Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A jak według Was ma się elektroniczna wersja Gloomhaven do analogowej? Mam na myśli to, czy sama rozgrywka, odczucia z gry są zbieżne, czy też mocno się rozjeżdżają? Czy rozważając "inwestycję" w planszówkę tej wagi warto zakupić wersję Steam i sprawdzić, czy raczej nie ma porównania?
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Zacząłem od wersji elektronicznej zanim zagrałem w planszową. Po pierwsze i chyba najważniejsze to nie jest produkt finalny, ciagle nie ma oryginalnej kampanii. Jest tryb gildii i ma on wiele możliwości poznania gry ale jakoś przeszkadza mi że odkrywanie nowych postaci, ulepszeń kart i ekwipunku można dokonać bez przechodzenia kampanii. Po komentarzach widać, że bardzo wiele osób czeka na kampanię żeby móc normalnie odkrywać uroki tej gry z elementami legacy. Na plus to można szybko opanować podstawy mechaniki, każda postać ma jakieś wprowadzenie, w którym uczymy się jak z kilku ruchach można osiągnąć cele. Jedynie ruch potworów jest automatyczny więc nie jest to tak oczywiste gdy przesiądzie się na wersję planszową.Babik pisze: ↑13 kwie 2021, 22:08 A jak według Was ma się elektroniczna wersja Gloomhaven do analogowej? Mam na myśli to, czy sama rozgrywka, odczucia z gry są zbieżne, czy też mocno się rozjeżdżają? Czy rozważając "inwestycję" w planszówkę tej wagi warto zakupić wersję Steam i sprawdzić, czy raczej nie ma porównania?
- Blugkolf
- Posty: 156
- Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 9 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Kupiłem grę jak tylko ją udostępnili i uczyłem się na niej podstaw Gloomhaven - moim zdaniem nie ma porównania. Gra na planszy ma zupełnie inną płynność. W wersji elektornicznej nie ma interakcji wynikającej z jednoczesnego i półjawnego planowania akcji przez graczy. Interfejs gry jest bardzo powolny (i dla mnie męczący) - rzeczy które na planszy robi się błyskawicznie, zajmują tutaj wiele kliknięć. Co prawda odpada setup i gra sama rozstrzyga AI przeciwników, co przyśpiesza ogólny czas rozgrywki, ale moje całościowe wrażenie jest takie, że po zagraniu scenariusza jestem bardziej wymęczony klikaniem, niż usatysfakcjonowany z gry. Rozegrałem 109 partii Gloomhaven + dodatki na planszy i koło 30 w wersji elektronicznej i nie czekam już nawet na pełną wersję.Babik pisze: ↑13 kwie 2021, 22:08 A jak według Was ma się elektroniczna wersja Gloomhaven do analogowej? Mam na myśli to, czy sama rozgrywka, odczucia z gry są zbieżne, czy też mocno się rozjeżdżają? Czy rozważając "inwestycję" w planszówkę tej wagi warto zakupić wersję Steam i sprawdzić, czy raczej nie ma porównania?
- yaro_
- Posty: 280
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 110 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
To ja od innej strony: kupiłem i trochę się zawiodłem optymalizacją gry. Nie pomyślałbym że taka turówka mi będzie przycinała na zeszłorocznym laptopie przez co przyjemność z gry jest znikoma. Liczę że kiedyś to poprawią i może wtedy spróbuje.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Skończyłem. Moja ocena 8,7/10.
Plusów ma gra dużo, więc nie będę o nich pisał, natomiast z minusów duże są dwa:
1. Długi czas rozkładania gry (pomimo insertu)
2. Mocno nieścisła polska instrukcja.
Ogólnie jako planszówkę bardzo polecam.
Plusów ma gra dużo, więc nie będę o nich pisał, natomiast z minusów duże są dwa:
1. Długi czas rozkładania gry (pomimo insertu)
2. Mocno nieścisła polska instrukcja.
Ogólnie jako planszówkę bardzo polecam.
-
- Posty: 1600
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – monsters analysis & strategies – Bandit & City (Guards & Archers)
Kontynuuję serię opisująca potwory i przeciwników w Gloomhaven - dzisiaj pora na Bandytów i Łuczników (Guards & Archers). Zamieszczam pełne statystyki, karty umiejętności i akcji. Miłej lektury!
LINK: Gloomhaven – monsters analysis & strategies – Bandit & City (Guards & Archers)
Kontynuuję serię opisująca potwory i przeciwników w Gloomhaven - dzisiaj pora na Bandytów i Łuczników (Guards & Archers). Zamieszczam pełne statystyki, karty umiejętności i akcji. Miłej lektury!
LINK: Gloomhaven – monsters analysis & strategies – Bandit & City (Guards & Archers)
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1600
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – the confusing rules and most often errors analysis
Nasza ekipa jest całkiem doświadczona - skończyliśmy już około 40 scenariuszy. Ale ostatnio dołączył do nas czwarty gracz i aby ułatwić mu wejście w grę i świat Gloomhaven, przygotowaliśmy listę najbardziej niejasnych zasad i popularnych błędów - które nie raz sami popełniliśmy. Miłej lektury!
LINK: Gloomhaven – the confusing rules and most often errors analysis
Nasza ekipa jest całkiem doświadczona - skończyliśmy już około 40 scenariuszy. Ale ostatnio dołączył do nas czwarty gracz i aby ułatwić mu wejście w grę i świat Gloomhaven, przygotowaliśmy listę najbardziej niejasnych zasad i popularnych błędów - które nie raz sami popełniliśmy. Miłej lektury!
LINK: Gloomhaven – the confusing rules and most often errors analysis
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
- Ardel12
- Posty: 3387
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dla mnie dodatek jest znacząco lepszy od podstawki względem zawartych scenariuszy. Oferują znacząco ciekawsze zadania i ciekawie się rozwijają. Mnie kampania w GH na końcu wynudziła i zmęczyła. Dodatek ponownie zachęcił mnie do pogrania.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A czy ten dodatek wnosi coś dodatkowego do normalnej rozgrywki w GH?
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nowa postać, nowy stan (regeneracja), nowe potwory, nowy rodzaj akcji (teleport), nowe przedmiotyPompa85 pisze: ↑27 cze 2021, 23:13A czy ten dodatek wnosi coś dodatkowego do normalnej rozgrywki w GH?
- yrq
- Posty: 967
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 363 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
No i głównie sposób budowy scenariuszy. Pomieszczenia nie są odkryte od początku, mamy decyzje w środku misji i nieraz większy nacisk jest na optymalne rozwiązanie łamigłówki niż na pokonanie wrogów.
Różne klasy różnie radzą sobie z wyzwaniem, więc może się okazać, że drużyna zabijaków nie poradzi sobie z przejściem i lepiej zmienić skład.
Dodatek podzielił fanów, bo właśnie nie jest typowym "więcej tego samego".
Różne klasy różnie radzą sobie z wyzwaniem, więc może się okazać, że drużyna zabijaków nie poradzi sobie z przejściem i lepiej zmienić skład.
Dodatek podzielił fanów, bo właśnie nie jest typowym "więcej tego samego".
-
- Posty: 426
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Moim zdaniem dodatek jest taki średni - misje rzeczywiście są bardziej zróżnicowane, to jest plus, natomiast nowa postać jest moim zdaniem słaba i nudna w porównaniu z tymi z podstawki. Natomiast największą wadą jest konieczność grania tym Divinerem we wszystkich misjach z dodatku i misja automatycznie kończy się przegraną jeśli Diviner padnie. Jeśli nie grasz cały czas w regularnym towarzystwie to musi nią grać osoba, która zawsze na granie przychodzi.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Spotkałem się z "podziałem obowiązków" (gdy do gry siada mniej niż 4 grarczy) => każdy prowadzi swoją postać + w grze jest dodatkowo Diviner prowadzony naprzemiennie przez wszystkich graczy.RaYell pisze: ↑28 cze 2021, 09:54 Moim zdaniem dodatek jest taki średni - misje rzeczywiście są bardziej zróżnicowane, to jest plus, natomiast nowa postać jest moim zdaniem słaba i nudna w porównaniu z tymi z podstawki. Natomiast największą wadą jest konieczność grania tym Divinerem we wszystkich misjach z dodatku i misja automatycznie kończy się przegraną jeśli Diviner padnie. Jeśli nie grasz cały czas w regularnym towarzystwie to musi nią grać osoba, która zawsze na granie przychodzi.
-
- Posty: 426
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
To chyba nie takie głupie rozwiązanie, zwłaszcza że w połowie scenariuszy Diviner i tak niewiele więcej robi niż tylko stoi w odpowiednim miejscu
- lintu
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 13 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W mojej grupie dodatek się nie przyjął (a podstawkę ukończyliśmy i bawiliśmy się przy niej świetnie). Scenariusze podstawki bywały monotonne, a tutaj z kolei są zbyt przekombinowane. No i faktycznie gracz prowadzący Divinera był średnio usatysfakcjonowany. Mam nadzieję, że Frosthaven znajdzie złoty środek, czyli scenariusze bardziej zróżnicowane niż w Gloomie, ale nie tak przefajnowane jak te z FC.
- Ardel12
- Posty: 3387
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Prawda, czasem natłok zasad w scenriuszu i zmiennych potrafił przytłoczyć, ale nową postacią dobrze się bawiłem. Dla mnie minusem było brak możliwości zmiany jej. Przejście wszystkich scenariuszy z dodatku jedną postacią jak dla mnie bez różnicy na klasę może znudzić. Bardzo spodobał mi się pomysł, żeby grać Divinerem jako dodatkowym NPC. Rozwiązuje to dla mnie jedyną bolączkę dodatku. Nie zapominajmy o wprowadzonych zagadkach do otwarcia np. skrzyń, czy przejścia scenariusza. Ja zostałem przez nie po części pokonany, ale było to coś nowego.
