Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1388
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Emil_1 »

Super Fantasy Brawl: Round 2
https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sos9NU4WzQ

Data niedługo, pytanie czy dodadzą karty balansujące bo po kilku rozgrywkach zauważyliśmy luki w balansie:) musze ich o to zapytać na streamie jutro
Miłego dnia! :)
kurzyszpon
Posty: 154
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: kurzyszpon »

Prośba o podpytanie również czy planują wydanie tej edycji w jakimś normalnym pudełku ;).
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1388
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Emil_1 »

Na poprzednim streamie była informacja, że nie będzie jednego pudełka, ale 3 oddzielne, KS bez goali, $50 za 3, $20 sztuka, IMHO bez SG to troszkę bieda :) Jaką matę by mogli dorzucić czy coś :) Poza tym serio by się przydały pewne balansujące korekty bo na chwilę obecną nie widzę szans na powstanie sceny turniejowej dla gry .
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 475
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 234 times
Been thanked: 217 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: wrojka »

Emil_1 pisze: 23 lut 2021, 19:49 Poza tym serio by się przydały pewne balansujące korekty bo na chwilę obecną nie widzę szans na powstanie sceny turniejowej dla gry .
Na chwilę obecną nie planują Buffów Mariusza ani Nerfów Korvasha/Tzu'Xiao.
Odpowiedzią na problemy z balansem będą:
a) Nowi Championi
Już teraz widać championów, którzy mają więcej 2 reakcje (Jacques i Lil'y). Ba! Chodzą ploty, że ulepszona strona Jacquesa będzie pozwalała na refresh 1 core na początku swojej tury. Oznacza to, że jeśli zagramy reakcję, to nie będziemy ograniczeni brakiem 1 core w kolejnej turze. Naturalnie, championi którzy mają duży problem z przeżywalnością (ekhm, Mariusz) wiele zyskają na obecności takiego Jacquesa w drużynie. Innym aspektem jest Nikkit, który swoją czerwoną kartą (Burning Wrath) będzie mógł lać Mariusza i może wprowadzi go w tak pożądany bloodied (dając mu jednocześnie +2 ataku).
b) Nowe zasady turniejowe.
Tutaj domyślam się, że chodzić będzie o zwiększoną ilość banów i pulę postaci z jakimi się wchodzi (np. 7 postaci, 2 bany)

Obecnie scena turniejowa żyje na Discordzie i Tabletopii. Wiem, bo właśnie udało mi się przegrać 1/8 eliminacji z mistrzem pierwszego turnieju ligi FR. Gościu podobno po 200+ grach i...widać różnicę poziomów :D
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1388
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Emil_1 »

Myślisz że najlepszą opcją osłabiania jest dodawanie nowycch bohaterów?:)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1294
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 366 times
Been thanked: 216 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: ShapooBah »

Lol tak wydaje juz 160 postac i gracze raczej nie sa niezadowoleni :D
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 475
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 234 times
Been thanked: 217 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: wrojka »

Emil_1 pisze: 24 lut 2021, 00:26 Myślisz że najlepszą opcją osłabiania jest dodawanie nowycch bohaterów?:)
Zmiana kart Mariusza/Korvasha/Tzu byłaby bezpośrednim rozwiązaniem. Niestety, jest to średnio wykonalne, bo to dosyłanie kart i duże koszta za 5-6 kart i zero contentu.
Nowi bohaterowi i tak byli planowani a ich dodanie powinno poprawić ogólny balans i różnorodność teamów.
Więc tak, nowi bohaterowie to nie tylko najlepsza opcja wpływania na starych championów, ale i okazja na dodanie nowych ciekawych mechanik (2 karty reakcji, dodatkowe efekty jeśli nie ma się odrzuconych kart red/blue/yellow)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 802 times
Been thanked: 1251 times
Kontakt:

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: mat_eyo »

wrojka pisze: 23 lut 2021, 22:32 becnie scena turniejowa żyje na Discordzie i Tabletopii.
Można pograć jakoś casualowo? Bo kilka razy miałem założoną grę i nie znalazłem chętnych.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1388
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Emil_1 »

Ktoś wspiera KSa?
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
MaMiKr
Posty: 196
Rejestracja: 20 paź 2017, 10:10
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: MaMiKr »

Dla tych co nie grali, a są zainteresowani na Board game arena jest dostępna gra – można sobie powalczyć i sprawdzić jak działa.

https://boardgamearena.com/gamepanel?ga ... ay_seemore

Ps. dla zainteresowanych filmik z szybkimi zasadami na kanale.
prowadzę @Cosoplanszowkach i kanał https://www.youtube.com/@cosoplanszowkach/featured
Awatar użytkownika
Harwas
Posty: 237
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:33
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Harwas »

Emil_1 pisze: 12 mar 2021, 00:26 Ktoś wspiera KSa?
Ja
Inglorion
Posty: 48
Rejestracja: 24 lip 2013, 18:52
Has thanked: 33 times
Been thanked: 1 time

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Inglorion »

A jak Super Fantasay Brawl ma się do Unmatched? Ma ktoś porównanie?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11090
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3385 times
Been thanked: 3284 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: japanczyk »

Inne gry
Unmatched bardziej taktyczne, bardziej losowe

Sfb to defacto area control do 5 punktów
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 802 times
Been thanked: 1251 times
Kontakt:

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: mat_eyo »

japanczyk pisze: 15 mar 2021, 17:37 Sfb to defacto area control do 5 punktów
To chyba jednak za duże uproszczenie. Fakt, pozycjonowanie czempionów jest bardzo ważne, zarówno pod względem zadań, jak i przyszłych ataków, ale kontrola obszarów jest raptem na kilku zadaniach. Sam z reguły więcej punktów zdobywam z zadań niż zabójstw, ale przed chwilą skończyłem partię, którą wygrałem mając aż cztery punkty z nokautów.

Polecam implementację na boardgamearena, działa bardzo dobrze i ma zaimplementowane już poprawki zasad z drugiej edycji. Może znaleźliby się chętni na mały turniej? ;)
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 666
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 152 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Tyrek »

Na mini turniej bardzo chętnie :)

mat_eyo może założysz wątek w jakimś dziale na forum ze wstępnymi zapisami? Zobaczymy czy będzie zainteresowanie.

Co do porównania z Unmatched. Grałem w jedno i w drugie. Obie lubię i uważam, że to inne gry, które bazują na podobnych założeniach.

Unmatched bardziej koncentruje się na pojedynczej postaci i poznaniu jej stylu gry, a potem konsekwentnym realizowaniu zagrań, które są najbardziej efektywne w danym momencie. Zmienną w tym równaniu jest to, kto staje naprzeciw i na jakiej mapie toczy się pojedynek.

W SFB masz drużynę trzech zawodników (każdy oczywiście na swój sposób unikalny) i pierwszym kluczem jest taki dobór tej trójki, żeby dobrze się uzupełniali i byli gotowi na, w miarę możliwe, stawienie czoła różnym przeciwnościom losu. Zmienne w równaniu tym razem to oczywiście, skład drużyny przeciwnej i aktualne cele, za które można zgarnąć punkty przy zajmowaniu odpowiednich pozycji na arenie (ten area control, który został wspomniany). Pomijam losowość - w obu grach to dociąg kart, chociaż w każdej działa to inaczej.

Unmatched wygrasz tylko jak pokonasz bohatera przeciwnika. W SFB punkty dostajesz za pozycjonowanie zawodników (karty celów) i nokautowanie. Pozycjonowanie ma w SFB dużo większe znaczenie. Tym samym istotne są wszelkie ataki i skille przemieszczające bohaterów przeciwnika (popchnięcia, przyciągnięcia etc). W unmatched pozycjonowanie też jest ważne, ale pod innym kątem - ataków zasięgowych, czy wyjściowej pozycji w kolejnej rundzie, aby przeprowadzić skuteczny atak na przeciwnika, lub uchronić się przed przeciwnikiem.

SFB ma bardziej feeling gry bitewnej typu skirmish. Unmatched jest bardziej "planszówkowy". Talia kart w unmatched przypomina taką typową z gier karcianych - pełnowymiarowy deck, który jest skrojony wokoło jakiejś mechaniki (to jest super). W SFB kart na postać jest malutko, a tym samym rotacja talii większa. W SFB nie ma chomikowania kart na wprost na następną rundę (w sensie co nie zagramy, to wyrzucamy). Jest mechanika pozwalająca odkładać karty na górę talii (PLAN) i czasami trzeba z niej skorzystać. Karty są zawsze w jednej kopii więc jest spora szansa, że dociągniemy super fajne karty i niestety części trzeba będzie się pozbyć, a potem czekać na przewinięcie talii, żeby wróciły. Na szczęście gra jest tak zaprojektowana, że bardzo rzadko zdarzają się tury totalnej bezsilności w związku z tym mechanizmem.

W unmatched nad kartami mamy większą kontrolę. Podobnie jak w karciankach. Karty też powtarzają się w talii, więc możemy śledzić co kiedy i jak schodzi zarówno u siebie jak i u przeciwnika (to bardzo ważne). Oczywiście jak "nie dochodzi" to nic nie zrobimy - taki urok.

SFB jest bardziej radosne w moim odczuciu. Mam wrażenie, że więcej się dzieje. Jest mniej tekstu na kartach, ale więcej zasad z przepisów (podobnie jak w grach bitewnych). Unmatched core zasad ma super prosty, a diabełek jest schowany w kartach.

Mam jeszcze porównanie do Aristeia! Też świetna gra tego typu. Zdecydowanie bardziej złożona niż dwie dyskutowane. Polecam również bo można złapać na wyprzedażach - tylko klimat nie do końca może każdemu pasować no i mechanika jest kostkowa.
mczlonka
Posty: 212
Rejestracja: 01 kwie 2016, 18:23
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: mczlonka »

A patrząc na to jak obie gry się rozwijają, tj. jakie i ile dodatków już jest i ile będzie dostępnych, to w który produkt lepiej wejść?
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1294
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 366 times
Been thanked: 216 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: ShapooBah »

SFB nie miało jeszcze swojej sklepowej premiery wiec jedynie osoby, które kupiły grę przez KSa są w jej posiadaniu. A z tego co wiem, spora część tychże ludzi się pozbyła już swoich gargantuicznych pudeł.

W przypadku Unmatched dostępność (choć długo okrojona, przez brak Europejskiej dystrybucji) jest teraz na zadowalającym poziomie,

Jeżeli SFB wyjdzie sklepowo i jakiś wydawca postanowi grę dystrybuować/wydać ty tylko z pożytkiem dla tytułu.

Ciekaw jestem, czy w nowej kampanii też wyślą tak idiotyczne i niepraktyczne pudło rozmiarów trumny.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11090
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3385 times
Been thanked: 3284 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: japanczyk »

Ponoc w PM ma byc insert do tej trumny mieszczacy wszystko z pierwszej i drugiej kampanii
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 975
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 683 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Bart Henry »

Nie, jest w kampanii jasno opisane, że pudło będzie tym razem retailowe. Możliwe, że w pledge managerze pojawi się opcja zakupu jakiegoś lepszego organizera do tego dupnego pudła.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1388
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: Emil_1 »

W takim przypadku efektem bedzie pozbycie sie insertow gametrayz i dokupienie ( pewnie za 20 ojro) kolejnego

Wrzuciłem taktycznego dolara do kampanii, jakby ktoś by się na coś namyślił i chciał wziąć to priv:) sam się jeszcze zastanawiam nad wsparciem:)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 331
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 211 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: skiba »

Ja z kumplem przez ostatnie 2 tygodnie zagraliśmy dobrze ponad 10 partii, zarówno na żywo jak i na BGA. Poza tym, że Korvash wydaje się lekko przegięty (na discordzie Mythic Games ludzie dyskutują o nerfie) to gra jest raczej zbalansowana. Oczywiście możemy się wyłożyć na drafcie bohaterów, bo źle złożyliśmy zespół i ogólnie brak synergii, ale po 2-3 grach zaczyna się już powoli czaić co z czym składać. Jeżeli 2 drugiej fali dochodzą fajni bohaterowie, którzy świetnie uzupełniają tych "starych".

Ja do tego sporo grałem aren PvP w World of Warcraft. No nie da się nie zauważyć analogii :-D

EDIT: ze względu na dobrą implementację na BGA - może zrobimy jakąś ligę? :)
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 802 times
Been thanked: 1251 times
Kontakt:

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: mat_eyo »

skiba pisze: 09 kwie 2021, 13:13 Ja z kumplem przez ostatnie 2 tygodnie zagraliśmy dobrze ponad 10 partii, zarówno na żywo jak i na BGA. Poza tym, że Korvash wydaje się lekko przegięty (na discordzie Mythic Games ludzie dyskutują o nerfie) to gra jest raczej zbalansowana. Oczywiście możemy się wyłożyć na drafcie bohaterów, bo źle złożyliśmy zespół i ogólnie brak synergii, ale po 2-3 grach zaczyna się już powoli czaić co z czym składać. Jeżeli 2 drugiej fali dochodzą fajni bohaterowie, którzy świetnie uzupełniają tych "starych".

EDIT: ze względu na dobrą implementację na BGA - może zrobimy jakąś ligę? :)
Gracie na poprawionych zasadach? Korvasha akurat chyba nie dotykają, ale dzięki nim Mariusz jest lepszy, a Tzu Xiao słabszy.

Jeśli chodzi o ligę, to ja bardzo chętnie, chodził mi ostatnio ten pomysł po głowie.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 475
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 234 times
Been thanked: 217 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: wrojka »

mat_eyo pisze: 09 kwie 2021, 14:05 Gracie na poprawionych zasadach? Korvasha akurat chyba nie dotykają, ale dzięki nim Mariusz jest lepszy, a Tzu Xiao słabszy.
Bloodied na 3 obrażeniach:
Mariusz ++
Tzu -
Korvash +

Ulepszona strona Korvasha pozwala ignorować obronę bloodied targetów jeśli dobrze pamiętam. Dodatkowo jedna z silniejszych żółtych kart ma +2 dmg jak cel jest bloodied. Inna karta niebieska chyba ma Force 1 jak cel jest bloodied. Więc szybsze bloodied = buff Korvasha. To był ten problem, że mogli ruszyć tylko mechaniki, które nie są opisane na kartach. Co by nie zrobili z bloodied to albo Buff Korvasha /Nerf Tzu, albo na odwrót
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 802 times
Been thanked: 1251 times
Kontakt:

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: mat_eyo »

Dawno nie grałem Korvashem, dlatego napisałem, że nie pamiętam. Jednak nadal, zmiana która naprawia dwie postacie kosztem zOPowania jednej jest ok. W turniejowym drafcie obaj gracze wyrzucają sobie Korvasha na zmianę i tyle ;) Choć ja i tak niezbyt lubię nim grać, zdecydowanie wolę np. Kilgora.
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 331
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 211 times

Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)

Post autor: skiba »

Gramy na poprawione zasady :)

Korvashowi mogliby dosłać poprawione karty razem z drugą falą. Ogólnie jego problemem jest to, że "ma to, co wszyscy inni, ale dużo lepsze". Ma wysokie obrażenia i bardzo dobra reakcję. Trochę killer z niego :)
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
ODPOWIEDZ