Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
wszystkie ;p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 sty 2021, 12:10
- Been thanked: 1 time
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Mam pytanie odnośnie karty Król Żółci. Tekst tej karty jest następujący:
"Wybierz jedno:
Each investigator rolls 1 die for each Yellow Sign token they have. They take 1 wound for each success and lose 1 sanity for each tentacle rolled.
Albo
At the end of the turn advance Hastur on the track as if there were 3 summoning symbols."
Czy mogę wybrać krok pierwszy nawet jeśli żadna z postaci nie ma na sobie żadnego tokenu żółci i zastosować po prostu brak efektu? Do tej pory zawsze uznawałem, że w takiej sytuacji trzeba zastosować krok drugi, gdyż nie mogę spełnić warunków kroku pierwszego.
"Wybierz jedno:
Each investigator rolls 1 die for each Yellow Sign token they have. They take 1 wound for each success and lose 1 sanity for each tentacle rolled.
Albo
At the end of the turn advance Hastur on the track as if there were 3 summoning symbols."
Czy mogę wybrać krok pierwszy nawet jeśli żadna z postaci nie ma na sobie żadnego tokenu żółci i zastosować po prostu brak efektu? Do tej pory zawsze uznawałem, że w takiej sytuacji trzeba zastosować krok drugi, gdyż nie mogę spełnić warunków kroku pierwszego.
- Fyei
- Posty: 481
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 241 times
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Nie no, wybierasz jedną opcję z dwóch, a jeżeli żadna z postaci nie ma na sobie żółtego tokenu, to macie szczęście i nic się nie dziejeAmbasador666 pisze: ↑06 kwie 2021, 13:22 Mam pytanie odnośnie karty Król Żółci. Tekst tej karty jest następujący:
"Wybierz jedno:
Each investigator rolls 1 die for each Yellow Sign token they have. They take 1 wound for each success and lose 1 sanity for each tentacle rolled.
Albo
At the end of the turn advance Hastur on the track as if there were 3 summoning symbols."
Czy mogę wybrać krok pierwszy nawet jeśli żadna z postaci nie ma na sobie żadnego tokenu żółci i zastosować po prostu brak efektu? Do tej pory zawsze uznawałem, że w takiej sytuacji trzeba zastosować krok drugi, gdyż nie mogę spełnić warunków kroku pierwszego.

"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Witam , mam pytanko dotyczące Poczytalności, załóżmy, że wykonuje 1 akcje w swojej turze i wyrzucam ilość macek przy której mój wskaźnik ładuje na symbolu (czerwonym) macki czy w 2 i 3 akcji swojej tury po wyrzuceniu innych macek przesuwam znacznik dalej czy zostaje on na miejscu, w skrócie czerwony symbol na akcje czy ture??
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
tak, znacznik z jednego rzutu nie może przekroczyć thresholdaShinnnn pisze: ↑07 kwie 2021, 23:29 Witam , mam pytanko dotyczące Poczytalności, załóżmy, że wykonuje 1 akcje w swojej turze i wyrzucam ilość macek przy której mój wskaźnik ładuje na symbolu (czerwonym) macki czy w 2 i 3 akcji swojej tury po wyrzuceniu innych macek przesuwam znacznik dalej czy zostaje on na miejscu, w skrócie czerwony symbol na akcje czy ture??

Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Fyei
- Posty: 481
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 241 times
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Dokładnie, czerwony symbol na akcję. Jeżeli w nowej akcji / rzucie kośćmi ponownie wypadną Ci macki, znowu przesuwasz znacznik.gogovsky pisze: ↑08 kwie 2021, 00:04tak, znacznik z jednego rzutu nie może przekroczyć thresholdaShinnnn pisze: ↑07 kwie 2021, 23:29 Witam , mam pytanko dotyczące Poczytalności, załóżmy, że wykonuje 1 akcje w swojej turze i wyrzucam ilość macek przy której mój wskaźnik ładuje na symbolu (czerwonym) macki czy w 2 i 3 akcji swojej tury po wyrzuceniu innych macek przesuwam znacznik dalej czy zostaje on na miejscu, w skrócie czerwony symbol na akcje czy ture??![]()
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
- WeeZyR
- Posty: 58
- Rejestracja: 27 lip 2020, 12:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Mam pytanie ponieważ instrukcja jest tak napisana w skrócie, że mam wątpliwości:
1. ŻETONY OGNIA: Jeśli karta czy scenariusz mówi połóż żeton ognia na swoim polu czy na jednym polu może być więcej niż jeden żeton ognia? Z jednej strony miało by to sens nasilenia pożaru.
Jeśli TAK:
a) Czy przebiegając przez takie pole pobieramy dwa żetony ognia na badacza?
b) Czy wtedy gaszenie pożaru wymaga jednej akcji z rzutem dwoma kośćmi czy dwóch akcji.
2. UMIEJĘTNOŚĆ: Jeśli awansuje umiejętność o X poziomów to liczy się tylko ta umiejętność na której stoi znacznik czy mogę użyć poprzedniej, czy nawet obu na raz ale tak żeby nie z sumować takiej które mają potęgowanie siły umiejętności?
a) np. RASPUTIN: WIEDZA TAJEMNA:
1 poziom - Wykonując rzut kośćmi, możesz policzyć 1 gwiazdę jako sukces
2 poziom - W ZAMIAN: Możesz policzyć dowolną liczbę gwiazdek jako sukcesy.
3 poziom - Ulecz 1 punkt Stresu za każdą gwiazdkę, którą policzysz jako sukces.
EUREKA! I tu chyba sobie sam odpowiedziałem na Pytanie 2a że wszystkie odkryte umiejętności są w użyciu (z wyjątkami zamienników) ponieważ 2 poziom zastępuje 1 bo ma wzmiankę W ZAMIAN a poziom 3 nie może istnieć bez poziomu 2 bo tam jest mowa o wyrzuceniu gwiazdki. Czyli RASPUTIN może użyć 2 i 3 poziom WIEDZY TAJEMNEJ jednocześnie, jak wyrzucisz gwiazdki to masz tyle razy sukcesów + leczysz razy tyle stresu, niezłe combosy. To mi się podobuje
b) RASPUTIN: "Powrót do życia" jak z użyje już raz wskrzeszenia z 1 poziomu a w między czasie podniosę umiejętność na 2 poziom to na tym poziome mam dwa wskrzeszenia czy tylko już jedno bo raz użyłem?
3. AKCJE SCENARIUSZA: Gaszenie ognia | Zniszcz wyposażenie, czy mogę gasić i niszczyć laboratorium w trakcie jednej akcji czy na każdą czynność muszę poświecić osobną akcję?
4. PRZEDMIOT: Czy używanie przedmiotów może odbywać się po zakończeniu swojej tury? Jeśli 1 badacz posiada przedmiot LEKARSTWO (ulecz wszystkie obrażenia 1 badacza na swoim polu, również swoje) ale ten badacz zakończył już swoją turę, to czy może wyleczyć 2 badacza który otrzymał właśnie obrażenia w trakcie swojej tury stojącego na tym samym polu?
5. MORGAN: UMIEJĘTNOŚĆ: "Podczas przebiegania przez pole może zabrać ze sobą 1 badacza" Rozumiem że w trakcie biegu jak przelatuje przez dane pole na którym stoi jakiś badacz mogę go zgarnąć o pozostałą ilość pul biegu ale czy mogę zabrać badacza z pola z którego zaczynam dopiero bieg? Nurtuje mnie ten zwrot "podczas przebiegania" czy można pod to podłączyć gdy zaczynam bieg z danego pola.
Czy nie macie takiego wrażenia że po walce czasami ciężkiej (macki/obrażenia/stres) czegoś brakuje, jakiegoś małego bonusika np. za jednego ubitego "gada" bonusik w formie -1 obrażeń lub stresu? A nie że za moment losujesz kartę mitów i sru +2 obrażeń dla wszystkich i jesteś dead. Lubię jak gra daje kopa bo wtedy się nie nudzi, ale lubię też że po walce coś tam czasami skapnie... nie wiem chyba było kiedyś za dużo Diablo i mi tak zostało.
1. ŻETONY OGNIA: Jeśli karta czy scenariusz mówi połóż żeton ognia na swoim polu czy na jednym polu może być więcej niż jeden żeton ognia? Z jednej strony miało by to sens nasilenia pożaru.
Jeśli TAK:
a) Czy przebiegając przez takie pole pobieramy dwa żetony ognia na badacza?
b) Czy wtedy gaszenie pożaru wymaga jednej akcji z rzutem dwoma kośćmi czy dwóch akcji.
2. UMIEJĘTNOŚĆ: Jeśli awansuje umiejętność o X poziomów to liczy się tylko ta umiejętność na której stoi znacznik czy mogę użyć poprzedniej, czy nawet obu na raz ale tak żeby nie z sumować takiej które mają potęgowanie siły umiejętności?
a) np. RASPUTIN: WIEDZA TAJEMNA:
1 poziom - Wykonując rzut kośćmi, możesz policzyć 1 gwiazdę jako sukces
2 poziom - W ZAMIAN: Możesz policzyć dowolną liczbę gwiazdek jako sukcesy.
3 poziom - Ulecz 1 punkt Stresu za każdą gwiazdkę, którą policzysz jako sukces.
EUREKA! I tu chyba sobie sam odpowiedziałem na Pytanie 2a że wszystkie odkryte umiejętności są w użyciu (z wyjątkami zamienników) ponieważ 2 poziom zastępuje 1 bo ma wzmiankę W ZAMIAN a poziom 3 nie może istnieć bez poziomu 2 bo tam jest mowa o wyrzuceniu gwiazdki. Czyli RASPUTIN może użyć 2 i 3 poziom WIEDZY TAJEMNEJ jednocześnie, jak wyrzucisz gwiazdki to masz tyle razy sukcesów + leczysz razy tyle stresu, niezłe combosy. To mi się podobuje

b) RASPUTIN: "Powrót do życia" jak z użyje już raz wskrzeszenia z 1 poziomu a w między czasie podniosę umiejętność na 2 poziom to na tym poziome mam dwa wskrzeszenia czy tylko już jedno bo raz użyłem?
3. AKCJE SCENARIUSZA: Gaszenie ognia | Zniszcz wyposażenie, czy mogę gasić i niszczyć laboratorium w trakcie jednej akcji czy na każdą czynność muszę poświecić osobną akcję?
4. PRZEDMIOT: Czy używanie przedmiotów może odbywać się po zakończeniu swojej tury? Jeśli 1 badacz posiada przedmiot LEKARSTWO (ulecz wszystkie obrażenia 1 badacza na swoim polu, również swoje) ale ten badacz zakończył już swoją turę, to czy może wyleczyć 2 badacza który otrzymał właśnie obrażenia w trakcie swojej tury stojącego na tym samym polu?
5. MORGAN: UMIEJĘTNOŚĆ: "Podczas przebiegania przez pole może zabrać ze sobą 1 badacza" Rozumiem że w trakcie biegu jak przelatuje przez dane pole na którym stoi jakiś badacz mogę go zgarnąć o pozostałą ilość pul biegu ale czy mogę zabrać badacza z pola z którego zaczynam dopiero bieg? Nurtuje mnie ten zwrot "podczas przebiegania" czy można pod to podłączyć gdy zaczynam bieg z danego pola.
Czy nie macie takiego wrażenia że po walce czasami ciężkiej (macki/obrażenia/stres) czegoś brakuje, jakiegoś małego bonusika np. za jednego ubitego "gada" bonusik w formie -1 obrażeń lub stresu? A nie że za moment losujesz kartę mitów i sru +2 obrażeń dla wszystkich i jesteś dead. Lubię jak gra daje kopa bo wtedy się nie nudzi, ale lubię też że po walce coś tam czasami skapnie... nie wiem chyba było kiedyś za dużo Diablo i mi tak zostało.
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Tak na szybko.
1: tak
1a: tak
1b: gaszenie ognia i rzut na ogien to dwie rozne rzeczy. Jesli przebiegasz przez ogien to pobierasz zetony na badacza tylko jesli opuszczasz pole z ogniem (tyle ile lezy na danym kafelku tyle dokladasz na badacza). Potem na koniec rundy tury rzucasz jedna czarna kostka za kazdy.
3: to dwie rozne akcje, albo gasisz albo walisz w laboratorium.
1: tak
1a: tak
1b: gaszenie ognia i rzut na ogien to dwie rozne rzeczy. Jesli przebiegasz przez ogien to pobierasz zetony na badacza tylko jesli opuszczasz pole z ogniem (tyle ile lezy na danym kafelku tyle dokladasz na badacza). Potem na koniec rundy tury rzucasz jedna czarna kostka za kazdy.
3: to dwie rozne akcje, albo gasisz albo walisz w laboratorium.
- WeeZyR
- Posty: 58
- Rejestracja: 27 lip 2020, 12:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
1b: Chodzi mi o dosłowne "gaszenie ognia" jako akcji scenariusza czyli gaszenie X żetonów ognia na jednym polu. Nie chodziło mi o "rzut na ogień" który jest na koniec tury i rzucam X kostką na każdy zgarnięty żeton przez badacza w danej turze (nie można przerzucać).omas pisze: ↑15 maja 2021, 09:07 1b: gaszenie ognia i rzut na ogien to dwie rozne rzeczy. Jesli przebiegasz przez ogien to pobierasz zetony na badacza tylko jesli opuszczasz pole z ogniem (tyle ile lezy na danym kafelku tyle dokladasz na badacza). Potem na koniec rundy tury rzucasz jedna czarna kostka za kazdy.
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Pozar to rzut koscmi. Na pewno 3 czarne plus ewentualne zielone. Za kazdy sukces zdejmujesz jeden zeton ognia z pola na ktorym jestes wiec jak je opuszczasz to dokladasz mniej zetonow na plansze badacza. Pamietaj, ze podczas tych rzutow rowniez mozesz stracic/zyskac poczytalnosc.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:42
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Witam, w ostatnim scenariuszu pierwszej Kampanni czego dotyczy część MAGIA KSIĘŻYCA?, w jakim momencie się to dzieje? Lub przy jakiej aktywności?


Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
A to nie są przypadkiem 2 akcje jakie mogą podjąć gracze (przypisane do scenariusza)?Thyrfing17 pisze: ↑10 wrz 2021, 21:54 Witam, w ostatnim scenariuszu pierwszej Kampanni czego dotyczy część MAGIA KSIĘŻYCA?, w jakim momencie się to dzieje? Lub przy jakiej aktywności?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 20 times
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Dokładnie tak. W trakcie tego scenariusza, może się zdarzyć, że lustra które chcecie przesunąć, będą zwrócone ciemną stroną, co wyklucza ich ruch. Postać przebywająca w obserwatorium, zużywając akcję, może przesunąć znacznik fazy księżyca o jedno pole co z kolei powoduje odkręcenie określonej liczby luster na stronę blasku (lub cienia, zależnie od fazy na której znajduje się znacznik) i "uwolnienie" ich ruchu.Arius pisze: ↑10 wrz 2021, 21:58A to nie są przypadkiem 2 akcje jakie mogą podjąć gracze (przypisane do scenariusza)?Thyrfing17 pisze: ↑10 wrz 2021, 21:54 Witam, w ostatnim scenariuszu pierwszej Kampanni czego dotyczy część MAGIA KSIĘŻYCA?, w jakim momencie się to dzieje? Lub przy jakiej aktywności?
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Mieliście taką sytuację, że mała dziewczynka stoi przy bramie (jej zdolność, to każdy potwór przywołany na bramie, przy której stoi mała dziewczynka otrzymuje połowę obrażeń), karta mitów każe przywołać na tą bramę dziecko Czarnej Kozy. Dzieci, gdy otrzymają obrażenia, ale nie zostają zabici, przywołują następne. W takiej sytuacji w jednej chwili (jeżeli są w rezerwie) pojawia się 6 małych
. Zdolność dziewczynki jest samobójczą umiejętnością.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2021, 16:42 przez Soul_oka, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Tak, miałem taką sytuację. Dodam, że się rozdzieliliśmy i reszta ekipy była po drugiej stronie planszy. Z lokacji wyszedłem na oparach życiaSoul_oka pisze: ↑17 paź 2021, 15:30 Mieliście taką sytuację, że mała dziewczynka stoi przy bramie (jej zdolność, to każdy potwór przywołany na bramie, przy której stoi mała dziewczynka otrzymuje połowę obrażeń), karta mitów każe przywołać na tą bramę dziecko Czarnej Kozy. Dzieci, gdy otrzymają obrażenia, ale nie zostają zabici, przywołują następne. W takiej sytuacji w jednej chwili (jeżeli są w rezerwie) pojawia się 6 małych. W takiej sytuacji Zdolność dziewczynki jest samobójczą umiejętnością.

-
- Posty: 661
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 21 times
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
1) Jak mam rozumieć zdolnosć Wytrzymałość na np 4 poziomie. Przypuścmy mam na sobie 6 żetonów ognia - czy traktuję je 'oddzielnie', czyli 6x rzucam kością czarną (czyli ogień nie może mi nic zrobić) czy rzucam 2x 3 kościami i to jest traktowane jako jedność, czyli od tych 6 wyników mogę odjąć maksymalnie 2 obrażenia i 1 poczytalność. Podobnie z Hasturem i rzucaniem za żółte znaki - jak mam ich na sobie dużo i mit każe mi rzucac za każdy żeton to trakuje to jako oddzielne rzuty (czyli znowu przy wysokiej Wytrzymałości nic mi nie moga zrobić) czy rozpatrywane to jest jako całość.
2) Czy jeśli przysługuje mi więcej niż 5 zielonych kości to rzucam ponownie określona liczbą brakujących czy po prostu maksymalnie można użyć 5 dodatkowych kości?
3) Przedwieczny - w grze zostają efekty z poprzednich stadiów, ale czy sumuja się też kosci których używa Przedwieczny przy ataku?
4) Przedwieczny - czy jeśli zabilismy jego Stadium w 1 Akcji to on od razu przechodi w kolejne Stadium i w kolejnej Akcji w tej samej turze możemy go znowu zaatakować?
2) Czy jeśli przysługuje mi więcej niż 5 zielonych kości to rzucam ponownie określona liczbą brakujących czy po prostu maksymalnie można użyć 5 dodatkowych kości?
3) Przedwieczny - w grze zostają efekty z poprzednich stadiów, ale czy sumuja się też kosci których używa Przedwieczny przy ataku?
4) Przedwieczny - czy jeśli zabilismy jego Stadium w 1 Akcji to on od razu przechodi w kolejne Stadium i w kolejnej Akcji w tej samej turze możemy go znowu zaatakować?
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
1. Wytrzymałość na 4 poziomie obniża o 2 obrażenia oraz o 1 utratę poczytalności. Ogień na sobie traktujesz jako jedną całość. Z 6 kostek z trafieniem dostajesz więc jedynie 4 obrażenia. W przypadku ataku 3 różnych przeciwników umiejętność tę możesz zastosować dla każdego z przeciwników atakujących ciebie, bo nie ma informacji, że raz na turę.
2. Zielonymi kostkami rzucasz w takiej ilości ile wskazuje ci gra, umiejętności, tor poczytalności oraz karty odkryć. Jeżeli brakuje ci kości to rzucasz tym co masz, zapamiętuje aż wynik i dorzucasz pozostałe.
3. Przedwieczny
. No więc tak sumują ci się jego kości z każdego odkrytego stadium. Rozpatrując koniec tury czytasz jego karty od 1 stadium do ostatnio odkrytego plus efekt jeżeli przesunie się na torze. Więc tutaj jest prawdziwa jazda.
4. Możemy go od razu atakować. Pamiętać należy, że niewykorzystane obrażenia nie wchodzą na następne stadium. Po zbiciu danego stadium odkrywamy jego kartę i rozpatrujemy na nowej karcie stadium co się dzieje po jej odkryciu. W przypadku Cthulhu po zbiciu 2 i 3 jego stadium on się automatycznie przenosi w.określone lokalizacje i jeżeli stoisz na tym polu, możesz na nie przejść i masz jeszcze akcję to możesz go atakować.
2. Zielonymi kostkami rzucasz w takiej ilości ile wskazuje ci gra, umiejętności, tor poczytalności oraz karty odkryć. Jeżeli brakuje ci kości to rzucasz tym co masz, zapamiętuje aż wynik i dorzucasz pozostałe.
3. Przedwieczny
4. Możemy go od razu atakować. Pamiętać należy, że niewykorzystane obrażenia nie wchodzą na następne stadium. Po zbiciu danego stadium odkrywamy jego kartę i rozpatrujemy na nowej karcie stadium co się dzieje po jej odkryciu. W przypadku Cthulhu po zbiciu 2 i 3 jego stadium on się automatycznie przenosi w.określone lokalizacje i jeżeli stoisz na tym polu, możesz na nie przejść i masz jeszcze akcję to możesz go atakować.
- Sarna
- Posty: 401
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 63 times
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Umiejętność Rasputina - niezniszczalny.
Przykład: Rasputin dostaje 6 obrażeń od jednego przeciwnika mając 2 HP, wobec czego ginie i odradza się. Czy pozostałe 4 punkty obrażeń wchodzą natychmiast, czy nie liczą się (jak w kolejnych stadiach przedwiecznych)?
Przykład: Rasputin dostaje 6 obrażeń od jednego przeciwnika mając 2 HP, wobec czego ginie i odradza się. Czy pozostałe 4 punkty obrażeń wchodzą natychmiast, czy nie liczą się (jak w kolejnych stadiach przedwiecznych)?
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Wg. Mnie wchodzi w niego cały atak. Punktu których nie możesz przydzielić z tego ataku przepadają. Jeżeli atakuje cię następny przeciwnik, to atakuje już odrodzonego.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 gru 2021, 14:12
- Has thanked: 1 time
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Witam, mam bardzo podstawowe pytanie (pierwszy raz kupiłem grę z tej serii). Powiedzmy że zaczynam grę Adamem, który może walić na dystans. Wybieram na początku atak na kultyste w pomieszczeniu przede mną będąc wciąż na Polu Startowym, zabiłem go i teraz wybieram opcje odpoczynku po zużyciu punktów stresu na odnowienie tych punktów. Czy mogę te wszystkie rzeczy robić na Polu Startowym? Czy to Pole jest np wyłączone z rozgrywki i służy tylko do spawnu?
Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości
Jak mnie pamięć nie myli, możesz robić odpoczynek na polu, gdzie nie ma wroga - to chyba było jedyne obostrzenie. pole startowe nie ma nic do rzeczy.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG