Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Hej,
proszę o podpowiedzi.
Szukam nowego tytułu, który spełni kilka warunków:
- łatwe do opanowania zasady- nie mamy teraz ochoty na mnóstwo elementów spełniających funkcje, których się trzeba nauczyć, na brnięcie przez labirynt zasad itd.
- zdecydowanie nie łatwa rozgrywka - musi być nad czym myśleć, różne drogi do zwycięstwa itd.
- mile widziany element losowy, nad którym jednak da się zapanować (trzeba szukać rozwiązań w różnych warunkach)
- możlwość grania w 2 osoby
Więcej podpowiedzi mile widziane - chętnie wyjdę poza jeden tytuł. Z góry dziękuję
proszę o podpowiedzi.
Szukam nowego tytułu, który spełni kilka warunków:
- łatwe do opanowania zasady- nie mamy teraz ochoty na mnóstwo elementów spełniających funkcje, których się trzeba nauczyć, na brnięcie przez labirynt zasad itd.
- zdecydowanie nie łatwa rozgrywka - musi być nad czym myśleć, różne drogi do zwycięstwa itd.
- mile widziany element losowy, nad którym jednak da się zapanować (trzeba szukać rozwiązań w różnych warunkach)
- możlwość grania w 2 osoby
Więcej podpowiedzi mile widziane - chętnie wyjdę poza jeden tytuł. Z góry dziękuję
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 12:09
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 41 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Brzmi jak Pięć Klanów. Gra ma bardzo proste zasady, losowe startowe rozmieszczenie + dochodzące dżiny do kupienia. Przy dwóch osobach każdy licytuje dwa miejsca w kolejce (zamiast jednego) w danej turze - to daje dodatkowy aspekt taktyczno-optymalizacyjny. No i jest co najmniej kilka zupełnie różnych dróg do zwycięstwa.
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Space Gate Oddysey. Wiem, że nie wydaje sią prościutka, ale jak załapiesz ikony, to zasady są proste: stawiasz chopka, robisz akcje.
A potem przy każdym ruchu mózg się skręca.
Używki do wyrwania po 50 zł. I schodów wtedy nie trzeba układać, bo już zrobione. Nic tylko kupować i grać.
A potem przy każdym ruchu mózg się skręca.
Używki do wyrwania po 50 zł. I schodów wtedy nie trzeba układać, bo już zrobione. Nic tylko kupować i grać.
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 276 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
A ja powiem Barrage, bo zasad nie jest dużo i są intuicyjne. Oczywiście jest to stosunkowo do innych ciężkich eurasów. Po samych zasadach wydawać by się mogło, że to będzie prosta gra, a potem zaczyna się grać... i jest trochę inaczej
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
- arturmarek
- Posty: 1478
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 257 times
- Been thanked: 717 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
zależy jak łatwych zasad oczekujesz, czy długość rozgrywki ma znaczenie i czy dopuszczasz gry stricte 2-osobowe.
Podam kilka sugestii z komentarzami:
Patchwork: gra jest znacznie bardziej strategiczna niż się wydaje, element losowy występuje jedynie na początku rozgrywki. Bardzo proste zasady, jedynie 2-osobowa.
7 Cudów Świata: Pojedynek: również jedynie 2-osobowa, proste zasady, losowość w układzie kart, różne drogi do zwycięstwa. Sporo możliwości strategicznych.
Azul: bardzo proste zasady i zaskakująco dużo strategii, mocno konfrontacyjna w wersji 2-osobowej. Jeżeli wersja podstawowa wydaje Wam się zbyt prosta, to można spróbować któryś z sequeli.
Władca Pierścieni: Konfrontacja: znakomita asymetryczna dwuosobówka na bazie Stratego. Dużo gry psychologicznej.
Terraformacja Marsa: znacznie większa gra od pozostałych. Jednak zasady są wyjątkowo łatwe do przyswojenia. Cała trudność leży w działaniu kart, ale każda karta ma tekst z opisem działania, nie trzeba uczyć się ikonografii. Gra też jest dość długa, zajmuje min. 90 min na dwie osoby. 2-5 osób
Everdell: podobna złożoność rozgrywki do Terraformacji, jednak krótsza. Moim zdaniem, aby gra nie była zbytnio losowa, należy w rozgrywce dwuosobowej użyć wariantu z odchudzeniem talii.
