Oczywiście że można, po prostu trzeba zaakceptować wtedy fakt, że deck może być trudniejszy niż normalnie.
Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bludgeon
- Posty: 638
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 102 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jest to coop, więc nic nie przeszkadza w mieszaniu talii Nemesis jak kto chce, ale nie polecam, ponieważ może to stworzyć rozgrywki, których nie da się wygrać. (Np same karty ataku, które bezpośrednio dają obrażenia gravehold)
Polecam mieszać zestawy, ale nadal trzymać się jednego zestawu w obrębie danego rzędu (np. Rząd I podstawka, rząd II wieczna wojna, rząd III podstawka).
Albo podzielić karty na typy atak, poplecznik, moc i jakąś tam trzymać równowagę przy tworzeniu talii.
Polecam mieszać zestawy, ale nadal trzymać się jednego zestawu w obrębie danego rzędu (np. Rząd I podstawka, rząd II wieczna wojna, rząd III podstawka).
Albo podzielić karty na typy atak, poplecznik, moc i jakąś tam trzymać równowagę przy tworzeniu talii.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
No ok zle to napisalem, mozna ale nie poleca sie, aczkolwiek mozna by sprawdzic czy ratio rodzaju kart jest takie same w kazdym secie, wymieszac je i losowac tyle ile powinno byc w danej katgorii w danym tierze.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Osobiście gram mieszając karty nemesis od premiery wiecznej wojny (+ wszystkie promo wydane w Polsce). Trochę tych rozgrywek nastukałem i może raz poczułem, że rzeczywiście dostałem same karty skupiające się np. na gravehold. Poza tym zazwyczaj jest jakaś zróżnicowanie i nie ma z tym problemu.
Oczywiście z każdym kolejnym dodatkiem i każdą kolejną pulą kart nemesis ta sytuacja pewnie będzie występować coraz częściej, więc wtedy będę rozważał. Przy dwóch podstawkach nie ma tego problemu moim zdaniem.
Abstrahując od tego, że powiedzmy z samej podstawki + promosy do pierwszego aeon's, na tier 1 tak czy inaczej można dobrać np. same miniony, ataki, moce, które skupiają się na jednym. Na tier 3 i tak wchodzą prawie wszystkie karty (wszystkie? Nie pamiętam, które promosy do której części były), więc tutaj różnica wynika tylko z tego, że możemy mieć 2 mocniejsze ataki w miasto zamiast np. mocy i ataku. Hmmm... Największe znaczenie może ma to dla tier 2...
Oczywiście z każdym kolejnym dodatkiem i każdą kolejną pulą kart nemesis ta sytuacja pewnie będzie występować coraz częściej, więc wtedy będę rozważał. Przy dwóch podstawkach nie ma tego problemu moim zdaniem.
Abstrahując od tego, że powiedzmy z samej podstawki + promosy do pierwszego aeon's, na tier 1 tak czy inaczej można dobrać np. same miniony, ataki, moce, które skupiają się na jednym. Na tier 3 i tak wchodzą prawie wszystkie karty (wszystkie? Nie pamiętam, które promosy do której części były), więc tutaj różnica wynika tylko z tego, że możemy mieć 2 mocniejsze ataki w miasto zamiast np. mocy i ataku. Hmmm... Największe znaczenie może ma to dla tier 2...
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 34 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jest w sklepiku u nich do kupienia poprawny arkusz. Ale ja osobiście nie zamawiałem bo po co jeśli obecny też jest w pełni grywalny?
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
A Portal jest 2 cykle w tył... Są jakieś informacje o planach wydawniczych?
Pewnie kupię tego kickstartera, ponieważ w Legacy całkiem przyjemnie się grało i nie chcę czekać +2 lat na wydanie po polsku.
Pewnie kupię tego kickstartera, ponieważ w Legacy całkiem przyjemnie się grało i nie chcę czekać +2 lat na wydanie po polsku.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Od zapowiedzi Legacy wszystko stoi już bardzo długo, plus obsuwa. Kiedy Wieczna Wojna wyszła bo już nie pamiętam? 2019? Też liczyłem, że Portal nadgoni a tu nawet zapowiedzi nie ma kolejnego tytułu.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 gru 2020, 14:30
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 482 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Tak, wzmocnienie bramy skierowanej żółtą (zazwyczaj) stroną w górę otwiera ją.Grzegorz123 pisze: ↑25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?
-
- Posty: 597
- Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
- Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 13 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie przynajmniej instrukcja o tym nie mówi i są oddzielne definicje Focus i openGrzegorz123 pisze: ↑25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jak to nie mówi? Ostatni punkt w sekcji "4. Wzmocnienie Bramy"
"• Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, może
zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił."
"• Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, może
zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił."
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 482 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Definicje są oddzielne, ale można otworzyć bramę przez wzmocnienie jej, jeśli jej pozycja wskazuje w górę.Grzech pisze: ↑25 lut 2021, 14:16Nie przynajmniej instrukcja o tym nie mówi i są oddzielne definicje Focus i openGrzegorz123 pisze: ↑25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?zakładam ze po polsku Wzmocnienie i otwarcie
Z instrukcji angielskiej:
A breach that has been rotated so that the yellow quadrant is at
the top has a focus cost equal to its stated open cost and can be
opened by an effect that would otherwise focus this breach.
Z instrukcji polskiej:
Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, może
zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił.
-
- Posty: 597
- Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
- Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 13 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Mój bład mozna - opisane dokładnie w instrukcjiGrzech pisze: ↑25 lut 2021, 14:16Nie przynajmniej instrukcja o tym nie mówi i są oddzielne definicje Focus i openGrzegorz123 pisze: ↑25 lut 2021, 13:19 Gdy brama jest zamknięta do "góry" i ją wzmacniamy to staje się otwarta?zakładam ze po polsku Wzmocnienie i otwarcie

-
- Posty: 750
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Planujemy insert do AE Legacy, tak żeby zebrać to co wyszło do tej pory. Sama legacy prawie skończona. Pytanie do ogranych mocniej niż ja graczy ile w rzeczywistości kart z AE Legacy (Klejnoty / Artefakty / Zaklęcia) są użyteczne w normalnych rozgrywkach? Czy coś wylatuje waszym zdaniem? Np. zbyt mocne / słabe karty, czy też są użyteczne wszystkie do normalnego grania i połączenia z pozostałymi podstawkami?
- KurikDeVolay
- Posty: 1099
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1112 times
- Been thanked: 510 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Chętnie wywalę całą zawartość legacy, na poczet kart z kolejnych dodatków. Właśnie w formie megamagazynu na podstawki i dodatki widzę to pudełko. Legacy jest świetne, ale... Nie chciałbym mieszać go z normalną wersją gry.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Na koniec jest wytłumaczone, które karty są za słabsze a które mocniejsze. IMO można postępować dwojako: mieszać wszystko jak leci albo grać kartami w obrębie jednego cyklu. Pierwsze rozwiązanie daje ogromne zróżnicowanie kart, drugie trochę mniejsze zróżnicowanie, ale lepiej zazębiające się karty oraz grę z 1-2 dodatkowymi mechanikami. Podobnie jak dominion. Można wszystko mieszać, albo grać w podstawkę plus jeden dodatek; kto co lubi.
- Chudej
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 375 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja wrzuciłem wszystko, te słabsze karty traktuję jako zaostrzenie poziomu trudności, ale czasami też wolę wymienić przy losowaniu rynku na coś ciekawszego. Teraz jednak poważnie się zastanawiam, czy będę inwestował w kolejne dodatki do AE, nagle już jest tego troszkę za dużo i rozkładanie robi się strasznie problematyczne, a granie w ramach jednej podstawki jak dla mnie nie wchodzi w grę, w Legacy miało to tylko sens ze względu na kampanię.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
New age i Outcasts wprowadza ekspedycje, czyli szereg 4 walk, między którymi wzmacniamy się. Starają się więc jakoś namieszać w formule gry, żeby zachęcić do kupowania dodatków.
Gdyby dodawali tylko nowe karty rynku (które IMO mało różnią się między sobą) to również podziękowałbym serii. Ale ze względu na tryb ekspedycji i nowe Nemesis będę inwestował dalej w aeons end.
Gdyby dodawali tylko nowe karty rynku (które IMO mało różnią się między sobą) to również podziękowałbym serii. Ale ze względu na tryb ekspedycji i nowe Nemesis będę inwestował dalej w aeons end.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
13 Nemesis i 21 magów w Legacy of Gravehold, fiu fiu... 900 kart też nie w kij dmuchał. Portal pewne odpuści tę pozycję, bo nawet wersja w $ już nieco kosztuje (VAT jak mniemam jest doliczany w kosztach wysyłki), więc delikatnie rozważam późne wsparcie.
-
- Posty: 2030
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1043 times
- Been thanked: 667 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Wątpię, żeby Portal nie wydał. Jak na razie marka chyba świetnie się sprzedaje. Jak zainteresowanie nie spadnie w okolicach New Age czy Outcast to czemu mieli by nie wydać? A różnica w cenie nie jest tak duża - 14$, podczas gdy zawartość prawie dwukrotnie większa.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12813
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3739 times
- Been thanked: 3947 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
I dlatego moze nie wydac

Póki co to New Age i Outcasts nie zostało zapowiedziane... Buried Secrets równiez...
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk