Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Własnoręczne działania twórcze: upiększanie, inserty, malowanie figurek, tworzenie prototypów, stoły do planszówek itp.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: Perf »

TOMEQ pisze: 16 lut 2021, 21:11Karta Air - 2 - Zrzut
Dodałem okna kokpitu. Mam nadzieję, że teraz już rozwiane wątpliwości.

Spoiler:
Dzięki, od razu dużo lepiej się prezentuje! :)

Komplet kart też wygląda świetnie. Jedynie Ciężkie Bombowce nieco mi tu odstają; powyżej ktoś wspomniał o symetrii, ja może określiłbym to w ten sposób, że to jedyna grafika, która wygląda jak sztywna parada wojskowa, podczas gdy wszystkie inne to raczej "żołnierze przy pracy".
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: TOMEQ »

Komplet kart też wygląda świetnie. Jedynie Ciężkie Bombowce nieco mi tu odstają; powyżej ktoś wspomniał o symetrii, ja może określiłbym to w ten sposób, że to jedyna grafika, która wygląda jak sztywna parada wojskowa, podczas gdy wszystkie inne to raczej "żołnierze przy pracy".
Na początku pomyślałem o bombowcu B2. Tym, który wygląda jak samo skrzydło. Ale całkowicie wygląda jak statek obcych.
Teraz na pierwszym planie jest nie bombowiec, ale szpieg SR71. Jest widok na wprost, ponieważ jest bardzo długi. Chciałem, żeby karty 6tki były "efektowniejsze", jednakże ciężko bardzo oddać efekt, jeśli używa się okrojonej liczby kolorów.

Sam przyznam, że jakoś mnie ta ostatnia karta Air do końca nie przekonuje. Muszę jeszcze nad nią trochę popracować.
I właściwie to nie są Bombowce, tylko bombowiec i eskorta.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2021, 21:20 przez TOMEQ, łącznie zmieniany 1 raz.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: TOMEQ »

OFFTOP

Dla wszystkich, których interesuje grafika. Używam programu Affinity.

Obecnie jest promocja: po 119,00 PLN za program.
Osobiście polecam.

https://affinity.serif.com/en-us/designer/#buy
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: TOMEQ »

update 1.201

co myślicie?

Spoiler:
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: TOMEQ »

update 1.207


Karta dowódcy rewers.
Spoiler:
Awersy.

Spoiler:
Przestań spamować po kilka postów dziennie,
Szanowny Panie adminku.

Mogłem umieścić w jednym poście wszystkie posty. Przepraszam już nie będę.

Zmień ten kolor, bo razi w oczy. Albo wywal całkowicie. Przeprosiłem i będę uważał. JENDYM SŁOWEM DOTARŁO.

PS. Zamiast pisać spam mogłeś mi napisać wiadomość prywatną... Zadowolony jesteś z siebie?
I teraz będzie się świecić taka latarnia.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2021, 19:58 przez TOMEQ, łącznie zmieniany 2 razy.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
velpablo
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2019, 18:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: velpablo »

TOMEQ pisze: 16 lut 2021, 21:25 Do zrobienia pozostało:
- monety;
Może zamiast monet - karty? Tak, żeby ułatwić wykonanie gry w domowych warunkach?
Tutaj próbka z BGG:
Spoiler:
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: TOMEQ »

Może zamiast monet - karty? Tak, żeby ułatwić wykonanie gry w domowych warunkach?
Tutaj próbka z BGG:
Tak. Właśnie o tym myślałem. :D
Zrobię też jakieś monety tradycyjne, jak ktoś będzie chciał, ale ogólnie myślałem o kartach.

BTW. Czy dodać gdzieś napis "AIR, LAND and SEA"??? Albo może autora gdzieś umieścić? W końcu to jemu to zawdzięczamy tę grę. A jeśli ktoś wydrukuje sobie tylko karty to nie będzie wiedział kto i co. Co myślicie? Czy wystarczy tylko na pudełku, które mam zamiar też zrobić.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: playerator »

TOMEQ pisze: 03 mar 2021, 20:00 (...) Czy dodać gdzieś napis "AIR, LAND and SEA"??? Albo może autora gdzieś umieścić? (...)
Fakt, napis na rewersie by się przydał.
A te znaczniki punktów zwycięstwa, to może zamiast monet, byłyby fajniejsze w formie odznaczeń?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: TOMEQ »

hmmmm
Ciekawa myśl. Tylko jak niby? Złoty medal "za odwagę" z automatu nie oznacza 6pkt... Narysować 6 medali??? Też słabe.

Chyba, że zrobić na zasadzie karty z tych podstawowych. Medal na środku złoty "za odwagę" ;-), i w narożniku 6, tak jak na kartach Pancernik, albo Ciężki czołg.
Ktoś ma jakiś pomysł?
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: playerator »

TOMEQ pisze: 04 mar 2021, 15:53 (...) Tylko jak niby? Złoty medal "za odwagę" z automatu nie oznacza 6pkt... (...)
Ale są przecież odznaczenia ważne i ważniejsze.
Myślałem o prostych odpowiednikach dotychczasowych monet, czyli: 3 różne ordery, warte 6, 3 i 1 PZ. Nominały oznaczone cyframi rzymskimi powinny wyglądać wystarczająco orderowo.
Mogłyby to być łatwe do wycięcia, prostokątne żetony (przykładowo 3 cm x 5 cm) z wizerunkiem orderu. Może zrobionym w stylu tych kart (takie bardziej szczegółowe wektory).

A jeśli nie żetony, to może wystarczyłaby jedna karta z nadrukowanym fajnym torem punktowym i 2 drewniane kosteczki...



Btw - zgłosiłem wniosek o wydzielenie postów dot. wersji pnp do osobnego tematu. Będzie swoboda pisania, tutaj właściwie lecimy offtopem :)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

no... chorowało się trochę...

Witam ponownie wszystkich zainteresowanych.

Wiele się zastanawiałem nad kartami obszaru. Myślałem o rzucie z góry, aby obaj gracze nie mieli wrażenia, że karta leży "do góry nogami" względem nich. Wiem, że w czasie rozgrywki to nie ma znaczenia, ale...
Przedstawiam mój pomysł na kartę obszaru LAND. Oryginalne karty są poziome i dla jednego z graczy leżą "do góry nogami", tak więc pomyślałem sobie, że będą pionowe i będą leżały, albo w lewo wszystkie ułożone, albo w prawo. Nikt nie będzie miał do góry nogami. Co Wy na to?

Koncept - nie finalna.
Spoiler:
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: playerator »

Mnie się podoba, ale ten pomysł wygląda intrygująco:
TOMEQ pisze: 31 mar 2021, 20:33 (...) Myślałem o rzucie z góry, aby obaj gracze nie mieli wrażenia, że karta leży "do góry nogami" względem nich (...)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

update...

Karta AIR LAND
Czy ta karta robiona w pionie ma w ogóle sens? Ktoś coś? Wiem, że ona później tylko leży i tam większość czasu,podczas gry, gracz skupia się na kartach na ręce, no ale...

Spoiler:
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Mnie się podoba, ale ten pomysł wygląda intrygująco:
TOMEQ pisze: ↑31 mar 2021, 20:33
(...) Myślałem o rzucie z góry, aby obaj gracze nie mieli wrażenia, że karta leży "do góry nogami" względem nich (...)
myślałem coś a'la:

Spoiler:
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Góra pudełka.

Spoiler:
dodałem nowe karty DOWÓDCÓW do wydruków, są na google dysk.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

still at work...

Spoiler:
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

UPDATE V2 236

Rewers kart obszarów.

Coś do dodania? Będzie się to spajać? Czy lepiej może angielski tytuł? Air, Land and Sea.

Spoiler:
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: playerator »

TOMEQ pisze: 27 maja 2021, 20:27 (...) Czy lepiej może angielski tytuł? Air, Land and Sea.
Myślę, że angielski.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Dodane karty obszarów do google dysk.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2092 times

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

Post autor: PytonZCatanu »

TOMEQ pisze: 16 lut 2021, 21:25


Do zrobienia pozostało:
- monety;
Ja w swojej wersji AL&S do liczenia punktów korzystam z 2 kostek K12. :)
Megi23
Posty: 2
Rejestracja: 29 maja 2021, 14:18
Has thanked: 3 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: Megi23 »

TOMEQ pisze: 27 maja 2021, 21:15 Dodane karty obszarów do google dysk.
Wow 😲 świetna robota - karty wyglądają lepiej niż oryginał 😊 czy możesz mi podpowiedzieć gdzie szukać tego dysku? Gdzieś tu na forum? Albo podrzucić link? 😉Widzę że moje tłumaczenie trochę kuleje 😜
Megi23
Posty: 2
Rejestracja: 29 maja 2021, 14:18
Has thanked: 3 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: Megi23 »

Już chyba znalazłam. Niby przejrzałam wątek od początku ale widocznie przeoczyłam 😉
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Przepraszam. Dopiero teraz zobaczyłem, że tu jakieś wpisy. Ale skoro znalazłaś to ok.
Postaram się później wstawić link do 1 postu.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
beam022
Posty: 687
Rejestracja: 08 lut 2012, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times
Kontakt:

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: beam022 »

Hej,
po pierwsze - wow. Świetna robota, wyszło to naprawdę super.

Jeśli chciałbyś jeszcze coś poprawić, to mam kilka sugestii:
  1. W wersji 2.0 jest problem w kilku kartach, konkretnie: Air_3, Sea_3, Sea_4. Opisy mają rastrowe a nie wektorowe i brzydko wyglądają w druku.
  2. Jest bardzo mały margines między ikonką działania karty a dolną krawędzią górnej sekcji karty (nagłówka). Może zmniejszyć rozmiar głównej wartości i wtedy margines na dole będzie nieco bardziej zbliżony do tego górnego i bocznego? Podobnie sugerowałbym zostawienie większego marginesu między dolną wartością karty, a granicą koloru z dołu karty. Rzuca się w oczy, że margines boczny i dolny jest tutaj większy niż górny.
  3. Pisząc o symbolach, ten symbol nieskończoności (stały efekt), wygląda na niepotrzebnie rozciągnięty w poziomie. Chyba lepiej wyglądałby węższy.
  4. Podejrzewam, że sporo osób wykonuje sobie egzemplarz tak jak ja, czyli druk na zwykłym, cienkim papierze, cięcie, awers|karta-CCG|rewers i to wszystko do przezroczystej koszulki. W takiej sytuacji zaokrąglone rogi w pliku PDF nie pomagają, a wręcz utrudniają sprawę :) Oczywiście guide'y do cięcia kart są bardzo pomocne, ale proponuję zostawić tylko te zewnętrzne, a grafikę rozciągnąć (wypełnić kolorem) do pełnych, prostokątnych, kart. Jeśli ktoś będzie chciał sobie zaokrąglić robi, to to zrobi, wybranym przez siebie (albo zaokrąglacz) promieniem :)
  5. Ogólnie przyjętą przez Ciebie stylistykę uważam za rewelacyjną. Widać, że czujesz ten motyw. Zwłaszcza cieszy mnie odejście od gradientów, które pojawiały się w początkowych wersjach - uważam, że to bardzo dobra decyzja. Ale są dwie karty, które nie pasują mi do reszty. Chodzi o Air_6, a zwłaszcza o Land_6. Mówię o wersji 2.0, tej bez white shadow w kartach Land (to też moim zdaniem nijak nie pasuje do reszty). Są tutaj złamane dwie zasady z pozostałych kart: (1) jest bardzo drobny detal, (2) w obiektach pojawia się kilka odcieni. Rozumiem, że chodzi o podkreślenie potęgi karty o tak wysokim nominale. Ok. O ile wygląda to naprawdę dobrze w Sea_6, to myślę, że to właśnie kwestia tego, że tam został zachowany większy umiar a konkretnie: tylko 2 odcienie w głównym obiekcie (z czego drugi ładnie spaja się z wodą), mniejsza liczba detali. Więc jeśli miałbym coś tutaj sugerować, to przerobienie samolotu i grzyba atomowego z Air_6 oraz czołgu z Land_6.
  6. Karty z nominałem 1: ta 1 wydaje się mniej wyrównana do środka niż pozostałe cyfry (w stosunku do dolnej, poziomej kreski). Wygląda jakby uciekała trochę na prawo, proponuję ją przesunąć trochę w lewo, żeby środek ciężkości wzrokowo wypadał na środku.
  7. Podkreślenie w opisach kart jest moim zdaniem trochę niepotrzebne, a przede wszystkim zaburza czytelność. Wszystko jest ok, o ile podkreślone słowo jest w ostatnim wierszu opisu. Ale w pozostałych przypadkach robi się ciasno, przerwa między liniami jest zapchana podkreśleniem (przykład: Land_1, a jeszcze bardziej Air_2 i Air_4). Osobiście bym z tego zrezygnował całkiem.
  8. Polskie litery w foncie głównym (tym wojskowym). Litery Ą, Ę, Ń i Ó w nazwach kart mają "ogonki" wykonane z kwadratów. Natomiast Ó w "Dowódca" ma już ładną kreskę, pod kątem. Proponuję użyć tego samego w pozostałych polskich literkach. O ile ma to sens w przypadku Ż (Land_6 - Ciężkie czołgi) kwadrat ma sens, to w pozostałych literach już znacznie mniej.
  9. Nazwa gry na odwrocie kart Lądu, Morza i Powietrza. Skoro cała gra jest przetłumaczona, to czy nie miałoby sensu użyć tutaj właśnie "Ląd, Morze i Powietrze"? Wtedy trzymasz się konsekwentnie jednego języka w całości.
  10. Są niewielkie niewyrównania między górną sekcją kart w Air i Sea, górne 3 karty. Air_3 ma wyższy nagłówek, podobnie jak Sea_1.
  11. Rewersy kart dowódcy mają z boku niepotrzebne guide'y do cięcia, które nie są na wysokości rogów kart.
  12. Byłoby super gdyby karty były przygotowane do druku w rozmiarze 63.5x88 (standard CCG).
  13. Twój podpis jest wykonany fontem, który moim zdaniem stylistycznie nie bardzo pasuje do reszty bardzo klimatycznie wykonanej karty.
Na koniec - jeszcze raz wow. Dzięki za kawał fantastycznej roboty.
mirukan pisze: 28 gru 2021, 19:05(...) Nie pasuje to po grzyba korzystasz z forum? (...) Masz problem? (...) Nikt Cię tu siłą nie trzyma!
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Dzięki za czas poświęcony na wpis. Wszystkie uwagi celne. I spróbuję z nich skorzystać.
Jeszcze raz dzięki.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
ODPOWIEDZ