Niepopularne opinie o popularnych grach
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Sagrada - turlu - turlu - turlu - turluturlu - turluturlu - turluturlu - turlu - turlu - turlu ....dużo turlania, mało trudnych i znaczących decyzji. Większość rozegranych partii wygrałem, ale zupełnie bez poczucia, że to moja zasługa: "Koniec? Wygrałem? Ok, nigdy więcej".
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11172
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
A na pewno dobrze grales? Bo decyzyjność w Sagradzie, szczególnie na witrażach z 4+ kropkami jest sporaMr_Fisq pisze: ↑23 sie 2021, 09:56 Sagrada - turlu - turlu - turlu - turluturlu - turluturlu - turluturlu - turlu - turlu - turlu ....dużo turlania, mało trudnych i znaczących decyzji. Większość rozegranych partii wygrałem, ale zupełnie bez poczucia, że to moja zasługa: "Koniec? Wygrałem? Ok, nigdy więcej".
Nie jest to może najtrudniejsza gra, ale na pewno nie pozbawiona żadnego wysiłku w kwesti przemyślenia ruchów
W dodatku jak się zagra z wariantem z Jeszcze więcej szkła to dochodzi kolejna warstwa decyzyjności. A tutlania tam niewiele bo to tylko rzut tego co bedzie dostepne w rozgrywce
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 307 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
+1- Decyzyjność na poziomie gry Nogi za Pas, przy czym ta ostatnia zapewnia chociaż trochę funu i emocji.Mr_Fisq pisze: ↑23 sie 2021, 09:56 Sagrada - turlu - turlu - turlu - turluturlu - turluturlu - turluturlu - turlu - turlu - turlu ....dużo turlania, mało trudnych i znaczących decyzji. Większość rozegranych partii wygrałem, ale zupełnie bez poczucia, że to moja zasługa: "Koniec? Wygrałem? Ok, nigdy więcej".
Gram, więc jestem.
- psia.kostka
- Posty: 3652
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 461 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Spoiler:
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
- AntBehindLeaf
- Posty: 376
- Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 137 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Zombicide - gra w rzucanie kością i dobieraniem kart ekwipunku. Otwierasz drzwi? Rzuć kością. Walczysz? Rzuć kością. Przeszukujesz pomieszczenie? dobierz kartę. Otwierasz drzwi? Rzuć kością. Walczysz? Rzuć kością. Przeszukujesz pomieszczenie? Dobierz kartę. Równie dobrze można by na początku gry rzucić kością i jak wypadnie 6, skończyć całą szopkę. Pod koniec nawet te figurki przeciwników się nie chce przesuwać, bo wiadomo, że Cie nie dogonią.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Ja tam specjalnie nie widzę pola do interpretacji i złego grania. Nie mówimy o ROOT'cie...
Może mój mózg akurat dobrze widzi wzorce które występują w tej grze, nie wiem w czym problem.Nie jest to może najtrudniejsza gra, ale na pewno nie pozbawiona żadnego wysiłku w kwesti przemyślenia ruchów
W dodatku jak się zagra z wariantem z Jeszcze więcej szkła to dochodzi kolejna warstwa decyzyjności.
Grę sprzedałem tuż po premierze, na długo przed pojawieniem się dodatku.
+ niektóre specjalne akcje.A tutlania tam niewiele bo to tylko rzut tego co bedzie dostepne w rozgrywce
Wolę:
Calico, Patchwork, Go, Pracownię snów, Rój...
Zupełnie nie rozumiem zachwytów nad tą grą.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11172
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Niby tak, ale ludzie popelniaja sporo bledow - uzywanie wszystkich kostek niezaleznie od liczby graczy, nie zaczynaja od brzegów witrażu czy uzywaja narzedzi za 1 kryształ nawet jesli ktos go uzyl, uzywaja dwoch narzedzi w jednym ruchu itp.
Ale co maja do tego wzorce jak co runde dostajesz nowy zestaw rzeczy, któe musisz upchac w witrazu?
