Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: ave.crux »

Evokenx pisze: 30 wrz 2021, 13:42 Rozumiem, że po prostu będę podróżować do miejsc w których jeszcze nie byłem i będę stawiany przed decyzjami przed którymi wcześniej nie stawalem? A jak to jest z różnica tych wysp? Czy to coś w stylu że na wyspie A będę mieć 5 kamieni do zebrania i krokodyla do pokonania (taki przykład:)) Za to na wyspie B będę mieć 5 drewna do zebrania i np. tygrysa do zabicia? Jeżeli tak to trochę słabo, ale może jakoś fabularnie się to broni i głównie po to będę chciał odkrywać nowe rzeczy?

Naprawdę jestem chętny na te grę, ale już sam nie wiem... :)
Każda eksploracja wyspy rozpoczyna się od przeczytania danego paragrafu, który opowie ci co tam znalazłeś, a następnie poprzez test coś się dzieje dalej. W spoilerze nie wnoszący za wiele tekst z eksploracji pola 155, żebyś wiedział jak to wygląda.
Spoiler:
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: akahoshi »

Do jakiej innej gry porównali byście "Uśpionych bogów"?
Zaciekawiła mnie ta koncepcja i chętnie bym w taką grę już teraz zagrał, a nie "za rok".
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
morthi
Posty: 296
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 43 times
Been thanked: 77 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: morthi »

akahoshi pisze: 30 wrz 2021, 18:15 Do jakiej innej gry porównali byście "Uśpionych bogów"?
Zaciekawiła mnie ta koncepcja i chętnie bym w taką grę już teraz zagrał, a nie "za rok".
Każda paragrafowa - możesz wziąć do zabawy np. komiks rycerze (są 3 części) i samemu rysować mapę.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 358 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Otorek »

Tainted Grail
Etherfields
Legacy of Dragonholt
pcyzm
Posty: 695
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 209 times
Been thanked: 212 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: pcyzm »

japanczyk pisze: 29 wrz 2021, 09:17 Tak konkretnie to jest cały świat do odkrycia, a mechanika gry sprawia, że jedno przejście to 15-20h gry i pozwala Ci odkryć 15% tego świata
Skąd wy bierzecie te procenty? Kaczki na wspieraczce napisali: "kampania to ok. 30% zawartości gry". No ja rozumiem, że nadal daleko do połowy, ale 30 to jednak nie 15.
ootbak22
Posty: 75
Rejestracja: 10 sie 2019, 12:13
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: ootbak22 »

pcyzm pisze: 30 wrz 2021, 19:45
japanczyk pisze: 29 wrz 2021, 09:17 Tak konkretnie to jest cały świat do odkrycia, a mechanika gry sprawia, że jedno przejście to 15-20h gry i pozwala Ci odkryć 15% tego świata
Skąd wy bierzecie te procenty? Kaczki na wspieraczce napisali: "kampania to ok. 30% zawartości gry". No ja rozumiem, że nadal daleko do połowy, ale 30 to jednak nie 15.
15-20% jest realistyczne, vs 30% to naprawdę jest nie do zrobienia, chyba że grałby superkomputer optymalizujący wszystko i nie zaglądający w te same miejsca. Świat jest tak duży, że można nie pamiętać co już się zwiedziło. Poza tym zbiera się totemy - super przedmioty, ja np wiem, że niezależnie od kampanii po niektóre totemy warto się udać w każdej kampanii, bo bez nich gra jest bardziej upierdliwa.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 358 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Otorek »

Tak naprawdę procent odwiedzenia wszystkich miejsc/paragrafów nie jest zbyt istotny. Marketingowo jest dobrze, jeśli ta liczba jest stosunkowo niska, ale dla gracza raczej ważniejsza jest jakosć tych paragrafów i chęć powtarzania zamkniętego cyklu i mechanicznych roszad, które po pierwszej kampanii już nie będą takie świeże, zeby nie powiedzieć męczące. Jeśli nie ma w tym głębii to jaki sens czytać kolejne suche i mało znaczące paragrafy, chyba, że dla porywającej mechaniki, ale nie słyszałem, żeby ktoś się o niej tak wypowiadał.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: akahoshi »

