Większośc gier sprzedanych w zeszłym roku po prostu była dla mnie słaba lub nie oferowała po przejściu już nic więcej:
- Gloomhaven + FC - po przejściu byłem wypompowany i zmęczony. Nie odkryłem 100% zawartości. Pozostało parę scenariuszy do przejścia, ale podstawka niestety oferuje bardzo ograniczoną różnorodność misji, by chcieć sprawdzać inne wybory. Świetna gra.
- Sherlock Holmes Consulting Detective: Jack the Ripper & West End Adventures - kolejna jednorazówka. Dla mnie genialny klimat i zagadki. Dalej trzymam kciuki za REBELa i wydanie kolejnej części po polsku
- Skulk Hollow - otrzymana drogą wymiany, sam bym jej nie kupił, ale ciekawośc zwyciężyła. Ciekawe pojedynki pomiędzy dwoma asymetrycznymi stronami. Niestety po 8 partiach nie czułem nic co mógłbym tutaj jeszcze zobaczyć. Trochę oszukuję, bo gra wciąż nie sprzedana, ale leży już na stosie zapomnienia
- Kroniki Zbrodni + Noir + Redview - podstawka była przyjemna i dobrze wprowadzała w tytuł. Niestety dalsze scenariusze były średnie. Dodatki DLC znacząco poprawiały odbiór tytułu, który jednak szczyt osiągnąc w dodatku Noir. Dodatkowe akcje były klimatyczne i dawały większe pole manewru. Niestety ostatni dodatek Redview zepsuł całkowicie odbiór całości przez co nie mam chęci wchodzić w nowe kroniki.
- Escape Tales: The Awakening - przyjemna historia z niezłymi zagadkami. Chyba pierwsza gra typu escape room, którą zaliczyłem dwa razy.
- Last Friday - po tej grze wiele się nie spodziewałem, ot jeden goni drugich i w kolejnym scenariuszu zmieniamy role. Klimatu nie doświadczyłem. Daleko mu do Mr Jacka.
- Escape Room: The Game - kasztan roku, najgorsza gra escape room ever
- Unlock!: Exotic Adventures, Unlock!: Secret Adventures, Unlock!: Timeless Adventures, Unlock!: Escape Adventures – Fifth Avenue, Unlock!: Escape Adventures – The Elite - nie wszystkie przygody równie dobre, ale każde pudełko po ukończeniu zapewniało odpowiedni poziom satysfakcji. Polecam
- Blackout: Hong Kong - była OK, ale oprawa graficzna to tragedia. System z Mombasy lubię, jednak całośc mnie nie porwała. Na razie GWT królem od tego autora.
- Reavers of Midgard - 2 partie a czułem jakbym zagrał z 10 i przemielił wszystkie możliwe opcje i strategie. Strasznie mała liczba możliwości. Dodatkowo na 2 graczy bycie pierwszym a drugim ma ogromne znaczenie w odpalaniu danej akcji(prócz akcji rekrutacji wojowników), co powoduje, że pierwsza akcja w danej rundzie przeważnie jest taka sama u obu graczy(u mnie była to akcja plądrowania/podbijania). Gra wydana świetnie, ale mechanicznie zawiodła.
- DOOM: The Board Game - otrzymana z MH i w sumie jakby nie ER to dostałby zaszczytne miano kasztana roku. Udało się z ekipą 4os dotrwać do końca jednego scenariusza i nikt dobrze się nie bawił. Loteria w zadawaniu obrażeń to całkowite nieporozumienie. Czasem kilka ataków pod rząd kończyło się brakiem zadanych obrażeń, bo wysoka obrona albo unik albo dodatkowe zdolności. Bawiłem się dobrze przez pierwsze 15 minut jak z shotgunem w ręku zrobiłem triple killa. Czułem moc i rządzę krwi. A potem wszystko poszło...
- Deckscape: The Curse of the Sphinx, Decktective: Bloody-Red Roses, Exit: The Game – Dead Man on the Orient Express, Exit: The Game – The Forgotten Island, Exit: The Game – The Sunken Treasure - kolejne jednorazowe przygody niestety EXIT po skończeniu idą w śmietnik, więc są to gry, które zutylizowałem w 2020
Większosć gier opuszczających kolekcje w 2020 nie licząc jednorazówek i gier z kampanią to tytuły otrzymane z MH. Sam zapewne nigdy bym ich nie kupił, ale w MH opuszczam trochę poprzeczkę i staram się być otwartym na różne tytuły. Niestety jak widać nie wiele z nich ostaje w kolekcji(z 2020 obecnie jedynie Istanbul BB). Niestety kolekcja po wielu latach jest wyklarowana i nie ma tytułów, których chciałbym się w najbliższych latach pozbyż. Niestety, ponieważ jak wielu z Was mam problemy z miejscem a kolekcja tylko się powiększa. Niewiele gier utrzymuje się w kolekcji z nowo zakupionych, ale co rok 5 gier zostaje, a regały już lepszych konfiguracji gier nie przyjmą
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)