Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Re: Sid Meier's Civilization
Witam.
1. Czy będąc w fazie zarządzania miastem mając przykładowo 10 młotków mogę zakupić w jednym mieście 2 jednostki wojskowe czy zawsze z jednego miasta tylko jedną po czym tracę resztę punktów produkcji?
2. Czy po bitwie przegrane jednostki są wtasowywane z powrotem do talii czy usuwane permanentnie z rozgrywki?
1. Czy będąc w fazie zarządzania miastem mając przykładowo 10 młotków mogę zakupić w jednym mieście 2 jednostki wojskowe czy zawsze z jednego miasta tylko jedną po czym tracę resztę punktów produkcji?
2. Czy po bitwie przegrane jednostki są wtasowywane z powrotem do talii czy usuwane permanentnie z rozgrywki?
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Sid Meier's Civilization
1. Normalnie miasto moze wybudować w swojej akcji tylko jedną rzecz, jest natomiat technologia (inżynieria) pozwalająca na dzielenie młotków i budowę dwóch rzeczy.
2. Jednostki, które przeżyły, wracają do Twojej talii dostępnych sił.
2. Jednostki, które przeżyły, wracają do Twojej talii dostępnych sił.
Re: Sid Meier's Civilization
Dzięki ale w pkt 2 chodzilo mi o to czy jednostki ktore zginely wracaja na rynek i sa wtasowane? Czy nie moga dluzej brac udzialu w grze?
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Sid Meier's Civilization
Wg instrukcji "Wszelkie zabite jednostki są odkładane odkryte na spód odpowiednich talii jednostek". Zakładam że jak się do nich dotrze to się stos przetasowuje.
-
- Posty: 1989
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 314 times
Re: Sid Meier's Civilization
Bardzo dziękuję za pomoc.
Mam jeszcze ostatnie pytanie:
Jeśli moję 3 pionki armii stoją każdy na innym polu zaś przede mną jest 1 pionek armi wroga, który znajduje się w zasięgu wszystkich 3 armii, mogę zaatakować nimi równocześnie?
Czy najpierw wszystkie pionki mojej armii muszą znaleźć się na tym samym polu aby zaatakować trzema?
Mam jeszcze ostatnie pytanie:
Jeśli moję 3 pionki armii stoją każdy na innym polu zaś przede mną jest 1 pionek armi wroga, który znajduje się w zasięgu wszystkich 3 armii, mogę zaatakować nimi równocześnie?
Czy najpierw wszystkie pionki mojej armii muszą znaleźć się na tym samym polu aby zaatakować trzema?
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Sid Meier's Civilization
Ok. Dzìekuję.
Podczas wygranej bitwy lub ataku na miasto atakujacy po zwycięstwie otrzymuje wybrany bonus.
Czy jesli atakujący przegra to obrońca otrzymuje bonus taki jaki dostalby atakujacy za wygrana?
Podczas wygranej bitwy lub ataku na miasto atakujacy po zwycięstwie otrzymuje wybrany bonus.
Czy jesli atakujący przegra to obrońca otrzymuje bonus taki jaki dostalby atakujacy za wygrana?
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Sid Meier's Civilization
Czy znacznik pierwszego gracza wraz z końcem zakończenia wszystkich 5 akcji przez graczy przechodzi na gracza po lewej, czy też osoba która go ma do końca gry rozpoczyna pierwsza?
-
- Posty: 1989
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 314 times
Re: Sid Meier's Civilization
Kurcze pierwsze co chciałem zrobić to odpisać że w instrukcji jest napisane że TAK. Jednak postanowiłem sprawdzić... No i okazuje się że nie jestem w stanie znaleźć takiego zapisu w instrukcji
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Sid Meier's Civilization
Tak, przekazuje się żeton na starcie tury. Jest to opisane w instrukcji na stronie 12 w pierwszym zdaniu opisu fazy Start Tury - przynajmniej w angielskiej wersji.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Sid Meier's Civilization
Wybaczcie, że nie przejdę kilkunastu stron wątku, ale wróciłem po latach do tytułu. Czy jedno miasto, jeśli dajmy na to ma 20 młotków (gram z dodatkiem i zainwestowałem x2) i może je wykorzystać, by zbudować np. cud, ale położyć go w drugim swoim mieście czy te młotki mogą być wykorzystane wyłącznie do tego miasta, które je wydaje? Zagwozdka, bo przyznam gramy z wszystkimi dodatkami i zabudowane całe miasto i brak miejsca na cud. Może to miasto niejako "przekazać" ten cud do drugiego mojego miasta czy każde miasto buduje tylko pod siebie?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Sid Meier's Civilization
Możesz "zabudować" stary. Nie można produkcji przekazywać do innych miast. Może jest jakaś specjalna zdolność jakiejś nacji albo karty, o której nie pamiętam, bo dawno grałem. Ale ogólna zasada jest, że każde miasto produkuje dla siebiekastration pisze: ↑11 kwie 2020, 00:33 Wybaczcie, że nie przejdę kilkunastu stron wątku, ale wróciłem po latach do tytułu. Czy jedno miasto, jeśli dajmy na to ma 20 młotków (gram z dodatkiem i zainwestowałem x2) i może je wykorzystać, by zbudować np. cud, ale położyć go w drugim swoim mieście czy te młotki mogą być wykorzystane wyłącznie do tego miasta, które je wydaje? Zagwozdka, bo przyznam gramy z wszystkimi dodatkami i zabudowane całe miasto i brak miejsca na cud. Może to miasto niejako "przekazać" ten cud do drugiego mojego miasta czy każde miasto buduje tylko pod siebie?
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Sid Meier's Civilization
A jeszcze takie pytanie. Na obrzeżach mojego miasta jest nadrukowana moneta. Czy ja mam do niej dostęp cały czas (przesuwam na panelu monety +1) czy może mogę ją zbierać w ramach akcji surowców co turę? Podejrzewam to pierwsze, ale wolę się upewnić na 100%, bo gra ma wątek z zasadami niemal tak samo rozbudowany, jak wątek o samej grze.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Sid Meier's Civilization
Z tego co pamiętam, to ona jest automatycznie dostępna, dopóki jest w twojej strefie kontroli. Nie jest surowcem (nie zbierasz jej), po prostu dodajesz sobie 1 na liczniku. Jeśli stanie tam jednostka wroga albo stracisz miasto, wtedy tracisz tę monetkę z licznika.kastration pisze: ↑14 kwie 2020, 17:31 A jeszcze takie pytanie. Na obrzeżach mojego miasta jest nadrukowana moneta. Czy ja mam do niej dostęp cały czas (przesuwam na panelu monety +1) czy może mogę ją zbierać w ramach akcji surowców co turę? Podejrzewam to pierwsze, ale wolę się upewnić na 100%, bo gra ma wątek z zasadami niemal tak samo rozbudowany, jak wątek o samej grze.
Re: Sid Meier's Civilization
Dodatek wiedza i wojna:
Karta polityki społecznej: racjonalizm
Początek tury:
Wydaj 6 handlu aby nauczyć się technologii pierwszego poziomu.
Może ktoś wytłumaczyć o co tutaj chodzi? Czy, żeby móc korzystać z tej polityki socjalnej musimy mieć minimum 6 monet? Skąd inaczej mieć 6 monet na początku tury jeśli w poprzedniej odkryło się technologię i wyzerowało punkty wymiany handlowej?
Czy chodzi o sytuację w której w danej rundzie nie odkrywamy nowej technologii, mamy powiedzmy 12 i możemy na początku następnej wydać 6, żeby odkryć technologię pierwszego poziomu (nie zeruje to punktów wymiany handlowej) i w tej samej rundzie w ostatniej fazie możemy jeszcze raz odkryć nową technologię?
Karta polityki społecznej: racjonalizm
Początek tury:
Wydaj 6 handlu aby nauczyć się technologii pierwszego poziomu.
Może ktoś wytłumaczyć o co tutaj chodzi? Czy, żeby móc korzystać z tej polityki socjalnej musimy mieć minimum 6 monet? Skąd inaczej mieć 6 monet na początku tury jeśli w poprzedniej odkryło się technologię i wyzerowało punkty wymiany handlowej?
Czy chodzi o sytuację w której w danej rundzie nie odkrywamy nowej technologii, mamy powiedzmy 12 i możemy na początku następnej wydać 6, żeby odkryć technologię pierwszego poziomu (nie zeruje to punktów wymiany handlowej) i w tej samej rundzie w ostatniej fazie możemy jeszcze raz odkryć nową technologię?
- Nidhogg
- Posty: 1293
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Sid Meier's Civilization
Częściej drugi scenariusz jaki napisałeś. Bo mając już 6 monet zazwyczaj jesteśmy o wiele bardziej zaawansowani i ten handel jest potrzebny na bardziej zaawansowane technologie, ale oczywiście nie wyklucza to też użycia w ten sposób jaki napisałeś w scenariuszu 1.diamonnd1 pisze: ↑09 cze 2021, 22:22 Dodatek wiedza i wojna:
Karta polityki społecznej: racjonalizm
Początek tury:
Wydaj 6 handlu aby nauczyć się technologii pierwszego poziomu.
Może ktoś wytłumaczyć o co tutaj chodzi? Czy, żeby móc korzystać z tej polityki socjalnej musimy mieć minimum 6 monet? Skąd inaczej mieć 6 monet na początku tury jeśli w poprzedniej odkryło się technologię i wyzerowało punkty wymiany handlowej?
Czy chodzi o sytuację w której w danej rundzie nie odkrywamy nowej technologii, mamy powiedzmy 12 i możemy na początku następnej wydać 6, żeby odkryć technologię pierwszego poziomu (nie zeruje to punktów wymiany handlowej) i w tej samej rundzie w ostatniej fazie możemy jeszcze raz odkryć nową technologię?
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
U mnie częstszy scenariusz jest taki, że dzięki tej polityce szybciej buduje się bazę 5 technologii 1 poziomu i 4 drugiego i dopiero potem idzie się w wyższe technologie. Zamiast poświęcać wszystkie pieniądze na wynalezienie technologii 3 poziomu, wynajdujesz poziom 2 (pamiętając o zniżkach) i potem kupujesz poziom 1 w następnej turze. Inne polityki społeczne przyspieszają awans na torach kultury i ekonomicznym, więc korzystanie z możliwości wynalezienia dwóch technologii w jednej turze jest niezbędne, aby wyścig technologiczny miał cały czas sens.
Re: Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Umiejętność cywilizacji Azteków:
Zbierz 1 kultury za każdą zabitą jednostkę w trakcie bitwy.
Wliczają się tylko moje zabite jednostki, moje i przeciwnika, tylko przeciwnika? Czy barbarzyńcy również?
Zbierz 1 kultury za każdą zabitą jednostkę w trakcie bitwy.
Wliczają się tylko moje zabite jednostki, moje i przeciwnika, tylko przeciwnika? Czy barbarzyńcy również?
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Zliczają się wszystkie jednostki, zarówno Twoje, jak i przeciwnika.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Czy atakowanie miasta-państwa jest uznawane za atak na miasto? Czy atakujący pierwszy wykłada karty czy obrońca?
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Nie, bo ta zasada dotyczy tylko miast otoczonych murami, nie zwykłych (str. 24, drugi paragraf). Miasta-państwa dają tylko bonus +4 do obrony.
Re: Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości
Hej,
po kilku partiach mam ochotę na dodatek - polecany tu Sława i bogactwo, ale....no właśnie...ale nie ma go nigdzie. Orientuje się ktoś czy będzie dodruk, czy może całkiem go wycofali?
po kilku partiach mam ochotę na dodatek - polecany tu Sława i bogactwo, ale....no właśnie...ale nie ma go nigdzie. Orientuje się ktoś czy będzie dodruk, czy może całkiem go wycofali?