Otorek pisze: 30 wrz 2021, 19:11 Tainted Grail
Etherfields
Legacy of Dragonholt
Dzięki.
Tainted Grail - cena trochę przeraża, ale do zastanowienia.
Etherfields - w zasadzie niedostępna.
Legacy of Dragonholt - brak polskiej wersji, odpada.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Alextasha
Posty: 266
Rejestracja: 15 kwie 2020, 19:00
Has thanked: 33 times
Been thanked: 106 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Alextasha »

akahoshi pisze: 30 wrz 2021, 20:58
Otorek pisze: 30 wrz 2021, 19:11 Tainted Grail
Etherfields
Legacy of Dragonholt
Dzięki.
Tainted Grail - cena trochę przeraża, ale do zastanowienia.
Etherfields - w zasadzie niedostępna.
Legacy of Dragonholt - brak polskiej wersji, odpada.
Ewentualnie This War of Mine. Też sporo paragrafów
SPRZEDAM >> *click*
foxikos
Posty: 489
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 134 times
Been thanked: 245 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: foxikos »

A tak zapytam jak ta gra się ma do 7th continent ?
Wiem ze tam jest gra na kartach, inna mapa itp
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: ave.crux »

ootbak22 pisze: 30 wrz 2021, 20:13 Świat jest tak duży, że można nie pamiętać co już się zwiedziło.
Zazdraszczam. Pamiętam wszystkie rzeczy z każdej planszówki, oprócz rozstawienia początkowego po pierwszym razie. Nawet jak nie grałem z rok.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3365
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1041 times
Been thanked: 2026 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Ardel12 »

foxikos pisze: 30 wrz 2021, 21:33 A tak zapytam jak ta gra się ma do 7th continent ?
Wiem ze tam jest gra na kartach, inna mapa itp
W 7th Continent po pierwsze nie mamy paragrafów. Wszelkie dane dostajemy na kartach. Z jednej strony mamy zwykle opis miejsca lub zdarzenia z drugiej część mapy lub test do wykonania. Wybory typu A/B są bardzo rzadkie. Kontynent oferuje jak Uśpieni sporą dowolność, jednak jesteśmy nakierowani przez daną klątwę, która by została usunięta wymaga wykonania odpowiednich kroków(odwiedzenia danych miejsc, zebrania konkretnych przedmiotów, pokonania potworów itd.). W Uśpionych z kolei nie mamy takiego nakierowania. Naszym zadaniem jest zebranie wszystkich totemów i przebudzenie bogów. A jak to zrobić i gdzie to wprost nie mamy tego powiedziane, więc będziemy pływać i odwiedzać kolejne wyspy w celu odnalezienia totemów. Z przykładowych wpisów z księgi gra stoi wyborami, ale nie wiem jak duży wpływ mają one na samą grę(raczej są lokalne do tego wyboru i za X wyborów nie odbiją nam się czkawką). W Kontynencie z kolei zdarzają się wybory, które będą miały wpływ na to co odkryjemy. W obu grach słyszałem komentarze, że część mechaniczna czy to leczenia drużyny/statku w UB, czy jedzenia w 7th są męczące. Ja ogrywając 7th muszę oddać, że w pewnym momencie jest to nużące. Należy o tym pamiętać, należy to zrobić. Odrywa nas to od gry właściwej i zjada czas, który wolelibyśmy zużyć na przygodę.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3359
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1119 times
Been thanked: 1285 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: seki »

Czytam cały czas o paragrafach, wyborach podczas spotkań. Czy mamy jakiś wpływ na to czy wybierzemy dobrze? Załóżmy, że przy wyborze A znajdujemy totem bądź prowadzi nas do jego uzyskania. Czy we wcześniejszych przygodach jesteśmy w stanie znaleźć wskazówkę, która pozwoli nam świadomie pójść tropem totemu, bądź innego elementu przybliżającego nas do zwycięstwa? Bardzo nie lubię gier, w których mamy przygody, ale które nie przybliżają nas do zwycięstwa, nie lubię gdy wybór słuszny jest wyłącznie dziełem przypadku. Dla przykładu podam T.I.M.E. stories, gdzie owszem mieliśmy przychody ale z fabułą ruszymy dalej jeśli np. wdamy się w bójkę z panem X, o którym nic do tej pory nie słyszeliśmy i którego pobicie teoretycznie nie powinno mieć dla nas znaczenia ale akurat autor tak sobie wymyślił.

Ps. Być może Ardel odpowiedział na moje pytanie zanim je zadałem ale nie jestem pewien czy jego wpis słusznie zinterpretowałem więc proszę o potwierdzenie czy coś nas nakierowuje na prawidłową ścieżkę czy nie.
manicminer
Posty: 851
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 79 times
Been thanked: 114 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: manicminer »

Problem z paragrafówkami jest taki że jak zrobisz przerwę w graniu, to zapominasz gdzie byłeś i co robiłeś, i teraz tutaj mamy te totemy do zbierania, a co jeśli już dany totem mamy ? i z jakiegoś powodu powtórzymy ten sam paragraf ? Strata czasu... Podobnie jest w TG, zrobisz daną eksplorację, później jeśli masz z jakiegoś powodu wrócić do tego samego miejsca to masz te same wybory... Sytuacje powtarzają się... jakoś klimat wtedy siada. W grach komputerowych to działa bo gra śledzi twoje poczynania,ale w planszówkach... myślę że to chwilowy hype i przerost formy nad treścią, ile jest osób które przeszła kilka razy TG ? tutaj będzie podobnie, jeśli przygoda jest krótka to może zagraszasz 2-3 razy i gra pójdzie na sprzedaż, bo nie będzie się chciało czytać tego samego, a im dłużej będziesz grał tym więcej powtarzalności... Dochodzi też na ile ciekawe są te paragrafy, bo jeśli na zasadzie tego przykładu z paragrafu 155... masz słowo klucz to możesz zrobić, nie masz to nie... to jakoś słabo.
Pomogła by tu rozwinięta appka gdzie masz jasno powiedziane że to miejsce odwiedziłeś, widzisz trupy pokonanych wrogów i nie masz tu nic do zrobienia... ale czy wtedy nie lepiej zagrać coś na kompie? konsoli ?
Przygodówek i RPG tam pełno, z dużo ciekawszymi historiami niż w TG czy SG, myślę że nie tędy droga by upodabniać planszówki do komputerowych gier...

Z komentarza na BGG:

Game pros are art style, combat system (though rather fiddly to learn), and that this game could be good as a primer on a sandbox environment. The storybook is nicely produced.

Cons are: All the maps feel graphically samey (not likely to gasp in amazement at a new map), though the kickstarter maps are at least different. The map book is small compared to Near and Far which is a surprise and a little disappointing. Probably wouldn't bother me if we didn't have Near and Far. A good number of keywords at locations do nothing for the adventure and are therefore a waste of a turn. No reason is given for why the required keyword was needed at that spot (for example "keyword IMPERIUM" You find an empty beach with golden sands and cerulean waves. Return to ship). The characters are flat and don't really seem to develop during the campaign. Advanced abilities are rather dull and could have used a bit more spice. In general, the story is thin and rather bland (by contrast, Near and Far felt far better in terms of campaign story quality and game session length). In Sleeping Gods, there's the takeaway that the whole ocean sandbox is merely a randomly scattered word search with occasional fights, that we do over three long game sessions until we finally get to one of the possible campaign endings. The last con is that the game is a little fiddly - the exhaust tokens can be a problem at times. I think the intent of the exhaust tokens was to generate suspense, though for us it just felt a bit frustrating.

With the story being very mild, this game might be a fair choice for a family that wants to have a little primer into campaign games. Story content is very safe for kids
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: tomekmani3k »

Argument bardzo subiektywny. Równie dobrze można przywołać pamiętanie o mikrozasadach po długiej przerwie od gier bez kampanii, powrót do książki, którą przestało się czytać itd. Wiele osób kojarzy miejaca w grach, karty nawet po długiej przerwie. Wiadomo że najwygodniej przechodzi się takie gry w krótkim czasie ale dla mnie np. TG to była walka między potrzebą snu przed pracą następnego dnia, a chęcią poznania dalszych losów bohaterów (wygrała gra). Następny raz też przejdę TG tylko czekam na echa przeszłości. Paragrafówki nie są dla wszystkich jak każdy inny gatunek gier, trzeba to lubić i tyle.
manicminer
Posty: 851
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 79 times
Been thanked: 114 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: manicminer »

tomekmani3k pisze: 02 paź 2021, 09:05 Argument bardzo subiektywny. Równie dobrze można przywołać pamiętanie o mikrozasadach po długiej przerwie od gier bez kampanii, powrót do książki, którą przestało się czytać itd. Wiele osób kojarzy miejaca w grach, karty nawet po długiej przerwie. Wiadomo że najwygodniej przechodzi się takie gry w krótkim czasie ale dla mnie np. TG to była walka między potrzebą snu przed pracą następnego dnia, a chęcią poznania dalszych losów bohaterów (wygrała gra). Następny raz też przejdę TG tylko czekam na echa przeszłości. Paragrafówki nie są dla wszystkich jak każdy inny gatunek gier, trzeba to lubić i tyle.
Oglądałem recenzję na yt, osoby która przeszła TG, dwie rzeczy: historia ciekawa, eksploracja i walka powtarzalne, gdzie eksploracja to nuda do kwadratu i zalecane jest żeby trzymać się założonej ścieżki przez twórców, a najlepiej to poczytać księgę skryptów :D
Ogrywamy właśnie TG i możemy się zgodzić z tym, im dłużej gramy tym bardziej męczące są elementy które trzeba powtarzać, polowanie na jedzenie i uruchamianie menchirów by przejść w miejsca gdzie już się kiedyś było ale w zbyt wczesnym akcie, nie wtedy kiedy twórcy założyli że trzeba tam być...
A wygląda na to że Uśpieni Bogowie są właśnie nastawieni na powtarzanie tych samych elementów i poszukiwanie odpowiednich słów kluczowych... wniosek nasuwa się sam.
Dodajmy do tego podziemia o których większość pisze że nie była jeszcze, podobnie mapy z KS, no tak są i możesz ale bardziej nastawiasz się na ukończenie historii... więc szkoda czasu...

Dla kontrastu taka Wojna o Pierścień tutaj sami gracze tworzą to jak historia się potoczy, poprzez to jak grają i co robią w danym momencie... nie trzeba dużo czytać a klimat i przygoda się wylewa z planszy...
Wystarczyło okroić o połowę księgę skryptów w TG i już by lepiej to wyglądało... zostawić samo mięso i wybory które mają znaczenie, a nie na zasadzie że połowa kończy się tekstem że eksploracja się kończy :P
Nie ilość wyborów się liczy, a jakość.
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: tomekmani3k »

Dla każdego pojęcie powtarzalności jest indywidualną sprawą. W sleeping gods nie grałem, jedynie oglądałem innych, ale TG z przyjemnością przeszedłem. Jak w książkach, miałem pod koniec ochotę poznać zakończenie fabuły i faktycznie mechanika spowalniała mnie ale miałem tyle zasobów z zadań i spotkań że prawie nie musiałem się starać o dodatkowe zasoby.

To są gry na dziesiątki godzin, nie oszukujmy się że cały czas gra będzie nas zachwycać nowymi mechanizmami. W końcu tak opanuje się powtarzalne elementy, że będzie się je robiło automatycznie i nie będzie tyle rozrywki co na początku. Ale nie miałem jeszcze gry gdzie wielokrotne rozgrywanie tego samego sprawiało taką samą frajdę jak na początku. W grach komputerowych też można przejść najkrótsza ścieżka i mieć wysoki poziom bo bohater będzie słabo rozwinięty, lub można ukończyć jakieś zadania poboczne i dzięki temu mieć łatwiej na głównej ścieżce fabularnej, wymaga to jednak pewnych powtarzalnych czynności.

W SG spodziewam się przyjemnego kompromisu pomiędzy odkrywaniem nowych miejsc i drobnych historii nie tworzących całości, a mechaniki, gdzie kampania będzie na tyle krótka że nie będzie karała przez wiele godzin za błędy, źle wyniki w elementach losowych. Nie wiem czy dobrze to rozumiem, ale wyobrażam sobie że każdy totem to będzie jakaś własną, mała historia do odkrycia.

Dodatkowo mocno upraszczając to większość gier przygodowych ma zadania z kategorii:
Przynieś z miejsca A do B, udaj się do X, pokonaj wroga, znajdź x rzeczy, dokonaj wyboru. Rozpatrując tylko takimi ogólnikami to wszystko jest powtarzalne. Musi się graczowi spodobać sposób w jaki te ogólniki zostaną przedstawione.
Copercore
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2020, 10:09
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Copercore »

Jak myślicie w jakiej cenie może być polska wersja retail bez dodatku podziemia?
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1922
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 153 times
Been thanked: 175 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: tomuch »

Copercore pisze: 04 paź 2021, 17:55 Jak myślicie w jakiej cenie może być polska wersja retail bez dodatku podziemia?
Wiadomo, że nie wiadomo. Ale np. Wyspa kotów w przedsprzedaży w 3trollach mam z 35% zniżką od SCD (bez lojalnościówki 30%). Jeżeli można to w jakiś sposób estymować na Uśpionych bogów (SCD 349 zł), to by wyszło, że będą w sklepie za niecałe 227 zł.
Trzeba by było jeszcze porównać w ten sposób inne gry LDG, żeby celniej przewidzieć.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1231
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 445 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Shodan »