Tylko, ze... to inne gry mimo wszystko.
Sagrada jest baaardzo ładna. Z powyzszych to tylko Calico, albo te nowe patchworki dorównuja wizualnie prezencji Sagrady.
Oczywiscie rozumiem, ze moze sie nie podobać bo losowość, ale jak czytam, że to turlu, turlu i zero decyzyjnosci to jednak nie zgadzam sie z taka ocena tej gry
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- psia.kostka
- Posty: 3652
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 461 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Gdybys inaczej zredagowal swoja opinie:
"Zupełnie nie widzę powodów do zachwytów nad tą grą."
To moglbym sie wstrzelic sprytnie z moja opinia:
Zupelnie nie widze roznicy miedzy niebieskimi i fioletowymi kostkami
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
5 klanów - dwie osoby gapią się na planszę w ciszy szukając optymalnego ruchu. Najgorzej gdy grasz z kimś niedoświadczonym i masz już obcykane trzy ruchy do przodu, a on robi coś całkowicie z czapy i musisz myśleć od nowa. Często miałem ogromną ochotę wręcz pokazać przeciwnikowi ten najlepszy ruch. A szkoda, bo Dżinowie mogli wprowadzić jakaś asymetrię do gry.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Według mojej najlepszej wiedzy, nie popełniłem żadnego z powyższych błędów, ani żadnego innego
To jak jakbyś zapytał odnośnie Sudoku:
- co mają do rozwiązywania Sudoku wzorce, skoro w każdym Sudoku masz inny układ cyferek do upchnięcia?
Sagrada w moim odczuciu jest ładna w przestrzeni estetycznej dzieci z podstawówki:japanczyk pisze: ↑23 sie 2021, 10:48 Tylko, ze... to inne gry mimo wszystko.
Sagrada jest baaardzo ładna. Z powyzszych to tylko Calico, albo te nowe patchworki dorównuja wizualnie prezencji Sagrady.
Oczywiscie rozumiem, ze moze sie nie podobać bo losowość, ale jak czytam, że to turlu, turlu i zero decyzyjnosci to jednak nie zgadzam sie z taka ocena tej gry
- kolorowe kosteczki, jakie śliczne!!!
Go z drewnianym gobanem, i kamienie w drewnianych gosu...
Ze wskazanych przeze mnie gier estetycznie Sagradzie ustępuje moim zdaniem co najwyżej Rój...
Bardziej mi się nie podoba prostota wyborów do podjęcia - ja niemal mechanicznie rozmieszałem kosteczki...
A turlu turlu w grze jest z grubsza tyle, ile w moim postcie, i poza tym turlu-turlu niewiele się w niej dla mnie dzieje...
No i układ turlu turlu w moim postcie musiał odpowiadać zapisowi SOS morsem
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Wingspan *fantastyczna gra w której jesteś ptakiem...eee...botanikiem...eeee...ogrodem zologicznym....eee...naturą...eeee....kurde, o czym jest ta gra?
*6/10
*6/10
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Pomelo
- Posty: 79
- Rejestracja: 31 lip 2019, 10:37
- Lokalizacja: Zielniki
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 36 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Dorzucę trochę makulatury do tego pieca, a więc:
Magic: the Gathering - legendarna karcianka, która oczywiście zasłużyła sobie na to miano, ale... nie ma nic bardziej frustrującego w tej grze niż mechanika landów i związany z nią mana screw. Brak landów w fazie początkowej bądź mana flood w fazie końcowej wywołuje u mnie palpitacje. Niestety jest to aspekt całkowicie losowy i pozostaje modlitwa do RNGesusa o dociągnięcie odpowiednich kart w kolejnych rundach, a z tym bywa różnie. Bezsilność, gdy masz na ręce X spelli i żadnego źródła many jest po prostu nie do zniesienia i zniechęca mnie niesamowicie do tego tytułu. Nie wspomnę o samym koszcie gry, bo są to astronomiczne kwoty, gdy chcę się być zarówno na bieżąco, pół-bieżąco, czy nawet ćwierć-bieżąco, w dłuższej perspektywie jest to studnia bez dna.
Eldritch Horror - pomimo strasznego sentymentu, nie mogę się oszukiwać, że wszystko sprowadza się do sekwencji ruch/tekst/test x nieskończoność. Byłem w szoku, kiedy podczas partii znajomy ograniczył czytanie do minimum i wtedy olśniło mnie, co tu się na tej planszy odjaniepawla. Przy takim układzie Cthulhu Death May Die robi wszystko to samo, ale znacznie znacznie lepiej i nie oszukuje gracza, czym na prawdę jest.
No i creme de la creme: Catan - boziu jakie to jest czerstwe, w ogóle nie podniecająca rozgrywka, nawet zwycięstwo jest takie "meh". Mam wrażenie, że ludzie podchodzący do tej gry biorą ją bardzo serio, jakby to była jakaś ultra taktyczna gra, która determinuje jakim IQ możesz pochwalić się na mieście. No nie.
Magic: the Gathering - legendarna karcianka, która oczywiście zasłużyła sobie na to miano, ale... nie ma nic bardziej frustrującego w tej grze niż mechanika landów i związany z nią mana screw. Brak landów w fazie początkowej bądź mana flood w fazie końcowej wywołuje u mnie palpitacje. Niestety jest to aspekt całkowicie losowy i pozostaje modlitwa do RNGesusa o dociągnięcie odpowiednich kart w kolejnych rundach, a z tym bywa różnie. Bezsilność, gdy masz na ręce X spelli i żadnego źródła many jest po prostu nie do zniesienia i zniechęca mnie niesamowicie do tego tytułu. Nie wspomnę o samym koszcie gry, bo są to astronomiczne kwoty, gdy chcę się być zarówno na bieżąco, pół-bieżąco, czy nawet ćwierć-bieżąco, w dłuższej perspektywie jest to studnia bez dna.
Eldritch Horror - pomimo strasznego sentymentu, nie mogę się oszukiwać, że wszystko sprowadza się do sekwencji ruch/tekst/test x nieskończoność. Byłem w szoku, kiedy podczas partii znajomy ograniczył czytanie do minimum i wtedy olśniło mnie, co tu się na tej planszy odjaniepawla. Przy takim układzie Cthulhu Death May Die robi wszystko to samo, ale znacznie znacznie lepiej i nie oszukuje gracza, czym na prawdę jest.
No i creme de la creme: Catan - boziu jakie to jest czerstwe, w ogóle nie podniecająca rozgrywka, nawet zwycięstwo jest takie "meh". Mam wrażenie, że ludzie podchodzący do tej gry biorą ją bardzo serio, jakby to była jakaś ultra taktyczna gra, która determinuje jakim IQ możesz pochwalić się na mieście. No nie.
- Pomelo
- Posty: 79
- Rejestracja: 31 lip 2019, 10:37
- Lokalizacja: Zielniki
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 36 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Puknij w stół, a nożyce się odezwąPytonZCatanu pisze: ↑23 sie 2021, 12:00W żadne pozwy nie będę się bawił, będziemy się napier****ć! Wyskakuj na gołe klaty!Pomelo pisze: ↑23 sie 2021, 11:58 No i creme de la creme: Catan - boziu jakie to jest czerstwe, w ogóle nie podniecająca rozgrywka, nawet zwycięstwo jest takie "meh". Mam wrażenie, że ludzie podchodzący do tej gry biorą ją bardzo serio, jakby to była jakaś ultra taktyczna gra, która determinuje jakim IQ możesz pochwalić się na mieście. No nie.
(jako osoba, która zajęła kiedyś 16 miejsce w mistrzostwach Polski jestem wyczulony na krytykę )
Oczywiście chylę czoła nad tym wynikiem, jednak osiedlowe rozgrywki rządzą się innymi prawami i respectem w stylu "a pamiętasz jak w Catanie rozjechałem was jak walec"
- sliff
- Posty: 937
- Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 383 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
"Cięzkie" euro ( Brass, GWT, On Mars, itp.) Gdyby zabrać obrazki to zostałaby wariację na temat tego samego excela z trochę zmienionymi współczynnikami.
Zbyt skomplikowane aby usiąść z marszu i pograć, zbyt dziecinne aby doszukiwać się jakiejś większej głębi ( ot takie przestawianie beczułek, krówek, czy innych mepelków z miejsca na miesce).
No i :
- Gloomhaven - Takie euro ale z figurakami w sam raz dla amerykanów
- Pandemic Legacy - Gra "wymyśliła" tryp legacy ale poza tym to jest tylko pandemic - gra na którą wielu obecnie nawet nie sporzy.
- Brass - jak wyżej tutaj mogłoby być właściciwe cokolwiek, a gdyby nie nazwisko Wallace na okładce to gra byłaby pewnie z 200 poz niżej
- Teraformacja - zieeew, gdyby ta gra trwała 1-1,5h ale 3.
- Jaws of the lion - no jednak pierwsze euro z figurakami okazało się trochę zbyt trudne dla amerykanów.
- itp itd.....
Zbyt skomplikowane aby usiąść z marszu i pograć, zbyt dziecinne aby doszukiwać się jakiejś większej głębi ( ot takie przestawianie beczułek, krówek, czy innych mepelków z miejsca na miesce).
No i :
Właściciwie każdą polularną grę można hejtować im bliżej topu BGG tym bardziej:
- Gloomhaven - Takie euro ale z figurakami w sam raz dla amerykanów
- Pandemic Legacy - Gra "wymyśliła" tryp legacy ale poza tym to jest tylko pandemic - gra na którą wielu obecnie nawet nie sporzy.
- Brass - jak wyżej tutaj mogłoby być właściciwe cokolwiek, a gdyby nie nazwisko Wallace na okładce to gra byłaby pewnie z 200 poz niżej
- Teraformacja - zieeew, gdyby ta gra trwała 1-1,5h ale 3.
- Jaws of the lion - no jednak pierwsze euro z figurakami okazało się trochę zbyt trudne dla amerykanów.
- itp itd.....
Ostatnio zmieniony 23 sie 2021, 15:39 przez sliff, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Cywilizacja: Poprzez Wieki - praca, nie zabawa. Nawet w apce.
Star Realms/Hero Realms - gra, w której wygrana zależy w głównej mierze od tego jak się ułożą karty po przetasowaniu. Deck builder bez dodatkowych mechanizmów (jak worker placement w Diunie/Arnaku, eksploracja w Brzdęku) dla mnie nie ma sensu.
Pandemic - gra wyłącznie solo, w której to czy wygrasz może być niezależne od ciebie, no bo tak się nieszczęśliwie ułożą karty w decku.
Star Realms/Hero Realms - gra, w której wygrana zależy w głównej mierze od tego jak się ułożą karty po przetasowaniu. Deck builder bez dodatkowych mechanizmów (jak worker placement w Diunie/Arnaku, eksploracja w Brzdęku) dla mnie nie ma sensu.
Pandemic - gra wyłącznie solo, w której to czy wygrasz może być niezależne od ciebie, no bo tak się nieszczęśliwie ułożą karty w decku.
- Nilis
- Posty: 663
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 248 times
- Been thanked: 381 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Roll for the Galaxy - zagrałem raz i nigdy więcej. Obstawiamy sobie w formie licytacji za zasłonką akcje i...ktoś miał farta to wygrał i robi dużo akcji a ktoś nie to przegrał i robi ich mało, albo obstawił na przypale i też wygrał... albo przegrał. Kości są ładne ale tektury wyglądają jak grafiki na zeszytach dla dzieci w klasach 1-3. Przyjemność z gry żadna, gra o niczym, kto w ogóle chce grać w tak grę?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Kłania się nieumiejętność budowania decków. Dzisiaj MTG pozwala na taki bogaty manabase, że problem o którym piszesz istnieje tylko na bardzo niskim poziomie gry. Jeżeli keepujesz złą rękę to się nie dziw, że zaczynasz z dalekiej lokaty. MTG daje możliwość mulligana i dobrania optymalnej ręki z małą karą. Co do zarzutu kosztów to pełna zgoda. Papierowy magic jest potwornie drogi, ale i często opłacalny. Drogie karty prawie zawsze będą drogie/droższe. Ciężko stracić na MTG grając z głową. Na szczęście jest Magic Arena i można grać pełny standard bez wydania grosza. Arena nawet daje możliwość grania draftów z żywymi przeciwnikami. Mega rozwiązanie! Będę bronił MTG chyba do końca. Gram w to ponad 20 lat i nie żałuję ani minuty obcowania z tą grą.Pomelo pisze: ↑23 sie 2021, 11:58 Dorzucę trochę makulatury do tego pieca, a więc:
Magic: the Gathering - legendarna karcianka, która oczywiście zasłużyła sobie na to miano, ale... nie ma nic bardziej frustrującego w tej grze niż mechanika landów i związany z nią mana screw. Brak landów w fazie początkowej bądź mana flood w fazie końcowej wywołuje u mnie palpitacje. Niestety jest to aspekt całkowicie losowy i pozostaje modlitwa do RNGesusa o dociągnięcie odpowiednich kart w kolejnych rundach, a z tym bywa różnie. Bezsilność, gdy masz na ręce X spelli i żadnego źródła many jest po prostu nie do zniesienia i zniechęca mnie niesamowicie do tego tytułu. Nie wspomnę o samym koszcie gry, bo są to astronomiczne kwoty, gdy chcę się być zarówno na bieżąco, pół-bieżąco, czy nawet ćwierć-bieżąco, w dłuższej perspektywie jest to studnia bez dna.
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Ja Mi się bardzo podoba push your luck w tej grze. Właściwie w mało której push your luck mi się podoba jak tutaj.Nilis pisze: ↑23 sie 2021, 13:04 Roll for the Galaxy - zagrałem raz i nigdy więcej. Obstawiamy sobie w formie licytacji za zasłonką akcje i...ktoś miał farta to wygrał i robi dużo akcji a ktoś nie to przegrał i robi ich mało, albo obstawił na przypale i też wygrał... albo przegrał. Kości są ładne ale tektury wyglądają jak grafiki na zeszytach dla dzieci w klasach 1-3. Przyjemność z gry żadna, gra o niczym, kto w ogóle chce grać w tak grę?
- asiok
- Posty: 1423
- Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 76 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Chaos w Starym Świecie - siedzisz, nudzisz się, a na końcu wygrywa ten, kto ma lepsze rzuty na kościach. Po partii, gdzie Mst rozjeżdżał mi wszystkie jednostki rzucając 5 i 6 na moje 1 i 2 wiem jedno - nigdy więcej!
Roll for the galaxy - potwornie nudny pasjans. Współgracze nie są kompletnie do niczego potrzebni
Detektyw - niby sprawa kryminalna, morderstwa etc ale... wynik jest dla mnie obojętny
Spirit Island - kompletnie bez wrażenia, jedna wielka nuda, wynik nie miał dla mnie najmniejszego znaczenia, chciałem tylko żeby się skończyła.
Agricola - nuda i ciężka praca; wstaję od stołu zmordowany chcąc iść spać - a wynik nie ma dla mnie znaczenia.
Uffff.... Hejt na miesiąc wyczerpany
Roll for the galaxy - potwornie nudny pasjans. Współgracze nie są kompletnie do niczego potrzebni
Detektyw - niby sprawa kryminalna, morderstwa etc ale... wynik jest dla mnie obojętny
Spirit Island - kompletnie bez wrażenia, jedna wielka nuda, wynik nie miał dla mnie najmniejszego znaczenia, chciałem tylko żeby się skończyła.
Agricola - nuda i ciężka praca; wstaję od stołu zmordowany chcąc iść spać - a wynik nie ma dla mnie znaczenia.
Uffff.... Hejt na miesiąc wyczerpany
- Pomelo
- Posty: 79
- Rejestracja: 31 lip 2019, 10:37
- Lokalizacja: Zielniki
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 36 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
No nie wmówisz mi, że takie sytuacje nie miały miejsca na scenie turniejowej. Problem istnieje (czy raczej aspekt tej mechaniki) i mana fixing jest tylko jej potwierdzeniem. Nie widzę też potrzeby przeznaczania specjalnie x kasy na landy, tylko z tego powodu by do takich sytuacji nie dochodziło, zwłaszcza, że gram tylko i wyłącznie casualowo. Aczkolwiek rozumiem, że taki jest zamysł i sposób realizowania celów, by poprzez odpowiednie budowanie talii do takich sytuacji nie dochodziło. Tak ta gra jest zbudowana i problemy z maną nie są jedyną rzeczą, która jest losowa w grze, ale zdecydowanie najłatwiej je zaobserwować. Są sytuacje gdy dobierasz tylko odpowiedzi, gdy desperacko potrzebujesz jakiegoś większego zagrożenia, czasami dobierasz karty, które w late game na nic Ci się nie przydadzą i nie mam z tym problemu, w końcu chodzi o to by to zauważyć i naprawić problem poprawiając deck, ale system land=mana po prostu nie jest dla mniehipcio_stg pisze: ↑23 sie 2021, 13:05Kłania się nieumiejętność budowania decków. Dzisiaj MTG pozwala na taki bogaty manabase, że problem o którym piszesz istnieje tylko na bardzo niskim poziomie gry. Jeżeli keepujesz złą rękę to się nie dziw, że zaczynasz z dalekiej lokaty. MTG daje możliwość mulligana i dobrania optymalnej ręki z małą karą.Pomelo pisze: ↑23 sie 2021, 11:58 Dorzucę trochę makulatury do tego pieca, a więc:
Magic: the Gathering - legendarna karcianka, która oczywiście zasłużyła sobie na to miano, ale... nie ma nic bardziej frustrującego w tej grze niż mechanika landów i związany z nią mana screw. Brak landów w fazie początkowej bądź mana flood w fazie końcowej wywołuje u mnie palpitacje. Niestety jest to aspekt całkowicie losowy i pozostaje modlitwa do RNGesusa o dociągnięcie odpowiednich kart w kolejnych rundach, a z tym bywa różnie. Bezsilność, gdy masz na ręce X spelli i żadnego źródła many jest po prostu nie do zniesienia i zniechęca mnie niesamowicie do tego tytułu. Nie wspomnę o samym koszcie gry, bo są to astronomiczne kwoty, gdy chcę się być zarówno na bieżąco, pół-bieżąco, czy nawet ćwierć-bieżąco, w dłuższej perspektywie jest to studnia bez dna.
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Hmmm, to może ja o Posiadłości Szaleństwa 2ed. Tak jak uwielbiam Lovecrafta to od Posiadłości się odbiłem, choć wydawało się, że będzie to dla mnie gra idealna. Choć miałem insert to ultra upierdliwa obsługa gry, szukanie który to kafelek mam wystawić, z której strony, jak. Miałem dodatki, co już w ogóle powodowało ból głowy. Milion kart leżących obok stołu, które trzeba mieć posegregowane w jednym typie bo mają oddzielne wersje. Mechanika szaleństwa, która zupełnie może popsuć komuś/wszystkim grę. Przeklikiwanie tych wszystkich opisów ataków kiedy masz na planszy pierdyliard różnych wrogów. O matko, a weź to jeszcze wszystkim czytaj na głos... pod koniec gry już się nie chce i ciśniesz byle do przodu. Czy walczysz z jakiś wielkim okropieństwem czy okultystą - oprócz prezencji figurki na planszy to nadal tylko turlanie bez większego pomyślunku i charakteru. Turlanie, turlanie, turlanie. Męczące, losowe, powolne, niewygodne. Arkham Horror LCG robi wszystko znacznie lepiej niż którakolwiek gra w klimatach Cthulhu od FFG
P.S. Jest to bardziej perspektywa eurosucharzysty Jak ktoś by to za mnie obsługiwał i zaprosił to gry to nawet zagram, ale no zawiodłem się.
P.S. Jest to bardziej perspektywa eurosucharzysty Jak ktoś by to za mnie obsługiwał i zaprosił to gry to nawet zagram, ale no zawiodłem się.
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
W takim razie Heartstone stoi otworem. Ja uwielbiam właśnie mechanikę landów. Pewna losowość musi tam zachodzić, a można ją spokojnie niwelować do minimum. W magicu można robić bardzo dużo z grą. W zasadzie baza kart pozwala na bardzo elastyczne budowanie talii i nadal nie ma tej najlepszejPomelo pisze: ↑23 sie 2021, 13:37No nie wmówisz mi, że takie sytuacje nie miały miejsca na scenie turniejowej. Problem istnieje (czy raczej aspekt tej mechaniki) i mana fixing jest tylko jej potwierdzeniem. Nie widzę też potrzeby przeznaczania specjalnie x kasy na landy, tylko z tego powodu by do takich sytuacji nie dochodziło, zwłaszcza, że gram tylko i wyłącznie casualowo. Aczkolwiek rozumiem, że taki jest zamysł i sposób realizowania celów, by poprzez odpowiednie budowanie talii do takich sytuacji nie dochodziło. Tak ta gra jest zbudowana i problemy z maną nie są jedyną rzeczą, która jest losowa w grze, ale zdecydowanie najłatwiej je zaobserwować. Są sytuacje gdy dobierasz tylko odpowiedzi, gdy desperacko potrzebujesz jakiegoś większego zagrożenia, czasami dobierasz karty, które w late game na nic Ci się nie przydadzą i nie mam z tym problemu, w końcu chodzi o to by to zauważyć i naprawić problem poprawiając deck, ale system land=mana po prostu nie jest dla mniehipcio_stg pisze: ↑23 sie 2021, 13:05Kłania się nieumiejętność budowania decków. Dzisiaj MTG pozwala na taki bogaty manabase, że problem o którym piszesz istnieje tylko na bardzo niskim poziomie gry. Jeżeli keepujesz złą rękę to się nie dziw, że zaczynasz z dalekiej lokaty. MTG daje możliwość mulligana i dobrania optymalnej ręki z małą karą.Pomelo pisze: ↑23 sie 2021, 11:58 Dorzucę trochę makulatury do tego pieca, a więc:
Magic: the Gathering - legendarna karcianka, która oczywiście zasłużyła sobie na to miano, ale... nie ma nic bardziej frustrującego w tej grze niż mechanika landów i związany z nią mana screw. Brak landów w fazie początkowej bądź mana flood w fazie końcowej wywołuje u mnie palpitacje. Niestety jest to aspekt całkowicie losowy i pozostaje modlitwa do RNGesusa o dociągnięcie odpowiednich kart w kolejnych rundach, a z tym bywa różnie. Bezsilność, gdy masz na ręce X spelli i żadnego źródła many jest po prostu nie do zniesienia i zniechęca mnie niesamowicie do tego tytułu. Nie wspomnę o samym koszcie gry, bo są to astronomiczne kwoty, gdy chcę się być zarówno na bieżąco, pół-bieżąco, czy nawet ćwierć-bieżąco, w dłuższej perspektywie jest to studnia bez dna.
- Pomelo
- Posty: 79
- Rejestracja: 31 lip 2019, 10:37
- Lokalizacja: Zielniki
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 36 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Co ma piernik do wiatraka, przecież to w uproszczeniu komputerowa maszyna losująca. Po prostu preferuję inne planszówki/karcianki. Przepraszam za off-top już nie będę Poza tym to chyba temat o niepopularnych opiniach, nie spodziewam się, że wiele osób się ze mną zgodzihipcio_stg pisze: ↑23 sie 2021, 13:48W takim razie Heartstone stoi otworem. Ja uwielbiam właśnie mechanikę landów. Pewna losowość musi tam zachodzić, a można ją spokojnie niwelować do minimum. W magicu można robić bardzo dużo z grą. W zasadzie baza kart pozwala na bardzo elastyczne budowanie talii i nadal nie ma tej najlepszejPomelo pisze: ↑23 sie 2021, 13:37No nie wmówisz mi, że takie sytuacje nie miały miejsca na scenie turniejowej. Problem istnieje (czy raczej aspekt tej mechaniki) i mana fixing jest tylko jej potwierdzeniem. Nie widzę też potrzeby przeznaczania specjalnie x kasy na landy, tylko z tego powodu by do takich sytuacji nie dochodziło, zwłaszcza, że gram tylko i wyłącznie casualowo. Aczkolwiek rozumiem, że taki jest zamysł i sposób realizowania celów, by poprzez odpowiednie budowanie talii do takich sytuacji nie dochodziło. Tak ta gra jest zbudowana i problemy z maną nie są jedyną rzeczą, która jest losowa w grze, ale zdecydowanie najłatwiej je zaobserwować. Są sytuacje gdy dobierasz tylko odpowiedzi, gdy desperacko potrzebujesz jakiegoś większego zagrożenia, czasami dobierasz karty, które w late game na nic Ci się nie przydadzą i nie mam z tym problemu, w końcu chodzi o to by to zauważyć i naprawić problem poprawiając deck, ale system land=mana po prostu nie jest dla mniehipcio_stg pisze: ↑23 sie 2021, 13:05
Kłania się nieumiejętność budowania decków. Dzisiaj MTG pozwala na taki bogaty manabase, że problem o którym piszesz istnieje tylko na bardzo niskim poziomie gry. Jeżeli keepujesz złą rękę to się nie dziw, że zaczynasz z dalekiej lokaty. MTG daje możliwość mulligana i dobrania optymalnej ręki z małą karą.
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Hmm... pewnie pasuje tu większość gier które stawiają na klimat.
Takie gry zachwycają rzesze okazjonalnych graczy, albo tych mocno związanych emocjonalnie z tematem - stąd wysokie oceny i pozytywne recenzje
W opozycji do nich stoją analityczni gracze, zaprawieni fani planszówek i tacy którzy próbują grać ten tytuł n-ty. Wystawiają oni na probe regrywalność (lub jej brak) i to jak się gra sprawdza pod względem mechanicznym - stąd wziął się ten wątek.
Przyłącze się do tych których nie porwały poniższe (zwłaszcza warstwa mechaniczna gry):
Pandemia / Pandemic Legacy
Robinson Crusoe
Root
Scythe
Small World
Od siebie dopiszę do listy:
Terraformacja Marsa
Wysokie napięcie
Great Western Trail
Magia I Miecz
Brzdęk
Świetne gry które wezmę w obronę:
Cywilizacja poprzez Wieki
Twillight Struggle
Takie gry zachwycają rzesze okazjonalnych graczy, albo tych mocno związanych emocjonalnie z tematem - stąd wysokie oceny i pozytywne recenzje
W opozycji do nich stoją analityczni gracze, zaprawieni fani planszówek i tacy którzy próbują grać ten tytuł n-ty. Wystawiają oni na probe regrywalność (lub jej brak) i to jak się gra sprawdza pod względem mechanicznym - stąd wziął się ten wątek.
Przyłącze się do tych których nie porwały poniższe (zwłaszcza warstwa mechaniczna gry):
Pandemia / Pandemic Legacy
Robinson Crusoe
Root
Scythe
Small World
Od siebie dopiszę do listy:
Terraformacja Marsa
Wysokie napięcie
Great Western Trail
Magia I Miecz
Brzdęk
Świetne gry które wezmę w obronę:
Cywilizacja poprzez Wieki
Twillight Struggle
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Niepopularne opinie o popularnych grach
Chyba wszystkie Clutlu flavoured gdzie rzut kością decyduje o wszystkim włącznie z możliwością skorzystania z toalety.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy