Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Racuszny
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2014, 22:54
Has thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Racuszny »

Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.

No i tutaj pojawia się problem.

Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
tommyray
Posty: 2090
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 556 times
Been thanked: 915 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tommyray »

Racuszny pisze: 27 sie 2020, 23:52 Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.

No i tutaj pojawia się problem.

Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
Vegas jest sporym twistem, ale słaba na poziomie mechanik, grywalności i słaba "fabularnie". Co do Iron Gang i Uranopolis - to jedne z relatywnie "nowszych" armii, a więc ocena ich przez pryzmat armii, które są ogrywane od wielu lat jest niemiarodajna. Oceniana jest tak naprawdę umiejętność grania nimi i prawdopodobnie ich trudność. Im wyższa "trudność" tym staje się "słabsza" w ocenie.
NeoJungle - moja ulubiona armia. Słowa złego nie powiem. Argument o losowości odnosi się do każdej armii. Przy niektórych armiach należy już w otwarciu rozłożyć jednostki planując dalszą grę.

Czynniki decydujące o skuteczności danej armi to oprócz obiektywnych danych jak mechaniki i jednostki to: stopień znajomości armii i jej mechanik, rozumienie armii przeciw której się walczy, to jak dobrze gra przeciwnik, oraz jaki on i my mamy dobór żetonów.
Pamiętam jak swego czasu rozegrałem kilkadziesiąt partii nowy jork vs stalowa policja. Co partia zamienialiśmy się armiami. Wszystkie przegrywałem - a miałem już kilkaset partii różnymi armiami za sobą, więc i spore doświadczenie! Gdybym przypadkiem rozegrał ten maraton tylko jedną armią to sam oceń co bym o niej napisał.
Krótko mówiąc - argument o "nie działaniu", słabości itp armii wynika po prostu z pewnych braków i nieumiejętności.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2020, 07:50 przez tommyray, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 498 times
Been thanked: 156 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: EVOCATVS »

Najlepiej, to powolutku sobie wszystkie uzbierać :)
tommyray
Posty: 2090
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 556 times
Been thanked: 915 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tommyray »

GrzeL pisze: 01 cze 2020, 15:17 Portal opublikował instrukcję do Troglodytów.
Tła żetonów! Nareszcie zmiana (choć już i w Death Breath to wygląda dobrze) - zmiana względem tego wielkiego g jakie zaprezentowali przy Sand runners i Iron gang. O ile SR i IG to kwintesencja pstrokatej obrzydliwości, mordujacej grafikę, to Troglodyci są zrobieni świetnie. Nie wiem kto im to zaprojektował ale żądam ;) przeprojektowania SR i IG od nowa przez tego człeka! Przecież na to się nie da patrzeć...
Awatar użytkownika
Racuszny
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2014, 22:54
Has thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Racuszny »

tommyray pisze: 28 sie 2020, 07:44 NeoJungle - moja ulubiona armia. Słowa złego nie powiem. Argument o losowości odnosi się do każdej armii. Przy niektórych armiach należy już w otwarciu rozłożyć jednostki planując dalszą grę.
Neodżungla to tematycznie moja ulubiona armia i jej mechanika wydaje mi się być bardzo ciekawa, ale moje odczucia podzielają niemal wszyscy ludzie, których o to pytam: w tej armii bez szczęścia w dociągnięciu żetonów jest się na straconej pozycji. Macierz jest bardzo łatwo wyłączyć lub rozbić - żadna inna armia nie jest aż tak mocno zależna od tak łatwej to podważenia taktyki. Jeżeli taki SMART albo inna Stalowa Policja jest w kiepskiej pozycji po którejś z bitew, ciągle może się odbudować. Jeżeli moja Neodżungla była w kiepskiej pozycji po pierwszej bitwie, mogłem się właściwie już tylko poddać, bo wiedziałem, że nie mam szansy zbudować sensownie działającej macierzy, gdy moje pola otaczały szybsze, mocniej atakujące i wytrzymalsze jednostki przeciwnika.

