
Od wieków Novarchowie, potomkowie królewskiego rodu Novarchon, rządzili żelazną ręką nad feudalistycznym galaktycznym imperium ludzkości, Domineum. W tym czasie wnieśli do swojej domeny oszałamiające innowacje technologiczne i postęp naukowy. Ten przyspieszony postęp pomógł Domineum dotrzeć – i w końcu zamieszkać – nawet najdalsze segmenty znanej galaktyki, gdzie pojawiły się nowe Domy, by rządzić zewnętrznymi sektorami imperium. Wraz ze wzrostem potęgi Rodu Novarchon rósł otaczający ich kult religijny, głoszący ponure proroctwa o starożytnej istocie kosmicznej z innego wymiaru: Zrodzonych z Pustki.
Wielu uważało, że to tylko mit, ale tak naprawdę to mroczny wpływ Zrodzonych z Pustki zapewnił Novarchom czystą wiedzę umożliwiającą szybką ekspansję imperium. Podczas gdy kult Novarchów przewidywał życie wieczne poprzez istotę z innego świata, jedynym zamiarem Zrodzonych z Pustki było zaspokojenie wiecznego głodu. I tak, kiedy Domineum osiągnęło ogrom pasujący do pragnienia Zrodzonych z Pustki, w sercu Domineum otworzyły się międzywymiarowe szczeliny, by uwolnić kosmiczne zepsucie. Gdy ród Novarchon i jego zwolennicy powitali Zrodzonych z Pustki i szukali ich fałszywego zbawienia, istota zainfekowała, rozprzestrzeniła się i przejęła kontrolę nad wewnętrznymi światami. Teraz nadszedł czas, aby pozostałe Wielkie Rody oczyściły galaktyczną korupcję, zapobiegły pełnej manifestacji Zrodzonych z Pustki w naszym wymiarze i ostatecznie pokonały chaos jako nowi władcy Domineum.
Voidfall to kosmiczna gra 4X, która przenosi ten gatunek na stoły entuzjastów Euro. Łączy napięcie, interakcję gracza i głębokie dostosowywanie imperium gatunku 4X z zarządzaniem zasobami, napiętymi decyzjami i rozgrywką przy minimalnej losowości ekonomicznego euro. Wygraj, odpychając Zrodzonych z Pustki w trybie solo/coop lub przezwyciężając wpływy rywali w przywracaniu Domineum w trybie rywalizacji — zarówno przy użyciu tego samego zestawu reguł, jak i systemu gry. Zmienność zapewnia nie tylko wiele grywalnych klas z własnymi mocnymi i słabymi stronami, ale także wiele różnych ustawień map we wszystkich trybach gry.
Jako przywódca niepokornego Wielkiego Domu, grasz przez trzy cykle, każdy ze zmieniającym grę wydarzeniem galaktycznym, nowym warunkiem punktacji i określoną liczbą kart skupienia, które można zagrać. Decyzje dotyczące kart skupienia i sekwencjonowanie to centralny element rozgrywki. Wybierając dwie z trzech znaczących akcji podczas ich rozgrywania, rozwijasz i ulepszasz technologie; awansuj na trzy tory cywilizacji specyficzne dla domu; zarządzaj infrastrukturą, populacją i produkcją swoich sektorów; i podbijaj nowe sektory z maksymalnie pięcioma różnymi typami flot kosmicznych. Bitwy kosmiczne toczą się albo przeciwko zainfekowanym siłom Voidborn (które są obecne jako neutralni przeciwnicy nawet w trybie rywalizacji) lub przeciwko innym graczom. Zamiast polegać na szczęściu rzutu kostką, bitwy w Voidfall są w pełni deterministyczne i nagradzają staranne przygotowanie i przechytrzenie przeciwników.
Jak tam Panowie i Panie? Zapraszam do hype trainu, zapinamy pasy ! Strasznie jestem ciekawy 4X Turcziego.
Link do strony wydawcy - https://mindclashgames.com/voidfall/
Link do BGG - https://boardgamegeek.com/boardgame/337627/voidfall
Niedługo ruszy kickstarter
