Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Coen
- Posty: 2526
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 138 times
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Z youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=L1rAILDBSRM
Opis gry:
Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa, która zabiera graczy w podróż po fantastycznym świecie pełnym niebezpieczeństw, tajemnej magii, mrocznych sekretów i niezwykłych miejsc, które tylko czekają na odkrycie.
Akcja gry toczy się w uwielbianym przez fanów uniwersum Wiedźmina, wiele lat przed wydarzeniami z sagi o Geralcie z Rivii, w czasach, gdy plaga potworów trawiła Kontynent. Przeciwdziałać jej byli zdolni tylko wiedźmini — profesjonalni zabójcy szkoleni do walki z istotami wrogimi ludziom.
By zwalczyć magiczne plugastwa, pięć rywalizujących ze sobą szkół szkoliło adeptów wiedźmińskiego fachu. Po zakończeniu treningu wiedźmini wyruszali w świat w poszukiwaniu przygód i zarobku.
Rozgrywka:
Wiedźmin: Stary Świat to gra dla 2-5 graczy, którzy mogą wędrować po rozległej mapie, wykonywać ciekawe i wciągające zadania, podejmować trudne wybory moralne oraz walczyć z potworami, a nawet — od czasu do czasu — awanturować się w karczmie o honor swojej szkoły z innym wiedźminem!
W trakcie rozgrywki, gracze tworzą unikalną talię kart, wybierając z puli dostępnych umiejętności: ataków, uników i wiedźmińskich znaków. Gracze korzystają z talii w walce, gdzie łączą karty w potężne kombinacje ataków i używają specjalnych zdolności wiedźmińskiej szkoły, do której należą. Zadania, potyczki, a nawet kościany poker pozwolą im zaś zdobywać nowe przedmioty i pieniądze oraz rozwijać swoje umiejętności.
Zostań najpotężniejszym wiedźminem na Kontynencie. Wielka przygoda czeka!
Czyżbyśmy w końcu dostali porządną grę przygodową w świecie wiedźmina.
Jestem ciekaw co z tego wyjdzie, ale pierwsze opinie recenzentów wyglądają bardzo zachęcająco.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11831
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3521 times
- Been thanked: 3546 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wydzieliłem nowy temat do dyskusji nt wrażeń z zapowiedzi - cała dyskusja nie miała praktycznie nic wspólnego z grą, a większość to rozważania nt. opinii recenzentów i jakieś szczątkowe komentarze nt. tego czym może być mechanika:
viewtopic.php?f=64&t=70439&p=1331457#p1331457
Poniewaz padaja pytania to o czym tu dyskutowac - o mechanice, opiniach, które sie pojawiły
viewtopic.php?f=64&t=70439&p=1331457#p1331457
Poniewaz padaja pytania to o czym tu dyskutowac - o mechanice, opiniach, które sie pojawiły
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 47 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zwłaszcza pierwsze opinie tych co grali powinny się tutaj znaleźć. Np. Gambit rzucił trochę światła na to jak ta gra wygląda.
Rozumiem, że "gra będzie/nie będzie dobra" to jednak zaśmiecanie tematu.
Rozumiem, że "gra będzie/nie będzie dobra" to jednak zaśmiecanie tematu.
- anitroche
- Posty: 817
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 755 times
- Been thanked: 821 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jak dla mnie to dobrze, że opisy pierwszych wrażeń po zapowiedzi gry zaczęło się w tym wątku i od razu mam tu link do wydzielonego wątku. Teraz jak kogoś ta gra interesuje, to pierwsze co to wejdzie w ten wątek i zobaczy, że dyskusja o reakcji na zapowiedź znajduje się pod danym linkiem i tam przejdzie, jeśli będzie chciał poczytać. Za to jak wejdę w ten wątek w momencie, jak już gra zostanie wydana, to nie będzie mnie interesowało czytanie tego, co ludzie myśleli rok temu, czym ta gra będzie, tylko będę szukała konkretnych info o już wydanej grze, więc dzięki wydzieleniu tego wątku zaoszczędzi to w przyszłości użytkownikom czytania n-stron informacji, które ich w ogóle nie interesują.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
-
- Posty: 209
- Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 15 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Hi,
Thank you for all the love! We are super excited to do the Witcher game!
The main difference between two boxes will be the monster miniatures, but there may be more differences in the content (no gameplay difference though).
The standard box will have the 5 witcher miniatures (32 mm scale) and tokens for the monsters and the Deluxe box will have monster miniatures and maybe more.
- Hardkor
- Posty: 4870
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1441 times
- Been thanked: 978 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Czyli klasyk od AR, frostpunka i wielu KS xD Obejrzałem dziś wywiad u Kaczmara i właśnie miałem pisać, że coś małe to pudełko się wydaje... A co do okładki to leszy i wilki spoko, ale ten wiedźmin mi coś nie siada. Może dlatego, że to nie Geralt (do której jednak jestem przyzwyczajony), ale coś mi w nim nie pasuje.Gildiril Blackcairn pisze: ↑12 lut 2021, 00:10Hi,
Thank you for all the love! We are super excited to do the Witcher game!
The main difference between two boxes will be the monster miniatures, but there may be more differences in the content (no gameplay difference though).
The standard box will have the 5 witcher miniatures (32 mm scale) and tokens for the monsters and the Deluxe box will have monster miniatures and maybe more.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Idealnie. Dobrze, że inni wydawcy biorą przykład i robią takie opcje.Gildiril Blackcairn pisze: ↑12 lut 2021, 00:10Hi,
Thank you for all the love! We are super excited to do the Witcher game!
The main difference between two boxes will be the monster miniatures, but there may be more differences in the content (no gameplay difference though).
The standard box will have the 5 witcher miniatures (32 mm scale) and tokens for the monsters and the Deluxe box will have monster miniatures and maybe more.
Im więcej takich kampanii tym mniej przepłacania za figurki
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 237 times
- Been thanked: 314 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Bo to Mutant! i złodziej! Bo każdy Mutant to Złodziej! - eeee chyba nie tak było w oryginaleHardkor pisze: ↑12 lut 2021, 00:51Czyli klasyk od AR, frostpunka i wielu KS xD Obejrzałem dziś wywiad u Kaczmara i właśnie miałem pisać, że coś małe to pudełko się wydaje... A co do okładki to leszy i wilki spoko, ale ten wiedźmin mi coś nie siada. Może dlatego, że to nie Geralt (do której jednak jestem przyzwyczajony), ale coś mi w nim nie pasuje.Gildiril Blackcairn pisze: ↑12 lut 2021, 00:10Hi,
Thank you for all the love! We are super excited to do the Witcher game!
The main difference between two boxes will be the monster miniatures, but there may be more differences in the content (no gameplay difference though).
The standard box will have the 5 witcher miniatures (32 mm scale) and tokens for the monsters and the Deluxe box will have monster miniatures and maybe more.
A mnie się okładka podoba. Pomysł na grę bez Geralta też świetny. Za to żałuję, że to nie równoległa do Geralta. Mogłaby się przeplatać z dziejami sagi. W Sadze pojawiają się inni Wiedźmini na chwilę. Chociaż z tego co wiem to tylko ze szkoły Wilka oraz Kota. tutaj dali więcej tych szkół - bo aż 5. Ciekawe czy będą takie jak w Dzikim Gonie? Niedzwiedź Żmija, Kot, Wilk i co jeszcze?
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 209
- Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 15 times
- Gambit
- Posty: 5304
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1909 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dobra, to jako że największe peany były chwilowo ode mnie, to może dorzucę kilka groszy o samej grze. Będzie bardzo ogólnie
Wiedźmak to przygodówka. Każdy wciela się w wiedźmina z jednej ze szkół. Celem jest zdobycie odpowiedniej liczby trofeów. Kto tego dokona wygrywa. Zatem pod skórą całości mamy wyścig. Trofea zdobywamy za pokonywanie potworów, pokonywanie innych wiedźmaków w bójce, rozwijanie cech swojej postaci na najwyższe poziomy.
Cechy - każdy wiedźmin ma cztery, albo pięć cech (nie pomnę dokładnie). Jedna z nich to zdolność specjalna szkoły, reszta to standardy typu siła, wytrzymałość i takie tam. Cechy podnosimy za hajs w odpowiednich lokacjach na planszy. Podnoszenie cech daje nam dodatkowe możliwości (więcej kart dociąganych w walce, więcej napojów do wypicia i takie tam). Cecha specjalna, to dość konkretny dopak unikatowy dla danej szkoły.
Karty - każdy wiedźmak ma talię kart, która spełnia trzy funkcje. Po pierwsze to nasze punkty życia, po drugie ikony na kartach pozwalają nam poruszać się po mapie, po trzecie inny zestaw ikon służy do walki. Ruch - prosta sprawa. Pola na planszy mają oznaczenia terenu. Żeby na nie wejść muszę zagrać z ręki kartę z ikonką tego terenu, albo dwie dowolne. Punkty życia są "tricky". Jeśli w czasie walki skończy nam się talia, zostajemy pokonani...Ale przed walką tasuje się odrzucone z talią i mamy full zdrowia (to co na ręku, zostaje na ręku).
Walka - w walce z potworem lub innym wiedźmakiem zagrywamy karty z ręki, tworząc kombosy z kolorów i symboli. Karty mają jakiś kolor z symbolami pokazującymi działanie karty (zadane obrażenia, obrona, dociąg kart i takie tam) oraz info o tym, jakie kolory przedłużają kombosa (czasem przy lepszych kartach sam fakt przedłużenia kombosa jakimś kolorem daje dodatkowe bonusy). Walka między Wiedźmakami jest jasna. Każdy gracz po kolei zagrywa karty i patrzymy, kto się wykopyrtnie. Walka z potworem jest inna. Tu najsampierw mamy kwestię tropów, czyli tego, czy wiedźmak wie gdzie szukać potwora. Zmienia to tyle, że jak wiedźmak ma trop, to on pierwszy zagrywa karty w walce. Jak nie ma, robi to potwór. Potwór zaś ma własną talię z której inny gracz zagrywa karty. I teraz...w wersji, w którą grałem, gracz "sterujący" potworem zagrywał w ciemno kartę z góry talii bestii i zanim ją odsłonił, mówił czy potwór szarżuje, czy kąsa. Każda karta monstrum miała dwie części. Na jednej pokazane było co się dzieje jak kąsa, a na drugiej jak szarżuje. Ten element mnie trochę uwierał bo to "zgadywanie" trochę odzierało walkę z emocji i nieco logiki. I znowu - komu skończyła się talia ten padał na twarz. Jak padł potwór, wiedźmak dostawał je jako trofiejkę i do tego miał w zależności od moba dostęp do zdolności specjalnej. To, że potwory same z siebie mają specjalne umiejki wpływające na walkę, to niech będzie wiadome, ale nie będę się rozpisywał.
Deckbuildng - Na planszy jest wystawka kart do kupienia. A właściwie do dobrania do talii. Nie pamiętam dokładnie mechanizmu, ale generalnie dobierając karty budowaliśmy sobie talię na kombosy i wzmacnialiśmy życie. Nie trzeba było mieć żadnej waluty. Po prostu odrzucało się karty z ręki (możliwe, że był dodatkowy koszt w postaci wywalenia karty z gry, ale nie jestem pewien, czy był on stały, czy incydentalny)
Spotkania - łażąc po planszy można odbywać spotkania, czyli dobierać karty z dwóch stosów - miasta i dziczy. Spotkania, jak to spotkania. Tekst fabularny i jakiś wybór. Część z nich kończyła się na jednej karcie, część dawała questa, z którym trzeba było gdzieś iść żeby dostać na przykład hajs, lub kartę przedmiotu (eliksiry, czy coś). Czasem spotkanie miało więcej kart, które odkrywało się stopniowo - pierwsza kierowała nas w jakieś miejsce, tam odkrywaliśmy kolejną i w zależności od decyzji mogliśmy iść znowu gdzieś, aby zobaczyć trzecią kartę i wtedy dostać nagrodę (też czasem zależną od decyzji). Karty napisane fajnie. Z jajem, czasem lekko mrocznie. Mam nadzieję, że będzie ich jak najwięcej.
To chyba na szybko wszystko.
Wiedźmak to przygodówka. Każdy wciela się w wiedźmina z jednej ze szkół. Celem jest zdobycie odpowiedniej liczby trofeów. Kto tego dokona wygrywa. Zatem pod skórą całości mamy wyścig. Trofea zdobywamy za pokonywanie potworów, pokonywanie innych wiedźmaków w bójce, rozwijanie cech swojej postaci na najwyższe poziomy.
