Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
- Neoptolemos
- Posty: 1977
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 875 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Warto przy okazji sprawdzić, ile gier w topce zostało zaprojektowanych przez Niemców i czy to odzwierciedla liczbę Niemców na świecie.
Nie sądzę
Nie sądzę
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Jest mało kobiet wśród twórców gier planszowych (9:1) i nieco więcej, ale nadal mało wśród graczy (8:2), ponieważ kobiety różnią się od mężczyzn psychologicznie i mniej ich ciągnie do tego typu hobby. Identyczna sytuacja jest w szachach. Najlepsza kobieta na świecie jest na 85 miejscu, a pozostałe są jeszcze dalej. Jedyna kobieta w historii, która rywalizowała na poziomie najlepszych mężczyzn była Judit Polgar w latach 90 i dwutysięcznych. Ilość aktywnych szachistów v aktywnych szachistek rozkłada sie podobnie. W szachach ten „problem” jest „rozwiązany” systemowo: kobiety mają własne turnieje, gdzie grają tylko z kobietami, maja obniżone normy do osiągnięcia poszczególnych tytułów szachowych (serio!) itp.
Według mnie, to nie jest żaden problem. Jest mniej kobiet, bo kobiety samodzielnie potrafią wybrać co je interesuje, a to hobby akurat interesuje je mniej. Są takie dziedziny, gdzie balans jest skrzywiony w drugą stronę. Znam wiele fajnych i madrych kobiet, nie róbmy z nich niepełnosprawnych osób, które trzeba "zachęcać" do planszówek, żeby poprawić balans płci. Te, które będą chciały, same przyjdą, żyją w wolnym kraju
Change my mind.
Według mnie, to nie jest żaden problem. Jest mniej kobiet, bo kobiety samodzielnie potrafią wybrać co je interesuje, a to hobby akurat interesuje je mniej. Są takie dziedziny, gdzie balans jest skrzywiony w drugą stronę. Znam wiele fajnych i madrych kobiet, nie róbmy z nich niepełnosprawnych osób, które trzeba "zachęcać" do planszówek, żeby poprawić balans płci. Te, które będą chciały, same przyjdą, żyją w wolnym kraju
Change my mind.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 maja 2020, 17:05
- Has thanked: 2 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Tak, projektowała pod męskim imieniem i dodatkowo musiała zapuścić brodę.
Tutaj na zdjęciu po prawej stronie:
https://boardgamegeek.com/image/241427/ ... ns-triumph
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Ja bym powiedział że to obrazuje raczej prostą zasadę, że w gry grają ci, którzy w nie grają. Czyli jeśli grają głównie mężczyźni, to głównie mężczyźni będą się pojawiać w hobby - ktoś musi podjąć wysiłek żeby to się zmieniało. Ja na przykład podjąłem i zorganizowałem spotkanie z paroma koleżankami, teraz jest grupka 11 osób, w której oprócz mnie jest jeszcze jeden facet (a było jeszcze kilka więcej kobiet, ale wiadomo, nie wszyscy po zagraniu kilku gier mają ochotę na kolejne spotkania).PytonZCatanu pisze: ↑11 cze 2021, 16:28 Jest mało kobiet wśród twórców gier planszowych (9:1) i nieco więcej, ale nadal mało wśród graczy (8:2), ponieważ kobiety różnią się od mężczyzn psychologicznie i mniej ich ciągnie do tego typu hobby. Identyczna sytuacja jest w szachach. Najlepsza kobieta na świecie jest na 85 miejscu, a pozostałe są jeszcze dalej. Jedyna kobieta w historii, która rywalizowała na poziomie najlepszych mężczyzn była Judit Polgar w latach 90 i dwutysięcznych. Ilość aktywnych szachistów v aktywnych szachistek rozkłada sie podobnie. W szachach ten „problem” jest „rozwiązany” systemowo: kobiety mają własne turnieje, gdzie grają tylko z kobietami, maja obniżone normy do osiągnięcia poszczególnych tytułów szachowych (serio!) itp.
