Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 638
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 77 times
Been thanked: 102 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Bludgeon »

Wosho pisze: 20 lut 2021, 12:20 Nie mozna laczyc kart nemesis zeby nie zrobil Ci sie deck z duza iloscia stworow np. Natomiast rynek i magow jak njabardziej trzeba mieszac po to kupujesz dodatki :)
Oczywiście że można, po prostu trzeba zaakceptować wtedy fakt, że deck może być trudniejszy niż normalnie.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
kozz84
Posty: 745
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 166 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: kozz84 »

Jest to coop, więc nic nie przeszkadza w mieszaniu talii Nemesis jak kto chce, ale nie polecam, ponieważ może to stworzyć rozgrywki, których nie da się wygrać. (Np same karty ataku, które bezpośrednio dają obrażenia gravehold)

Polecam mieszać zestawy, ale nadal trzymać się jednego zestawu w obrębie danego rzędu (np. Rząd I podstawka, rząd II wieczna wojna, rząd III podstawka).

Albo podzielić karty na typy atak, poplecznik, moc i jakąś tam trzymać równowagę przy tworzeniu talii.
Wosho
Posty: 1520
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 216 times
Been thanked: 150 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

No ok zle to napisalem, mozna ale nie poleca sie, aczkolwiek mozna by sprawdzic czy ratio rodzaju kart jest takie same w kazdym secie, wymieszac je i losowac tyle ile powinno byc w danej katgorii w danym tierze.
Freshus
Posty: 356
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 67 times
Been thanked: 130 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Freshus »

Osobiście gram mieszając karty nemesis od premiery wiecznej wojny (+ wszystkie promo wydane w Polsce). Trochę tych rozgrywek nastukałem i może raz poczułem, że rzeczywiście dostałem same karty skupiające się np. na gravehold. Poza tym zazwyczaj jest jakaś zróżnicowanie i nie ma z tym problemu.

Oczywiście z każdym kolejnym dodatkiem i każdą kolejną pulą kart nemesis ta sytuacja pewnie będzie występować coraz częściej, więc wtedy będę rozważał. Przy dwóch podstawkach nie ma tego problemu moim zdaniem.

Abstrahując od tego, że powiedzmy z samej podstawki + promosy do pierwszego aeon's, na tier 1 tak czy inaczej można dobrać np. same miniony, ataki, moce, które skupiają się na jednym. Na tier 3 i tak wchodzą prawie wszystkie karty (wszystkie? Nie pamiętam, które promosy do której części były), więc tutaj różnica wynika tylko z tego, że możemy mieć 2 mocniejsze ataki w miasto zamiast np. mocy i ataku. Hmmm... Największe znaczenie może ma to dla tier 2...
elpormyko
Posty: 329
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: elpormyko »

Czy gdzieś się Portal odnosił do tego, że karta maga z zielonym tłem (Aeon's End Legacy) ma ten sam obrazek (żeńska wersja) po obu stronach? :)
ernin
Posty: 560
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 37 times
Been thanked: 34 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: ernin »

elpormyko pisze: 21 lut 2021, 17:14 Czy gdzieś się Portal odnosił do tego, że karta maga z zielonym tłem (Aeon's End Legacy) ma ten sam obrazek (żeńska wersja) po obu stronach? :)
Jest w sklepiku u nich do kupienia poprawny arkusz. Ale ja osobiście nie zamawiałem bo po co jeśli obecny też jest w pełni grywalny?
elpormyko
Posty: 329
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: elpormyko »

Grywalny jest...ale zaburza pełną immersję :mrgreen:
Damon22
Posty: 224
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 110 times
Been thanked: 52 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Damon22 »

elpormyko pisze: 21 lut 2021, 18:03 ...zaburza pełną immersję :mrgreen:
Dokładnie! Dla fanów Legolasa wymiana obowiązkowa :lol:
Grzech
Posty: 597
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 13 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Grzech »

I mamy już nowy dodatek do na Kickstarterze :D
https://www.kickstarter.com/projects/ib ... escription
kozz84
Posty: 745
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 166 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: kozz84 »

A Portal jest 2 cykle w tył... Są jakieś informacje o planach wydawniczych?

Pewnie kupię tego kickstartera, ponieważ w Legacy całkiem przyjemnie się grało i nie chcę czekać +2 lat na wydanie po polsku.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 799
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 308 times
Been thanked: 335 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Scamander »

Od zapowiedzi Legacy wszystko stoi już bardzo długo, plus obsuwa. Kiedy Wieczna Wojna wyszła bo już nie pamiętam? 2019? Też liczyłem, że Portal nadgoni a tu nawet zapowiedzi nie ma kolejnego tytułu.
Grzegorz123
Posty: 1
Rejestracja: 02 gru 2020, 14:30

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Grzegorz123 »

Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Grzegorz123 pisze: 25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?
Tak, wzmocnienie bramy skierowanej żółtą (zazwyczaj) stroną w górę otwiera ją.
Grzech
Posty: 597
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 13 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Grzech »

Grzegorz123 pisze: 25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?
Nie przynajmniej instrukcja o tym nie mówi i są oddzielne definicje Focus i open :) zakładam ze po polsku Wzmocnienie i otwarcie
kozz84
Posty: 745
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 166 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: kozz84 »

Jak to nie mówi? Ostatni punkt w sekcji "4. Wzmocnienie Bramy"

"• Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, może
zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił."
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Grzech pisze: 25 lut 2021, 14:16
Grzegorz123 pisze: 25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?
Nie przynajmniej instrukcja o tym nie mówi i są oddzielne definicje Focus i open :) zakładam ze po polsku Wzmocnienie i otwarcie
Definicje są oddzielne, ale można otworzyć bramę przez wzmocnienie jej, jeśli jej pozycja wskazuje w górę.

Z instrukcji angielskiej:

A breach that has been rotated so that the yellow quadrant is at
the top has a focus cost equal to its stated open cost and can be
opened by an effect that would otherwise focus this breach.

Z instrukcji polskiej:
Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, może
zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił.
Grzech
Posty: 597
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 13 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Grzech »

Grzech pisze: 25 lut 2021, 14:16
Grzegorz123 pisze: 25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?
Nie przynajmniej instrukcja o tym nie mówi i są oddzielne definicje Focus i open :) zakładam ze po polsku Wzmocnienie i otwarcie
Mój bład mozna - opisane dokładnie w instrukcji ;)
longmen76
Posty: 750
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 60 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: longmen76 »

Planujemy insert do AE Legacy, tak żeby zebrać to co wyszło do tej pory. Sama legacy prawie skończona. Pytanie do ogranych mocniej niż ja graczy ile w rzeczywistości kart z AE Legacy (Klejnoty / Artefakty / Zaklęcia) są użyteczne w normalnych rozgrywkach? Czy coś wylatuje waszym zdaniem? Np. zbyt mocne / słabe karty, czy też są użyteczne wszystkie do normalnego grania i połączenia z pozostałymi podstawkami?
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 1099
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 1112 times
Been thanked: 510 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: KurikDeVolay »

Chętnie wywalę całą zawartość legacy, na poczet kart z kolejnych dodatków. Właśnie w formie megamagazynu na podstawki i dodatki widzę to pudełko. Legacy jest świetne, ale... Nie chciałbym mieszać go z normalną wersją gry.
kozz84
Posty: 745
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 166 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: kozz84 »

Na koniec jest wytłumaczone, które karty są za słabsze a które mocniejsze. IMO można postępować dwojako: mieszać wszystko jak leci albo grać kartami w obrębie jednego cyklu. Pierwsze rozwiązanie daje ogromne zróżnicowanie kart, drugie trochę mniejsze zróżnicowanie, ale lepiej zazębiające się karty oraz grę z 1-2 dodatkowymi mechanikami. Podobnie jak dominion. Można wszystko mieszać, albo grać w podstawkę plus jeden dodatek; kto co lubi.
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 378 times
Been thanked: 375 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Chudej »

Ja wrzuciłem wszystko, te słabsze karty traktuję jako zaostrzenie poziomu trudności, ale czasami też wolę wymienić przy losowaniu rynku na coś ciekawszego. Teraz jednak poważnie się zastanawiam, czy będę inwestował w kolejne dodatki do AE, nagle już jest tego troszkę za dużo i rozkładanie robi się strasznie problematyczne, a granie w ramach jednej podstawki jak dla mnie nie wchodzi w grę, w Legacy miało to tylko sens ze względu na kampanię.
kozz84
Posty: 745
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 166 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: kozz84 »

New age i Outcasts wprowadza ekspedycje, czyli szereg 4 walk, między którymi wzmacniamy się. Starają się więc jakoś namieszać w formule gry, żeby zachęcić do kupowania dodatków.

Gdyby dodawali tylko nowe karty rynku (które IMO mało różnią się między sobą) to również podziękowałbym serii. Ale ze względu na tryb ekspedycji i nowe Nemesis będę inwestował dalej w aeons end.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 491
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 48 times
Been thanked: 123 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: gnysek »

13 Nemesis i 21 magów w Legacy of Gravehold, fiu fiu... 900 kart też nie w kij dmuchał. Portal pewne odpuści tę pozycję, bo nawet wersja w $ już nieco kosztuje (VAT jak mniemam jest doliczany w kosztach wysyłki), więc delikatnie rozważam późne wsparcie.
sasquach
Posty: 2030
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 667 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: sasquach »

Wątpię, żeby Portal nie wydał. Jak na razie marka chyba świetnie się sprzedaje. Jak zainteresowanie nie spadnie w okolicach New Age czy Outcast to czemu mieli by nie wydać? A różnica w cenie nie jest tak duża - 14$, podczas gdy zawartość prawie dwukrotnie większa.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12813
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3739 times
Been thanked: 3947 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: japanczyk »

sasquach pisze: 12 mar 2021, 22:54 A różnica w cenie nie jest tak duża - 14$, podczas gdy zawartość prawie dwukrotnie większa.
I dlatego moze nie wydac ;-)

Póki co to New Age i Outcasts nie zostało zapowiedziane... Buried Secrets równiez...
ODPOWIEDZ