-
- Posty: 1600
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
First Gloomhaven session after 8 months! – #23 Deep Ruins
Od ostatniej naszej partii minęło 8 miesięcy więc nic dziwnego, że po tej "pandemicznej przerwie" z taką ochota i radością wróciliśmy do świata Gloomhaven. Jak nam poszło w naszym 3-osobowym składzie? Całkiem ok - więcej szczegółów w poniższej relacji.
LINK: First Gloomhaven session after 8 months! – #23 Deep Ruins
Od ostatniej naszej partii minęło 8 miesięcy więc nic dziwnego, że po tej "pandemicznej przerwie" z taką ochota i radością wróciliśmy do świata Gloomhaven. Jak nam poszło w naszym 3-osobowym składzie? Całkiem ok - więcej szczegółów w poniższej relacji.
LINK: First Gloomhaven session after 8 months! – #23 Deep Ruins
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1600
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Scenario #26 Ancient Cistern
Nasza epicka przygoda w świecie Gloomhaven trwa. W trzyosobowym składzie - wszyscy na najwyższym, 9 poziomie, - właśnie zakończyliśmy jedną z kampanii pobocznych gry. Zapraszam do relacji!
Gloomhaven – #26 Ancient Cistern
Nasza epicka przygoda w świecie Gloomhaven trwa. W trzyosobowym składzie - wszyscy na najwyższym, 9 poziomie, - właśnie zakończyliśmy jedną z kampanii pobocznych gry. Zapraszam do relacji!
Gloomhaven – #26 Ancient Cistern
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Hej, kiedyś o to pytałem ale bez odzewu. Już dawno skończyliśmy angielską wersję, zrobiliśmy wszystko co się dało, rozwiązaliśmy wszystkie sekrety itp. za to bardzo interesuje mnie jak to po polsku wygląda dla koperty X. Jeśli ktoś już rozwiązał i byłby uprzejmy się podzielić to proszę o PW.
-
- Posty: 1600
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – #31 Plane of Night
To był jeden z najtrudniejszych scenariuszy w Gloomhaven - #31 Plane of Night, ale ostatecznie udało się go przejść na poziomie Very Hard. Jesteśmy coraz bliżej naszego głównego wroga - Glooma. Zapraszam do raportu z rozgrywki!
LINK: Gloomhaven – #31 Plane of Night
To był jeden z najtrudniejszych scenariuszy w Gloomhaven - #31 Plane of Night, ale ostatecznie udało się go przejść na poziomie Very Hard. Jesteśmy coraz bliżej naszego głównego wroga - Glooma. Zapraszam do raportu z rozgrywki!
LINK: Gloomhaven – #31 Plane of Night
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1600
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Gloomhaven – Scenario #40 – Ancient Defensive Network
Właśnie zakończyliśmy scenariusz #40 w Gloomhaven. Co to była za szalona przygoda! Największa mapa do tej pory, masa elitarnych przeciwników plus nasze 4 postacie tuż przed emeryturą. Wieczor, który będziemy długo pamiętać. Więcej w poniższym raporcie.
LINK: Gloomhaven – Scenario #40 – Ancient Defensive Network
Właśnie zakończyliśmy scenariusz #40 w Gloomhaven. Co to była za szalona przygoda! Największa mapa do tej pory, masa elitarnych przeciwników plus nasze 4 postacie tuż przed emeryturą. Wieczor, który będziemy długo pamiętać. Więcej w poniższym raporcie.
LINK: Gloomhaven – Scenario #40 – Ancient Defensive Network
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Rozpoczęliśmy niedawno z żoną rozgrywkę w Gloomhaven, aktualnie scenariusz numer 4 i się pojawiła pierwsza porażka, których pewnie będzie więcej i tutaj moje pytanie do bardziej zaawansowanych graczy zanim zajdziemy za daleko w kampanii lub rozwoju postaci o wybór duetu jakiego dokonaliśmy czyli Druciarz + Skałosercy czy taka para ma sens i ogólnie "da radę" czy będzie nam przynosić tylko frustracje itp.? wybór padł na podstawie czytania opisów kart umiejętności punktów życia i dostępnych kart, jednak jak się teraz czyta pozostałe postacie jak już się troszkę wie o co chodzi w grze jakoś te inne się wydają bardziej kuszące tudzież "prostsze" maja więcej konkretnych umiejętności do zadawania/unikania obrażeń ale nie mają na przykład aż tylu możliwości kontrolowania potworów czy otoczenia tak jak drut i skałka