Według mnie, to nie jest żaden problem. Jest mniej kobiet, bo kobiety samodzielnie potrafią wybrać co je interesuje, a to hobby akurat interesuje je mniej. Są takie dziedziny, gdzie balans jest skrzywiony w drugą stronę. Znam wiele fajnych i madrych kobiet, nie róbmy z nich niepełnosprawnych osób, które trzeba "zachęcać" do planszówek, żeby poprawić balans płci. Te, które będą chciały, same przyjdą, żyją w wolnym kraju
Change my mind.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Emil_1
- Posty: 1390
- Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 172 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Czy to serio jest istotne kto zaprojektował grę?
Dla mnie projektantem może być i kot, byle fajnie się grało.
Dla mnie projektantem może być i kot, byle fajnie się grało.
Miłego dnia! :)
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Moja bazowa grupa to ok 15 facetów, z których ok 5 ma trochę grające żony/partnerki.kwiatosz pisze: ↑11 cze 2021, 19:06Ja bym powiedział że to obrazuje raczej prostą zasadę, że w gry grają ci, którzy w nie grają. Czyli jeśli grają głównie mężczyźni, to głównie mężczyźni będą się pojawiać w hobby - ktoś musi podjąć wysiłek żeby to się zmieniało. Ja na przykład podjąłem i zorganizowałem spotkanie z paroma koleżankami, teraz jest grupka 11 osób, w której oprócz mnie jest jeszcze jeden facet (a było jeszcze kilka więcej kobiet, ale wiadomo, nie wszyscy po zagraniu kilku gier mają ochotę na kolejne spotkania).PytonZCatanu pisze: ↑11 cze 2021, 16:28 Jest mało kobiet wśród twórców gier planszowych (9:1) i nieco więcej, ale nadal mało wśród graczy (8:2), ponieważ kobiety różnią się od mężczyzn psychologicznie i mniej ich ciągnie do tego typu hobby. Identyczna sytuacja jest w szachach. Najlepsza kobieta na świecie jest na 85 miejscu, a pozostałe są jeszcze dalej. Jedyna kobieta w historii, która rywalizowała na poziomie najlepszych mężczyzn była Judit Polgar w latach 90 i dwutysięcznych. Ilość aktywnych szachistów v aktywnych szachistek rozkłada sie podobnie. W szachach ten „problem” jest „rozwiązany” systemowo: kobiety mają własne turnieje, gdzie grają tylko z kobietami, maja obniżone normy do osiągnięcia poszczególnych tytułów szachowych (serio!) itp.
Według mnie, to nie jest żaden problem. Jest mniej kobiet, bo kobiety samodzielnie potrafią wybrać co je interesuje, a to hobby akurat interesuje je mniej. Są takie dziedziny, gdzie balans jest skrzywiony w drugą stronę. Znam wiele fajnych i madrych kobiet, nie róbmy z nich niepełnosprawnych osób, które trzeba "zachęcać" do planszówek, żeby poprawić balans płci. Te, które będą chciały, same przyjdą, żyją w wolnym kraju
Change my mind.
Ale kręcę grupę w pracy, na razie były 2 spotkania i mam 4 dziewczyny (3 początkujące i 1 trochę ograna)
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 10 mar 2020, 12:30
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 29 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
skasuj temat, bo zaraz zrobią dopłaty do twórców gier płci żeńskiej
-
- Posty: 2600
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1237 times
- Been thanked: 1459 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Nie że się nie zgadzam Natomiast na Dakka jest akurat dyskusja na podobny temat, z tym, że o takiej gałęzi tabletop gamingu, że planszówki są podawane jaki przykład o wiele większej różnorodności. https://www.dakkadakka.com/dakkaforum/p ... 98856.pagePytonZCatanu pisze: ↑11 cze 2021, 16:28 Jest mało kobiet wśród twórców gier planszowych (9:1) i nieco więcej, ale nadal mało wśród graczy (8:2), ponieważ kobiety różnią się od mężczyzn psychologicznie i mniej ich ciągnie do tego typu hobby. Identyczna sytuacja jest w szachach. Najlepsza kobieta na świecie jest na 85 miejscu, a pozostałe są jeszcze dalej. Jedyna kobieta w historii, która rywalizowała na poziomie najlepszych mężczyzn była Judit Polgar w latach 90 i dwutysięcznych. Ilość aktywnych szachistów v aktywnych szachistek rozkłada sie podobnie. W szachach ten „problem” jest „rozwiązany” systemowo: kobiety mają własne turnieje, gdzie grają tylko z kobietami, maja obniżone normy do osiągnięcia poszczególnych tytułów szachowych (serio!) itp.
Według mnie, to nie jest żaden problem. Jest mniej kobiet, bo kobiety samodzielnie potrafią wybrać co je interesuje, a to hobby akurat interesuje je mniej. Są takie dziedziny, gdzie balans jest skrzywiony w drugą stronę. Znam wiele fajnych i madrych kobiet, nie róbmy z nich niepełnosprawnych osób, które trzeba "zachęcać" do planszówek, żeby poprawić balans płci. Te, które będą chciały, same przyjdą, żyją w wolnym kraju
Change my mind.
I o ile sam w temacie wyrażam opinię podobną do Twojej, to jednak pozostaje do ustalenia na ile brak zainteresowana/mocniejszego zaangażowania/obsesyjności wynika z naturalnych różnic a na ile z wpływu kultury i wychowania. No i podawane przykłady gatekeepingu są czasem takie, że trudno udawać, że nie ma to żadnego wpływu (niektóre przykłady to w ogóle ostra, toksyczna jazda, mózg staje dęba, np ta "dyskusja" od góry do dołu : http://theminiaturespage.com/boards/msg.mv?id=549468)
(co do liczby szachistów i szachistek internet nie zgadza się, że jest ich z grubsza po równo. "In other words, the top-level gap(...) can be fully explained by the participation gap." : https://slate.com/technology/2020/12/wh ... s-men.html)
(warto przy tym pamiętać, że za granicą wargaming to często nie tylko relatywnie młodzi ludzie zderzający swoich Space Marines ale zabetonowane staruchy, posuwające na stole swoich żołnierzy z epoki napoleońskiej lub Wojny Secesyjnej od lat 50tych )
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Moim zdaniem są, ale to właśnie subiektywne wrażenie bardzo. W takiej dyskusji trudno zawsze rozdzielić dwie rzeczy: sprawność literacką i miejsce w kulturze. Dziś Lema nie ma i nie będzie, bo Lem był wypadkową danego miejsca - w czasie, w rozwoju gatunku, w warunkach geopolitycznych. Weźmy horror i takiego Lovecrafta; czy są pisarze lepsi od niego? Cała masa (bo literacko Lovecraft nie był szczególnie wybitny, nie ukrywajmy), ale jego rola w historii gatunku jest bezdyskusyjna. Po prostu coraz trudniej być pionierem, gdy tyle już odkryto - i stąd, myślę, nie doceniamy trochę współczesnych autorów i autorek.
Moje sekretne imię voodoo to Papa Shango. Błogosławię każdy wątek, w którym się pojawię... ale jeden błogosławię najbardziej.
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Przede wszystkim do lat 90' ludzie żyli tematami jak podbój kosmosu czy zimna wojna. Wtedy książki SF wydawały się prawdopodobnie dużo mniej odległe. Dzisiaj o wiele mniej się czyta, książki ogólnie mają mniejszy wpływ na kulturę i dodatkowo SF wydają się być bardziej bajkami, niż pokazywać w którą stronę zmierza ludzkość. Nie chcę umniejszać talentu współczesnych autorów, ale jednak ciężko mi znaleźć kogoś kto napisał by tak inspirujące opowiadania jak to robił Philip K. Dick. Chyba wszyscy kojarzą filmy nakręcone na podstawie jego twórczości: Łowca Androidów, Pamięć Absolutna, Raport mniejszości, Zapłata, Człowiek z Wysokiego Zamku itd...everan pisze: ↑13 cze 2021, 13:53Moim zdaniem są, ale to właśnie subiektywne wrażenie bardzo. W takiej dyskusji trudno zawsze rozdzielić dwie rzeczy: sprawność literacką i miejsce w kulturze. Dziś Lema nie ma i nie będzie, bo Lem był wypadkową danego miejsca - w czasie, w rozwoju gatunku, w warunkach geopolitycznych. Weźmy horror i takiego Lovecrafta; czy są pisarze lepsi od niego? Cała masa (bo literacko Lovecraft nie był szczególnie wybitny, nie ukrywajmy), ale jego rola w historii gatunku jest bezdyskusyjna. Po prostu coraz trudniej być pionierem, gdy tyle już odkryto - i stąd, myślę, nie doceniamy trochę współczesnych autorów i autorek.
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Literatura Dicka jest stosunkowo łatwa do nakręcenia. To są proste historie. Genialne jakby nie patrzeć, ale jednak proste, przekazane w dość bezpośredni sposób. Bardzo obrazowy.
Twarde współczesne SF jest dużo bardziej skomplikowane. Często wymaga czegoś więcej niż elementarnej wiedzy w zakresie nauk ścisłych. Wiele rzeczy jest zawoalowanych. Obutych w jakąś filozofię. Takich rzeczy się nie nakręci.
Twarde współczesne SF jest dużo bardziej skomplikowane. Często wymaga czegoś więcej niż elementarnej wiedzy w zakresie nauk ścisłych. Wiele rzeczy jest zawoalowanych. Obutych w jakąś filozofię. Takich rzeczy się nie nakręci.
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Proponuje podobne rozwiązanie jak ostatnimi czasy w Oscarach. Zagwarantować 50% top 100 BGG dla kobiet i po problemie.Wśród tych topowych 200 gier nie znalazła się ani jedna kolorowa projektantka...
Jednak to 'sport białych facetów' i ciekawe, czy w najbliższej przyszłości jakiekolwiek akcje afirmatywne mogą tu cokolwiek zmienić? W tle oczywiście jest też pytanie, czy taką zmianę należy w ogóle postulować.
PS.
... znaczy producenci z pewnością byliby zainteresowani poszerzeniem rynku.
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
To zupełnie tak nie wygląda na Oscarach. Ale po co dbać o poprawność tego co się pisze, jak można się wygłupić i zebrać poklask od ludzi podobnie myślących.Arcziwald pisze: ↑14 cze 2021, 09:23Proponuje podobne rozwiązanie jak ostatnimi czasy w Oscarach. Zagwarantować 50% top 100 BGG dla kobiet i po problemie.Wśród tych topowych 200 gier nie znalazła się ani jedna kolorowa projektantka...
Jednak to 'sport białych facetów' i ciekawe, czy w najbliższej przyszłości jakiekolwiek akcje afirmatywne mogą tu cokolwiek zmienić? W tle oczywiście jest też pytanie, czy taką zmianę należy w ogóle postulować.
PS.
... znaczy producenci z pewnością byliby zainteresowani poszerzeniem rynku.
https://antyweb.pl/oscary-nowe-zasady-k ... ryminacja/
Na prawdę każdy wątek na tym forum musi się ostatecznie zamienić w "poprawność polityczna chce zniszczyć naszą cywilizację stworzoną przez białych mężczyzn"?
Zresztą branża filmowa i planszówkowa to zupełnie różne światy. Głównie chodzi o budżety i to, że filmy to o wiele większe ryzyko inwestycyjne niż planszówki. W branżę planszówek jak na razie może wejść każdy, więc tutaj nie ma sensu czegoś wyrównywać.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Nie zrobiłem analizy - ale zapewne jeśli chodzi o oprawę graficzną to tu udział pań, jest chyba dużo bardziej zbliżony do proporcji w naturze... no ale wiadomo, wszyscy tylko mechanika i mechanika ...ile jest kobiet mechaników? ;D
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Ale jakby na przykład się bliżej przyjrzeć kim są projektanci gier planszowych, to można zauważyć, że większość to jednak umysły ścisłe, zawodowo działający na polach matematyki czy fizyki. Jak spojrzymy, jaki procent studentów takich kierunków to kobiety, to od razu widać, że znikomy. Nie wiem, czy działa tutaj efekt kulturowy (kobiety są naturalnie postrzegane jako osoby, które będą zajmować się domem i dziećmi, więc łatwiej jest im zobaczyć sobie na stanowisku np. nauczycielki niż mechanika), czy raczej genetyczny (kobiety jednak genetycznie są lepiej uwarunkowane do opieki na dziećmi i organizowania ogniska domowego, już tak nasze mózgi pracują, że po prostu łatwiej odnajdujemy się w sytuacjach "zarządzania" domem czy w zawodach wymagających dobrze rozwiniętych umiejętności miękkich). Tak czy siak obecnie jest trend, aby pokazywać kobietom, że mogą się wybić z tego schematu Matki Polki i robić w życiu co chcą, a mężowie czy partnerzy chętniej pomagają w wychowywaniu dzieci i zajmowaniu się domem, więc możliwe że w przyszłości znajdzie się na rynku więcej gier projektowanych przez kobiety.
Ja sama nie jestem fanką ogólnych regulacji typu "tyle a tyle procent kobiet musi być zatrudnionych w filmie albo na kierowniczym stanowisku w firmie", bo to przecież prowadzi tylko do tego, że osoby gorzej nadające się do danej pracy nagle mają ją wykonywać, bo spełniają inne kryteria, które są wymagane (nie to żeby teraz zatrudniano zawsze osoby nadające się na dane stanowisko ). Mam więc nadzieję, że do planszówek nigdy takie regulacje nie wejdą i po prostu będzie mieć dobre gry na rynku, bez względu na to kim jest projektant .
Ja sama nie jestem fanką ogólnych regulacji typu "tyle a tyle procent kobiet musi być zatrudnionych w filmie albo na kierowniczym stanowisku w firmie", bo to przecież prowadzi tylko do tego, że osoby gorzej nadające się do danej pracy nagle mają ją wykonywać, bo spełniają inne kryteria, które są wymagane (nie to żeby teraz zatrudniano zawsze osoby nadające się na dane stanowisko ). Mam więc nadzieję, że do planszówek nigdy takie regulacje nie wejdą i po prostu będzie mieć dobre gry na rynku, bez względu na to kim jest projektant .
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- garg
- Posty: 4491
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Nie mogę pisać za kolegę, bo nie znam jego myśli, więc bazuję tylko na emotce, którą umieścił. I ona sugeruje mi, że żartował. Więc Twoje oburzenie trochę mnie zaskoczyło.mineralen pisze: ↑14 cze 2021, 10:11To zupełnie tak nie wygląda na Oscarach. Ale po co dbać o poprawność tego co się pisze, jak można się wygłupić i zebrać poklask od ludzi podobnie myślących.Arcziwald pisze: ↑14 cze 2021, 09:23Proponuje podobne rozwiązanie jak ostatnimi czasy w Oscarach. Zagwarantować 50% top 100 BGG dla kobiet i po problemie.Wśród tych topowych 200 gier nie znalazła się ani jedna kolorowa projektantka...
Jednak to 'sport białych facetów' i ciekawe, czy w najbliższej przyszłości jakiekolwiek akcje afirmatywne mogą tu cokolwiek zmienić? W tle oczywiście jest też pytanie, czy taką zmianę należy w ogóle postulować.
[...]
https://antyweb.pl/oscary-nowe-zasady-k ... ryminacja/
Na prawdę każdy wątek na tym forum musi się ostatecznie zamienić w "poprawność polityczna chce zniszczyć naszą cywilizację stworzoną przez białych mężczyzn"?
[...]
Ja na przykład od momentu, w którym powstał ten wątek, walczę ze sobą (i właśnie tę walkę przegrałem), żeby nie napisać komentarza o statystykach dotyczących projektantów mańkutów.
Jeśli zastanawiamy się nad płcią projektantów/projektantek, to dlaczego nie możemy zastanowić się nad osobami leworęcznymi. W końcu są oni czasem nazywani największa mniejszością, a nikt się nimi nie interesuje .
Bo z mojego punktu widzenia zarówno płeć, jak i leworęczność są tak samo istotne przy ocenie jakości gry. W ogóle.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
A niby jak wygląda? Mniejszości mają mieć zagwarantowany udział w filmie albo ten zostaje wykluczony z możliwości dostania nagrody ale masz rację, wg. przytoczonego artykułu to nie 50 a 30% Z mojej strony EOT.mineralen pisze: ↑14 cze 2021, 10:11To zupełnie tak nie wygląda na Oscarach. Ale po co dbać o poprawność tego co się pisze, jak można się wygłupić i zebrać poklask od ludzi podobnie myślących.Arcziwald pisze: ↑14 cze 2021, 09:23Proponuje podobne rozwiązanie jak ostatnimi czasy w Oscarach. Zagwarantować 50% top 100 BGG dla kobiet i po problemie.Wśród tych topowych 200 gier nie znalazła się ani jedna kolorowa projektantka...
Jednak to 'sport białych facetów' i ciekawe, czy w najbliższej przyszłości jakiekolwiek akcje afirmatywne mogą tu cokolwiek zmienić? W tle oczywiście jest też pytanie, czy taką zmianę należy w ogóle postulować.
PS.
... znaczy producenci z pewnością byliby zainteresowani poszerzeniem rynku.
https://antyweb.pl/oscary-nowe-zasady-k ... ryminacja/
Na prawdę każdy wątek na tym forum musi się ostatecznie zamienić w "poprawność polityczna chce zniszczyć naszą cywilizację stworzoną przez białych mężczyzn"?
Zresztą branża filmowa i planszówkowa to zupełnie różne światy. Głównie chodzi o budżety i to, że filmy to o wiele większe ryzyko inwestycyjne niż planszówki. W branżę planszówek jak na razie może wejść każdy, więc tutaj nie ma sensu czegoś wyrównywać.
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
W sumie dlaczego nie? Jeżeli ten temat cię interesuje i okaże się, że wg statystyki np. jest nadreprezentacja mańkutów wśród projektantów to moim zdaniem taka informacja jest ciekawa.garg pisze: ↑14 cze 2021, 12:35
Nie mogę pisać za kolegę, bo nie znam jego myśli, więc bazuję tylko na emotce, którą umieścił. I ona sugeruje mi, że żartował. Więc Twoje oburzenie trochę mnie zaskoczyło.
Ja na przykład od momentu, w którym powstał ten wątek, walczę ze sobą (i właśnie tę walkę przegrałem), żeby nie napisać komentarza o statystykach dotyczących projektantów mańkutów.
Jeśli zastanawiamy się nad płcią projektantów/projektantek, to dlaczego nie możemy zastanowić się nad osobami leworęcznymi. W końcu są oni czasem nazywani największa mniejszością, a nikt się nimi nie interesuje .
Wg OPa (OPki?) informacja o projektantkach wśród wszystkich projektantów jest istotna i ja wolę to uszanować.Bo z mojego punktu widzenia zarówno płeć, jak i leworęczność są tak samo istotne przy ocenie jakości gry. W ogóle.
Nie wiem czy ty celowo kłamiesz, czy w ogóle wciąż o tym nie przeczytałeś i rzucasz jakieś rzeczy z głowy na odczepne, ale wciąż to nie wygląda tak jak napisałeś.
- garg
- Posty: 4491
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Zupełnie bez złośliwości zapytam - jak to płeć lub leworęczność wpływają na jakość gry?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2021, 13:54 przez garg, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Na jakość pewnie nie wpływają wcale. Ale na tym forum nie rozmawiamy wyłącznie o jakości gier, a ten wątek (jak ja go rozumiem) dotyczy tego jak wygląda branża.
- garg
- Posty: 4491
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Ja pisałem o jakości gry (sprawdź mój post), stąd moje zdziwienie. Poznawczo ma to na pewno jakąś wartość. Poznawczo, czyli okołogrowo. Bo do jakości gry ma się to...
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Jasne, niedokładnie cię zrozumiałem. Miałem na myśli, że pewnie dla OPa (OPki) ten temat jest istotny sam w sobie, bez patrzenia na jakość gier.
-
- Posty: 1447
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 142 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Ach, złoto
"Uraziłem się za OP", bo OP się za mało uraziło.
Wszedłem rano do tematu i się nie zawiodłem.
-
- Posty: 1447
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 142 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Im bardziej egalitarne społeczeństwo (np Szwecja) tym mniej kobiet podąża w kierunku "męskich" specjalności. Dla odmiany kobiet na kierunkach/zawodach technicznych np. w Indiach jest stosunkowo dużo. Dlaczego? Dlatego, że praca programisty podnosi wyraźnie poziom życia. W tamtej części świata kobiety wiedzą, że jak chcą wygodnie żyć, to nie mogą "robić tego co lubią" tylko zakasać rękawy i wziąć się do roboty. Nie ma tu rola matki i gospodyni nic do rzeczy. Natura dała kobietom (nie wszystkim) pewien zestaw cech, które są przydatne w byciu tą matką i gospodynią, ale to nie jest tak, że "wmawianie" kobietom tych ról wytworzyło im ten zestaw cech.anitroche pisze: ↑14 cze 2021, 10:57 Nie wiem, czy działa tutaj efekt kulturowy (kobiety są naturalnie postrzegane jako osoby, które będą zajmować się domem i dziećmi, więc łatwiej jest im zobaczyć sobie na stanowisku np. nauczycielki niż mechanika), czy raczej genetyczny (kobiety jednak genetycznie są lepiej uwarunkowane do opieki na dziećmi i organizowania ogniska domowego, już tak nasze mózgi pracują, że po prostu łatwiej odnajdujemy się w sytuacjach "zarządzania" domem czy w zawodach wymagających dobrze rozwiniętych umiejętności miękkich). Tak czy siak obecnie jest trend, aby pokazywać kobietom, że mogą się wybić z tego schematu Matki Polki i robić w życiu co chcą, a mężowie czy partnerzy chętniej pomagają w wychowywaniu dzieci i zajmowaniu się domem, więc możliwe że w przyszłości znajdzie się na rynku więcej gier projektowanych przez kobiety.
W naszej części świata, można nieźle żyć z czegoś w czym "się czuje dobrze" toteż sytuacja materialna nie zmusza kobiet do wyboru ekstremalnej (z punktu widzenia ich strefy komfortu) ścieżki zawodowej. W tej samej części świata wmawia się kobietom, że stoi nad nimi biały, heteroseksualny (koniecznie) samiec i utrudnia im dostanie się na ukochane studia inżynierskie. Jakoś tak chyba tylko osoby rozgłaszające te tezy same w to wierzą, bo nie obserwuje się lawionowego skoku kobiet na ów kierunkach, a co za tym idzie, w zawodach do których one prowadzą.
Podsumowując: o ile nie czeka nas jakiś nagły zalew gier z dalekiego wschodu, to szanse na jakiś istotny wzrost liczby projektantek są małe. Jeśli gry będą coraz bardziej popularne i dochodowe to jakiś wzrost będzie, ale na pewno rewolucyjne metody się do tego nie przysłużą.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2021, 08:20 przez szczudel, łącznie zmieniany 1 raz.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Kobiety jako projektantki, gry stworzone przez kobiety
Czytam, że w Indiach kobiety stanowią 34% tzw. techu https://go.451research.com/women-in-tec ... rends.html
Zaś w Szwecji 29% https://www.womenintech.se/
To nie jest znowuż jakaś kolosalna różnica. W szczególności jeśli porównasz z Polską (14,5%), Japonią (13%), Koreą Pd (16%) lub Turcją (10%). https://www.honeypot.io/women-in-tech-2018/
Poza tym zdaje mi się, że Indie to raczej wyjątek niż reguła. Jest wiele bidnych krajów, a kobiety w IT jakoś tam nie przodują.
Zaś w Szwecji 29% https://www.womenintech.se/
To nie jest znowuż jakaś kolosalna różnica. W szczególności jeśli porównasz z Polską (14,5%), Japonią (13%), Koreą Pd (16%) lub Turcją (10%). https://www.honeypot.io/women-in-tech-2018/
Poza tym zdaje mi się, że Indie to raczej wyjątek niż reguła. Jest wiele bidnych krajów, a kobiety w IT jakoś tam nie przodują.
Sprzedam nic