wzroku to przywolaniec stoi do końca gry w jednym miejscu?
2. Myślołap ma też kartę która pozwala zrobić ruch potworami, mogę wejść nimi na pułapkę?
