Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
michaldz1
Posty: 274
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Has thanked: 80 times
Been thanked: 103 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: michaldz1 »

alodoko pisze: 23 mar 2021, 21:42 Cześć, co sądzicie o dodatku Plemiona rzeczne? Mast have? Zastanawiam sie nad jego kupnem. W roota będę grać przeważnie w 2 osoby a i pewnie solo jak będzie dostępne po polsku.
Must have to to nie jest. Podstawka starczy do grania.
W podstawce gra na 2 osoby to Koty vs Ptaki.
Plemiona rzeczne dodają wydry - handlarzy, którzy przydają się na więcej osób. Na mniej łatwo je zablokować.
Dodają też jaszczury. Jaszczurami można podmienić koty do gry dwuosobowej. Więc zwiększa to regrywalność na dwie osoby.
Jeśli chodzi o gre na jedną osobe to obecnie masz kilka mozliwości - Better Bot Project do samodzielnego wydrukowania z BGG, Riverfolk expansion (Mechaniczny Markiz pozwala na gre solo), Clockwork expansion 1.
Tu masz wogóle obrazek z porównaniem co wybrać przy grze na małą ilość osób:
https://twitter.com/LederGames/status/1 ... 30/photo/1
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 772
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 672 times
Been thanked: 782 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: anitroche »

alodoko pisze: 23 mar 2021, 21:42 Cześć, co sądzicie o dodatku Plemiona rzeczne? Mast have? Zastanawiam sie nad jego kupnem. W roota będę grać przeważnie w 2 osoby a i pewnie solo jak będzie dostępne po polsku.
Ja posiadam polską podstawkę i plemiona rzeczne i dodatkowo wydrukowaliśmy sobie boty z BGG wspomniane w poście powyżej (i jak wyjdą po polsku to na pewno kupuję, bo łatwiej jednak obsługiwać je po polsku będzie). Gramy w czasach pandemii głównie we dwójkę z mężem i oto nasze zestawienia frakcji do gry:

1. Wydry - ja ubolewam, bo niestety Wydrami nie bardzo da się grać na dwie osoby bez dodania własnych zasad, ale że bardzo lubię tę frakcję, to dodaliśmy zasadę, że jak botom wyjdzie karta rozkazu pasująca polaną do kart na wystawce Kompanii Plemion Rzecznych, to bot kupuje te kartę jeśli ma zasoby (jeśli ma poniżej 5 pkt to płaci jednego meepla, jak ma powyżej 10 pkt to 2 a jak 20 to 3). No ale nie bardzo wymyśliliśmy jak by boty miały płacić za pozostałe usługi, więc no średnio ta frakcja się sprawdza. A bez botów na dwie osoby to w ogle nie ma sensu.

2. Jaszczurki - można grać po prostu Jaszczury vs Ptaki albo dodać bota i grać w jakiejkolwiek konfiguracji (choć jaszczury i sojusz leśnych stworzeń vs bot w formie kotów lub ptaków, jest słabym połączeniem, bo obie frakcje graczy są mało mobilne i ciężko bota powstrzymać, więc tej konfiguracji nie polecam)

3. Drugi włóczęga - chyba moja ulubiona opcja grania na dwóch graczy z dodatkiem plemion rzecznych. Obaj gracze grają włóczęgami i dorzucamy dwa boty - ptaki i koty. Ptakom i Kotom i nie liczymy punktów, są oni na mapie tylko po to, żeby wchodzić w interakcje z włóczęgami i my robimy sobie wyścig, kto jest lepszym włóczęgą.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
alodoko
Posty: 30
Rejestracja: 15 lip 2018, 14:57
Has thanked: 5 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: alodoko »

Dziękuję Wam za wyczerpujące odpowiedzi w szczególności anitroche. Na ich podstawie postanowiłem kupić dodatku do Root Plemiona Rzeczne jak wyjdzie po polsku to także boty. Niestety, podstawowej wersji Root nie posiadam ale jego zakupu jestem pewny tylko czekam na dodruk jak ceny spadną do trochę bardziej akceptowalnego poziomu. Plemion Rzeczny cena teraz wydaje mi się normalnie tj. ok.85zł. Dlatego już teraz go kupię bo nie wiadomo jak z dostępności w przyszłości
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 32
Rejestracja: 10 wrz 2020, 15:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yar-Chan »

@anitroche Właśnie jest testowany dodatek Hirelings który poprawia rozgrywkę dwuosobową i niektóre kombinacje frakcji. Myślę że może być przydatny: https://www.kickstarter.com/projects/20 ... ts/3119670
PanFantomas
Posty: 593
Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
Has thanked: 136 times
Been thanked: 507 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: PanFantomas »

.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 20:51 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Yar-Chan pisze: 01 kwie 2021, 09:38 @anitroche Właśnie jest testowany dodatek Hirelings który poprawia rozgrywkę dwuosobową i niektóre kombinacje frakcji. Myślę że może być przydatny: https://www.kickstarter.com/projects/20 ... ts/3119670
Dzięki za to info. Razem z lubą czekamy aż wyjdzie to na Polski rynek, bo zachłysnęliśmy się rootem oboje. Na pewno zakupimy dodatek underground, ale po tym info również marauder z hirelingsami będzie potrzebny na półce.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Gildiril Blackcairn
Posty: 209
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 75 times
Been thanked: 15 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Gildiril Blackcairn »

A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
feniks_ciapek
Posty: 2298
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1605 times
Been thanked: 936 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: feniks_ciapek »

Pamiętaj, że odejmujesz punkty tylko za karty niebieskie (ptaków) w swoim edykcie, a nie za wszystkie.
Gildiril Blackcairn
Posty: 209
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 75 times
Been thanked: 15 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Gildiril Blackcairn »

Ja może za coś nie dodaję... :shock: ?
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kamron6 »

Pamiętaj, że punkty dostajesz co rundę zgodnie z tym co jest narysowane na ostatnim polu na torze. Dodatkowo za niszczenie żetonów są dodatkowe punkty. I najważniejsze to jest minimalizować zamieszki: tylko 1 niebieskia karta na budowanie, dużo kart na ruch bo z ruchu bardzo trudno o zamieszki.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 955 times
Been thanked: 215 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 16:49 A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
Ogólnie trzeba starać się jak najszybciej wybudować gniazda, żeby zacząć zyskiwać punkty. Aczkolwiek tak jak z każdą frakcją przy grze z większą ilością graczy, jeśli zostaniesz liderem, to zapewne wszyscy rzucą się, by Ci te gniazda zniszczyć.
Poza tym należy planować swój dekret, także pod kątem przewrotu (np wiesz, że masz karty pozwalające zbudować 3 gniazda, ale potem upadniesz). Budowę i bitwę najtrudniej wykonać, a najłatwiej jest przeciwnikom przeszkodzić w ich realizacji. Jeśli nie do końca wiesz co chcesz osiągnąć, to zawsze bezpiecznym rozwiązaniem jest dokładanie karty do marszu - możesz wykonywać "parady", czyli maszerować tam i z powrotem między polanami, żeby tylko spełnić wymogi dekretu. Karty ptaków też stosować z rozwagą, tylko tam gdzie konieczne (chyba, że masz sporo ptaków na ręce), np do budowy właśnie - daje to największą swobodę.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 16:49 A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
Jak nie wiesz gdzie to do werbunku, taka moja zasada. Dodatkowo jak walczysz na tosty to warto wrzucić kilka tych samych kart walki, bo z tostami długo sie walczy. Na poczatku staraj sie jak Najwiecej gniazd wybudowac, bo po utracie punktów za zamieszki ilość wybudowanych gniazd ci od razu zniweluje straty w tej rundzie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
feniks_ciapek
Posty: 2298
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1605 times
Been thanked: 936 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: feniks_ciapek »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 17:17 Ja może za coś nie dodaję... :shock: ?
Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
Awatar użytkownika
Vezyr
Posty: 95
Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
Lokalizacja: Poznań/Kalisz
Has thanked: 68 times
Been thanked: 20 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Vezyr »

feniks_ciapek pisze: 16 cze 2021, 20:48 Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
Z tego co wiem to tylko włóczęga punktuje za zabijanie jednostek w przypadku wrogiego nastawienia.
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1231
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 445 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

feniks_ciapek pisze: 16 cze 2021, 20:48
Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 17:17 Ja może za coś nie dodaję... :shock: ?
Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
Ale za zabitych wojowników się punktów nie dostaje (z wyjątkiem włóczęgi w stosunku do wrogich frakcji).
Gildiril Blackcairn
Posty: 209
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 75 times
Been thanked: 15 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Gildiril Blackcairn »

No i to rozumiem. Gra wygrana. Dziękuję za porady 8)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 22:54 No i to rozumiem. Gra wygrana. Dziękuję za porady 8)
A ja przegralem jaszczurami. Było blisko wygranej na dominację, ale się przeciwnicy w trzech skrzyknęli na mnie i tez wygrały orły.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
alodoko
Posty: 30
Rejestracja: 15 lip 2018, 14:57
Has thanked: 5 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: alodoko »

Pytanie: Ile jest figurek w podstawce z wyszczególnieniem na frakcje?
Awatar użytkownika
michaldz1
Posty: 274
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Has thanked: 80 times
Been thanked: 103 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: michaldz1 »

Na tylnich częściach planszetek masz tą informacje. Tu masz pliki print and play - możesz sprawdzić sobie:https://www.kickstarter.com/projects/20 ... =bggforums
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 473
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

alodoko pisze: 01 sie 2021, 21:24 Pytanie: Ile jest figurek w podstawce z wyszczególnieniem na frakcje?
Tak z pamięci:
Podstawka:
Kotów 25
Ptaków 20
Przymierza 10
Vagabond 1

Rzeczna Kompania:
Wydry 15
Jaszczury 25
i chyba x1 ekstra Vagabond

Drugi dodatek:
Krety 20
Kruki 15
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2760
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 328 times
Been thanked: 1257 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

Chciałbym "wejść" w ROOTa i od dawna czekałem na przedsprzedaż w Portalu kompletnych setów. No i się pojawiły....i nie wiem co wziąć...pomożecie ?

Myślę nad :

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -in-jesien

Która mapa lepsza ? Jesień, czy zima ? Co wybrać ?

Czy może wziąc zestaw bez podstawki, ale z matą:

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -mata-zima

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ata-jesien

...albo po prostu sam nowy content i dokupić podstawkę i "Plemiona Rzeczne":

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -tb-pw-rcm

...ale wtedy już chyba bardziej opłaca się dołożyć te parę złotych do "alinki" z wszystkim.

Pomożecie ? Czy te maty są niezbędne ? "Robią robotę" ? Co doradzacie ?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
solkan
Posty: 239
Rejestracja: 05 lut 2010, 15:29
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: solkan »

Czy maty do gry to tylko powielenie plansz z podstawki i dodatków, czy też są to nowe mapy, niedostępne jako plansze?
oli_37
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2019, 17:35
Been thanked: 23 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: oli_37 »

Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2760
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 328 times
Been thanked: 1257 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

oli_37 pisze: 07 sie 2021, 12:53 Yuri
1. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima
2. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -i-jeziora
3. https://mepel.pl/elementy-zamienne-do-root-zestaw
Maty do gry to powielone plansze z podstawki i dodatku, ale wyglądają świetnie.
Ten zestaw z Mepla już mam od dawna na radarze i też bankowo łyknę do grania :) :) :) Więc mówisz, że ta playmata się przydaje ? Bo akurat co do niej mam wątpliwosci...
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
oli_37
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2019, 17:35
Been thanked: 23 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: oli_37 »

Maty to taka wisienka na torcie, wraz z komponentami 3D gra będzie się prezentowała wyśmienicie.
ODPOWIEDZ