Jeśli core box faktycznie będzie poniżej 250zł to będę pozytywnie zaskoczony.Darkstorm pisze: ↑24 maja 2021, 13:05Goła podstawka totalnie bez niczego - 200pln.Vijas pisze: ↑24 maja 2021, 13:01 Jakie ceny obstawiacie na starcie kampanii? Praktycznie wszyscy są zgodni, że jest to tytuł lżejszy, którego targetem są bardziej casualowi gracze. Dlatego też wydaje mi się, że rzucenie takiego 250-300PLN może owego casuala skutecznie odstraszyć.
Chociaż z drugiej strony pytanie jak bardzo obchodzi ich gracz polski. Większa część przychodów pewnie spłynie z kickstartera, nie z zagramw.to.
Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- BOLLO
- Posty: 6324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 1984 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jeżeli tak będzie to nawet taki wybredny gość jak ja wesprę żeby Wookie miał na kolejne projekty.Darkstorm pisze: ↑24 maja 2021, 13:05Goła podstawka totalnie bez niczego - 200pln.Vijas pisze: ↑24 maja 2021, 13:01 Jakie ceny obstawiacie na starcie kampanii? Praktycznie wszyscy są zgodni, że jest to tytuł lżejszy, którego targetem są bardziej casualowi gracze. Dlatego też wydaje mi się, że rzucenie takiego 250-300PLN może owego casuala skutecznie odstraszyć.
Chociaż z drugiej strony pytanie jak bardzo obchodzi ich gracz polski. Większa część przychodów pewnie spłynie z kickstartera, nie z zagramw.to.
Też liczę na to że kostki mogłyby być jak chociażby te :
https://aleplanszowki.pl/kosci-rpg/8579 ... owe-7.html
takimi właśnie szczególikami tworzy się klimat w grach.
-
- Posty: 1080
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Liczę na co najmniej coś takiego:
https://q-workshop.com/pl/glowna/1516/w ... a-potworow
A najlepiej:
https://gry.interia.pl/newsy/news-plans ... Id,5226835
https://q-workshop.com/pl/glowna/1516/w ... a-potworow
A najlepiej:
https://gry.interia.pl/newsy/news-plans ... Id,5226835
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Ja po cichu liczę na to, że będzie też wersja bez żadnych figurek w kwocie około 150 - 200 zł. Bo pewnie cena wersji z 20 figurkami będzie oscylowała w gdzieś w granicach 100$ - 100£, co było by już sporym wydatkiem.
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Nie będzie takiej wersji. Ma być core box z figurkami wiedźminów i delux z wszystkimi figurkami.
Tak w ogóle liczyłem na standees dla potworów a na filmie widziałem tylko żetony, których praktycznie na mapie nie widać bo tak się z planszą zlewają. Mam nadzieje, że żetony są tylko pod prototyp i w core box będą normalnie standees.
Z drugiej strony w taki sprytny sposób mogą "zmusić" większą liczbę wspierających do wzięcia delux.
Edit:
No i sam sobie znalazłem odpowiedź. Jestem zawiedziony.

Ostatnio zmieniony 24 maja 2021, 13:57 przez polwac, łącznie zmieniany 2 razy.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 102 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
https://youtu.be/ifs4V0uW9Nw?t=460
Jak widać jest wersja która ma tylko figurki wiedzminów i tokeny zamiast figurek potworów. Też raczej będę wspierać tę wersję.
- PytonZCatanu
- Posty: 5133
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2026 times
- Been thanked: 2627 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie.
Widać w wiedźminie figurkoza będzie postępować.
Widać w wiedźminie figurkoza będzie postępować.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
- Backero
- Posty: 438
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 99 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Zgodzę się z tym zlewaniem, ale może wystarczyłoby, by te żetony potworów miały białą lub po prostu jasno widoczną obramówkę wokół sylwetki potwora?
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Mało praktyczne tokeny to wydaje mi się przemyślana strategia, żeby jeszcze bardziej "zachęcić" do deluxe.PytonZCatanu pisze: ↑24 maja 2021, 14:01 W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie.
Widać w wiedźminie figurkoza będzie postępować.
Zobaczymy jak ceny, ale wole nawet dopłacić(jeśli deluxe będzie w rozsądnej cenie), ale za to widzieć co się na mapie dzieje.
Ewentualnie może kupić jakieś plastikowe standy i z płaskich żetonów zrobić stojące i lepiej wydoczne

Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- BOLLO
- Posty: 6324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 1984 times
- Kontakt:
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Chciec to bym chcial ale wiem ze tak kolorowo to nie bedzie.Darkstorm pisze: ↑24 maja 2021, 13:33 Liczę na co najmniej coś takiego:
https://q-workshop.com/pl/glowna/1516/w ... a-potworow
A najlepiej:
https://gry.interia.pl/newsy/news-plans ... Id,5226835
Z plastikowych pod klimat bym sie i tak cieszyl. Ale kosciany poker i tak bym zastapil czyms innym w stylu walki z pomniejszym pomiotem lub sledzeniem bossa o ktorym wiem coraz wiecej.
- PytonZCatanu
- Posty: 5133
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2026 times
- Been thanked: 2627 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Super, że pojawiły się dzień przed, jak człowiek nie będzie miał czasu do z nimi zapoznać.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12715
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3710 times
- Been thanked: 3895 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Masz cala kampanie zeby sie z nimi zapoznac, ona nie trwa 24hPytonZCatanu pisze: ↑24 maja 2021, 15:53 Super, że pojawiły się dzień przed, jak człowiek nie będzie miał czasu do z nimi zapoznać.
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
2 dni przedPytonZCatanu pisze: ↑24 maja 2021, 15:53 Super, że pojawiły się dzień przed, jak człowiek nie będzie miał czasu do z nimi zapoznać.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- kuchar
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 lip 2019, 18:45
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Jeszcze gorący filmik z rozgrywką od Before You Play - https://youtu.be/4GqZcOie4Tw
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Najlepsze rozwiązanie jest takie, które daje graczom wybór. Osobiście wolę figurki lub tokeny, czyli tak, jak w Wiedźminie. Tokeny można sobie powkładać w kapsle i od razu zaczną się wyróżniać na planszy. Standy, to moim zdaniem relikt przeszłości - niszczą się i wyglądają tak sobie.W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie
Ps. Sporo tych recenzji, kampania może być gorąca

- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Dobry pomysł!Moonday pisze: ↑24 maja 2021, 16:41Najlepsze rozwiązanie jest takie, które daje graczom wybór. Osobiście wolę figurki lub tokeny, czyli tak, jak w Wiedźminie. Tokeny można sobie powkładać w kapsle i od razu zaczną się wyróżniać na planszy. Standy, to moim zdaniem relikt przeszłości - niszczą się i wyglądają tak sobie.W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie
Ps. Sporo tych recenzji, kampania może być gorąca![]()
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Backero
- Posty: 438
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 99 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Mógłby ktoś rozwinąć o co chodzi? Jakie kapsle? I nie bijcie, jeśli jest to zbyt oczywiste, by tego nie wiedzieć.
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Spoiler:
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Gromb
- Posty: 2973
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 932 times
- Been thanked: 412 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Standy z pleksy, to jest to, czasem wyglądają lepiej niż figurki i dają odczucie 3D. Widzę, że coraz więcej wydawców idzie w tę opcję. Na pewno są trwalsze niż tekturowe kartoniki i nie trzeba już niczego malować. W produkcji też wychodzą taniej.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
-
- Posty: 429
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 112 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Kilka pomysłów:
Aspekt przygodowy
W grze o charakterze przygodowym strasznie istotne jest, by nie spowszedniało zbyt szybko. Kart zadań nie jest za dużo i wybory A/B dość szybko zostaną zapamiętane. Nie wiem jak bardzo by się sprawdziła prosta modyfikacja, by wybierający (i postronni) nie wiedział jakie jest kryterium wyboru. To kryterium zna tylko osoba czytająca zadanie. Kryterium wybiera przed czytaniem - niech to zawsze będzie liczba w zakresie 1-6 (potencjalnie rzut kostką K6, ale to może wprowadzań niepotrzebne zamieszanie, szczególnie że powinno być ukryte).
Na kartach mamy nie 2 a 4 wyniki (lub nawet więcej) -> A/B dla "kryterium 1" / A'/B' dla "kryterium 2" (kryteria na kartach powinny być maksymalnie różne i dziwne, parzyste/nieparzyste, 1-3/4-6, (1,2,5)/(3,4,6) itd ).
Dzięki takiemu zabiegowi nie ma tak strasznie oczywistych powiązań, które doprowadzą do znużenia warstwą fabularną. Z jednego zadania mogą być rezultaty dobre jak i złe. Jeśli jest miejsce to mało prawdopodobne (1 cyfra) super złe lub super dobre. Karty przygód powinny być większe, by to wszystko zmieścić (np jak w Zona, sekret Czarnobyla).
walka z potworem
Ta część mi się niezbyt podoba. Zapewne to aspekt ekonomiczny mocno rzutował na uproszczenie rozwiązania - stała talia, brak powiązania typu potwora z ogólnymi kartami ataku. Stawiam, iż nie ma najmniejszej szansy by to znacząco zmienić, więc co najwyżej można dodawać jakieś proste zmiany w obrębie tego co jest.
- Za 5 przywali potwór 1 jak i 3 poziomu. Potencjalna zmiana: siła ataku potwora to siła wynikająca z karty + poziom potwora. Więc warto ryzykować i szybko gonić cieniaków.
- Potwór powiązany ze swoim ulubionym leżem (oznaczenie na karcie) ma o n więcej życia.
- Potwór, który wklepał wiedźminowi leje dodatkowo +1, niezależnie czy szarża czy ugryzienie. Równie dobrze może lepiej się bronić (losowo)
- Wiedźmin, który pokonał potwora z danej grupy (kolor) ma +1 do ataku, albo +1 do obrony (decyzja po pokonaniu potwora)
- karty specyficzne dla potwora w ilości związanej z poziomem np razy 2). Talię potwora tworzymy mieszając karty typu potwora z ogólnymi kartami. Przy odpowiedniej ilości kart "ogólnych" można to przygotować ustawiając potwora na planszy. Generalnie karty specjalne powinny mieć dodatkowy efekt, zarówno dla szarży jak i ugryzienia.
eliksiry
Za mało się przyglądałem, by wyciągnąć jakieś wnioski, ale być może tu jest obszar większego zróżnicowania wiedźminów. Jedne eliksiry mogłyby lepiej działać na wiedźminów stawiających na szybkość a inne na tych co preferują obronę albo atak. Równie dobrze można by było to powiązać z jakimś zadaniem, które trzeba wykonać. Po wykonaniu zadania (ubicie potwora + coś tam jeszcze?) dany eliksir działa mocniej.
Aspekt przygodowy
W grze o charakterze przygodowym strasznie istotne jest, by nie spowszedniało zbyt szybko. Kart zadań nie jest za dużo i wybory A/B dość szybko zostaną zapamiętane. Nie wiem jak bardzo by się sprawdziła prosta modyfikacja, by wybierający (i postronni) nie wiedział jakie jest kryterium wyboru. To kryterium zna tylko osoba czytająca zadanie. Kryterium wybiera przed czytaniem - niech to zawsze będzie liczba w zakresie 1-6 (potencjalnie rzut kostką K6, ale to może wprowadzań niepotrzebne zamieszanie, szczególnie że powinno być ukryte).
Na kartach mamy nie 2 a 4 wyniki (lub nawet więcej) -> A/B dla "kryterium 1" / A'/B' dla "kryterium 2" (kryteria na kartach powinny być maksymalnie różne i dziwne, parzyste/nieparzyste, 1-3/4-6, (1,2,5)/(3,4,6) itd ).
Dzięki takiemu zabiegowi nie ma tak strasznie oczywistych powiązań, które doprowadzą do znużenia warstwą fabularną. Z jednego zadania mogą być rezultaty dobre jak i złe. Jeśli jest miejsce to mało prawdopodobne (1 cyfra) super złe lub super dobre. Karty przygód powinny być większe, by to wszystko zmieścić (np jak w Zona, sekret Czarnobyla).
walka z potworem
Ta część mi się niezbyt podoba. Zapewne to aspekt ekonomiczny mocno rzutował na uproszczenie rozwiązania - stała talia, brak powiązania typu potwora z ogólnymi kartami ataku. Stawiam, iż nie ma najmniejszej szansy by to znacząco zmienić, więc co najwyżej można dodawać jakieś proste zmiany w obrębie tego co jest.
- Za 5 przywali potwór 1 jak i 3 poziomu. Potencjalna zmiana: siła ataku potwora to siła wynikająca z karty + poziom potwora. Więc warto ryzykować i szybko gonić cieniaków.
- Potwór powiązany ze swoim ulubionym leżem (oznaczenie na karcie) ma o n więcej życia.
- Potwór, który wklepał wiedźminowi leje dodatkowo +1, niezależnie czy szarża czy ugryzienie. Równie dobrze może lepiej się bronić (losowo)
- Wiedźmin, który pokonał potwora z danej grupy (kolor) ma +1 do ataku, albo +1 do obrony (decyzja po pokonaniu potwora)
- karty specyficzne dla potwora w ilości związanej z poziomem np razy 2). Talię potwora tworzymy mieszając karty typu potwora z ogólnymi kartami. Przy odpowiedniej ilości kart "ogólnych" można to przygotować ustawiając potwora na planszy. Generalnie karty specjalne powinny mieć dodatkowy efekt, zarówno dla szarży jak i ugryzienia.
eliksiry
Za mało się przyglądałem, by wyciągnąć jakieś wnioski, ale być może tu jest obszar większego zróżnicowania wiedźminów. Jedne eliksiry mogłyby lepiej działać na wiedźminów stawiających na szybkość a inne na tych co preferują obronę albo atak. Równie dobrze można by było to powiązać z jakimś zadaniem, które trzeba wykonać. Po wykonaniu zadania (ubicie potwora + coś tam jeszcze?) dany eliksir działa mocniej.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak jest ten filmik w temacie:Uncle_Grga pisze: ↑24 maja 2021, 18:32 Było już? Jeśli tak to ciach..
Jeśli nie to Monique i Naveen z BYP
https://youtu.be/4GqZcOie4Tw
Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 102 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Łukasz na BGG zapowiedział advanced mode
Odpowiedź na pytanie 8

https://boardgamegeek.com/thread/266420 ... out-combat8. Some potions may have different effects on different monsters once we introduce an advanced expansion (hopefully in the Stretch Goals).
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Tak, już chwile temu były zapowiedziane zmiany jeśli chodzi o talię potworów. Ma pojawić się moduł, który bardziej uatrakcyjni i rozróżni potwory.MichalCh132 pisze: ↑24 maja 2021, 19:31 Łukasz na BGG zapowiedział advanced modeOdpowiedź na pytanie 8
https://boardgamegeek.com/thread/266420 ... out-combat8. Some potions may have different effects on different monsters once we introduce an advanced expansion (hopefully in the Stretch Goals).
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie