Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11172
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Co masz konkretnie na myśli? Nie odniosłem takiego wrażenia - specjalnie testowalismy z lubą granie focused taliami tylko na jedną frakcję i mają mocniejsze i słabsze strony, ale ogólnie jakichś zaburzeń balansu nie spostrzeglismy
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- KurikDeVolay
- Posty: 1002
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1009 times
- Been thanked: 451 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Dziwne, zwykle nowicjusze narzekają na combosy zielonej frakcji.
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Nie wiem czy w moim przypadku balans to słowo, którego szukam, ale wg mnie połączenie koszt-obrażenia na różnych kartach nie do końca się zgadza. I tak np są tańsze karty, które zadają X obrażeń i karty droższe o monetę, czy 2 i zadające 2X trafień (oczywiście ja kupuję tę pierwszą, nie mam monet, a potem wchodzi żona, cała na biało i kupuje tą drugą kartę ) Oczywiście mam też pecha z kartami uzdrawiania, na które zazwyczaj nie trafiam
P.S. białej talii, tzn. żółtej? Bo ja mam: zielona, czerwona, niebieska, żółta. Jeśli chodzi o to, to tak, zgadzam się...
P.S. białej talii, tzn. żółtej? Bo ja mam: zielona, czerwona, niebieska, żółta. Jeśli chodzi o to, to tak, zgadzam się...
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11172
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Dlaczego? Bo ma leczonko?
Zielona czy Niebieska spokojnie ją kontrują mozliwoscia kombienia czy dobieraniem/dokupywaniem kart i zwiekszaniem swoich mozliwosci
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Tylko, że rynek niestety czasami tak się układa, że nie możesz żadnego comba zrobić. A żółte też mają? I w zasadzie one dają wszystko: obrażenia, leczenie, monety. A żeby uzbierać monety na coś naprawdę fajnego, czasami trzeba długo tasować talię, zwłaszcza, że wysyłanie kart na cmentarzysko wcale nie jest takie proste i pełno w niej śmieci po 1 monecie czy 2 obrażeniach...
- Tachion
- Posty: 424
- Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 210 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Karty raczej są dobrze zbalansowane. Dużo większy problem to losowość rynku. Moja wersja ma już niemal pościerane karty, więc można powiedzieć, że zjadłem na niej zęby i serie typu 6 porażek i potem 7 zwycięstw z rzędu mnie wcale nie dziwią.
Żółta talia jest faktycznie mocna, ale jest wyraźnie droższa i żeby zaskoczyła trochę tych kart trzeba zdobyć, bo bez tego jest bardzo pasywna.
Zielona rozwala rękę przeciwnikowi, jest tania i ma dużo obrażeń, ale kiepskie statystyki. Z doświadczenia ta talia jak podejdzie to daje największe szanse na sukces w początkowej fazie partii.
Czerwona odchudza talię i przyspiesza kombo, przy czym zadaje sporo obrażeń.
Niebieska daje dużo złota i jest takim jakby control deckiem. Pozwala zdobyć dobre karty i daje najlepszą kontrolę nad ręką.
Kolory są jak widać fajnie przemyślane (przy czym żałuję, że nowy wydawca nie powalczył o zestawy kart promo z KS1 i KS2, bo w sumie kart jest mało).
Ale losowość rynku i dociągu zabija dla mnie tę grę na dłuższą metę. Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.
Żółta talia jest faktycznie mocna, ale jest wyraźnie droższa i żeby zaskoczyła trochę tych kart trzeba zdobyć, bo bez tego jest bardzo pasywna.
Zielona rozwala rękę przeciwnikowi, jest tania i ma dużo obrażeń, ale kiepskie statystyki. Z doświadczenia ta talia jak podejdzie to daje największe szanse na sukces w początkowej fazie partii.
Czerwona odchudza talię i przyspiesza kombo, przy czym zadaje sporo obrażeń.
Niebieska daje dużo złota i jest takim jakby control deckiem. Pozwala zdobyć dobre karty i daje najlepszą kontrolę nad ręką.
Kolory są jak widać fajnie przemyślane (przy czym żałuję, że nowy wydawca nie powalczył o zestawy kart promo z KS1 i KS2, bo w sumie kart jest mało).
Ale losowość rynku i dociągu zabija dla mnie tę grę na dłuższą metę. Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 sie 2019, 22:26
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 36 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Dokładnie, taki komplet zada 10 obrażeń i zmusi przeciwnika do odrzucenia dwóch kart, ciężko się z czegoś takiego pozbierać. Efekt iskry jest dosyć mocny i bez komba (3 obrażenia i konieczność odrzucenia karty przez przeciwnika), a wszystko to za cenę jednego złota.
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Iskra to pierwsza karta która przyszła mi na myśl, gdy @Emil_1 wspomniał o braku balansu. Lubię grać na zielone karty a Iskra robi w nich olbrzymią robotę... ale aż głupio mi czasem kupić dwie i zapłacić za to tylko 2 złotaVarth Dader pisze: ↑12 sty 2021, 15:31Dokładnie, taki komplet zada 10 obrażeń i zmusi przeciwnika do odrzucenia dwóch kart, ciężko się z czegoś takiego pozbierać. Efekt iskry jest dosyć mocny i bez komba (3 obrażenia i konieczność odrzucenia karty przez przeciwnika), a wszystko to za cenę jednego złota.
- EsperanzaDMV
- Posty: 1537
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 646 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.
https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
Fajnie, że Ruiny się ukażą po polsku, ale mam trochę zgrzyt z tym, że w pewien sposób "karze" się obecnych posiadaczy HR.
Sam mam wszystko co do tej pory wyszło po polsku, czyli podstawkę, bohaterów, lisza, smoka i matę.
Super, że postanowili dodawać 12 promocyjnych kart do Ruin Thandaru - na pewno zamówię w przedsprzedaży.
Ale już kwestia liczników życia, niedostępnych do dokupienia osobno, jest słaba Musiałbym kupić drugą podstawkę i drugi zestaw bohaterów, by je dostać :/
Mam nadzieję, że może jakimś cudem IUVI zmieni decyzję i znaczniki będą do dokupienia osobno, bo w ten sposób "karze się" tych, którzy kupili już grę i w pewien sposób wpłynęli na jej popularność (i możliwość kolejnych dodruków)... Sam bardzo chciałbym mieć te znaczniki. To już chyba lepiej by było, gdyby te liczniki były dostępne tylko w konkursach i podczas eventów.
https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
Fajnie, że Ruiny się ukażą po polsku, ale mam trochę zgrzyt z tym, że w pewien sposób "karze" się obecnych posiadaczy HR.
Sam mam wszystko co do tej pory wyszło po polsku, czyli podstawkę, bohaterów, lisza, smoka i matę.
Super, że postanowili dodawać 12 promocyjnych kart do Ruin Thandaru - na pewno zamówię w przedsprzedaży.
Ale już kwestia liczników życia, niedostępnych do dokupienia osobno, jest słaba Musiałbym kupić drugą podstawkę i drugi zestaw bohaterów, by je dostać :/
Mam nadzieję, że może jakimś cudem IUVI zmieni decyzję i znaczniki będą do dokupienia osobno, bo w ten sposób "karze się" tych, którzy kupili już grę i w pewien sposób wpłynęli na jej popularność (i możliwość kolejnych dodruków)... Sam bardzo chciałbym mieć te znaczniki. To już chyba lepiej by było, gdyby te liczniki były dostępne tylko w konkursach i podczas eventów.
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Bardzo dobre info! To przy okazji, czy ma ktoś doświadczenie co do kompatybilności podstawki od GF z kartami bohaterów od IUVI? Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?EsperanzaDMV pisze: ↑13 sty 2021, 12:14 Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.
https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
- Siersciu
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 53 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Mam podstawkę od GF i dodatki od IUVI. Nie oglądałem kart pod mikroskopem, ale na pierwszy rzut oka różnic żadnych nie zauważyłem.Zefireq pisze: ↑13 sty 2021, 12:48Bardzo dobre info! To przy okazji, czy ma ktoś doświadczenie co do kompatybilności podstawki od GF z kartami bohaterów od IUVI? Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?EsperanzaDMV pisze: ↑13 sty 2021, 12:14 Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.
https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Też nie zauważyłem żadnych różnic, jeżeli chodzi o podstawkę od GF i hero packi od IUVI. Natomiast, z nowym drukiem zawsze może być różnie i zanim osobiście kupię np. Ruiny Thandaru, to wolę jednak poczekać do premiery zamiast pchać się w ciemno w przedsprzedażAlbo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Ano właśnie. Ja też podskoczyłem z radości widząc przedsprzedaż Ruin Thandaru (razem z promo i licznikami) ale chwilę później nieco zastanowiła zapowiedź "nowej edycji" podstawki. Może ktoś zorientowany da znać, czy "nowość" tej edycji przypadkiem nie wprowadza braku kompatybilności z dotuchczasową podstawką? Byłoby to całkiem bez sensu, choćby ze względu na talie bohaterów wymagane do kampanii...
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Na FB mówili, że zmieniła się tylko okładka pudełka i to też tylko kosmetyczna zmiana. Może nie przegrałem setki partii w HR, ale nie wiem, skąd się wzięła ta nowa postać.
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
U mnie wygrało w końcu FOMO i zamówiłem, moje pierwsze zamówienie czegokolwiek w przedsprzedaży. Tak naprawdę w przypadku braku kompatybilności mogę sprzedać wersję od GF i kupić od IUVI, będę jakieś 2-3 dyszki w plecy więc to nie tragedia.
Gorzej, jak samo wydanie będzie spartolone i pojawią soę błędy, których nikt nie będzie naprawiał. No ale o ta wątpliwość wpadła mi dopiero teraz, po zamówieniu Ruin i pakietu bohaterów
Gorzej, jak samo wydanie będzie spartolone i pojawią soę błędy, których nikt nie będzie naprawiał. No ale o ta wątpliwość wpadła mi dopiero teraz, po zamówieniu Ruin i pakietu bohaterów
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Nie mam porównania do SR, ale obiektywnie to jest najlepszy moment na wejście w system Hero Realms (ceny w przedsprzedaży mega atrakcyjne i można sobie dobrać od razu cały pakiet z dodatkami, których potem pewnie 'ze świecą szukać') .Hardkor pisze: ↑14 sty 2021, 23:54 Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Grałem jedynie w podstawkę SR więc z pewnością lepiej jakby Ci doradził ktoś z większym ograniem ale wg mnie to wcale nie są gry 1:1 - wystarczyły drobne zmiany w talii startowej, wprowadzone w HR żeby gra szybciej się rozkręcała i była bardziej emocjonująca. Z drugiej strony w HR bardzo mi brakuje kart, pozwalających czyścić rynek i jest trochę kart o nieco zachwianym balansie (np. często wymieniana Iskra), przez co HR jest trochę mniej taktyczne i trochę bardziej losowe - stąd pewnie opinie że SR jest "lepsze". Decyzję musisz podjąć sam ale dla mnie ostatecznie SR jest jedynie grą z fajną mechaniką, natomiast dopiero HR wprowadziło pełne emocji pojedynki, które tłuczemy systematycznie i które dają masę przyjemności (w czym oczywiście bardzo pomaga setting fantasy). W obecnej cenie naprawdę polecam, przy czym mimo pozornych niewielkich zmian dodanie talii postaci znacznie zwiększa fun z gry. Bossowie jakoś u nas się mniej sprawdzają ale kampanii nie mogę się już doczekać.Hardkor pisze: ↑14 sty 2021, 23:54 Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Mam zarówno SR, jak i HR i mimo, że gry pod względem mechaniki są bardzo podobne, to odczucia z gry w każdą z nich mam nieco inne. Zapewne wiele zależy od tego, czy masz umysł analityczny, zwracasz uwagę głównie na mechanikę, optymalizację (wtedy posiadanie obu mija się z celem), czy też bardziej na odczucia estetyczne, na budowanie klimatu nawet tam gdzie go nie ma. Ilu osób zapytasz, tyle zdań przeczytasz. Ja polecam i jedną i drugą.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
A wie ktoś może które to dokładnie karty promo mają być dodawane do kampanii w przedsprzedaży?
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Ja dużo bardziej lubię HR od SR. Nie dość, że usadowienie gry i jej grafiki bardziej mi odpowiadają w HR, to jeszcze bazy ze SR mi średnio podeszły.