Podam kilka sugestii z komentarzami:
Patchwork: gra jest znacznie bardziej strategiczna niż się wydaje, element losowy występuje jedynie na początku rozgrywki. Bardzo proste zasady, jedynie 2-osobowa.
7 Cudów Świata: Pojedynek: również jedynie 2-osobowa, proste zasady, losowość w układzie kart, różne drogi do zwycięstwa. Sporo możliwości strategicznych.
Azul: bardzo proste zasady i zaskakująco dużo strategii, mocno konfrontacyjna w wersji 2-osobowej. Jeżeli wersja podstawowa wydaje Wam się zbyt prosta, to można spróbować któryś z sequeli.
Władca Pierścieni: Konfrontacja: znakomita asymetryczna dwuosobówka na bazie Stratego. Dużo gry psychologicznej.
Terraformacja Marsa: znacznie większa gra od pozostałych. Jednak zasady są wyjątkowo łatwe do przyswojenia. Cała trudność leży w działaniu kart, ale każda karta ma tekst z opisem działania, nie trzeba uczyć się ikonografii. Gra też jest dość długa, zajmuje min. 90 min na dwie osoby. 2-5 osób
Everdell: podobna złożoność rozgrywki do Terraformacji, jednak krótsza. Moim zdaniem, aby gra nie była zbytnio losowa, należy w rozgrywce dwuosobowej użyć wariantu z odchudzeniem talii.
-
- Posty: 2581
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1227 times
- Been thanked: 1437 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Concordia dobrze spełnia te warunki i jest świetną grą.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- jacobPL
- Posty: 143
- Rejestracja: 05 paź 2020, 13:36
- Lokalizacja: Warszawa / Poznań
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 39 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
na 3-5 os. Hansa
na 1-4 os. Najeźdźcy ze Scytii / Capital (odbudowa Warszawy)
na 2 lub 4 os. Elekt
na 2 os. Metallum
na 1-4 os. Najeźdźcy ze Scytii / Capital (odbudowa Warszawy)
na 2 lub 4 os. Elekt
na 2 os. Metallum
Ostatnio zmieniony 03 paź 2021, 00:46 przez jacobPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Banalnie prostą grą z niebanalną rozgrywką jest Capital od Granny. Dwie strony instrukcji i możemy grać. Dokładamy kafelki, budujemy dzielnice Warszawy, ale jesteśmy ograniczeni w przestrzeni i musimy pamiętać , że będą dwie wojny światowe. To sprawia, że mamy dużo podejmowania decyzji i dużo kalkulowania. Wszystko odbywa się w mechanice draftu, gdzie najpierw losujesz kafelki, potem wymieniasz się z przeciwnikiem. Więc nie tylko starasz się zostawić sobie najlepsze, ale też ewentualnie podebrać rywalowi dobry kafelek.
2-4 os, świetnie się skaluje i gra w duecie jest bardzo przyjemna.
Piec Klanów też się chyba nada. Instrukcja prosta, zasady bardzo szybkie do opanowania. 15 minut z rozłożeniem i nauczeniem. Rozgrywka banalna - przenoszenie mepli z miejsca na miejsce. Ale Twoje decyzje wpływają na wszystkich, sytuacja na stole ciągle się zmienia, cały czas trzeba być w grze i kalkulować. Polecam
2-4 os, świetnie się skaluje i gra w duecie jest bardzo przyjemna.
Piec Klanów też się chyba nada. Instrukcja prosta, zasady bardzo szybkie do opanowania. 15 minut z rozłożeniem i nauczeniem. Rozgrywka banalna - przenoszenie mepli z miejsca na miejsce. Ale Twoje decyzje wpływają na wszystkich, sytuacja na stole ciągle się zmienia, cały czas trzeba być w grze i kalkulować. Polecam
- pacholettti
- Posty: 68
- Rejestracja: 26 sty 2020, 11:41
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Zaczynacie płynąć z tymi tytułami. Co do 5 klanów i Concordii bym się zgodził. Ale Gallerist, Anachrony i Barrage???? To jest od 40 min do 1h tłumaczenia zasad.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2017, 10:00
- Lokalizacja: Mikołów
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Chodziło o skomplikowanie zasad a nie długość ich tłumaczenia.pacholettti pisze: ↑02 paź 2021, 01:07 Zaczynacie płynąć z tymi tytułami. Co do 5 klanów i Concordii bym się zgodził. Ale Gallerist, Anachrony i Barrage???? To jest od 40 min do 1h tłumaczenia zasad.