Dam tej armii na pewno jeszcze szansę, ale na razie moje porażki nią były najpoważniejsze z wszystkich gier - zdarzyło mi się w jednej grze stracić sztab nie zadając przeciwnikowi ani jednej rany - nic takiego wcześniej mi się nigdy nie przytrafiło. ;)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Czy ktoś planuje zakupić wydanie okolicznościowe z okazji Roku Molocha? Jak zapatrują się na tą wersję fani serii? Warto przepłacić zakładając, że teraz gram tylko na tablecie, a przydałaby się fizyczna wersja?
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 474
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 68 times
Been thanked: 149 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Grellenort »

Teoretycznie nie warto... Dlatego zakupiłem :lol:
Jeżeli nie jesteś jednym z najbardziej oddanych fanów gry, to zakup polecam wyłącznie, jeśli nie posiadasz dotąd "zwykłego" hexa. Limitowane wydanie nie ma w sobie nic, czego nie ma normalna podstawka i co by sprawiło, że odinstalowałbyś appkę na rzecz fizycznej wersji. Ot, ładniejsze cacko wydane stricte jako ukłon dla kolekcjonerów, co sugeruje limitowany (i zapewne jednorazowy) nakład.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Grellenort pisze: 21 lis 2020, 11:56 Teoretycznie nie warto... Dlatego zakupiłem :lol:
I taka argumentacja jak najbardziej do mnie przemawia :) W edycji specjalnej podoba mi się plansza, pudełko z absolutnie rewelacyjną grafiką i ponoć perspektywiczna wypraska. Raczej jednak nie kupię wersji bezpośrednio od Portalu, bo figurka Borgo i artbook to dla mnie za mało, żeby aż tyle przepłacać.
Grzess0
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 58 times
Been thanked: 48 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Grzess0 »

Mi w tej edycji właśnie najbardziej podoba sie grafika pudełka, jest świetna i ciekaw jestem tej kampanii :D a reszta jakoś bardzo sie nie zmienia (chociaż oznaczenie na żetonach pozwalające na gre moloch kontra moloch też wydaje sie dużym plusem ale to dla tych co mają obie wersje) i jeszcze w sumie są plansze żetonów do wszystkich frakcji co też jest fajne bo te składane z dodatków są średnie :/
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Szkoda, że Portal nie postanowił wydać tej ekstra wersji wraz ze wszystkimi armiami. Nie wiem jak duży byłby koszt wydruku tych kilkuset żetonów, ale wolałbym to niż artbook czy tym bardziej niezbyt potrzebną figurkę. Cena mogłaby być wyższa w razie czego, a przynajmniej wszystko by było jedną całością. Podejrzewam, że Portal mógł mieć taki pomysł, ale z kalkulacji wyszło za drogo i mogli odpuścić.
zsuedama
Posty: 125
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 52 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: zsuedama »

Jest raczej tak jak napisał kolega wyżej - jedynie gdyby zrobili alternatywne grafiki dla wszystkich armii to by miało sens, z tym że koszt zestawu byłby taki, że znając środowisko planszówkowe od razu by było wycie, że drogo.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Niestety, muszę się zgodzić tym co napisaliście. Moja opinia powstała z punktu widzenia osoby, która nie ma fizycznego egzemplarza i ja chętnie bym się szarpnął na deluxa, ale pewnie takich osób nie ma za wiele.
zsuedama
Posty: 125
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 52 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: zsuedama »

Jak coś to jest w sklepie Portalu zestaw wszystkich armii do kupienia - na ile on jest konkurencyjny cenowo to nie wiem do końca, looknij sobie.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Dlaczego armia Doom’s Day Machine nie jest traktowana jako armia turniejowa? Przecież nie jest jakoś szczególnie przegięta czy słaba.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Tomzaq »

Bo można zrobić perpetum mobile z modułów :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

A można nieco jaśniej? ;) Zagrałem tą armią kilkanaście starć na tablecie przeciw AI i jeszcze nie znam jej wszystkich możliwości.
zsuedama
Posty: 125
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 52 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: zsuedama »

Przy odpowiednim ustawieniu żetonów możesz ułożyć combo w postaci nieskończonego ataku co jest problematyczne i nie zaadresowane w zasadach - to jest chyba główny powód.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

A jak ona wypada na tle pozostałych armii?
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1857
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 630 times
Been thanked: 1699 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Leser »

RUNner pisze: 26 lis 2020, 08:54 A jak ona wypada na tle pozostałych armii?
Wg mnie zarówno stara, jak i nowa edycja DDM są niezwykle potężne. Swego czasu na apce robiłem sobie challenge, by pokonać Doomsdaya każdą armią i w niektórych przypadkach było to niełatwe. Oczywiście w Neuroshimie dość łatwo popaść w torowe myślenie. Ja nigdy nie grałem na poziomie turniejowym, może z perspektywy bardziej zaawansowanych graczy armia nie jest tak mocna.

EDIT: Dodam, że DDM to jedna z moich ulubionych armii. Kombosy, które można nią zmontować są bardzo satysfakcjonujące.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: GrzeL »

Podczas wczorajszego PortalConu zapowiedziano nowy dodatek Bestie:
Portal Games pisze:
  • Mechanika friendly fire, która może doprowadzić do zniszczenia własnych jednostek
  • Wyższa inicjatywa od pozostałych frakcji, specjalna inicjatywa atakowania w momencie śmierci jednostki oraz dodatkowa broń obosieczna
Autorka armii: Joanna Kijanka
Przewidywana data oficjalnej premiery: jesień 2021
Spoiler:
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1629
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 13 times
Been thanked: 248 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Furan »

Ależ to paskudne. :o
jakiCHś - w tym słowie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Great Plains, Moon River, Im Schatten des Kaisers, Arkana Magii, Chartae, Jedzie pociąg z daleka, Paco Sako
pioter123
Posty: 109
Rejestracja: 30 gru 2019, 13:38
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: pioter123 »

Duzo jeszcze tych dodatkow planuja? Zaraz sie okaze ze wypraska z edycji roku molocha bedzie niewystarczajaca i trzeba bedzie ja wywalic by zamienic na inna :mrgreen:
Awatar użytkownika
gotrek992
Posty: 93
Rejestracja: 16 cze 2018, 15:45
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: gotrek992 »

pioter123 pisze: 24 mar 2021, 00:17 Duzo jeszcze tych dodatkow planuja? Zaraz sie okaze ze wypraska z edycji roku molocha bedzie niewystarczajaca i trzeba bedzie ja wywalic by zamienic na inna :mrgreen:
Już wiadomo, że nie ma dedykowanego miejsca na dodatkowe armię, ale Prezes mówił, że pudło jest duże i zmieszczą się w woreczkach strunowych 😂.
ArkadS
Posty: 160
Rejestracja: 11 lut 2020, 23:22
Has thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: ArkadS »

Hej

Może mi ktoś wyjaśnić jak się ma wydanie NH Rok Molocha 3.0 do armii wydawanych w normalnej edycji 3.0? Nie mam jeszcze tej gry, a zastanawiam się nad zakupem i nie bardzo wiem co i jak. W opisie NH RM jest ze są nowe grafiki ale w obu wydaniach wersja jest oznaczona 3.0. Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Czy będą nowe wydania armii z nowymi grafikami? Widziałem też na YT, że to wydanie NH RM jest trochę ulepszone wzorując się na Monolith Arena. Rozumiem, że są dodatkowe znaczniki ale czy w związku z tym kafle są również większe w NH RM w stosunku do zwykłej wersji?

Dzięki za info.
Grzess0
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 58 times
Been thanked: 48 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Grzess0 »

ArkadS pisze: 11 maja 2021, 17:28 Hej

Może mi ktoś wyjaśnić jak się ma wydanie NH Rok Molocha 3.0 do armii wydawanych w normalnej edycji 3.0?
Generalnie to jest to samo tylko w takiej kolekcjonerskiej edycji delux.
Różni się głównie:
Plastikowe znaczniki
wypraska
Tekturowe plansze pomocy gracza (spisy żetonów armii)
I te nowe grafiki

Poza tym rozmiar żetonów itp. Bez zmian
ODPOWIEDZ