Cena na wspieraczkach jest zazwyczaj niższa niż SCD właśnie jako premia za wsparcie. W tym wypadku mamy jednak de facto przedsprzedaż... Może LDP coś wspominali na ten temat, ale ponieważ nie wspieram to nie szukałem takich informacji.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4718
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1238 times
Been thanked: 1454 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Mr_Fisq »

A nie było mowy w rozmowie na planszowych newsach, że LDG celowali z ceną podstawowego wsparcia, żeby była zbliżona do sklepowej (po zniżkach) za tę samą zawartość? (podstawka + dodatek)
Sprzedam: Sands of Shurax, Dawn of the Zeds, Etherfields KS PL, Lanzerath Ridge i inne
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero, Space Station Zero, This is not a Test), figurki do Stargrave - SF, Postapo.
Khonrad
Posty: 44
Rejestracja: 13 maja 2021, 08:08
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: Khonrad »

Kaczki na livie wspomniały o cenie 280.
Awatar użytkownika
esubotowicz
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:59
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 442 times
Been thanked: 135 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: esubotowicz »

Shodan pisze: 04 paź 2021, 19:10 Cena na wspieraczkach jest zazwyczaj niższa niż SCD właśnie jako premia za wsparcie. W tym wypadku mamy jednak de facto przedsprzedaż... Może LDP coś wspominali na ten temat, ale ponieważ nie wspieram to nie szukałem takich informacji.
Powinno tak być, teraz cena jest 349 za wersję podstawową, i taka powinna być utrzymana cena w retailu. Podziemia wszak dostajemy gratis, więc powinny być gratis, a nie dawać poczucia w stylu „te 80 zł to wartość Podziemi, więc w retailu 280 za podstawkę jest ok”.
A jednak mam wrażenie, że cena będzie niższa tak jak przypuszczacie, co oznacza, że wspierający są sponsorami - płacą więcej, czekają dłużej (a za rok te 349 zł będzie warte mniej niż dziś).
No dobra, co ponarzekałam to moje 🙂
Ewa
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: SwistakCZC »

tomuch pisze: 04 paź 2021, 18:21
Copercore pisze: 04 paź 2021, 17:55 Jak myślicie w jakiej cenie może być polska wersja retail bez dodatku podziemia?
Wiadomo, że nie wiadomo. Ale np. Wyspa kotów w przedsprzedaży w 3trollach mam z 35% zniżką od SCD (bez lojalnościówki 30%). Jeżeli można to w jakiś sposób estymować na Uśpionych bogów (SCD 349 zł), to by wyszło, że będą w sklepie za niecałe 227 zł.
Trzeba by było jeszcze porównać w ten sposób inne gry LDG, żeby celniej przewidzieć.
Jeśli by tak miało być, to bardziej opłaca się kupić po wydaniu, a za taką cenę i jeśli są takie zniżki od SCD później w sklepach to za 350 zł można mieć Uśpionych + Falę, gdzie na kampanii w tej cenie są Uśpieni + Podziemia.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1530
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 303 times
Been thanked: 646 times

Re: Uśpieni Bogowie / Sleeping Gods (Ryan Laukat)

Post autor: EsperanzaDMV »

... i dlatego właśnie sam się zastanawiam nad wsparciem teraz. Też nie widzę sensu wspierania teraz innego pakietu niż all-in, bo tylko w tym zestawie dostajemy komponenty, które nie będą dostępne nigdzie indziej poza sklepem Kaczek, i pewnie w ograniczonej liczbie. Widać, że nie tylko ja doszedłem do takiego wniosku - najwięcej wsparć (211 na ten moment) jest na najdroższy zestaw Kapitana, więcej niż na dwa pozostałe pakiety razem wzięte (odpowiednio 53 na samą podstawkę i 71 na wersję z dodatkiem 'Fala zagłady').

Mocno chciałem wesprzeć, ale 549zł to jednak za dużo dla mnie, poczekam na wersję sklepową. Jest prawdopodobne, że uda się wyrwać interesujący mnie pakiet (podstawka + 'Fala zagłady', 'Podziemia' mnie w ogóle nie interesują) za podobną (albo niewiele wyższą) cenę, ile obecnie kosztuje najtańszy pakiet na wspieram.to. Będzie to pewnie średnie z perspektywy osób wspierających teraz, ale zgaduję, że wydawnictwo będzie się broniło, że dostali dodatkowo 'Podziemia' w cenie (ale z drugiej strony, 'Podziemia' miały być 'w prezencie') plus wcześniej niż kupujący wersję retailową.
ODPOWIEDZ