Cechy - każdy wiedźmin ma cztery, albo pięć cech (nie pomnę dokładnie). Jedna z nich to zdolność specjalna szkoły, reszta to standardy typu siła, wytrzymałość i takie tam. Cechy podnosimy za hajs w odpowiednich lokacjach na planszy. Podnoszenie cech daje nam dodatkowe możliwości (więcej kart dociąganych w walce, więcej napojów do wypicia i takie tam). Cecha specjalna, to dość konkretny dopak unikatowy dla danej szkoły.
Karty - każdy wiedźmak ma talię kart, która spełnia trzy funkcje. Po pierwsze to nasze punkty życia, po drugie ikony na kartach pozwalają nam poruszać się po mapie, po trzecie inny zestaw ikon służy do walki. Ruch - prosta sprawa. Pola na planszy mają oznaczenia terenu. Żeby na nie wejść muszę zagrać z ręki kartę z ikonką tego terenu, albo dwie dowolne. Punkty życia są "tricky". Jeśli w czasie walki skończy nam się talia, zostajemy pokonani...Ale przed walką tasuje się odrzucone z talią i mamy full zdrowia (to co na ręku, zostaje na ręku).
Walka - w walce z potworem lub innym wiedźmakiem zagrywamy karty z ręki, tworząc kombosy z kolorów i symboli. Karty mają jakiś kolor z symbolami pokazującymi działanie karty (zadane obrażenia, obrona, dociąg kart i takie tam) oraz info o tym, jakie kolory przedłużają kombosa (czasem przy lepszych kartach sam fakt przedłużenia kombosa jakimś kolorem daje dodatkowe bonusy). Walka między Wiedźmakami jest jasna. Każdy gracz po kolei zagrywa karty i patrzymy, kto się wykopyrtnie. Walka z potworem jest inna. Tu najsampierw mamy kwestię tropów, czyli tego, czy wiedźmak wie gdzie szukać potwora. Zmienia to tyle, że jak wiedźmak ma trop, to on pierwszy zagrywa karty w walce. Jak nie ma, robi to potwór. Potwór zaś ma własną talię z której inny gracz zagrywa karty. I teraz...w wersji, w którą grałem, gracz "sterujący" potworem zagrywał w ciemno kartę z góry talii bestii i zanim ją odsłonił, mówił czy potwór szarżuje, czy kąsa. Każda karta monstrum miała dwie części. Na jednej pokazane było co się dzieje jak kąsa, a na drugiej jak szarżuje. Ten element mnie trochę uwierał bo to "zgadywanie" trochę odzierało walkę z emocji i nieco logiki. I znowu - komu skończyła się talia ten padał na twarz. Jak padł potwór, wiedźmak dostawał je jako trofiejkę i do tego miał w zależności od moba dostęp do zdolności specjalnej. To, że potwory same z siebie mają specjalne umiejki wpływające na walkę, to niech będzie wiadome, ale nie będę się rozpisywał.
Deckbuildng - Na planszy jest wystawka kart do kupienia. A właściwie do dobrania do talii. Nie pamiętam dokładnie mechanizmu, ale generalnie dobierając karty budowaliśmy sobie talię na kombosy i wzmacnialiśmy życie. Nie trzeba było mieć żadnej waluty. Po prostu odrzucało się karty z ręki (możliwe, że był dodatkowy koszt w postaci wywalenia karty z gry, ale nie jestem pewien, czy był on stały, czy incydentalny)
Spotkania - łażąc po planszy można odbywać spotkania, czyli dobierać karty z dwóch stosów - miasta i dziczy. Spotkania, jak to spotkania. Tekst fabularny i jakiś wybór. Część z nich kończyła się na jednej karcie, część dawała questa, z którym trzeba było gdzieś iść żeby dostać na przykład hajs, lub kartę przedmiotu (eliksiry, czy coś). Czasem spotkanie miało więcej kart, które odkrywało się stopniowo - pierwsza kierowała nas w jakieś miejsce, tam odkrywaliśmy kolejną i w zależności od decyzji mogliśmy iść znowu gdzieś, aby zobaczyć trzecią kartę i wtedy dostać nagrodę (też czasem zależną od decyzji). Karty napisane fajnie. Z jajem, czasem lekko mrocznie. Mam nadzieję, że będzie ich jak najwięcej.
To chyba na szybko wszystko.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11831
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3521 times
- Been thanked: 3546 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dobrze zakładam, że tego elementu PvP jak ktos rzuci ci wyzwanie nie da sie uniknac?
jak wygladaja w ogole potwory na planszy? Poruszaja sie? Cos sie z nimi dzieje? Mozemy dazyc do spotkania z nimi czy jest to jakos warunkowane?
A do czego bys to porownał? Spotkania jak z Eldritch Horror czy jednak cos ciekawszego?Gambit pisze: ↑12 lut 2021, 09:35 Spotkania - łażąc po planszy można odbywać spotkania, czyli dobierać karty z dwóch stosów - miasta i dziczy. Spotkania, jak to spotkania. Tekst fabularny i jakiś wybór. Część z nich kończyła się na jednej karcie, część dawała questa, z którym trzeba było gdzieś iść żeby dostać na przykład hajs, lub kartę przedmiotu (eliksiry, czy coś). Czasem spotkanie miało więcej kart, które odkrywało się stopniowo - pierwsza kierowała nas w jakieś miejsce, tam odkrywaliśmy kolejną i w zależności od decyzji mogliśmy iść znowu gdzieś, aby zobaczyć trzecią kartę i wtedy dostać nagrodę (też czasem zależną od decyzji). Karty napisane fajnie. Z jajem, czasem lekko mrocznie. Mam nadzieję, że będzie ich jak najwięcej.
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- mat_eyo
- Posty: 5673
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 867 times
- Been thanked: 1370 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja bym jeszcze zapytał o liczbę graczy i czas Twojej partii.
- Gambit
- Posty: 5304
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1909 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie da, ale nie ma też gankowania
Potwory stoją w konkretnych lokacjach. Jednocześnie na planszy są trzy moby. Można na nie iść z buta, ale można najpierw spróbować znaleźć tropy takiej bestii, co pozwoli wiedźmakowi pierwszemu zagrać karty w walce - co zwiększa szanse na zwycięstwo.
Dużo ciekawsze. Tak jak pisałem, niektóre są proste i ograniczają się do jednej karty i decyzji, a niektóre odpalają dwu/trzykartowe questy z kilkoma decyzjami.japanczyk pisze: ↑12 lut 2021, 09:44A do czego bys to porownał? Spotkania jak z Eldritch Horror czy jednak cos ciekawszego?Gambit pisze: ↑12 lut 2021, 09:35 Spotkania - łażąc po planszy można odbywać spotkania, czyli dobierać karty z dwóch stosów - miasta i dziczy. Spotkania, jak to spotkania. Tekst fabularny i jakiś wybór. Część z nich kończyła się na jednej karcie, część dawała questa, z którym trzeba było gdzieś iść żeby dostać na przykład hajs, lub kartę przedmiotu (eliksiry, czy coś). Czasem spotkanie miało więcej kart, które odkrywało się stopniowo - pierwsza kierowała nas w jakieś miejsce, tam odkrywaliśmy kolejną i w zależności od decyzji mogliśmy iść znowu gdzieś, aby zobaczyć trzecią kartę i wtedy dostać nagrodę (też czasem zależną od decyzji). Karty napisane fajnie. Z jajem, czasem lekko mrocznie. Mam nadzieję, że będzie ich jak najwięcej.
Trzech graczy, tłumaczenie zasad, opowiadanie o grze, dopytywanie o zasady w trakcie - jakieś 2-2,5 godziny. Ale to spotkanie czasowo było dość niemiarodajne.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11831
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3521 times
- Been thanked: 3546 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Czyli defacto figurki tylko dla blichtru?
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Gambit
- Posty: 5304
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1909 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Głównie tak, choć jak się skupiłem, to chyba były sytuacje, gdzie mobek się przemieszczał. Nie pamiętam tylko z jakiej okazji - czy to jakaś zdolność mobka, czy jakieś zdarzenie z okazji spotkania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wiedźmini są mocno asymetryczni, czy te różnice pomiędzy szkołami są raczej mniejsze?
- Gambit
- Posty: 5304
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1909 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Różnica między szkołami to jedna zdolność "klasowa" i te są dość zróżnicowane. Oczywiście im bardziej je rozwiniesz, tym ładniej się "rozjeżdżają", ale i tak z tego co pamiętam przynajmniej jedna sprawiała, że szukało się odpowiedniego typu kart do talii.
-
- Posty: 1005
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 208 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
A co macie na myśli pisząc że to przygodówka? Dla mnie przygodówka to gra z kampanią z jakąś historią spajającą całość, a tutaj widzę rywalizację z małymi historyjkami z tali kart spotkań.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Tidal Blades Wieczna Zima+dodatki Era Innowacji-insert Redrewno Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Tidal Blades Wieczna Zima+dodatki Era Innowacji-insert Redrewno Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
-
- Posty: 1533
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 348 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
A jakbyś Gamit ocenił czy ta gra się nadaje dla eurogracza? Na ten moment trochę z opisów to przypomina skrzyżowanie Mage Knighta, Aeon's End i zewnętrznych rubieży, więc tak na granicy tolerancji eurogracza A tak przy okazji czy karty spotkań będą tak samo "nieregrywalne" jak w zewnętrznych rubieżach? Czy jest tak jakiś system randomizacji ich wyników?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dla mnie typowym przedstawicielem przygodówki jest Western Legends, czyli gatunek bardziej znany jako sandbox. Idealnie się wpisuje w definicję planszowej gry przygodowej jaką poznałem grając w planszówki. Klasycznym przedstawicielem gry przygodowej jest Tales of the Arabian Nights.
To co Ty nazywasz przygodówką dla mnie jest grą tematyczną i lubię to nazywać też grą fabularną (nie mylić z RPG).
Nie uważam, że podana przez Ciebie definicja jest zła, bo chociażby taki Tainted Grail z samego opisu jest grą przygodową.
Już ujednolicając definicje to na moje oko Wiedźmin to gra typu sandbox a Twoja definicja przygodówki jest poprawna, chociaż dość ogólna ale jakiejś dużo lepszej nie znalazłem
- Gambit
- Posty: 5304
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1909 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jest rozwój postaci, walka z potworami, spotkania i questy - dla mnie przygodówka
Spotkania w Rubieżach opierały się w sporej części na testach. Tu masz decyzję graczy, które pchają Cię do różnych odnóg i wyników. Co nadawania się dla eurogracza, wybacz ale nie jestem w stanie z czystym sumieniem teraz odpowiedzieć.autopaga pisze: ↑12 lut 2021, 10:47 A jakbyś Gamit ocenił czy ta gra się nadaje dla eurogracza? Na ten moment trochę z opisów to przypomina skrzyżowanie Mage Knighta, Aeon's End i zewnętrznych rubieży, więc tak na granicy tolerancji eurogracza A tak przy okazji czy karty spotkań będą tak samo "nieregrywalne" jak w zewnętrznych rubieżach? Czy jest tak jakiś system randomizacji ich wyników?
- PytonZCatanu
- Posty: 4799
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1858 times
- Been thanked: 2303 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Gambit, a jak myślisz, jak będzie z regrywalnościa? Przecież ta talia questów/spotkań w końcu się skończy....
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Gambit
- Posty: 5304
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1909 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Skończy, ale te talie (osobna dla miasta, osobna dla dziczy) nie są trzonem rozgrywki. Dociąganie tych kart o ile pamiętam jest opcjonalne, a nie narzucone.PytonZCatanu pisze: ↑12 lut 2021, 11:18 Gambit, a jak myślisz, jak będzie z regrywalnościa? Przecież ta talia questów/spotkań w końcu się skończy....
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Brzmi jak bardziej karciany Runebound 3ed. Dobrze.
A są tam jakieś scenariusze, specjalni przeciwnicy na koniec (jak w R3ed czy w przedwieczni w Eldritchu)?
I warunek zwycięstwa - wyścig do określonej liczby punktów (za rozwój, trofea itp.), tak? Czy może różne warunki?
A są tam jakieś scenariusze, specjalni przeciwnicy na koniec (jak w R3ed czy w przedwieczni w Eldritchu)?
I warunek zwycięstwa - wyścig do określonej liczby punktów (za rozwój, trofea itp.), tak? Czy może różne warunki?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2021, 11:54 przez ram, łącznie zmieniany 1 raz.
47