Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 568
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Bartoszeg02 »

mineralen pisze: 09 lip 2021, 07:30
Bartoszeg02 pisze: 08 lip 2021, 11:44 Czytam to co piszecie i już zacieram ręce na kolejną grę :)

Powiedzcie mi tylko czy w 4 graczy nie jest zbyt tłoczno? Nie widziałem w instrukcji żeby gracz nr 3 czy 4 otrzymywali jakąś nagrodę w zamian za to że będą mieli znacznie mniej pól do wyboru od graczy 1 czy 2
Gracz nr 4 ma mniej pół do wyboru, ale też ma jedną dużą przewagę - wie ilu żołnierzy wystawili przeciwnicy.
i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoich :D
mineralen
Posty: 978
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 576 times
Been thanked: 647 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: mineralen »

Bartoszeg02 pisze: 09 lip 2021, 12:26
mineralen pisze: 09 lip 2021, 07:30
Bartoszeg02 pisze: 08 lip 2021, 11:44 Czytam to co piszecie i już zacieram ręce na kolejną grę :)

Powiedzcie mi tylko czy w 4 graczy nie jest zbyt tłoczno? Nie widziałem w instrukcji żeby gracz nr 3 czy 4 otrzymywali jakąś nagrodę w zamian za to że będą mieli znacznie mniej pól do wyboru od graczy 1 czy 2
Gracz nr 4 ma mniej pół do wyboru, ale też ma jedną dużą przewagę - wie ilu żołnierzy wystawili przeciwnicy.
i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoich :D
No bez przesady, tych pól jest aż 10. Wtedy wszyscy musieliby pójść na pola walki.
A jeśliby się tak stało, to przynajmniej wiesz, że się tam nie warto pchać.
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 169 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

mineralen pisze: 09 lip 2021, 12:32
Bartoszeg02 pisze: 09 lip 2021, 12:26
mineralen pisze: 09 lip 2021, 07:30

Gracz nr 4 ma mniej pół do wyboru, ale też ma jedną dużą przewagę - wie ilu żołnierzy wystawili przeciwnicy.
i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoich :D
No bez przesady, tych pól jest aż 10. Wtedy wszyscy musieliby pójść na pola walki.
A jeśliby się tak stało, to przynajmniej wiesz, że się tam nie warto pchać.
Zgadza się, od siebie dodam:

- są karty intryg wysyłające żołnierzy z garnizonu do bitwy
- są karty imperialne które przy wysyłaniu agenta/reveal dosyłają do bitwy

- ostatni gracz może nie wysyłać agenta a zrobić dość mocny reveal po silną kartę z imperial row .... no i najważniejsze....

jakby ostatni gracz w turze miał zawsze tak tragicznie jak niektórzy myślą, pole mantata było by niemal nieużywane (jedynie na przemiał karty, za 2solari... niewarte zachodu)
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Wosho »

Bartoszeg02 pisze: 09 lip 2021, 12:26
mineralen pisze: 09 lip 2021, 07:30
Bartoszeg02 pisze: 08 lip 2021, 11:44 Czytam to co piszecie i już zacieram ręce na kolejną grę :)

Powiedzcie mi tylko czy w 4 graczy nie jest zbyt tłoczno? Nie widziałem w instrukcji żeby gracz nr 3 czy 4 otrzymywali jakąś nagrodę w zamian za to że będą mieli znacznie mniej pól do wyboru od graczy 1 czy 2
Gracz nr 4 ma mniej pół do wyboru, ale też ma jedną dużą przewagę - wie ilu żołnierzy wystawili przeciwnicy.
i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoich :D
Musisz zagrac z kims kto bardziej ogarnia ;)
morfeusz-22
Posty: 10
Rejestracja: 27 mar 2021, 11:34
Has thanked: 1 time

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: morfeusz-22 »

Jakby ktoś był zainteresowany, to do Diuny pasuje insert Folded Space z Terraformacji Marsa - nie wszystkie elementy są potrzebne.

Obrazek
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dwaduzepe »

morfeusz-22 pisze: 09 lip 2021, 21:15 Jakby ktoś był zainteresowany, to do Diuny pasuje insert Folded Space z Terraformacji Marsa - nie wszystkie elementy są potrzebne.
tak na partyzanta to wiekoszc insertow da sie wpasowac:)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 885 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Niestety druga partia do 10 rund z inną ekipą i tym razem nikomu gra się nie podobała. Przeciągnięta, schematyczna i mało interesująca. Niestety jest to bardziej WP niż DB, a sam WP w tej grze jest nudny. Wylatuje z kolekcji.
manicminer
Posty: 867
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 79 times
Been thanked: 117 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: manicminer »

XLR8 pisze: 10 lip 2021, 10:31 Niestety druga partia do 10 rund z inną ekipą i tym razem nikomu gra się nie podobała. Przeciągnięta, schematyczna i mało interesująca. Niestety jest to bardziej WP niż DB, a sam WP w tej grze jest nudny. Wylatuje z kolekcji.
Od zachwytu w pierwszej rozgrywce do nudy w drugiej, ciekawe... Może podziel się jakie schematy już wyczailiście w drugiej grze?
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 169 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

XLR8 pisze: 10 lip 2021, 17:54
Arkhon pisze: 10 lip 2021, 16:11
- Pierwsza gra w 4 osoby w nowym gronie, w 9 rund nikomu nie udało się zrobić 9 punktów? Powiem tak, troszkę partii przez te 7 miesięcy rozegrałem, w różnych gronach i NIGDY nie zdażyło się, by grać 10 rund. Rzadko 9 graliśmy. Muszę przyznać, że fascynuje mnie to, jak Wam się to udało, musieliście jak to ująłeś (ścigać się po torach) zamiast grać w Dune:I. To chyba dodatkowo pokazuje jak fascynuje mnie gra. Myślę jak to się stało, obyście mieli tak i z Agricolą, bo ja osobiście nie mam.
- To wszystko jak i kolekcja XLR8 (wraz z ocenami, które przyznam w sporej części się i z moimi pokrywają, wiec nasze gusta diametralnie jakoś, się nie różnią) mówi mi, że nie byliście targetem tej produkcji. Mam wrażenie, że taka hybryda trafi do osób które lubią świat Diuny i czują zależności między mechaniką i klimatem, co wybacza nie aż taką głębie i pole wyboru jak w niektórych euro sucharach (które z kolei niejednokrotnie lubię)
Chciałem przez chwilę się wdawać w polemikę ale argument, że niby nie gram prawidłowo mnie kompletnie zabił.
I gdzie niby ta gra jest ciasna? Jakby nie patrzeć zawsze masz mnóstwo opcji żeby np wystawić wojsko i zebrać melanż. Jedynie musisz się nagłówkować żeby robić optymalne ruchy przy pomocy kart.
DB w tej grze to żart. Przy średnio 7 turach kupionych kart może użyjesz 2 razy. To już taka Tortuga jest dużo lepsza, a Star Realms wręcz niszczy Diunę pod tym względem.

Niby jak można inaczej w nią grać jak pchać wózek w górę torów i starać się wygrać konflikty za PZ?
Nie zawsze masz mnóstwo opcji, bo nie zawsze masz kartę z odpowiednim symbolem jak i surowce, pisałem to w moim poście, jedynie wystarczyło uważnie przeczytać.
Nie jeden argument, co już inni wspomnieli, podawałem, pisałem też, że wielce nie będę w dyskusję wchodził, doprawdy napisałem, Twa i Twych towarzyszy wola co dalej zrobicie i że szanuje to co piszesz, co nie dokońca po Twoim poście i "zabijaniu" wnoszę.

Pisałem też wiele wcześniej, by się nie spodziewać typowego euro z 50 miejscami do obsadzenia przez Twych 5-10 workerów, jak i nie typowe DB gdzie kupujesz 40 kart i deck "mielisz 10 razy".
To hybryda, jak już pisałem w poprzednim poście, oczywiście - nie dla każdego.

Ze zdania że "tylko ścigasz się o pz na torach" teraz używasz " tory + konflikty" po kilku grach mógłbyś stwierdzić jak przedmówcy i ja, że jeszcze dochodzą punkty z intryg, z kart imperium itd...
Nie wspominając o dodatku jak i innych trybach rozgrywki.

Oczywiście jasną konkluzją jest, że jeżeli po 2 rozgrywkach gra Cię męczy, a postawy swojej nie zmieniasz i argumentów nie przyjmujesz, nie ma po co Ciebie przekonywać, że jest inaczej niż piszesz.
Mam szczerą nadzieję, że jest masa (a widzę po kolekcji, że jest) tytułów, które jednak Was (czego zresztą życzę) bawią.
morfeusz-22
Posty: 10
Rejestracja: 27 mar 2021, 11:34
Has thanked: 1 time

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: morfeusz-22 »

dwaduzepe pisze: 09 lip 2021, 23:36
morfeusz-22 pisze: 09 lip 2021, 21:15 Jakby ktoś był zainteresowany, to do Diuny pasuje insert Folded Space z Terraformacji Marsa - nie wszystkie elementy są potrzebne.
tak na partyzanta to wiekoszc insertow da sie wpasowac:)
I tu się nie zgodzę, przejrzałem kilkanaście insertów i tylko ten mi pasował:
- zgodna wielkość pudełka, tak żeby nie było luzów (przynajmniej w poziomie),
- odpowiednia ilość przestrzeni na karty standardowe i małe w koszulkach,
- miejsce na karty postaci,
- miejsce na planszę.

Wcale nie jest tak łatwo :)

Jedyna wada, że pudełko musi leżeć na półce w poziomie
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 503
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 219 times
Been thanked: 350 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

XLR8 pisze: 10 lip 2021, 10:31 Niestety druga partia do 10 rund z inną ekipą i tym razem nikomu gra się nie podobała. Przeciągnięta, schematyczna i mało interesująca. Niestety jest to bardziej WP niż DB, a sam WP w tej grze jest nudny. Wylatuje z kolekcji.
U mnie z każdą grą gra zyskuje i za każdym razem gram trochę lepiej czyli mniej się przeciąga jest mniej schematów i bardziej interesująca.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4567
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 2145 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: PytonZCatanu »

Mam problem z tą grą :)

Zabawa jest fajna. Myślę, że za aż tak dużym sukcesem tej gry stoi w szczególności skorzystanie z wielu znanych (z innych gier) mechanik, dzięki czemu siadamy i od razu czujemy się jak w domu (w szczególności mam na myśli rozwiązania z Brzdęka czy Lords of Waterdeep). Jest na tyle fajna, że wylądowała u mnie na wysokim 37 miejscu półrocznego zestawienia za 2021 rok (7 miejsce wśród nowości wydawniczych tego roku (na 38)), a na BGG dałem ocenę 8/10.

Ale…intuicja każe mi być uważnym, bo gra może mieć problem z balansem. Przy grach do godziny w ogóle bym na to nie patrzył, ale tutaj pełnokrwista partia na 4osoby zajmuje ok 2h, wiec gracz, którego ten problem dotknie, może cierpieć. Zastrzegam, że po 3 partiach trudno mi to potwierdzić, ale dostrzegłem oznaki, ze tak może być (np. dostęp do pola pozwalającego na desant 5 żołnierzy, balans kart w talii intrygi itp.).

Zobaczymy co będzie dalej.
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

PytonZCatanu pisze: 14 lip 2021, 15:18 Mam problem z tą grą :)
...
Zobaczymy co będzie dalej.
Ja ogólnie się z tym w pełni zgadzam. Losowość czasem boli, szczególnie niektóre karty intryg w końcowej fazie gry są smutne jak się dobierze. No ale w tego typu grach to raczej nieuniknione. Grałem 16 gier i ani razu nie miałem wrażenia, że wypadłem z gry przed końcem. Gra oferuje sporo emocji i ciągłą walkę na noże, więc jakoś wybaczam osobiście tę dawkę losowości/dysbalansu.
autopaga
Posty: 1438
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 96 times
Been thanked: 320 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: autopaga »

Generalnie warto intrygi zbierać na początku gry i pod nie ustawiać strategię, ewentualnie jako ostatnia deska ratunku że a nóż się coś trafi pod koniec, jak nie ma nic lepszego do roboty.
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

autopaga pisze: 14 lip 2021, 15:46 Generalnie warto intrygi zbierać na początku gry i pod nie ustawiać strategię, ewentualnie jako ostatnia deska ratunku że a nóż się coś trafi pod koniec, jak nie ma nic lepszego do roboty.
Generalnie warto intrygi zbierać non stop. Mi się zdarzyło, że dosłownie 3 ostatnie karty kompletnie nic mi nie dawały, więc wzruszyłem ramionami i tyle. Czasem tak bywa i trudno. Jedynie zastanawiam się, czy nie wywalić karty dającej 2 solari - nigdy nie widziałem, żeby ktoś z tej karty był zadowolony.
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Wosho »

Nie zawsze intryga sie uda, wiec moga byc i slabsze karty.
Natomiast jak juz pisalem mozna wygrac nie biorac zadnych kart specjalnie, w sensie chodzić po nie a jedynie zgarniac jakies pojedyncze z bitew.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Fojtu pisze: 14 lip 2021, 15:50
autopaga pisze: 14 lip 2021, 15:46 Generalnie warto intrygi zbierać na początku gry i pod nie ustawiać strategię, ewentualnie jako ostatnia deska ratunku że a nóż się coś trafi pod koniec, jak nie ma nic lepszego do roboty.
Generalnie warto intrygi zbierać non stop. Mi się zdarzyło, że dosłownie 3 ostatnie karty kompletnie nic mi nie dawały, więc wzruszyłem ramionami i tyle. Czasem tak bywa i trudno. Jedynie zastanawiam się, czy nie wywalić karty dającej 2 solari - nigdy nie widziałem, żeby ktoś z tej karty był zadowolony.
No chyba że na gwałt akurat potrzebujesz te 2 solari, to wtedy taka karta może być kozak. :D
Ja w pierwszej partii miałem tak, że korzystałem z akcji i zapomniałem brać wodę, i jak się zorientowałem to potem okazało się, że mam wybitny plan... tylko jestem w plecy z wodą i to uwaliło mi całą grę... :(
Ale co tam, przecież następnym razem można się odkuć co nie? :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 503
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 219 times
Been thanked: 350 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

PytonZCatanu pisze: 14 lip 2021, 15:18 Mam problem z tą grą :)

Zabawa jest fajna. Myślę, że za aż tak dużym sukcesem tej gry stoi w szczególności skorzystanie z wielu znanych (z innych gier) mechanik, dzięki czemu siadamy i od razu czujemy się jak w domu (w szczególności mam na myśli rozwiązania z Brzdęka czy Lords of Waterdeep). Jest na tyle fajna, że wylądowała u mnie na wysokim 37 miejscu półrocznego zestawienia za 2021 rok (7 miejsce wśród nowości wydawniczych tego roku (na 38)), a na BGG dałem ocenę 8/10.

Ale…intuicja każe mi być uważnym, bo gra może mieć problem z balansem. Przy grach do godziny w ogóle bym na to nie patrzył, ale tutaj pełnokrwista partia na 4osoby zajmuje ok 2h, wiec gracz, którego ten problem dotknie, może cierpieć. Zastrzegam, że po 3 partiach trudno mi to potwierdzić, ale dostrzegłem oznaki, ze tak może być (np. dostęp do pola pozwalającego na desant 5 żołnierzy, balans kart w talii intrygi itp.).

Zobaczymy co będzie dalej.
No i fakt, że zabawa jest fajna powinien wystarczyć aby grę określić jednoznacznie jako dobrą. Nie wiem dlaczego w całym świecie planszówkowym dominuje pogląd, że gra musi nadawać się do rozgrywek turniejowych żeby była jednoznacznie dobra.

Dla mnie D:I nie jest grą wybitną ale jest grą dobrą. Często gry są takie, że po 3-4 partii ruchy są oczywiste i włącza się optymalizacja ruchów i czytasz przeciwników jak z kartki, wiesz co im się opłaca i co najprawdopodobniej zrobią. Najciekasze jest jak zrobią coś inaczej niż optymalnie to aż masz ochotę ich powstrzymać przed błędem. W D:I zdarzyło mi się takie coś raz kiedy kolega grając pierwszy raz kupił piechotę sardaukarów w pierwszej turze co potem się na nim zemściło kiedy dobrał 2x przekonujący argument i piechotę +2 jakieś inne karty ze 2 tury później. Nie był to jakiś wybitny błąd i tak miał szanse na wygraną, nie wyeliminował się z gry jednym złym ruchem - jak dla mnie kolejny duży + dla gry.

Jak dla mnie wyznacznikiem dobrej gry gdzie gracz a nie mechanika decyduje o kierunku działań i w zasadzie w większości przypadków w D:I tak jest.

W D:I, moim zdaniem, najważniejszą umiejętnością gracza jest szacunek ryzyka. Tak jak w Terraformacji Marsa umiejętność szybkiego przeliczania prostej matematyki (dodawanie i odejmowanie do 60) przy podobnej znajomości gry daje przewagę nad innymi graczami tak w D:I to szacowanie ryzyka. Co daje większą >szansę< na wygranie konfliktu o PZ. Co daje większą >szansę< na zwiększenie swojej puli wyborów na następną turę. Co daje większą korzyść karta z toru imperium czy losowa karta intryg. Im lepiej gracz szacuje ryzyko tym dla niego lepiej.

Możliwe, że za ileśtam gier ruchy staną się oczywiste i szacowanie stanie się automatyczne wtedy D:I wyląduje na półce i będzie grana od czasu do czasu z nostalgii. Póki co D:I to dobra gra. Nie musi być w żadnym top34 ani nie musi być kolektywnie uznana za grę roku, żeby była dobra. Polecisz komuś D:I? Jeśli tak to wystarczy.
gregoff
Posty: 803
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 550 times
Been thanked: 170 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: gregoff »

Leci już pierwszy dodatek więc może będzie lepiej z tym liczeniem ;)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 885 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Po 3 partiach Diuna ostatecznie wylatuje z kolekcji.

-zbyt schematyczna
-zbyt mała liczba dróg do zwycięstwa i zdobywania pz
-potrafi się ciągnąć jak flaki z olejem gdy kilka razy się remisuje za 1 miejsce w konfliktach
-workerplacement jest nędzny
-deckbuilding kompletnie mdły i nijaki, przy średnio 8-9 turach ciężko tu tak naprawdę mówić o jakimkolwiek db, bierzemy cokolwiek wydaje nam się dobre

Co ciekawe po 3 partiach tylko 1 osobie ta gra naprawdę sie podobała, większość twierdzi, że to zwykły średniak, do którego nie chcą wracać.
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 726
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 184 times
Been thanked: 228 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: bardopondo »

Po 3 partiach mam diametralnie inną opinie.

Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.

DB bardzo podchwytliwy, kilka kart zabranych wcześnie potrafi spowodować przeciekawe sytuacje przy fazie reveal. Kumpel olał wczesne pozyskanie 3 agenta, zamiast tego skupił się na kupnie kart .na revealu miał 5-8 kart vs. moje marne 2-4.
W grze bardzo mieli się deckiem. Praktycznie co rundę/ dwie przetasowanie.

Praktycznie 2 źródła punktów - w efekcie klarowność dynamiki gry - wiadomo w co inwestować ale też w efekcie konkurencja jest duża . Bardzo mi się to podoba - jak w ukochanym Puerto Rico.
Stanowi to miłą przeciwwagę dla obecnych trendów w grach, czyli upychanie możliwości punktowania, rozpraszając rozgywkę - vide przedawkowane Feudum.

Konflikty do końca nieprzewidywalne. Bolały 2 przegrane konflikty mimo sporej inwestycji (grałem tym osiłkiem co dobrze werbuje - nie wystarczyło na kumpla z tymi trylionami maczet na revealu) .

No i prostota zasad przy dużej głebi rozgrywki- mój ulubiony gatunek gier.

Edit: mądry dobór kart skutkujący duża kasą na kupno kolejnych kart uruchamia 3 sposób na scoring -kupno robali).

Czekam na kolejną partię i próbe nowej strategii

Edit2 : literówki
Ostatnio zmieniony 18 lip 2021, 18:27 przez bardopondo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 885 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

bardopondo pisze: 18 lip 2021, 17:59 Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
Bardzo ciasny. :o
3 pola do zbierania melanżu, 4982395379 pól dzięki którym można wystawiać wojsko i 3 pola do zbierania kasy.
bardopondo pisze: 18 lip 2021, 17:59 Praktycznie 2 źródła punktów - w efekcie klarowność dynamiki gry - wiadomo w co inwestować ale też w efekcie konkurencja jest duża . Bardzo mi się to podoba - jak w ukochanym Puerto Rico.
Stanowi to miłą przeciwwagę dla obecnych trendów w grach, czyli upychanie możliwości punktowania, rozpraszając rozgywkę - vide przedawkowane Feudum.
Praktycznie 2 źródła czyli tory i konflikty. Przy czym żadne z obu źródeł nie da 10pz więc nadal trzeba inwestować w oba i to raczej równomiernie.
Faktycznie ogromna regrywalność. :lol:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11177
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3391 times
Been thanked: 3311 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: japanczyk »

XLR8 pisze: 18 lip 2021, 18:12
bardopondo pisze: 18 lip 2021, 17:59 Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
Bardzo ciasny. :o
3 pola do zbierania melanżu, 4982395379 pól dzięki którym można wystawiać wojsko i 3 pola do zbierania kasy.
Tak, tyle że masz 2 lub 3 workerow, ewentualnie 4 jak pojdziesz po mentata, ale w momencie jak masz swordmastera to pojscie po mentsta to tylko zamiana karty

WP jest ciasny - masz ograniczone mozliwosci - co z tego ze masz taki wybir skoro nigdy reka nie bedzie ci dawala mozliwoaco pojsc na wszystkie pola
Inni ci moga podebrac pola, a w efekcie tego reka moze Ci mocno ograniczyc twoje mozliwosci zagrywania workerow

W wielu grach nie miałem mozliwosci isc na pole ktore mi pasowalo I musialem korzystac z planu b
Wystawianie wojsk tez moze jest na wielu polach, ale wciąż- musisz miec po co na nie isc, wiele razy bylo tak ze mialem dylemat czy dolaczyc/zmienić szale konfliktu czy isc gdzies indziej zeby zawalczyc o cos innego
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 726
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 184 times
Been thanked: 228 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: bardopondo »

XLR8 pisze: 18 lip 2021, 18:12 Praktycznie 2 źródła czyli tory i konflikty. Przy czym żadne z obu źródeł nie da 10pz więc nadal trzeba inwestować w oba i to raczej równomiernie.
Faktycznie ogromna regrywalność. :lol:


Pisałem o interakcyjności nie o regrywalności.
Ale zazwyczaj dobra interakcyjność skutkuje regrywalnością.
Nie ma z czego rechotać.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 885 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

japanczyk pisze: 18 lip 2021, 18:22
XLR8 pisze: 18 lip 2021, 18:12
bardopondo pisze: 18 lip 2021, 17:59 Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
Bardzo ciasny. :o
3 pola do zbierania melanżu, 4982395379 pól dzięki którym można wystawiać wojsko i 3 pola do zbierania kasy.
Tak, tyle że masz 2 lub 3 workerow, ewentualnie 4 jak pojdziesz po mentata, ale w momencie jak masz swordmastera to pojscie po mentsta to tylko zamiana karty

WP jest ciasny - masz ograniczone mozliwosci - co z tego ze masz taki wybir skoro nigdy reka nie bedzie ci dawala mozliwoaco pojsc na wszystkie pola
Inni ci moga podebrac pola, a w efekcie tego reka moze Ci mocno ograniczyc twoje mozliwosci zagrywania workerow

W wielu grach nie miałem mozliwosci isc na pole ktore mi pasowalo I musialem korzystac z planu b
Wystawianie wojsk tez moze jest na wielu polach, ale wciąż- musisz miec po co na nie isc, wiele razy bylo tak ze mialem dylemat czy dolaczyc/zmienić szale konfliktu czy isc gdzies indziej zeby zawalczyc o cos innego
Semantyka. Dla nas Diuna nigdy nie była ciasna, a jedynie bardzo wąska i limitująca opcje. Nadal przy 2 workerach przez całą grę można spokojnie być kompetytywnym i nawet wygrać. Często przy stole pojawiały się głosy "po co mi ten 3 worker?!". Ciasna to jest np Agricola.
ODPOWIEDZ