Spirit Island - zasady, pytania
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Jeszcze 1 pytanie do powyższego i Głosu Burzy. Mając 4 słońca i 3 płomienie w lokalizacji gdzie mam 3 Dahan czy mogę dwa razy użyć mocy wrodzonej, czyli najpierw zniszczyć miasto, a potem jeszcze wioskę, bo przy tej mocy nie ma zapisu zamiast?
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Zarazę kładziemy, jak "Najeźdźcy zadadzą co najmniej 2 obrażenia", ale czy tylko jak w krainie są domki Dahan? Czy jak nikogo nie ma i jest tylko np. Osada, to i tak generuje Zarazę swoimi 2 obrażeniami?
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Serce Pożogi (Heart of The Wildfire) - czy trzecia opcja rozwoju bierze pod uwagę widoczne symbole ognia na innych planszach duchów? Teoretycznie napisane jest że brane są pod uwagę "wszystkie widoczne" symbole.
Jeżeli tak to czy symbol "dowolny" zalicza się do tego warunku?
Jeżeli tak to czy symbol "dowolny" zalicza się do tego warunku?
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie. Wszystkie widoczne, to wszystkie odkryte na danej planszetce w ramach rozwoju danego ducha.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Trochę nie kumam tych mocy pobocznych...tzn kumam jeśli ona rozwija to co powyżej na karcie np. Przesuń jeden strach (góra), +1 jeśli masz 2 pomarańczowe (dół) ale jest np karta "energia o brzasku" - (góra) 2 obrażenia za każdą pieczarkę w wybranej krainie, a dół jeśli mam coś tam to mogę wypchnąć do 2 pieczarek. W krainach na które zostały wypchnięte pieczarki 2 obrażenia za każdą.
Nie ma tam "+", który by sugerował rozwinięcie górnej umiejki. Czy to oznacza, że dana karta w jednej turze atakuje 2 różne krainy? Nie jest to w sprzeczności z jedną z głównych reguł w instrukcji?
I jeszcze drugie pytanie odnośnie nieokiełznanego siewcy zieleni. Zawsze podczas rozwoju potrafi dodać obecność w dżungli albo mokradłach i strzałka z dwójką. Czy to oznacza, że może dodać obecność w promieniu 2 od np mokradeł? Przecież to praktycznie wszędzie, a jak wszędzie to po co pisać tylko o tych dwóch terenach?
Nie ma tam "+", który by sugerował rozwinięcie górnej umiejki. Czy to oznacza, że dana karta w jednej turze atakuje 2 różne krainy? Nie jest to w sprzeczności z jedną z głównych reguł w instrukcji?
I jeszcze drugie pytanie odnośnie nieokiełznanego siewcy zieleni. Zawsze podczas rozwoju potrafi dodać obecność w dżungli albo mokradłach i strzałka z dwójką. Czy to oznacza, że może dodać obecność w promieniu 2 od np mokradeł? Przecież to praktycznie wszędzie, a jak wszędzie to po co pisać tylko o tych dwóch terenach?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 427 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Karta zawsze* działa na jedną krainę/ducha (tzn. jedną krainę/ducha obiera jako cel). Efekt karty może dotyczyć różnych rzeczy. Np. jest karta, która mówi: "przenieś do 5 Dahan z tej krainy do innej i tam Obrona 5" - oczywistym jest, że karta jako cel obiera jedną krainę, ale efekt dotyczy dwóch (z jednej zabiera na drugą przesuwa i broni). To samo efekty typu Zgromadź i Wypchnij - dotyczą kilku krain (tej wybranej + jednej lub kilku przyległych).detrytusek pisze: ↑30 sie 2021, 00:31 Trochę nie kumam tych mocy pobocznych...tzn kumam jeśli ona rozwija to co powyżej na karcie np. Przesuń jeden strach (góra), +1 jeśli masz 2 pomarańczowe (dół) ale jest np karta "energia o brzasku" - (góra) 2 obrażenia za każdą pieczarkę w wybranej krainie, a dół jeśli mam coś tam to mogę wypchnąć do 2 pieczarek. W krainach na które zostały wypchnięte pieczarki 2 obrażenia za każdą.
