Charterstone - pytania i wątpliwości
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Charterstone
mam takie podstawowe pytania, że wstyd, ale szybciej zacznę gre:) 1 rozgrywka
1)na planszy rozwoju na poczatku 5 kart asystentów czy budynki tych uczestników, którzy nie biora udziału w rozgrywce?
2) o co chodzi z tymi skrzyniami, które mamy od razu zbudować? z jakich budynków je brac, bo mamy chyba na starcie tylko kazdy swoj podstawowy bez naklejki i te z naklejkaimi, które są nieuzywane?
1)na planszy rozwoju na poczatku 5 kart asystentów czy budynki tych uczestników, którzy nie biora udziału w rozgrywce?
2) o co chodzi z tymi skrzyniami, które mamy od razu zbudować? z jakich budynków je brac, bo mamy chyba na starcie tylko kazdy swoj podstawowy bez naklejki i te z naklejkaimi, które są nieuzywane?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Re: Charterstone
Musisz precyzyjniej opisywać, w czym tkwi problem, bo to brzmi dość chaotycznie, dłuższą chwilę musiałem kombinować, o co właściwie chodzi. Najlepiej dokładnie cytować polecenia, które były niezrozumiałe.
Zacznę od końca, bo chyba zrobiliście istotny błąd podczas przygotowania pierwszej gry.
2.
1.
Zacznę od końca, bo chyba zrobiliście istotny błąd podczas przygotowania pierwszej gry.
2.
Spoiler:
1.
Spoiler:
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Charterstone
dzięki, dokładnie oto mi chodziło i nie żadnych błędów nie zrobiłem, naklejki naklejone x 6 i już rozumiem liczba przy skrzyni to numer do otwarcia, jak użyjesz odpowiedniego pola. dopytam tylko o te budynki bez naklejek, które są w talii rozwoju. Warto je kupić po to tylko, żeby otwierać kolejne skrzynie
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Charterstone
Wszystko zależy od was. Jeśli jesteście zadowoleni z tego co było w skrzyniach, ile punktów się za to dostaje, sprawia wam frajdę otwieranie skrzynek i chciecie pchać aspekt legacy gry do przodu, to warto. W przeciwnym wypadku nie ma takiej konieczności.
Re: Charterstone
Otwieranie skrzyń odblokowuje zupełnie nowe rzeczy w grze lub daje dostęp do kolejnych skrzyń, które odblokują zupełnie nowe rzeczy. Sami zdecydujcie, czy warto rozbudowywać grę
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Charterstone
dzięki za odpowiedzi teraz nowa garść pytań z 2 rozgrywki za pozwoleniem:
1)karty rozwoju i celów są tasowane przed nowa rozgrywka, pierwszy gracz losowany?
2)POMOCNICY- a konkretnie robot- odblokowujący dostał jednego, reszta robotów wraz z karta pomocnika ma sobie leżeć gdzieś obok zasobów ogólnych najbardziej zdumiewa mnie jego bonus- naprawdę za każdym razem jak go kładę, biorę za darmo kartę rozwoju z tych odsłonietych na torze?rozumiem, że nie ma limitu i mogę w jednej rozgrywce mieć więcej robotów
3)dobrze rozumiem, że jak gracz, który nie rozpoczynał rozgrywki, doprowadził do końca rozgrywki, to już koniec( kazdy miał taka sama ilosc tur) i nie ma jeszcze każdy po jednej turze
4) EKSPORT- oddaje trzy karty rozwoju z zasobów( dwóch pomocników i budynek wzniesiony) i co z nimi się dzieje? wracaja do zasobów czyli na stos kart odrzuconych na planszy rozwoju i potem mozna je nabyc z powrotem?
5) ta sama ilośc znaczników reputacji na koncu rozgrywki, znaczy kazdy po 10 pkt zwyciestwa?
1)karty rozwoju i celów są tasowane przed nowa rozgrywka, pierwszy gracz losowany?
2)POMOCNICY- a konkretnie robot- odblokowujący dostał jednego, reszta robotów wraz z karta pomocnika ma sobie leżeć gdzieś obok zasobów ogólnych najbardziej zdumiewa mnie jego bonus- naprawdę za każdym razem jak go kładę, biorę za darmo kartę rozwoju z tych odsłonietych na torze?rozumiem, że nie ma limitu i mogę w jednej rozgrywce mieć więcej robotów
3)dobrze rozumiem, że jak gracz, który nie rozpoczynał rozgrywki, doprowadził do końca rozgrywki, to już koniec( kazdy miał taka sama ilosc tur) i nie ma jeszcze każdy po jednej turze
4) EKSPORT- oddaje trzy karty rozwoju z zasobów( dwóch pomocników i budynek wzniesiony) i co z nimi się dzieje? wracaja do zasobów czyli na stos kart odrzuconych na planszy rozwoju i potem mozna je nabyc z powrotem?
5) ta sama ilośc znaczników reputacji na koncu rozgrywki, znaczy kazdy po 10 pkt zwyciestwa?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Re: Charterstone
Wrzuć pytania dotyczące nowych rzeczy w SPOILERY, nowi gracze zaglądający do tego wątku niekoniecznie chcą wiedzieć, co się pojawi w kolejnych grach.
Ad. 1)
Tak. Przygotowujecie grę zgodnie z opisem w Kronice na str. 2.
Ad. 2)
Ad. 3)
Tak, każdy ma wykonać tę samą liczbę tur. Jeśli gracie np. na 5 osób i gracz 3 dopchnął znacznik postępu do końca, to jeszcze tylko gracz 4 i 5 wykonają swoje tury.
Ad. 4)
Ad. 5)
Tak, remisy są przyjazne. Oczywiście trzeba mieć choć 1 znacznik na torze, remis dla 0 znaczników nie daje żadnych punktów.
Ad. 1)
Tak. Przygotowujecie grę zgodnie z opisem w Kronice na str. 2.
Ad. 2)
Spoiler:
Tak, każdy ma wykonać tę samą liczbę tur. Jeśli gracie np. na 5 osób i gracz 3 dopchnął znacznik postępu do końca, to jeszcze tylko gracz 4 i 5 wykonają swoje tury.
Ad. 4)
Spoiler:
Tak, remisy są przyjazne. Oczywiście trzeba mieć choć 1 znacznik na torze, remis dla 0 znaczników nie daje żadnych punktów.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Charterstone
Mam prośbę o wyjaśnienie sposobu działania jednego z odblokowanych budynków:
Dziękuję!
Spoiler:
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Charterstone
Re: Charterstone
Trochę nie rozumiem kwestii pomocników. Otworzyłem skrzynie z nowym pomocnikiem i wg instrukcji mam tych pomocników położyć na kartę pomocnika? Co to za karta? Jedyne co dostałem z tej skrzyni to nowy budynek i osobowość.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Charterstone
Karta pomocnika, to karta, która wyjaśnia jak działa taki pomocnik - taka z jego rysunkiem oraz opisem zasad. Tworzy się w ten sposób pulę pomocników dostępnych do zdobycia dla graczy.
Re: Charterstone
Ale to jest karta z naklejką zasad, którą wkleiłem do Kroniki.donmakaron pisze: ↑28 lut 2021, 23:44Karta pomocnika, to karta, która wyjaśnia jak działa taki pomocnik - taka z jego rysunkiem oraz opisem zasad. Tworzy się w ten sposób pulę pomocników dostępnych do zdobycia dla graczy.
Re: Charterstone
Gra powinna Ci też wskazać kartę dla danego typu pomocnika - taką która leży na stole i nie ma naklejki do wklejenia do instrukcji.Tirith pisze: ↑01 mar 2021, 18:57Ale to jest karta z naklejką zasad, którą wkleiłem do Kroniki.donmakaron pisze: ↑28 lut 2021, 23:44Karta pomocnika, to karta, która wyjaśnia jak działa taki pomocnik - taka z jego rysunkiem oraz opisem zasad. Tworzy się w ten sposób pulę pomocników dostępnych do zdobycia dla graczy.
Re: Charterstone
Znalazłem. Dziękujeaeiou871 pisze: ↑01 mar 2021, 19:24Gra powinna Ci też wskazać kartę dla danego typu pomocnika - taką która leży na stole i nie ma naklejki do wklejenia do instrukcji.Tirith pisze: ↑01 mar 2021, 18:57Ale to jest karta z naklejką zasad, którą wkleiłem do Kroniki.donmakaron pisze: ↑28 lut 2021, 23:44
Karta pomocnika, to karta, która wyjaśnia jak działa taki pomocnik - taka z jego rysunkiem oraz opisem zasad. Tworzy się w ten sposób pulę pomocników dostępnych do zdobycia dla graczy.
Re: Charterstone - pytania i wątpliwości
Ja mam pytanie bardzo ogólne do ludzi którzy już grali w tę grę. Czy warto ją kupić, gramy rodzinnie z 2 dzieciaków i nigdy jeszcze nie mieliśmy legacy (tylko dodatek do NWŚ i dzieciom mega się podobało otwieranie kopert) , chciałabym z nimi spróbować - będzie fajnie z tą grą ?? Dzieciaki są ograne, lat 10 i 13.
Re: Charterstone - pytania i wątpliwości
Zależnie od tego, na ile dzieciaki są ograne, Charterstone może sprawdzić się super. Jest mnóstwo otwierania pudełek, przylepiania naklejek, odblokowywania nowej zawartości. Jednocześnie z rozgrywki na rozgrywkę zwiększa się liczba budynków w osadach i reguł do spamiętania. Polecam zainteresować się jeszcze lżejszymi pozycjami na początek, u nas w gronie dziecięco-nastoletnim świetnie sprawdziło się Zombie Kidz: Ewolucja - zasady są bardzo proste, ale radocha z gry i odblokowywania nowych elementów duża. W mieszanym składzie graliśmy zaś w Moje Miasto, które ostatnio zbiera dużo pochlebnych opinii i jest moim zdaniem bardzo przyjemnym i lekkim wprowadzeniem do gier legacy (a ma też przewidzianą możliwość gry po ukończeniu kampanii na drugiej stronie planszy), które podobało się zarówno nastolatkowi jak i seniorce (65+).Agata82 pisze: ↑02 mar 2021, 13:20 Ja mam pytanie bardzo ogólne do ludzi którzy już grali w tę grę. Czy warto ją kupić, gramy rodzinnie z 2 dzieciaków i nigdy jeszcze nie mieliśmy legacy (tylko dodatek do NWŚ i dzieciom mega się podobało otwieranie kopert) , chciałabym z nimi spróbować - będzie fajnie z tą grą ?? Dzieciaki są ograne, lat 10 i 13.
Re: Charterstone - pytania i wątpliwości
W uzupełnieniu poprzednej wypowiedzi złożoność gier: Charterstone > Moje miasto > Zombie Kids Ewolucja.Agata82 pisze: ↑02 mar 2021, 13:20 Ja mam pytanie bardzo ogólne do ludzi którzy już grali w tę grę. Czy warto ją kupić, gramy rodzinnie z 2 dzieciaków i nigdy jeszcze nie mieliśmy legacy (tylko dodatek do NWŚ i dzieciom mega się podobało otwieranie kopert) , chciałabym z nimi spróbować - będzie fajnie z tą grą ?? Dzieciaki są ograne, lat 10 i 13.
Wszystko zależy od Waszego ogrania. Z mojego doświadczenia wynika że 9 latek dał radę w Charterstone i super mu się podobało ale nie był konkurencyjny jeśli chodzi o wyniki. Nie miało to dla niego jednak znaczenia bo czerpał przyjemność z tworzenia osady.
Re: Charterstone - pytania i wątpliwości
Cytadela
Rozumiem że zysk to:
- przychód z kart rozwoju
- postawienie znacznika wpływu (tor eksportu / reputacja)
pozdrawiam
Spoiler:
- przychód z kart rozwoju
- postawienie znacznika wpływu (tor eksportu / reputacja)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2021, 09:48 przez MadBlade, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Charterstone - pytania i wątpliwości
Takie zdjęcia powinny być w spojlerze, to nie jest budynek dostępny od początku gry.
Spoiler: