Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mat_eyo pisze: ↑30 gru 2020, 13:27
No nie wiem, czy oddanie spłaconego długu byłoby sensowniejsze. Efekt tego pola to zyskanie dwóch pracowników i przemalowanie trzeciego. Dobranie długu wydaje się być ok - masz szansę go spłacić i zarobić punkty, albo olewasz i dostajesz -3 jako koszt dobranych pracowników. Natomiast oddanie odwróconego długu to -4 punkt oraz co najmniej jeden efektów, które go dobrały i odwróciły. Moim zdaniem nie warte 2,5 workera.
Ja nie wiem, czy warte, czy nie warte. Mówiłem raczej o tym, że ikonografia jest nieoczywista, a nie ma wytłumaczenia działania kart.
[EDIT] Tzn. przyznaję, że to, co mówisz ma większy sens. Ale wskazuję raczej na ową niejednoznaczność możliwych inetrepretacji.
Nieoczywista? Czarna karta z symbolem długo to DOBRANIE długu. Strzałka faktycznie może być problematyczna, ale to po prostu koszt i efekt. Natomiast konieczność odrzucania czegoś jako kosztu to już nadinterpretacja, dobranie początkowo negatywnej karty również jest przecież kosztem
Zgadzam się, że to jednak słabe, że w instrukcji na 36 stron nie można było dorzucić opisu kilku kart.
mat_eyo pisze: ↑30 gru 2020, 12:57
Strzałka oznacza relację kosz - efekt. W tym wypadku kosztem jest dobranie długu, czyli -3 pz. Przecież oddanie niespłaconego długu byłoby podwójną nagrodą. Poza tym odrzucanie (niszczenie) niespłaconego długu ma swoją ikonkę, więc by jej tutaj użyli. Tutaj znajdziesz potwierdzenie autora: https://boardgamegeek.com/thread/216391 ... 7#33882797
Już to sprawdziłam na BGG. Pisałam o karcie spłaconego długu - jako koszt oddajesz 1 PZ. Ale z autorem się nie dyskutuje. Dzięki
Ikonografia jest jasna i przejrzysta. Może łatwiej graczom, którzy naparzają w całą trylogię. Ikona karty z konkretnym kolorem (zielona, czarna czy jakaś inna) i plusikiem oznacza wzięcie. Strzałka oznacza "jak wziąłeś to:" dobierz mepelki w pokazanych kolorach.
Ja tez mam odczucia, ze to jedna z lepszych ikonografii w grach. Miałem szczęście nie mieć wątpliwości podczas gier, co do tego, jakie działania są opisane ikonkami. Dodatkowo plansza gracza wirtualnego ma wszystkie zautomatyzowane akcje na tyle świetnie opisane, ze nie trzeba wracać do instrukcji.
LukaszLozz pisze: ↑30 gru 2020, 16:45
Ja tez mam odczucia, ze to jedna z lepszych ikonografii w grach. Miałem szczęście nie mieć wątpliwości podczas gier, co do tego, jakie działania są opisane ikonkami. Dodatkowo plansza gracza wirtualnego ma wszystkie zautomatyzowane akcje na tyle świetnie opisane, ze nie trzeba wracać do instrukcji.
Zgadzam się. Również uważam, że jedna z lepszych ikonografii w grach poczynając od Najeźdźców z Północy. Ale muszę również przyznać, że jak trafiliśmy po raz pierwszy na tą kartę to wszyscy ją zrozumieliśmy, że należy odrzucić spłaconą kartę długu. Po sprawdzeniu w instrukcji wszyscy się trochę zdziwili. To była jedyna taka sytuacja, ale teraz już każdy wie.
Siersciu pisze: ↑08 sty 2021, 14:03
Zgadzam się. Również uważam, że jedna z lepszych ikonografii w grach poczynając od Najeźdźców z Północy. Ale muszę również przyznać, że jak trafiliśmy po raz pierwszy na tą kartę to wszyscy ją zrozumieliśmy, że należy odrzucić spłaconą kartę długu. Po sprawdzeniu w instrukcji wszyscy się trochę zdziwili. To była jedyna taka sytuacja, ale teraz już każdy wie.
O to mi właśnie chodziło. Wszystkie karty są czytelne, nie wzbudzają w nas żadnych wątpliwości, tylko tą jedną zrozumieliśmy właśnie tak, że trzeba odrzucić spłaconą kartę długu. Dlatego szukałam na forum, bo nie lubimy grać niezgodnie z zasadami
Pytanie o tryb solo, na pewno to jest wytłumaczone, tylko już się pogubiłem. Wytłumaczcie mi, gdzie jest błąd, bo mam silne poczucie, że gdzieś na początku.
Jeżeli z talii Schematów dobieram kartę "Modlitwa". Zbieram wszystkich robotników z prawej strony/dostaję nowego jeśli była pusta, a jednego umieszczam na polu akcji modlitwa (drugie od lewej w lewym górnym rogu planszy). Wtasowuję karty schematów z powrotem.
Potem ponownie dociągam kartę "Modlitwa". Nie mogę wstawić pionka na pole modlitwa (bo już tam stoi), co się teraz dzieje? Bo jak nie wtasuję karty "Modlitwa" do talii schematów, to teoretycznie może mi się skończyć talia, jeśli nie wywołam akcji modlitwy w inny sposób.
Czy też po prostu karta schematu "Modlitwa" (a także - logicznie - schematy "Konspiracja" i "Rekrutacja") po prostu nie wymagają żadnego pionka? Czy jak?
"Jeśli gracz wirtualnynie ma wystarczającej liczby Robotników do wykonania tej akcji lub jest ona zablokowana od poprzedniej tury, spróbuje wykonać dostępną akcję najbardziej po lewej, z akcji dostępnych w lewym górnym rogu planszy gracza wirtualnego (Rekrutacja, Modlitwa, Handel, Konspiracja, Odpoczynek). Gdy gracz wirtualny zakończy akcję, ty wykonujesz swoją kolejną akcję, potem gracz wirtualny, i tak dalej."
Ale to nie jest odpowiedź. Chodzi mi o to, co w sytuacji, gdy dociągam kartę schematu "Modlitwa", a pole akcji jest zajęte - co przy pewnych warunkach (brak modlitwy z innych "źródeł") może doprowadzić do wyczerpania talii.
To jest odpowiedz. Jak masz zajętą modlitwę to jej nie robisz tylko pierwsza dostępną akcje na torze w lewym górnym rogu w kolejności Rekrutacja, Modlitwa(ta już niemożliwa), Handel, Konspiracja, Odpoczynek. Jak dojedziesz do Odpoczynku jest koniec akcji wirtualnego gracza.
No dobrze. W takim razie jedyna karta z talii schematów triggerująca Modlitwę leży w discardzie. Technicznie możliwe jest, że akcja Modlitwy nie zostanie wywołana w żaden inny sposób aż do skończenia talii schematów. Co wtedy?
Neoptolemos pisze: ↑02 lut 2021, 21:27
No dobrze. W takim razie jedyna karta z talii schematów triggerująca Modlitwę leży w discardzie. Technicznie możliwe jest, że akcja Modlitwy nie zostanie wywołana w żaden inny sposób aż do skończenia talii schematów. Co wtedy?
Jedno - jak spałacamy dług? Jest jakaś karta specjalna do tego? czy akacja na planszy gracza która nie zauwarzyłam?
Drugie - czy przy każdej nowej rundzie dobieramy trzech nowych paladynów i jednego zostawiamy na swojej planszy, dugi idzie nawierzch a ostatni na sam koniec mojej talii ( czyli tak jak robilismy to za pierwszym razem).
W sensie mam wątpliwość czy akcję doboru paladyna na daną rundę zawsze zaczynamy tak samo, czy może tylko przy pierwszej rundzie a reszta idzie jak się trafi
muziapuzia pisze: ↑01 lut 2022, 11:27
Mam dwa pytania
Jedno - jak spałacamy dług? Jest jakaś karta specjalna do tego? czy akacja na planszy gracza która nie zauwarzyłam?
Drugie - czy przy każdej nowej rundzie dobieramy trzech nowych paladynów i jednego zostawiamy na swojej planszy, dugi idzie nawierzch a ostatni na sam koniec mojej talii ( czyli tak jak robilismy to za pierwszym razem).
W sensie mam wątpliwość czy akcję doboru paladyna na daną rundę zawsze zaczynamy tak samo, czy może tylko przy pierwszej rundzie a reszta idzie jak się trafi
Z góry dzięki za odpowiedź
1. Są akcje na planszy gracza (np. wykonując rozgrzeszenie i przykrywając odpowiednią ikonkę), w kartach (np. Muru z akcji fortyfikacji) lub na planszy głównej (wykonując misję lub mobilizację i przykrywając odpowiednią ikonkę) - szukaj ikonek opisanych jako "Spłać (odwróć) 1 niespłacony Dług" - na ostatniej stronie instrukcji jest legenda.
2. Przy każdej rundzie dobierasz trzy karty Paladynów i dokonujesz wyboru wg schematu, który opisałaś.
muziapuzia pisze: ↑01 lut 2022, 11:27
Mam dwa pytania
Jedno - jak spałacamy dług? Jest jakaś karta specjalna do tego? czy akacja na planszy gracza która nie zauwarzyłam?
Drugie - czy przy każdej nowej rundzie dobieramy trzech nowych paladynów i jednego zostawiamy na swojej planszy, dugi idzie nawierzch a ostatni na sam koniec mojej talii ( czyli tak jak robilismy to za pierwszym razem).
W sensie mam wątpliwość czy akcję doboru paladyna na daną rundę zawsze zaczynamy tak samo, czy może tylko przy pierwszej rundzie a reszta idzie jak się trafi
Z góry dzięki za odpowiedź
Dług można spłacić wykonując misję, mobilizację, gdzie możesz na planszy głównej zakryć opcję spłaty długu lub na swojej planszy wykonując rozgrzeszenie.
Ewentualnie może się wylosować dodatkowo karta królewskiej łaski z możliwością spłaty długu lub możliwość spłaty długu poprzez odrzucenie karty mieszczanina.
Paladynów co rundę dobiera się tak samo.
Mam pytanko co do końcowego liczenia punktów. Konkretnie chodzi o kartę najeźdźców "Czempion". Jeśli jest nawrócony, daje dwa punkty za każdy wykonany królewski dekret?
Witajcie, mam pytanie co do zasad w grze solo z dodatkiem Wiek Królów. Jeśli zielony znacznik znajduje się, jak na zdjęciu to w sytuacji jeśli gracz wirtulany musi pobrać kartę mieszczanina lub najeźdźcy to które karty w tym układzie zabierze?
STUDENT85M pisze: ↑09 lis 2022, 20:08
Witajcie, mam pytanie co do zasad w grze solo z dodatkiem Wiek Królów. Jeśli zielony znacznik znajduje się, jak na zdjęciu to w sytuacji jeśli gracz wirtulany musi pobrać kartę mieszczanina lub najeźdźcy to które karty w tym układzie zabierze?
Spoiler:
Kolejną za znacznikiem, zgodnie z instrukcją gry: Jeśli miałoby dojść do interakcji z jedną z tych kart, gracz wirtualny będzie zawsze najpierw próbował interakcji z kartą wskazaną przez znacznik Zasobów. Jeśli ta karta nie jest dostępna, gracz wirtualny będzie wybierał kolejną kartę tego rodzaju po prawej (podążając torem Zasobów). Jeśli na torze, na prawo od znacznika, nie ma odpowiednich symboli, gracz wirtualny kontynuuje poszukiwania od pierwszego po lewej pasującego symbolu.