A chyba nie powiesz mi że Gallerist albo Anachrony to gry nie do ogarnięcia przez mnóstwo zasad.
To już Brass czy Barrage jest bardziej skomplikowany.
-
- Administrator
- Posty: 4716
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1235 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Zdecydowanie Concordia.
5 klanów też jest całkiem spoko.
Trochę bardziej złożona byłaby Agricola, ale ona ma już mniej "gładkie zasady".
Z trochę innej kategorii (bardziej idąc w abstrakty) to Pracownia Snów.
Mi też bardzo podoba się np. Lamaland, który przy prostych zasadach daje spore pole do kombinowania (polecam recenzję Gradania; ja po niej skusiłem się na grę i jestem bardzo zadowolony).
5 klanów też jest całkiem spoko.
Trochę bardziej złożona byłaby Agricola, ale ona ma już mniej "gładkie zasady".
Z trochę innej kategorii (bardziej idąc w abstrakty) to Pracownia Snów.
Mi też bardzo podoba się np. Lamaland, który przy prostych zasadach daje spore pole do kombinowania (polecam recenzję Gradania; ja po niej skusiłem się na grę i jestem bardzo zadowolony).
Idąc tą drogą to Root też pasuje, bo jak już wytłumaczy się po 2h zasady wszystkich frakcji, i zależności między nimi, to dalej jest prosto
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 123 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Pewnie wszystko jest "do ogarnięcia", ale Anachrony na pewno nie ma prostych zasad. Zasady cofania się w czasie, żeton skupienia. Zasady budowania zwykłych budynków i superprojektów. Zasady po uderzeniu. Zasady wysyłania egzoszkieletów spowrotem w przeszłość. Ta gra na pewno wymaga sporo wygładzania jeśli chodzi o zasady.sleyoo pisze: ↑02 paź 2021, 09:40Chodziło o skomplikowanie zasad a nie długość ich tłumaczenia.pacholettti pisze: ↑02 paź 2021, 01:07 Zaczynacie płynąć z tymi tytułami. Co do 5 klanów i Concordii bym się zgodził. Ale Gallerist, Anachrony i Barrage???? To jest od 40 min do 1h tłumaczenia zasad.
A chyba nie powiesz mi że Gallerist albo Anachrony to gry nie do ogarnięcia przez mnóstwo zasad.
To już Brass czy Barrage jest bardziej skomplikowany.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Newton
Klany Kaledonii
Londyn
Klany Kaledonii
Londyn
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- pacholettti
- Posty: 68
- Rejestracja: 26 sty 2020, 11:41
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Prawdopodobnie każda gra jest do ogarnięcia i ja nawet takie bardzo lubię, bo zagrywam się w gry Lacerdy czy Turcziego. A nie znaczy to, że są łatwe. NestorZolo powyżej dobrze to wyjaśnił na podstawie Anachrony, a identycznie mógłbym dać przykłady do innych gier.sleyoo pisze: ↑02 paź 2021, 09:40Chodziło o skomplikowanie zasad a nie długość ich tłumaczenia.pacholettti pisze: ↑02 paź 2021, 01:07 Zaczynacie płynąć z tymi tytułami. Co do 5 klanów i Concordii bym się zgodził. Ale Gallerist, Anachrony i Barrage???? To jest od 40 min do 1h tłumaczenia zasad.
A chyba nie powiesz mi że Gallerist albo Anachrony to gry nie do ogarnięcia przez mnóstwo zasad.
To już Brass czy Barrage jest bardziej skomplikowany.
- esubotowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 31 paź 2015, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 442 times
- Been thanked: 135 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Załoga, Azul, Konfrontacja - popieram,
Dorzucę od siebie pozycje detektywistyczne: Kroniki Zbrodni - zasad minimum, ale w grze trzeba trochę pokombinować, podobnie będzie z różnymi escape room’ami. Wadą jest to, że są to gry jednorazowe.
Dość prostą do nauczenia się grą jest Aeon’s End, dla ułatwienia pierwsza rozgrywka jest przygotowana - karty wybrane i ułożone. Pokonać Nemesis nie jest jednak tak łatwo
Ponadto Santorini, Jaipur, Welcome to.
Dorzucę od siebie pozycje detektywistyczne: Kroniki Zbrodni - zasad minimum, ale w grze trzeba trochę pokombinować, podobnie będzie z różnymi escape room’ami. Wadą jest to, że są to gry jednorazowe.
Dość prostą do nauczenia się grą jest Aeon’s End, dla ułatwienia pierwsza rozgrywka jest przygotowana - karty wybrane i ułożone. Pokonać Nemesis nie jest jednak tak łatwo
Ponadto Santorini, Jaipur, Welcome to.
Ewa
- PytonZCatanu
- Posty: 4545
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1691 times
- Been thanked: 2128 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Moje propozycje:
Sprawdźcie 7 cudów Pojedynek, Montanę i Wyprawę do Eldorado
Czas gry: ok 30 minut
Czy działa na 2 osoby: tak
Proste zasady, dość głęboka rozgrywka.
Elementy losowe: nieznany rozkład kart w Pojedynku, zmienna mapa i kołowrotek w Montanie, zmianna mapa i kafle jaskiń i dobór ręki w Eldorado.
W 7CudówPojedynek możesz zagrać na BGA na próbę.
----------------------------------------------
Pytanie: "Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka"
Odpowiedź:
Czekam na ripostę: "No co, to są łatwe zasady, ja gram w Gallerista z moim 4letnim synem!".
Sprawdźcie 7 cudów Pojedynek, Montanę i Wyprawę do Eldorado
Czas gry: ok 30 minut
Czy działa na 2 osoby: tak
Proste zasady, dość głęboka rozgrywka.
Elementy losowe: nieznany rozkład kart w Pojedynku, zmienna mapa i kołowrotek w Montanie, zmianna mapa i kafle jaskiń i dobór ręki w Eldorado.
W 7CudówPojedynek możesz zagrać na BGA na próbę.
----------------------------------------------
Pytanie: "Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka"
Odpowiedź:
Tak to jest, jak niektórzy mają potrzebę podkreślić "JESTĘ GEJMERĘ".
Czekam na ripostę: "No co, to są łatwe zasady, ja gram w Gallerista z moim 4letnim synem!".
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- arturmarek
- Posty: 1478
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 257 times
- Been thanked: 717 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Dodatkowo, wymaganie: "możlwość grania w 2 osoby" i dwie osoby proponują Załogę. Moim zdaniem lepiej nic nie polecać niż polecać bez przeczytania posta.PytonZCatanu pisze: ↑05 paź 2021, 09:16Pytanie: "Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka"Spoiler:
Odpowiedź:
Tak to jest, jak niektórzy mają potrzebę podkreślić "JESTĘ GEJMERĘ".
Czekam na ripostę: "No co, to są łatwe zasady, ja gram w Gallerista z moim 4letnim synem!".
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Concordia +1
Królestwo w budowie (można ściągnąć z Niemiec, gra w zasadzie niezależna językowo)
Suburbia
Biblios
Kartografowie +1
Ganges
Istanbul
Królestwo w budowie (można ściągnąć z Niemiec, gra w zasadzie niezależna językowo)
Suburbia
Biblios
Kartografowie +1
Ganges
Istanbul
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Ale wiesz, że gra ma wariant 2 osobowy, który działa bardzo dobrze? Gram z żoną i świetnie się przy tym bawimy.arturmarek pisze: ↑05 paź 2021, 09:56 Dodatkowo, wymaganie: "możlwość grania w 2 osoby" i dwie osoby proponują Załogę. Moim zdaniem lepiej nic nie polecać niż polecać bez przeczytania posta.
- arturmarek
- Posty: 1478
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 257 times
- Been thanked: 717 times
Re: Łatwe zasady, trudniejsza rozgrywka
Wiem, że ma wariant. Jednak jeśli gra na pudełku ma 3-5 graczy (nawet w nawiasie nie ma podanej opcji 2-osobowej) to w wątku, gdzie autor prosi o gry działają na dwie osoby nie rekomendowałbym takiej gry. A Jeśli ktoś naprawdę uważa, że to 2-osobowa perełka, to w porządku byłoby przynajmniej skomentować taką rekomendację.radarek pisze: ↑05 paź 2021, 13:07Ale wiesz, że gra ma wariant 2 osobowy, który działa bardzo dobrze? Gram z żoną i świetnie się przy tym bawimy.arturmarek pisze: ↑05 paź 2021, 09:56 Dodatkowo, wymaganie: "możlwość grania w 2 osoby" i dwie osoby proponują Załogę. Moim zdaniem lepiej nic nie polecać niż polecać bez przeczytania posta.