W dużej mierze tak, natomiast AFAIK wydanie ZVEZDA było kastrowane na późnym etapie - zmniejszyli liczbę figurek w pudełku, przez co scenariusze zostały (naprędce) przeskalowane w dół (przy niezmienionych wymiarach mapy).
Zmiany dobrze wydaje się podsumowywać fragment ze strony GMT:
First - there are more units and more unit types in the game. Yep, it will take some time to apply stickers to all the blocks, but doing so is a breeze, when compared to the time it took to assemble figures. When done, blocks are very durable and easy to store.
Second - the battlefield comes on a one-piece mounted map board. Not really any larger in that it still stands at 11 hexes deep by 12 hexes wide, but there are plenty of terrain tiles including new types of terrain, fences, ramparts, castle walls and more.
Third - more scenarios, which no doubt will be the most important feature for anyone who owns and enjoys the previous version of Samurai Battles from Zvezda. If all goes as planned, the game will have around 40 scenarios.
Więcej jednostek i ich typów, więcej terenów i ich typów, więcej scenariuszy (ogólnie 40 scenariuszy wydaje się być dużą liczbą w porównaniu do 15 w Napoleonics i w Ancients).
Edit:
Jeszcze jeden link z odnośnie tego co wyróżnia SB spośród innych gier serii:
BGG (ENG)