Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jest to mój pierwszy w życiu prototyp nad którym pracuję wraz z synem.
Gra z założenia miała być prosta i przystępna dla młodszych graczy ale jednocześnie na tyle sprytna żeby coś jednak można było pomyśleć. Gra ma wymagać od gracza podjęcia pewnych decyzji i planowania.
Gra przeznaczona jest dla graczy 6+ i trwa średnio 20min. Pomysłem było również stworzyć coś co będzie miało syndrom "jeszcze jednej partii".
Gra Karciana Remiza ma po części również pokazywać pracę straży pożarnej oraz wskazywać na niektóre niebezpieczeństwa związane nie tylko z ogniem ale i różnego rodzaju wydarzeniami.
Aktualnie gra została przetestowana i wydrukowana. Sprawdzona pod kontem mechaniki i ogólnego przyjemności z grania. Błędy zostały naprawione a karty dostały ładne grafiki.
Zapraszam do zapoznania się z moim projektem. Wszelkie uwagi mile widziane. Jaki mam pomysł co dalej? Chciałbym tę grę przedstawić różnym grupą w moim mieście i w okolicznych miastach. Kolejnym etapem będzie próba wysłania skończonego prototypu do wydawnictw które byłyby zainteresowane tym projektem.
Jeżeli obie opcje nie wypalą to chciałbym to wydać w jakimś stopniu samodzielnie lub z pomocą dobrej duszy.
INSTRUKCJA
Spoiler:
KARCIANA REMIZA
Zawartość:
15 kart wydarzeń
5 kart ognia
68 kart akcji
Instrukcja
Cel gry:
Gracze będą realizować wydarzenia dzięki którym będą zdobywać punkty uznania. Gracz który zdobędzie najwięcej punktów wygrywa grę i zdobywa tytuł Strażaka Tygodnia.
Przygotowanie do gry:
Potasujcie 15kart wydarzeń i wyłóżcie wierzchnie 4 karty awersem do góry jak pokazano poniżej.
Do pozostałych kart wydarzeń w tasujcie 5 kart Ognia.
Karty akcji potasujcie i dobierzcie z talii po 5 kart na rękę.
Obok talii akcji stwórzcie stos kart odrzuconych.
Poniżej przykładowe ułożenie oraz przygotowanie do rozgrywki.
Karty wydarzeń:
W grze występuje 15 różnych wydarzeń które to będą realizowane przez graczy. Każde zrealizowane wydarzenie będzie punktowane na koniec gry. Punkty widoczne są w prawym górnym rogu.
Karty akcji:
Jest to główna talia kart z której gracze będą dobierać karty na swoją rękę. Dzięki kartom akcji gracze będą mogli realizować karty wydarzeń oraz zagrywać bonusowe karty. Są 4 kolory kart akcji (Czerwony,Zielony,Niebieski,Czary) oraz joker w postaci „Drużyny”. Liczba obok ikon wskazuje nam ile dana karta daje nam symboli. Karta „Drużyna” daje nam 1 symbol z każdego koloru, więc można ją dołożyć do każdego wydarzenia oraz do Ognia. Karta „Blokada” służy do blokowania wydarzeń przeciwnikowi. Zagrana na wydarzenie uniemożliwia dokładanie kart akcji przez przeciwnika na jedną turę. Po turze przeciwnika należy swoją kartę blokady odłożyć na stos kart odrzuconych. Jeżeli talia akcji wyczerpie się należy stworzyć nową talie akcji z kart odrzuconych.
Ręka gracza:
Na początku swojej tury każdy gracz dobiera tyle kart akcji na rękę by mieć ich 5. Na ręce podczas fazy 2 możesz mieć dowolną ilość kart. Na ręce każdy z graczy pod koniec swojej tury w fazie 3 może posiadać maksymalnie 5kart. Nadmiarowe karty należy odrzucić na stos kart odrzuconych.
Tura:
Tura gracza podzielona jest na 3 fazy i dopiero po rozegraniu wszystkich faz następuje tura przeciwnika lub gdy dany gracz spasuje.
Faza 1-Dobieranie
W tej fazie gracz którego jest tura dociąga tyle kart akcji z talii aby na ręce mieć 5kart.
Przykład: „Olek miał na ręce 3karty które mu zostały z poprzedniej tury, a więc w tej turze dobiera 2 karty akcji na rękę”.
Faza 2-Zagrywanie
W tej fazie zagrywamy karty z ręki na wydarzenia oraz używamy bonusów z kart: Dobieranie,Blokada,Drużyna SP oraz Wymiana. Ilość zagrania kart akcji i bonusów jest dowolna.
Uwaga! Na ręce podczas fazy 2 możesz mieć dowolną liczbę kart. Należy jednak pamiętać że z końcem tury gracz nie może mięć więcej jak 5 kart na ręce.
Faza 3-Czyszczenie
Jeżeli masz na ręce więcej jak 5 kart to nadmiarowe odrzuć na stos kart odrzuconych.
Uzupełnij wydarzenia do 4 widocznych kart. Jeżeli wylosujesz kartę/y OGIEŃ to należy je umieścić z boku wydarzeń awersem do góry.
Realizowanie kart wydarzeń:
Gracze w swojej turze dokładają odpowiednie karty akcji na wydarzenia tak by zrównała się ilość ikon widniejąca na danym wydarzeniu z kartami akcji.
Przykład: Karta „Pożar bloku” do realizacji potrzebuje min. 3 kropel, 3 hełmów, 3 alarmów i 1 topora. Gdy na karcie wydarzeń pojawi się ostatnia karta z brakującą ikoną, to gracz który zagrał brakującą kartę zabiera wydarzenie i kładzie je przed sobą. Karty akcji z zabranego wydarzenia są odrzucane na stos kart odrzuconych. Należy przy tym pamiętać że symboli ikon może być więcej niż wymaga tego karta wydarzenia. Nie można natomiast dokładać kolejnych kart akcji danego koloru jeżeli została już dołożona liczba spełniająca wymagany limit z karty wydarzenia.
Przykład: Karta” Pożar bloku” ma na sobie „Gaśnicę” co daje tylko 2krople. Można zatem dołożyć koleją „Gaśnicę” lub inną niebieską kartę tak by minimalna ilość kropel stanowiła liczbę 3. Jeżeli natomiast na karcie „Pożar bloku” znajduję się karta „Wąż strażacki” to nie można już dokładać niebieskich kart z ikonami kropli ponieważ spełnia ona potrzebne wymagania. Taki schemat tyczy się wszystkich kart wydarzeń i znajdujących się na nich symboli.
Karty Ognia:
W talii z kartami wydarzeń znajduje się 5 kart ognia które to będą od czasu do czasu pojawiały się przy wykładaniu kart wydarzeń. Jeżeli podczas gry pojawią się jednocześnie 3 takie karty gra automatycznie się kończy i należy rozegrać ostatnią turę każdego z graczy. Karty ognia można gasić jedynie kartami które posiadają niebieskie symbole kropli (Drużyna może gasić Ogień). Podczas swojej tury gdy widnieje karta Ogień musimy ugasić przynajmniej jeden z nich. Dopóki nie ugasimy ognia , nie będziemy mogli dokładać naszych kart z ręki do żadnych wydarzeń (również „Blokady”). Zdobyte karty ognia zabieramy przed siebie a kartę akcji która została użyta do ich ugaszenia odrzucamy na stos kart odrzuconych.
Karty ognia dają nam 1 punkt zwycięstwa na koniec gry ale posiadanie ich nie wlicza się do ilości zdobytych kart wydarzeń.
Uwaga! Może się zdarzyć że na ręce nie będziemy posiadali żadnej karty z symbolem kropli. W takim wypadku możemy zagrywać jedynie bonusowe karty licząc na to że coś uda się nam dobrać z talii kart akcji. Jeżeli jednak nie dobierzemy odpowiedniej karty to tura przechodzi na przeciwnika. Jeżeli przeciwnik również nie posiada kart z kroplą to tura wraca do nas i odrzucamy swoje karty z ręki dobierając kolejne 5. Postępujemy tak do momentu aż któryś z graczy ugasi min. 1 Ogień.
Koniec gry:
Gra kończy się w momencie kiedy jeden z graczy zdobędzie min 5 kart wydarzeń lub na stole pojawi się 3cia karta Ognia.
W obu przypadkach należy dokończyć tury obu graczy i podliczyć zdobyte punkty. Wygrywa gracz który zdobył najwięcej punktów uznania.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2021, 20:51 przez BOLLO, łącznie zmieniany 5 razy.
Brylantino pisze: ↑18 lut 2021, 10:25
Pokombinuj, aby liczba kart to była wielokrotność 55.
Jest to najbardziej tania w produkcji wielkość talii i wydawcy zwykle do nich starają się dążyć.
Łącznie wszystkich kart będzie ok 105 więc jestem w stanie wyboostować te 110 na spokojnie. Przyjmując że 20 to wydazenia +20 to ekwipunek + na talie zostaje 70kart.
Teraz jak w tych 70 kartach matematycznie ustawić aby kolory się zgadzały?
Nie znam mechaniki, więc nie wiem czy każdego koloru ma być tyle samo - jeżeli tak, to sobie nie utrudniaj pracy i po prostu ustal liczbę, która będzie łatwo podzielna przez 4 ew. łatwo można bardziej nie myśleć o kolorach tylko o typach kart np. 10 kart, które mają po 3 kolory, 20 kart podwójnych i 40 kart po 1 kolorze (po 10 na kolor).
Żeby odpowiedzieć na zadane pytanie, potrzeba znać nie tylko ilość wymaganych kart, ale też jakie zasoby będą mieli gracze. I teraz pytania, czy:
1) Gracze zbierają samodzielnie dany układ, czy współpracują, jak np. w Zakazanej Wyspie?
2) Czy gracze wydają ze swoich rąk odpowiednią liczbę kart, czy musi to zrobić jeden konkretny gracz?
3) Czy jest jakaś mechanika przekazywania kart między graczami, o ile układ kart musi mieć jeden gracz?
4) Ile gracz mają kart na ręce, ile dobierają potem i ile wynosi maksymalny rozmiar ręki?
Ważne też jest, ilu zakładamy graczy, bo jeśli cele są stałe, to łatwiej/trudniej będzie cel zrealizować przy różnej liczbie graczy.
Brylantino pisze: ↑18 lut 2021, 10:33
Nie znam mechaniki, więc nie wiem czy każdego koloru ma być tyle samo - jeżeli tak, to sobie nie utrudniaj pracy i po prostu ustal liczbę, która będzie łatwo podzielna przez 4 ew. łatwo można bardziej nie myśleć o kolorach tylko o typach kart np. 10 kart, które mają po 3 kolory, 20 kart podwójnych i 40 kart po 1 kolorze (po 10 na kolor).
Własnie o czymś takim myślałem.
xilk pisze: ↑18 lut 2021, 10:42
Żeby odpowiedzieć na zadane pytanie, potrzeba znać nie tylko ilość wymaganych kart, ale też jakie zasoby będą mieli gracze. I teraz pytania, czy:
1) Gracze zbierają samodzielnie dany układ, czy współpracują, jak np. w Zakazanej Wyspie?
2) Czy gracze wydają ze swoich rąk odpowiednią liczbę kart, czy musi to zrobić jeden konkretny gracz?
3) Czy jest jakaś mechanika przekazywania kart między graczami, o ile układ kart musi mieć jeden gracz?
4) Ile gracz mają kart na ręce, ile dobierają potem i ile wynosi maksymalny rozmiar ręki?
Ważne też jest, ilu zakładamy graczy, bo jeśli cele są stałe, to łatwiej/trudniej będzie cel zrealizować przy różnej liczbie graczy.
Słuszne pytania. Zatem żeby się nie powtarzać przygotuję jednak rozpiskę którą już mam na brudno i wkleję na dniach w pierwszym moim poście. Myślę że takie informację pomogą wam byście zobaczyli czy to się jakkolwiek klei.
Dodałem kompletny opis gry wraz ze szkicem instrukcji. Obrazki poglądowe mojego autorstwa (rysownikiem niestety nie jestem najlepszym) które jak się gra przyjmie to oczywiście zostaną zastąpione jakimiś przyjaznymi obrazkami.
Bardzo proszę ludzi którzy znają się na projektowaniu gier aby się wypowiedzieli co o tym projekcie myślą. Co można ulepszyć co usunąć a co dodać? Jestem otwarty na wszelkie konstruktywne rady.
Przejrzałem pobieżnie, ale jedna rzecz mi się rzuca w oczy: gracz mający przewagę oleje pożary, bo koniec jest mu na rękę. Może zatem wprowadzić punktowanie za ogień w zależności od posiadanych, klasyczny ciąg 1+2+3 (wartości z czapy, bo nie znam "skali". Wejdzie wtedy dodatkowa walka o pozary, żeby nie dać rywalowi.
PS. Zaangażowanie taty w projekt jak taty Ludwiczka w projekt o pszczołach, a w szkole liczą pewnie na zwykłą turlanke z grafikami ze strażą
PS2. Patrząc praktycznie pod kątem wykonastwa czy nie łatwiej przejść na mechanikę roll&write. W kartach jest masa grafik, a tak planszą do laminarki 5kostek i jest. Wpasowała by się mechanika z możliwością do 3 przerzutów, z możliwością mrożenia między przerzutami, ale jedna kostka jest ogniem, która zawsze trzeba mrozić z automatu (kosciane Ra miało chyba ten mechanizm).
Przejrzałem pobieżnie, ale jedna rzecz mi się rzuca w oczy: gracz mający przewagę oleje pożary, bo koniec jest mu na rękę.
Dokładnie taki miałem zamysł żeby ktoś kto wygrywa cisnął przeciwnika który np (nie dokłada kart na wydarzenia lub gra bardzo defensywnie)
Może zatem wprowadzić punktowanie za ogień w zależności od posiadanych, klasyczny ciąg 1+2+3 (wartości z czapy, bo nie znam "skali". Wejdzie wtedy dodatkowa walka o pozary, żeby nie dać rywalowi.
Podoba mi się to. zanotowane
PS. Zaangażowanie taty w projekt jak taty Ludwiczka w projekt o pszczołach, a w szkole liczą pewnie na zwykłą turlanke z grafikami ze strażą
Nie znam tematu. Ale jeżeli chodzi o mnie to fakt bardziej zależy mi niż synowi a nie ukrywam że bardziej chciałbym się sprawdzić w tej sferze czy w ogóle mam jakikolwiek dryg do projektowania. Na zwycięstwie mi nie zależy. Chciałbym żeby gra była po prostu grywalna i dawała frajdę.
PS2. Patrząc praktycznie pod kątem wykonastwa czy nie łatwiej przejść na mechanikę roll&write. W kartach jest masa grafik, a tak planszą do laminarki 5kostek i jest. Wpasowała by się mechanika z możliwością do 3 przerzutów, z możliwością mrożenia między przerzutami, ale jedna kostka jest ogniem, która zawsze trzeba mrozić z automatu (kosciane Ra miało chyba ten mechanizm).
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
Moim zdaniem zbyt ambitnie na taki mały czas na wykonanie i wytestowanie gry i zbyt trudne dla grona odbiorców. Zbyt skomplikowane zasady w stosunku do tego co dostajemy w zamian. Moja sugestia to odstąpić i zrobić coś prostego bazując na tym co wymyśliłeś a przy tym ewentualnie dlubać dodatkowo.
To że syn gra w terraformacje to zupełnie odklejony od realiów poziom. Mlody z mlodym nie zagra po przeczytaniu samodzielnie instrukcji bo po 3 stronie pojdzie grac w Minecrafta. Strażak Juzef też nie chce mieć do wyboru 2 z 5 akcjii nie chce pamietac ze na poczatku dobiera 2 karty jak nie ma zadnej a na koncu odrzuca jak ma 7.
Moja propozycja to stworzenie gry prostej. 2 talie : akcji i wydarzeń. Na reke dobiera sie ileś tam kart i na stole leżą wspolne karty wydarzeń. Karty wydarzeń mają typ np niebieski i wartość np 10. Gracz musi wylozyc z reki karty o tej sumie w danym kolorze.
Karty akcji mają zawsze 3 rozne wartosci np wąż strażacki ma 3 czerwonego 7 niebieskiego i 1 zielonego. Do tego moze miec jakas akcje np dobierz 1 karte albo nastepna zagrana karta ma wartosc +2. I gracz zagrywa te karty tak by spelnic wymagania wydarzeń w wymaganym kolorze. Za wydarzenia są punkty. Tu moze byc premia za zbieranie zestawow itd. Moze byc tak ze zabraknie sily kart to inny gracz moze dac karte jako wspolprace bo o to w sumie chodzi w strazy i taki gracz dostanie karte przyslugi za ktora jest warta punkty albo za ktora trzeba sie bedzie odwdzieczyc. To jest interakcja jakiej chcemy. Prosta gra z walorem edukacyjnym, losowa i jakimis tam akcjami zeby nie bylo plasko. Na karty masz tam już pomysly. Troche pozmieniać treści i jest gra.
BOLLO pisze: ↑19 lut 2021, 00:18
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
Mikanit pisze: ↑19 lut 2021, 06:55
Moim zdaniem zbyt ambitnie na taki mały czas na wykonanie i wytestowanie gry i zbyt trudne dla grona odbiorców. Zbyt skomplikowane zasady w stosunku do tego co dostajemy w zamian.
Niestety przy ograniu już ponad 100 gier o różniej złożoności i poziomie trudności ciężko mi zrozumieć co organizator miał na myśli pisząc „prostej” . Mam nadzieję że nasza gra nie jest mimo to za trudna zważywszy że do gra dla 4-8 klasistów.
Tego się właśnie obawiałem że wbrew pozorom jest tu za dużo opcji i gre "robiłem" pod nas a nie pod osoby prawdopodobnie nie związane z planszówkami.
Mikanit pisze: ↑19 lut 2021, 06:55
Moja sugestia to odstąpić i zrobić coś prostego bazując na tym co wymyśliłeś a przy tym ewentualnie dlubać dodatkowo.
Czyli to do szuflady ale trzon zostawić i na nim bazować tyle tylko że dużo prostsze?
Mikanit pisze: ↑19 lut 2021, 06:55
To że syn gra w terraformacje to zupełnie odklejony od realiów poziom
Naprawdę dzieci teraz nie ogarniają? Gram z wieloma dziećmi w różne gry i jak się dobrze wytłumaczy to spokojnie Nhex / Na Skrzydach / Azule ogarniają...ale fakt same instrukcji nie czytały nigdy.
Mikanit pisze: ↑19 lut 2021, 06:55
Moja propozycja to stworzenie gry prostej. 2 talie : akcji i wydarzeń. Na reke dobiera sie ileś tam kart i na stole leżą wspolne karty wydarzeń. Karty wydarzeń mają typ np niebieski i wartość np 10. Gracz musi wylozyc z reki karty o tej sumie w danym kolorze.
Karty akcji mają zawsze 3 rozne wartosci np wąż strażacki ma 3 czerwonego 7 niebieskiego i 1 zielonego. Do tego moze miec jakas akcje np dobierz 1 karte albo nastepna zagrana karta ma wartosc +2. I gracz zagrywa te karty tak by spelnic wymagania wydarzeń w wymaganym kolorze. Za wydarzenia są punkty.
Chyba rozumiem o co ci chodzi. Nie jest to złe i dochodzi matematyka która wymusza liczenie. Czyli np. Pożar lasu to Czerwona karta o wartości 10 , na ręce mam Wąż strażacki który ma wartości np 3 czerwone 4niebieskie i 2 zielone , na ręce mam również Drabine 7czerwone 2czarne i 1 niebieski. Wykładam z ręki te 2 karty i zabiram wydarzenie Pożar Lasu. Tak o to ci chodziło?
Mikanit pisze: ↑19 lut 2021, 06:55
Tu moze byc premia za zbieranie zestawow itd
np posiadając 3 wydarzenia czerwone otrzymuje +3 dodatkowe punkty na koniec gry tak?
Mikanit pisze: ↑19 lut 2021, 06:55
Moze byc tak ze zabraknie sily kart to inny gracz moze dac karte jako wspolprace bo o to w sumie chodzi w strazy i taki gracz dostanie karte przyslugi za ktora jest warta punkty albo za ktora trzeba sie bedzie odwdzieczyc. To jest interakcja jakiej chcemy.
To jest fajne tylko że wtedy gracze mogą nie chceć wykładać od razu kart na wydarzenia i będą "kisili" je na ręce tylko po to żeby uzbierać brakującą sume danego koloru.
Mikanit pisze: ↑19 lut 2021, 06:55
Troche pozmieniać treści i jest gra.
No to muszę zacząć jeszcze raz. Ale twój pomysł podoba mi się bo jest zdecydowanie prostszy jako sama gra...ale widzisz 8 klasistów którzy grają w takie coś? Nawet dla 10latka może to być lekko nudnawe nie sądzisz?
BOLLO pisze: ↑19 lut 2021, 00:18
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
No i tak ideowo, nie wiem czy gra o straży to mimo wszystko nie powinien być coop.
Też o tym myślałem ale w gry cooperacyjne zagralem w życiu może we 3-4 więc doświadczenie nijakie. Ale tak....gra edukacyjna o straży pożarnej jako coop to coś naprawdę fajnego. Na zasadzie gramy razem przeciwko złym wydarzeniom.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2021, 10:11 przez BOLLO, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest coś, co mnie najbardziej zastanawia - kim jesteśmy w grze? Rywalizującymi strażakami? Wybieramy, jakie pożary chcemy gasić? Trochę mi to nie bangla.
Też mam taką intuicję, że pomysłu nie ma co wyrzucać, ale tu potrzeba czegoś prostszego. Gaszenie pożarów było już w Dead Men Tell No Tales i przede wszystkim w Ognistym Podmuchu, którego imho można w fajny sposób uprościć do wykreślanki. Na poziom szkolnego konkursu w podstawówce wydaje mi się być git.
BOLLO pisze: ↑19 lut 2021, 00:18
Odpada wymóg konkursu to GRA KARCIANA (bez innych elementów). Domyślam się że ma to być tani projekt aby SPożarna mogła takie gry rozdawać na jakichś festynach czy coś takiego....ale to moje przypuszczenia.
No i tak ideowo, nie wiem czy gra o straży to mimo wszystko nie powinien być coop.
Też o tym myślałem ale w gry cooperacyjne zagralem w życiu może we 3-4 więc doświadczenie nijakie. Ale tak....gra edukacyjna o straży pożarnej jako coop to coś naprawdę fajnego. Na zasadzie gramy razem przeciwko złym wydarzeniom.
W kategorii kooperacji mamy uznany tytuł "Ognisty Podmuch" - ale to oczywiście nie karcianka.
Rywalizacyjna gra o straży - hmmm - wiedzę dwie możliwości - rywalizacja między zespołami ( są zawody nawet) - choć pewnie największe emocje jednak budzić będzie gaszenie prawdziwych pożarów a nie sport ...
Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..
No i nazwa - co prawda numer 998 działa - ale zasadniczo od lat funkcjonuje europejski numer ratunkowy 112 - więc ta nazwa odnosi się do czegoś co może ( choć nie musi ) zniknąć...
Ostatnio zmieniony 19 lut 2021, 10:17 przez rastula, łącznie zmieniany 1 raz.
Można zerknąć na Flash Point pod kątem napędzania przeciwności przez Grę.
Sprawlopolis, w którym nie grało by się o spełnienie celów punktowych, a o zakrywanie pożaru (jakiś mechanizm otaczania odpowiednimi obszarami) mógłby się sprawdzić jako gra o straży gaszącej pożary lasów (co prawda to raczej motyw pod straż USA?Kanady a nie polską). Wtedy na drugiej stronie zamiast celów były by postacie/sprzęt z jakimiś pojedynczymi skilami.
Powyższe jest tylko rzucaniem pomysłami, nie wiem czy słusznymi, ale w procesie projektowym burza mózgów to podstawa.
Neoptolemos pisze: ↑19 lut 2021, 10:13
To jest coś, co mnie najbardziej zastanawia - kim jesteśmy w grze? Rywalizującymi strażakami? Wybieramy, jakie pożary chcemy gasić? Trochę mi to nie bangla.
Też mam taką intuicję, że pomysłu nie ma co wyrzucać, ale tu potrzeba czegoś prostszego. Gaszenie pożarów było już w Dead Men Tell No Tales i przede wszystkim w Ognistym Podmuchu, którego imho można w fajny sposób uprościć do wykreślanki. Na poziom szkolnego konkursu w podstawówce wydaje mi się być git.
Jak wspomniał Rastula miała to być rywalizacja właśnie 2 zastępów. Oczywiście przy prawdziwych akcjach raczej nie ma mowy o rywalizacji (ejjjj to moja woda nie używaj jej) ale tu w grze chciałem coś takiego zrobić. Chociaż gra kooperacyjna jak najbardziej do mnie przemawia. Ognistego Podmuch nie znam ale się zainteresuję.
rastula pisze: ↑19 lut 2021, 10:15
Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..
Obawiam się że każdy będzie chciałby być Strażakiem a nie tym złym od czarnej roboty
rastula pisze: ↑19 lut 2021, 10:15
No i nazwa - co prawda numer 998 działa - ale zasadniczo od lat funkcjonuje europejski numer ratunkowy 112 - więc ta nazwa odnosi się do czegoś co może ( choć nie musi ) zniknąć...
Tak nazwa jest od taka wymyślona w 5 min i nie jest ostateczna. Nawet sprawdziłem wcześniej czy ten nr działa i jeszcze faktycznie działa. Prawdobodobnie i ona zostanie zmieniona.
Palmer pisze: ↑19 lut 2021, 10:17
Powyższe jest tylko rzucaniem pomysłami, nie wiem czy słusznymi, ale w procesie projektowym burza mózgów to podstawa.
masz 100% co kilka głów to nie jednak. A jak widać z powyższym sporo waszych cennych uwag już wcześniej w mojej głowie siedziało i je potwierdziliście widząc tak naprawdę samą wydmuszkę a to już coś i widać idziemy w dobrym kierunku.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2022, 12:28 przez BOLLO, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzesław90 pisał mi na PW w sprawie prototypu i zdziwił się że gra jest za trudna dla 4-8 klasisty. Przypomnie może że piszemy o wieku 10-16lat. Wydaje mi się że organizatorowi nie chodziło o stworzeniu karcianego Piotrusia Pana? Czy nie sądzicie jednak że jak dwóch 15 usiądzie sobie do stołu to nie będą chcieli wykładać kart z kolorami lub cyferkami żeby zbierać wydarzenia? Wezmą Terror of London, Aeons End czy MTG...Ja wiem że może zbyt ambitnie podchodzę do tematu i zaraz chciałbym zrobić grę która zrzuci z pierwszego miejsca Gloomhaven (od taka męska zuchwałość ) ale idąc za przykładem Michała Oracza chciałbym stworzyć coś w co sam chętnie chciałbym zagrać.
Problem u mnie również polega na tym że mimo tego iż nie chcę się wzorowac na jakiejś konkretniej grze to gdzieś tam w podświadomości mózg podpowiada....kopiuj pozmieniaj i wydaj.
rastula pisze: ↑19 lut 2021, 10:15
Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..
Obawiam się że każdy będzie chciałby być Strażakiem a nie tym złym od czarnej roboty
tak? To kto gra tymi wszystkimi Niemcami w grach wojennych czy Imperium w Star Wars?
Warto też spojrzeć na BGG na geeklisty konkursów 9cards pnp czy 18cards pnp, może i nawet 54cards, nie tyle żeby robić kopie, ale żeby zobaczyć jak z innej strony można spojrzeć na karty.
rastula pisze: ↑19 lut 2021, 10:15
Druga opcja to asymetryczna gra żywioły vs straż - to nawet by mogło być OK - jeden gracz to strażacy - drugi ogień, powódź, wichura kot na drzewie..
Obawiam się że każdy będzie chciałby być Strażakiem a nie tym złym od czarnej roboty
tak? To kto gra tymi wszystkimi Niemcami w grach wojennych czy Imperium w Star Wars?
Palmer pisze: ↑19 lut 2021, 13:30
Warto też spojrzeć na BGG na geeklisty konkursów 9cards pnp czy 18cards pnp, może i nawet 54cards, nie tyle żeby robić kopie, ale żeby zobaczyć jak z innej strony można spojrzeć na karty.
Podeślesz linka z BGG nie bardzo ogarniam tam wyszukiwania.
MichalStajszczak pisze: ↑19 lut 2021, 13:53
To może wprowadzić podpalacza LGBT?
Bardzo życiowe ale obawiam się że to nie przejdzie