Nie ma tam "+", który by sugerował rozwinięcie górnej umiejki. Czy to oznacza, że dana karta w jednej turze atakuje 2 różne krainy? Nie jest to w sprzeczności z jedną z głównych reguł w instrukcji?
I tak, ramka dolna jest zawsze stosowana dodatkowo do ramki górnej (jeśli spełniasz wymogi żywiołów). Kartę zawsze rozpatrujesz od góry do dołu (chyba, że dolny efekt robi coś "zamiast").
Nie, odległość przy strzałce zawsze oznacza odległość od twojej obecności (dowolnej), celem tego efektu (dodania obecności) muszą być mokradła/dżungla.detrytusek pisze: ↑30 sie 2021, 00:31 I jeszcze drugie pytanie odnośnie nieokiełznanego siewcy zieleni. Zawsze podczas rozwoju potrafi dodać obecność w dżungli albo mokradłach i strzałka z dwójką. Czy to oznacza, że może dodać obecność w promieniu 2 od np mokradeł? Przecież to praktycznie wszędzie, a jak wszędzie to po co pisać tylko o tych dwóch terenach?
Efekt, który Ty masz na myśli ma inny zapis, zobacz np. kartę Większej Mocy "Łaknienie Dżungli": ona pozwala wybrać jako cel dowolną krainę, ale w odległości 0-1 od jednej z twoich Dżungli (tzn. Dżungli z twoją obecnością).
* - co do tego, że karta działa na jedną krainę to nie do końca jest prawda - dodatek wprowadza kartę/karty, które celują w więcej niż jedną krainę (ale to wyraźnie jest zaznaczone na takiej karcie). Przykładowo tutaj: https://spiritislandwiki.com/index.php? ... _and_Flood
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Ok punkt drugi jasny, a odnośnie pierwszego to czemu konsekwentnie nie dają + przed zapisem? W związku z tym na niektórych kartach jest, na niektórych nie i się człowiek zaczyna zastanawiać nad celowością.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Bo '+' modyfikuje poprzednio istniejący efekt, np. 1 damage to invaders / +1 damage to invaders, natomiast brak plusa to nowy efekt, niezależny od poprzedniego, np. 1 damage to invaders / push 1 Dahan. Plusik jest po to, żeby jasno pokazać, że to jest coś więcej, niż już było, jeśli to coś już było. Jak nie ma plusika, to byś zastępował, np. : 1 damage to invaders / 4 damage to invaders, push 1 Dahan -> finalnie 4 damage to invaders, a nie 5.detrytusek pisze: ↑30 sie 2021, 08:22Ok punkt drugi jasny, a odnośnie pierwszego to czemu konsekwentnie nie dają + przed zapisem? W związku z tym na niektórych kartach jest, na niektórych nie i się człowiek zaczyna zastanawiać nad celowością.
-
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 427 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Coś mi nie gra w twoim wyjaśnieniu (o ile je dobrze zrozumiałem). Twierdzisz, że jak górny/dolny brzmi: 1 Damage/+2 Damage, to ostatecznie zadaję 3 Obrażenia, a jeśli 1 Damage/2 Damage to mogę zadać co najwyżej 2? Dokładnie tak nie jest. Oczywiście, taka karta nie istnieje, bo każda z kart wyraźnie dodaje plusik w przypadku efektu dodatkowego, czyli jeśli wcześniej były gwarantowane obrażenia, to następne obrażenia mają plus, to samo strach. Jeśli pierwszy efekt nie był gwarantowany, to wtedy drugi nie będzie mieć plusa - widać to np. na karcie Dzika Furia:feniks_ciapek pisze: ↑30 sie 2021, 13:53Bo '+' modyfikuje poprzednio istniejący efekt, np. 1 damage to invaders / +1 damage to invaders, natomiast brak plusa to nowy efekt, niezależny od poprzedniego, np. 1 damage to invaders / push 1 Dahan. Plusik jest po to, żeby jasno pokazać, że to jest coś więcej, niż już było, jeśli to coś już było. Jak nie ma plusika, to byś zastępował, np. : 1 damage to invaders / 4 damage to invaders, push 1 Dahan -> finalnie 4 damage to invaders, a nie 5.detrytusek pisze: ↑30 sie 2021, 08:22Ok punkt drugi jasny, a odnośnie pierwszego to czemu konsekwentnie nie dają + przed zapisem? W związku z tym na niektórych kartach jest, na niektórych nie i się człowiek zaczyna zastanawiać nad celowością.
Spoiler:
Przykłady przeróżnych efektów:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Uff, się rozpisałem... a dalej nie mogę zasnąć
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Alem narobił . No to na gołe klaty i wyjaśnić mi to proszę bo już nie wiem komu thanks-a skasować
A serio pisząc oba warianty wydają mi się sensowne
A serio pisząc oba warianty wydają mi się sensowne
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Spirit Island - zasady, pytania
nie wiem jaka była pierwotna intencja autorów.
ja podchodzę do opisów kart dosłownie. Każda kropkę traktuje jako koniec zdania/efektu i rozpatruje po kolei.
Jeśli pojawia się słowo "zamiast" rozumiem jako zastępnik.
Posiłkując się instrukcją:
ja podchodzę do opisów kart dosłownie. Każda kropkę traktuje jako koniec zdania/efektu i rozpatruje po kolei.
Jeśli pojawia się słowo "zamiast" rozumiem jako zastępnik.
Posiłkując się instrukcją:
Więcej opisu dt. anatomii kart mocy na stronach 16, 17 w instrukcji.ZASADA OGÓLNA: RÓB TYLE, ILE MOŻESZ
Rozpatrując zdolności Mocy, rób tyle, ile możesz. Jeśli jedna część nie ma zastosowania albo nie możesz jej wykonać, pomiń ją i rozpatrz resztę zdolności. Jedynymi ograniczeniami związanymi z Celem są te zawarte w rubryce dotyczącej Celu.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Ale rozmawiamy przecież o sytuacji gdzie możesz wykonać obie sekcje.tomp pisze: ↑31 sie 2021, 08:56 nie wiem jaka była pierwotna intencja autorów.
ja podchodzę do opisów kart dosłownie. Każda kropkę traktuje jako koniec zdania/efektu i rozpatruje po kolei.
Jeśli pojawia się słowo "zamiast" rozumiem jako zastępnik.
Posiłkując się instrukcją:Więcej opisu dt. anatomii kart mocy na stronach 16, 17 w instrukcji.ZASADA OGÓLNA: RÓB TYLE, ILE MOŻESZ
Rozpatrując zdolności Mocy, rób tyle, ile możesz. Jeśli jedna część nie ma zastosowania albo nie możesz jej wykonać, pomiń ją i rozpatrz resztę zdolności. Jedynymi ograniczeniami związanymi z Celem są te zawarte w rubryce dotyczącej Celu.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Faktycznie, popełniłem błąd, przepraszam - dawno nie grałem :/.
Jak nie ma plusa, to wydarzenia te traktowane są jako niezależne, ale rozpatruje się oba, o ile nie ma słówka zamiast (instead), tak jak piszesz:
1 obrażenie / 1 obrażenie -> dwa wydarzenia po 1 obrażeniu każde
1 obrażenie / zamiast tego 4 obrażenia -> jedno wydarzenie za 4 obrażenia
Natomiast plus czasami nie jest tylko lukrem składniowym, bo kiedy się pojawia, to modyfikuje pojedyncze wydarzenie:
1 obrażenie / +1 obrażenie -> jedno wydarzenie po 2 obrażenia
W większości wypadków faktycznie nie ma to znaczenia, ale czasami może mieć przy rozdzielaniu obrażeń jak np. jest kwalifikator "dla pojedynczego najeźdźcy".
Kreska na karcie też wyznacza niezależne wydarzenia.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
To żeby już tak dopiąć temat na 100% to jak rozpatrzycie mój przykład?
Jeszcze raz:
karta "energia o brzasku" - (góra) 2 obrażenia za każdą pieczarkę w wybranej krainie, a dół jeśli mam coś tam to mogę wypchnąć do 2 pieczarek. W krainach na które zostały wypchnięte pieczarki 2 obrażenia za każdą.
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... []=brzasku
Jeszcze raz:
karta "energia o brzasku" - (góra) 2 obrażenia za każdą pieczarkę w wybranej krainie, a dół jeśli mam coś tam to mogę wypchnąć do 2 pieczarek. W krainach na które zostały wypchnięte pieczarki 2 obrażenia za każdą.
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... []=brzasku
Ostatnio zmieniony 31 sie 2021, 10:40 przez detrytusek, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Na BGG piszą, że najpierw zadajesz obrażenia w wybranej krainie per grzybek, a potem - jeśli masz odpowiednie żywioły - możesz wypchnąć grzybki i zadać kolejne obrażenia per grzybek w kolejnych krainach. Przy rozpatrywaniu mocy wskazujesz jedną krainę, ale jej efekt rozprzestrzenia się na sąsiednie, więc nie ma tu konfliktu z zasadą, że celem mocy może być tylko jedna kraina.detrytusek pisze: ↑31 sie 2021, 10:38 To żeby już tak dopiąć temat na 100% to jak rozpatrzycie mój przykład?
Jeszcze raz:
karta "energia o brzasku" - (góra) 2 obrażenia za każdą pieczarkę w wybranej krainie, a dół jeśli mam coś tam to mogę wypchnąć do 2 pieczarek. W krainach na które zostały wypchnięte pieczarki 2 obrażenia za każdą.
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... []=brzasku
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1112 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Właśnie czytam i jestem lekko zdumiony. Z tego co rozumem autor potwierdził wersję o której piszesz. Dla mnie się to kłóci z tą ogólną zasadą jednak. Heh czyli moja pierwsza, durna interpretacja tej karty była prawidłowa. Chyba sam sobie dam thanks-a.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie, nie kłóci się. Zagrywasz na jedną krainę, a to, co się dzieje potem, jest już napisane w tekście karty, który zawsze dominuje nad tekstem w instrukcji.detrytusek pisze: ↑31 sie 2021, 10:56 Właśnie czytam i jestem lekko zdumiony. Z tego co rozumem autor potwierdził wersję o której piszesz. Dla mnie się to kłóci z tą ogólną zasadą jednak. Heh czyli moja pierwsza, durna interpretacja tej karty była prawidłowa. Chyba sam sobie dam thanks-a.
-
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 427 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
A to ciekawy przypadek, nie brałem nawet takiego pod uwagę, ciekawe czy są takie karty w grze?feniks_ciapek pisze: ↑31 sie 2021, 10:16W większości wypadków faktycznie nie ma to znaczenia, ale czasami może mieć przy rozdzielaniu obrażeń jak np. jest kwalifikator "dla pojedynczego najeźdźcy".
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała a propos tego co piszesz. Mianowicie, drugi duży dodatek (Jagged Earth) wprowadza pojęcie "akcji" i bez względu na to czy rozpatrujesz dwa osobne Obrażenia, czy jedno podwójne, to jeśli pochodzą one z jednej karty, to są traktowane jako jedna akcja. Jeśli natomiast jedno obrażenie zadajesz Dahanom, a drugie Najeźdźcom, to są one traktowane jako osobne akcje (nawet jeśli pochodzą z jednej karty). To ma szczególne znaczenie w przypadku efektów zwiększających Obrażenia per akcja (np. żetony Badlands), które zresztą bardzo mnie ciekawią i nie mogę się doczekać polskiej wersji
@detrytusek: Potwierdzam to co pisze feniks_ciapek i aeiou871 i nie do końca rozumiem o jakiej nieścisłości piszesz. Każda karta (z wyjątkiem Fire and Flood) celuje w jedną krainę lub jednego Ducha. A potem jest rozpatrywany efekt, który mówi to czego autor karty zapragnie. ALE nadal jest tylko jedna kraina "docelowa" (lub "wybrana") ORAZ jedna kraina "źródłowa" (ta z której liczysz odległość do tej wybranej). Sam efekt karty dba o określenie, która kraina jest docelowa i źródłowa, i nigdy ich nie zmieni, ale może spokojnie wpływać na inne krainy (np. przyległe jak w tym przypadku).
Nie widzę tutaj niezgodności ani "durnej" interpretacji z twojej strony
Tak samo karty celujące w Duchy: celują w jednego Ducha, ale efekt może brzmieć dowolnie, np. "wybrany Duch rozdaje swoją energię pozostałym Duchom" - efekt karty działa na wszystkie Duchy, ale tym wybranym Duchem jest tylko jeden z nich.
Swoją drogą, Energia o Brzasku jest bardzo mocną kartą (i prawie zawsze ją wybieram jak mam okazję), bo efekt wzmocniony pozwala Ci wypchnąć 2 Dahan na dwie różne krainy - jeśli w tych krainach były już jacyś Dahanie, to obrażenia, które zadajesz z tej jednej karty są bardzo duże i to w 2-3 krainach (często nawet specjalnie gram pod tę kartę, żeby uzbierać dużo najeźdźców w sąsiadujących krainach z Dahanami)
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Karty chyba nie, ale są moce "CREEPERS TEAR INTO MORTAR" ducha A Spread of Rampant Green oraz "SERPENT ROUSES IN ANGER" u Serpent Slumbering Beneath the Island, gdzie taki kwalifikator występuje. Jak się skombuje z mocą Might albo kartą Flame's Fury, które innemu duchowi dają +1 do obrażeń przy każdej użytej mocy zadającej obrażenia, to czasem te dodatkowe obrażenia w moim rozumieniu są "zmarnowane". Ale tak jak pisałem - to rzadki przypadek. Najczęściej nie ma to znaczenia.dannte pisze: ↑31 sie 2021, 21:03A to ciekawy przypadek, nie brałem nawet takiego pod uwagę, ciekawe czy są takie karty w grze?feniks_ciapek pisze: ↑31 sie 2021, 10:16W większości wypadków faktycznie nie ma to znaczenia, ale czasami może mieć przy rozdzielaniu obrażeń jak np. jest kwalifikator "dla pojedynczego najeźdźcy".
Jedyny istotny przykład, jaki znalazłem to to, że rosyjscy zwiadowcy zadają +1 obrażenie w trakcie ravage, co przekłada się na automatyczne zabicie Dahana. Gdyby były osobne, to można by je przydzielić do dwóch różnych i tylko zostaliby ranni.
Chyba tyle.
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie można rozdzielać obrażeń na różnych Dahan, tylko zawsze wbijasz je tak, żeby wyrządzić największe szkody.feniks_ciapek pisze: ↑01 wrz 2021, 02:10 Jedyny istotny przykład, jaki znalazłem to to, że rosyjscy zwiadowcy zadają +1 obrażenie w trakcie ravage, co przekłada się na automatyczne zabicie Dahana. Gdyby były osobne, to można by je przydzielić do dwóch różnych i tylko zostaliby ranni.
Jeśli grałeś inaczej, odejmij 2 poziomy trudności od swoich rozgrywek
Spoiler:
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Dwa pytania:
1) eskalacja Królestwa Brandenburgii i Prus: "na każdej planszy Wyspy z przynajmniej 1 osadą/miastem dodajcie 1 osadę do krainy bez osady". Dokładamy do każdej krainy bez osady czy do jednej wybranej przez graczy?
2) eskalacja Królestwa Anglii: "na każdej planszy z osadą/miastem Najeźdźcy przeprowadzają Akcję Budowy w krainie z największą liczbą osad/miast". Jeżeli są dwie krainy z największą liczbą osad/miast to Akcję Budowy robimy w każdej z nich czy jednej wybranej?
1) eskalacja Królestwa Brandenburgii i Prus: "na każdej planszy Wyspy z przynajmniej 1 osadą/miastem dodajcie 1 osadę do krainy bez osady". Dokładamy do każdej krainy bez osady czy do jednej wybranej przez graczy?
2) eskalacja Królestwa Anglii: "na każdej planszy z osadą/miastem Najeźdźcy przeprowadzają Akcję Budowy w krainie z największą liczbą osad/miast". Jeżeli są dwie krainy z największą liczbą osad/miast to Akcję Budowy robimy w każdej z nich czy jednej wybranej?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl