Nie wiem, jak teraz (jak ludzie wiedzą o nowym Wiedźminie), ale jeszcze kilka miesięcy temu trzewikowy Wiedźmin chodził na rynku wtórnym po 200+ zł i z tego co zauważyłem, znajdował w tej cenie nabywców. Podobnie zresztą jak talie do Gwinta.
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jeżeli kompromisem ma być zastosowanie mechanizmu "góra/dół" ale przy jednoczesnym urozmaiceniu potworów poprzez nadanie im indywidualnych cech, to ja to przyjmuję. Trzeba pamiętać, że sama walka z potworem to tylko finał, bo wcześniej trzeba się wzmocnić, poszukać tropów... Ciekaw jestem jak to będzie działało, ale po tym co zobaczyłem do tej pory, to jestem w stanie dać kredyt zaufania.2. Walka jest losowa i mało porywająca, bo to wybieranie góra dół to w zasadzie rzut monetą i jest to mało ciekawy mechanizm
Jak na białego kruka, to tanio schodzi. Za inne białe kruki trzeba zapłacić 3/4x tyle.Nie wiem, jak teraz (jak ludzie wiedzą o nowym Wiedźminie), ale jeszcze kilka miesięcy temu trzewikowy Wiedźmin chodził na rynku wtórnym po 200+ zł i z tego co zauważyłem, znajdował w tej cenie nabywców
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1375 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Problem w tym, że tego typu mechanizm sprowadza się z czasem trochę do push your luck, bo możesz zawalczyć z serio mocnym potworem, jak akurat trafią się słabe efekty.Moonday pisze: ↑30 maja 2021, 10:39 Jeżeli kompromisem ma być zastosowanie mechanizmu "góra/dół" ale przy jednoczesnym urozmaiceniu potworów poprzez nadanie im indywidualnych cech, to ja to przyjmuję. Trzeba pamiętać, że sama walka z potworem to tylko finał, bo wcześniej trzeba się wzmocnić, poszukać tropów...
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak, to prawda. Mnie ciekawi na ile można ten efekt zniwelować szukając tropów i wzmacniając naszego wiedźmina. Prawdopodobnie osoba słabiej przygotowana musi po prostu liczyć na większe szczęście. Domyślam się, że statystycznie będzie jakaś szansa, aby wygrać z potworem, opierając się tylko na szczęściu, ale pytanie jak wielka to będzie szansa? Osobiście wyobrażam sobie rywalizację o potwory, jako grę psychologiczną z innymi graczami - który gracz szybciej uzna że jest gotów? Kto będzie w stanie więcej zaryzykować i zaatakować będąc mniej przygotowanym? Jak bardzo trzeba być przygotowanym aby mieć szansę na zwycięstwo np. 50/50? Takie kołatają mi się w głowie pytania. Tego typu losowość jest dla mnie do zaakceptowania, jeżeli będzie odpowiednio zbalansowana.Problem w tym, że tego typu mechanizm sprowadza się z czasem trochę do push your luck, bo możesz zawalczyć z serio mocnym potworem, jak akurat trafią się słabe efekty
- RUNner
- Posty: 4280
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dla mnie prototyp to również 6/10, a mimo to wsparłem. Nie każda gra musi być wybitna mechanicznie żeby mnie zaciekawić. Mało tego, prostsze gry są zawsze mile widziane w kolekcji, żeby była opcja zagrania z casualowym towarzystwem. Już dawno przestałem się sugerować ocenami recenzentów. Znacznie chętniej wsłuchuję się w plusy i minusy, a wg mnie Wiedźmin będzie miał przewagę atutów nad wadami.SwistakCZC pisze: ↑29 maja 2021, 22:01 Aczkolwiek 6/10 za rozgrywkę od Asi, gdzie większość recenzji to 8-9/10, do końca pozytywnie nie nastraja![]()
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 96 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Bardzo sensowne i rzeczowe są te uwagi Asi.
Już podczas czytania podlikowanego opisu walki, mój umysł w tle analizował możliwość houmrulowania tej mechaniki, by nie była tak dziwnie losowa (osobiście nie mam nic przeciw losowości, jednak nei takiej, która aż tak zrównuje siły różnych bestii).
Obecnie proponowana zmiana (dodatkowe karty stworów) nie do końca mnie zadowala.
Osobiście przebudowałbym całą mechanikę walki o coś luźno oparte o rozwiązanie z RuneWars...
Spoiler:
Na razie wsparłem, mimo obaw.
Asia potwierdziła to, co próbowalem ignorować

Zobaczymy, czy wytrwam we wsparciu...
pozdr,
farm
- RUNner
- Posty: 4280
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Cały ten system walki nie trzyma się kupy. Ile można szarżować w jednej walce? Zwykle tylko raz, bo jak później dochodzi do zwarcia to o żadnej kolejnej szarży nie powinno być mowy. Ale ok, niech ta szarża pozostanie, jednak wolałbym, żeby ten mechanizm działał na zasadzie:
Spoiler:
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Bruno
- Posty: 2262
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1697 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ciekawy system, ale można by go nieco zmodyfikować

Po prostu na każdej karcie ataku można by zapisać liczbę zadawanych obrażeń, różną dla każdego z poziomów potworów (np. potwór poziomu 1 zadaje dwie dwie rany, 3 poziomu - cztery itd.).
Dodatkowo - jeśli przyjąć, że dana kreatura może posiadać jakiś szczególny rodzaj zadawanych obrażeń (jad, trucizna itp.), na karcie znalazłaby się (lub nie) informacja, czy w tym ataku stwór takie obrażenia i ile zadał - znów, ich liczba mogłaby być uzależniona od poziomu potwora.
W ten prosty mechanicznie sposób można by więc nie tylko zróżnicować skuteczność wrogów zależnie od ich poziomu, ale też uwzględnić oczekiwaną obecność ich cech szczególnych (dodatkowe obrażenia wynikające z jadu itp.).
Gra nie stałaby się ani bardziej skomplikowana, ani nie wydłużyłoby to sekwencji walki. Niemniej, ten aspekt rozgrywki nabrałby rumieńców, bo wrogowie różniliby się między sobą. Aha, no i wciąż wystarczy jedna talia dla wszystkich potworów

PS .
Zabawa w papier-kamień-nożyce nie brzmi dla mnie interesująco.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
- sliff
- Posty: 1020
- Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 368 times
- Been thanked: 422 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pomysł ciekawy ale raczej nie wiele zmienia względem pasywki +x obrażeń na samym potworze ? , a dodanie keywordów na kartach niestety zamyka drogę do ew. dodatków co jeśli mamy jad, a wymyślimy sobie coś nowego np. spojrzenie bazyliszka.Bruno pisze: ↑31 maja 2021, 15:20Ciekawy system, ale można by go nieco zmodyfikowaćSpoiler:![]()
Po prostu na każdej karcie ataku można by zapisać liczbę zadawanych obrażeń, różną dla każdego z poziomów potworów (np. potwór poziomu 1 zadaje dwie dwie rany, 3 poziomu - cztery itd.).
Dodatkowo - jeśli przyjąć, że dana kreatura może posiadać jakiś szczególny rodzaj zadawanych obrażeń (jad, trucizna itp.), na karcie znalazłaby się (lub nie) informacja, czy w tym ataku stwór takie obrażenia i ile zadał - znów, ich liczba mogłaby być uzależniona od poziomu potwora.
W ten prosty mechanicznie sposób można by więc nie tylko zróżnicować skuteczność wrogów zależnie od ich poziomu, ale też uwzględnić oczekiwaną obecność ich cech szczególnych (dodatkowe obrażenia wynikające z jadu itp.).
Gra nie stałaby się ani bardziej skomplikowana, ani nie wydłużyłoby to sekwencji walki. Niemniej, ten aspekt rozgrywki nabrałby rumieńców, bo wrogowie różniliby się między sobą. Aha, bo i wciąż wystarczy jedna talia dla wszystkich potworów![]()
PS .
Zabawa w papier-kamień-nożyce nie brzmi dla mnie interesująco.
Rozwiązania które ja chętnie bym zobaczył to albo ustalona sekwencja na potworze - np. szarża-atak-atak, lub wegenerowana za pomocą kostek np. 2/6 na atak.
Lub też zamiast wybierać w ciemno - gracz kontrolujący potwora może spojrzeć i wybrać atak w tajemnicy jednak każdy atak ma koszt w postaci wytrzymałości z określonej puli - na zasadzie silniejszy atak na karcie jest bardziej męczący i jeśli będzie wybierał tylko silne to w połowie walki potwór padnie ze zmęczenia. Dodało by to trochę decyzji taktycznych czy wejść mocno i liczyć na szybkie rozbrojenie wiedzmina czy grać na wymęczenie, czekając aż pojawią się silne karty.
- Bruno
- Posty: 2262
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1697 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dodanie decyzji taktycznych graczowi kontrolującemu wroga (potwora) zawsze będzie wiązać się z wydłużeniem czasu walki. A już teraz sporo osób narzeka na długość trwania tury jednego gracza
Moja propozycja (do której nie jestem przesadnie przywiązany, bo też póki co nie zamierzam wspierać W.) miała na celu wyłącznie urozmaicić walkę przy zachowaniu prostoty oryginału.

Moja propozycja (do której nie jestem przesadnie przywiązany, bo też póki co nie zamierzam wspierać W.) miała na celu wyłącznie urozmaicić walkę przy zachowaniu prostoty oryginału.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
- Bartoszeg02
- Posty: 574
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 44 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Moim zdaniem nie powinno być szarży/gryzienia tylko jeden efekt i tyle. Walka będzie o te parę sekund szybsza a karty staną się czytelniejsze 

-
- Posty: 429
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 112 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Gra w wersji 50/50 generuje jakieś emocje przy stole. Mimo wszystko cały czas trzeba pamiętać dla kogo jest ta gra szykowana. To raz.Bartoszeg02 pisze: ↑31 maja 2021, 16:04 Moim zdaniem nie powinno być szarży/gryzienia tylko jeden efekt i tyle. Walka będzie o te parę sekund szybsza a karty staną się czytelniejsze![]()
Nie wątpie, że zostaniemy zalani przez masę dodatków na BGG. Popularność i prostota mechaniki podstawowej będzie zachęcać ludzi do zbudowania ciekawszych, bardziej wymagających rozwiązań (o ile Łukasz pozwoli na publikację). To dwa.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ot przygodowa gra planszowa w settingu wiedzmina. Po zapoznaniu się z rozgrywką, jasno można powiedzieć że pewnej części ciała nie urywa. Gra przeznaczona głównie na rozgrywki od czasu do czasu, z dziecmi na zajawkę wiedzminską i kto wie być może zarażanie (forumowicze lubią to słowo) nowych ludzi planszówkami. Ale czy to będzie to? Naah. Przygodówki w grach planszowych to coś zupełnie innego niż może myśleć szeroka i nieobeznana z planszówkami publika, przywykła do monitorów i ekranów. To jakby osobny gatunek "przygodówek". Bo jednak w świecie planszówek to jednak inaczej wygląda i choćby nie wiem jak mocno ktoś próbował nie da się przełożyć pewnych rzeczy na planszę, bez dodawania 100stronicowego podręcznika z zasadami a dużo zasad nie sprzyja zdobywaniu nowych graczy, nie oszukujmy się. Kroi się kolejny tytuł który próbuje dorobić na znanej marce.
Swoją drogą, zbieranie pieniędzy na gre która jest prototypem?
I twórca gry, liczy że społeczność graczy zrobi za niego robotę z wyłapaniem słabych stron projektu i mechanik? I oprócz tego społecznośc planszówkowa zasponsoruje takiego twórcę? (bo raczej tylko hobbysci są skłonni do takiego aktu oddania) Toż to kpina.
Swoją drogą, zbieranie pieniędzy na gre która jest prototypem?

- Neoptolemos
- Posty: 2095
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 1049 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pierwszy raz spotykasz się z crowdfundingiem w planszówkach? Bo na tym w zasadzie polega i na razie ma się świetnie.Piaskoryb pisze: ↑31 maja 2021, 23:03 Swoją drogą, zbieranie pieniędzy na gre która jest prototypem?I twórca gry, liczy że społeczność graczy zrobi za niego robotę z wyłapaniem słabych stron projektu i mechanik? I oprócz tego społecznośc planszówkowa zasponsoruje takiego twórcę? (bo raczej tylko hobbysci są skłonni do takiego aktu oddania) Toż to kpina.
-
- Posty: 429
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 112 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Mam nadzieję, że wszyscy na tyle mieli dostęp do wystarczającej ilości materiałów promocyjnych, że wyrobili sobie właściwą opinię o grze i wsparli ją w dużej mierze świadomie, znając wszystkie za i przeciw. Gra nie ma ambicji być ciężkim tytułem. Czym ta gra chce być jest jasne od pierwszych prezentacji. Nikt w niej nic nie naprawia. Proszę. To wszystko dym w oczy i realizowany z żelazną konsekwencją plan marketingowy. Jest świetny (ten plan). To, że mi się nie podoba i płakałem? Furda z tym!Neoptolemos pisze: ↑31 maja 2021, 23:08Pierwszy raz spotykasz się z crowdfundingiem w planszówkach? Bo na tym w zasadzie polega i na razie ma się świetnie.
Tytuł nie jest też pełnoprawną grą przygodową - to że przeczytasz jakiś fabularyzowany opis słabo się w nurt gry przygodowej wpisuje. To jedynie lekko fabularyzowany rodzinny wyścig do szybkiego (sic!) zagrania z nieobeznanymi znajomymi (a w zasadzie z ich dziećmi) i radosnego przyjmowania "take that" z ataku potwora.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak .chodzisz od miejsc do miejsca i wykonujesz akcje związane z tym miejscem. Dodatkowo walczysz z innymi graczami i bandytami. W western mamy dodatkowo super tor reputacji no i cena przemawia
- Gambit
- Posty: 5434
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 2146 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W Wiedźminie z każdym polem jest związana jakaś akcja i możesz ją wykonać po prostu przechodząc przez to pole. W WL o ile pamiętam (grałem dość dawno, więc mogę coś pokiełbasić) spora część mapy jest pusta, więc tylko się tam chodzi. Mnie osobiście Western Legends potwornie wynudziło i nie chcę do tej gry wracać.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lut 2013, 10:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
No ale różnica czy są puste pola pomiędzy lokacjami czy nie jest minimalna. Skoro w WL masz dwie akcje i ileś tam pkt ruchu np. Z koniem mozesz biegać w każdej turze jesteś w jakiejś lokacji i można coś zrobić.Gambit pisze: ↑01 cze 2021, 08:06W Wiedźminie z każdym polem jest związana jakaś akcja i możesz ją wykonać po prostu przechodząc przez to pole. W WL o ile pamiętam (grałem dość dawno, więc mogę coś pokiełbasić) spora część mapy jest pusta, więc tylko się tam chodzi. Mnie osobiście Western Legends potwornie wynudziło i nie chcę do tej gry wracać.
Skoro WL jest nudne to tu moze byc podobnie. I tu i tu czyta się jakieś opowiastki, które mnie zawsze nudzą, a tak naprawdę robimy tylko to co daje jakieś pkt itp.
WL duzo zaleY od tego jak gracze grają czy duzo walczą czy tylko kopią złoto złoto napadają na bank. Jeśli wiedzmin to taki sandbox mo,e być podobny efekt. Każdy znajdzie sobie jakieś dostarczanie pkt i będzie w to szedł. Mam rację?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Po różnych filmach Wookiego i Przema, wnioskuję że sporo grali w Brzdęk + Star Wars Zewnętrzne Rubieże. Patrząc na materiały o Wiedzminie, sądzę że to będzie miks tych gier, z lekką okrasą innych naleciałości i oczywiście z innym setting'iem.
- Corabb
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 cze 2009, 18:33
- Lokalizacja: Oświęcim i okolice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 8 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie zapominajmy o Middle Earth Quest, gdzie poruszanie się po planszy wygląda bardzo podobnie, dodatkowo w tej grze karty z talii bohatera, również są jego życiem.
A propo ruchu w MEQ, widać podobieństwa?


- vikingowa
- Posty: 584
- Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
- Has thanked: 463 times
- Been thanked: 326 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Może ktoś zainteresowany pełnym zestawem za €40???
https://www.gfd-factory.com/products/witcher
Najgorsze jest to, że ludzie tam kupują
https://www.gfd-factory.com/products/witcher
Najgorsze jest to, że ludzie tam kupują