Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- PytonZCatanu
- Posty: 5154
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2037 times
- Been thanked: 2636 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Kawaleria mieści się w wyprasce. Daj do bocznych przegródek (wcześniej barbarzyńcow skup w 3 z 4 bocznych) osady i Osadników (najczęściej używane figurki) a kawalerie dorzucić do odpowiednich komór.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Marionator5000 pisze: ↑11 lis 2021, 11:46 Pudełko i wypraski do niej. Pudełko jest za wysokie, zostaje w nim dużo wolnego miejsca (dodatków żadnych już nie będzie), nie widzę celu w tak dużym pudle. Wypraski do kitu, niby fajne, ale jednak nie. Po pierwsze fajnie, że miejsca na karty jest dużo i te mieszczą się w koszulkach, ale z drugiej strony stos kart w koszulkach jest wyższy niż miejsce przewidziane na nie, więc wystają one z wypraski. Wypraska na jednostki to jedno wielkie nieporozumienie, nie mieszczą wszystkich jednostek. Kawaleria jest w oddzielnym woreczku i nie ma jak jej włożyć do wypraski. Wystarczyło dać o 1cm wyższe wypraski na jednostki i na elementy i wszystko ładnie by się zmieściło, pudełko całkowicie byłoby wypełnione i nic by nie latało. 5/10 bo wypraska jest, ale słabo spełnia swoją funkcję. Zabrakło bardzo mało by była idealna. Bardzo szkoda
A możemy prosić o zdjęcia jak to umieszczacie. Jak jest dobry pomysł to zawsze warto ulepszyć swój sposób pakowania gry:)PytonZCatanu pisze: ↑11 lis 2021, 12:12 Kawaleria mieści się w wyprasce. Daj do bocznych przegródek (wcześniej barbarzyńcow skup w 3 z 4 bocznych) osady i Osadników (najczęściej używane figurki) a kawalerie dorzucić do odpowiednich komór.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Zagrane na 4 i powiem szczerze, że słabo ta gra wypada. Mechanika strasznie traci myszką. Za dużo możliwości, ciągłe zarządzenie surowcami, brak jakiejkolwiek interakcji przez blisko godzinę.
Nie jest to zła gra, ale w 4h mogę zagrać w Ti 4, albo w Eclipse i drugą grę co kompletnie deklasuje CoC.
Ogromny zawód, ale nie bawiłem się fatalnie, po prostu oczekiwania były dużo większe, a finalnie gra jest po prostu ogromną, poprawną wydmuszką.
Nie jest to zła gra, ale w 4h mogę zagrać w Ti 4, albo w Eclipse i drugą grę co kompletnie deklasuje CoC.
Ogromny zawód, ale nie bawiłem się fatalnie, po prostu oczekiwania były dużo większe, a finalnie gra jest po prostu ogromną, poprawną wydmuszką.
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Mam ti4,Eclipse,Dark ages i wiele innych.XLR8 pisze: ↑11 lis 2021, 21:20 Zagrane na 4 i powiem szczerze, że słabo ta gra wypada. Mechanika strasznie traci myszką. Za dużo możliwości, ciągłe zarządzenie surowcami, brak jakiejkolwiek interakcji przez blisko godzinę.
Nie jest to zła gra, ale w 4h mogę zagrać w Ti 4, albo w Eclipse i drugą grę co kompletnie deklasuje CoC.
Ogromny zawód, ale nie bawiłem się fatalnie, po prostu oczekiwania były dużo większe, a finalnie gra jest po prostu ogromną, poprawną wydmuszką.
Ale Clash jest mega fajny.
Nie znasz się

Hala Madrid
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Po pierwsze znam się i to bardzo dobrze. Po drugie o Clashu można powiedzieć wiele pozytywnych rzeczy ale na pewno nie to, że jest fajny.Casiliasplp pisze: ↑11 lis 2021, 23:23Mam ti4,Eclipse,Dark ages i wiele innych.XLR8 pisze: ↑11 lis 2021, 21:20 Zagrane na 4 i powiem szczerze, że słabo ta gra wypada. Mechanika strasznie traci myszką. Za dużo możliwości, ciągłe zarządzenie surowcami, brak jakiejkolwiek interakcji przez blisko godzinę.
Nie jest to zła gra, ale w 4h mogę zagrać w Ti 4, albo w Eclipse i drugą grę co kompletnie deklasuje CoC.
Ogromny zawód, ale nie bawiłem się fatalnie, po prostu oczekiwania były dużo większe, a finalnie gra jest po prostu ogromną, poprawną wydmuszką.
Ale Clash jest mega fajny.
Nie znasz się![]()
Downtime jest kosmiczny. Niestety jest to w głównej mierze spowodowane jego archaicznym designem. Same podejście do technologii jest starodawne, bo gra od razu oferuje cały wachlarz malutkich bonusów do wzięcia zamiast kilku bardziej sfokusowanych ścieżek rozwoju. Rozumiem do czego autor dążył ale niestety efekt końcowy jest słaby.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Jestem po dwóch partiach. Bardzo mi się podoba ta gra
Faktem jest, że trochę trzeba przymknąć oko na losowość, która może wpłynąć na rozwój wydarzeń, ale sama rozgrywka bardzo mnie wciąga. Cały czas patrzę co kombinuje przeciwnik, próbuje przeciwdziałać temu co widzę, że robi. Odkrywane kafelki mocno wpływają na planowanie i na rozwój wydarzeń podczas sesji. Na przykład grając z synem ostatnio ładnie mnie zamknął na małej przestrzeni. Nie licząc wody oddzielał nas tylko mały przesmyk gdzie zabarykadował się słoniami a później jeszcze wybudował tam twierdze. Wyglądało to tak:
Zabawa była przednia 

Spoiler:

-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Kurczę wszyscy moi znajomi są grą zachwyceni xDXLR8 pisze: ↑11 lis 2021, 23:31Po pierwsze znam się i to bardzo dobrze. Po drugie o Clashu można powiedzieć wiele pozytywnych rzeczy ale na pewno nie to, że jest fajny.Casiliasplp pisze: ↑11 lis 2021, 23:23Mam ti4,Eclipse,Dark ages i wiele innych.XLR8 pisze: ↑11 lis 2021, 21:20 Zagrane na 4 i powiem szczerze, że słabo ta gra wypada. Mechanika strasznie traci myszką. Za dużo możliwości, ciągłe zarządzenie surowcami, brak jakiejkolwiek interakcji przez blisko godzinę.
Nie jest to zła gra, ale w 4h mogę zagrać w Ti 4, albo w Eclipse i drugą grę co kompletnie deklasuje CoC.
Ogromny zawód, ale nie bawiłem się fatalnie, po prostu oczekiwania były dużo większe, a finalnie gra jest po prostu ogromną, poprawną wydmuszką.
Ale Clash jest mega fajny.
Nie znasz się![]()
Downtime jest kosmiczny. Niestety jest to w głównej mierze spowodowane jego archaicznym designem. Same podejście do technologii jest starodawne, bo gra od razu oferuje cały wachlarz malutkich bonusów do wzięcia zamiast kilku bardziej sfokusowanych ścieżek rozwoju. Rozumiem do czego autor dążył ale niestety efekt końcowy jest słaby.
Ja tak samo

ale każdy może mieć przecież swoje zdanie.
Ale gra jest warta wydania każdej zł.
Choć wiadomo to gra z 2012

Hala Madrid
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Wątpię, większość forumowiczów nauczyła się ignorować tezy niektórych użytkowników, zwłaszcza jeśli są poparte niczym i okraszone "jestem ekspertem, mam rację i tyle". Po prostu nie wychodzi z tego ciekawa dyskusja.

Ja póki co przeczytałem instrukcję, wszystko wydaje się jasne, jest dobrze napisana. Co do wykonania nie mam się do czego przyczepić (w kontekście komponentów). Wypraska nawet w miarę działa, ale jak zwykle na karty w koszulkach brakło miejsca, chociaż niewiele brakło, więc karty nie latają wszędzie. Właściwie podejrzewam, że przy innych koszulkach to się zmieści.
Komponenty solidne, wreszcie gra gdzie karty frakcji tekturowe a nie z papietu cienkiego jak kartka.
Pierwsza gra w niedzielę, zobaczymy jak wrażenia, ale już po tym co widziałem/ czytałem podejrzewam że to "mój typ gry".
-
- Posty: 1082
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Hehe tam aż się prosilo o jakiś szybki desancik na to miasto trochę z tyłu.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 21 lis 2014, 22:08
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Nasze przemyślenia po partii z XLR8 w CoC i porównanie do Eclipse, które było grane wcześniej.
Problemy z CoC:
- Brak jakiejkolwiek interakcji przez 1/4 gry, dopiero jak pojawią się barbarzyńcy to można komuś dołożyć 1 ekstra (wypada to słabo i zrobione na siłę). W Eclipse jest budowa galaktyki oraz zbrojenie i kontrowanie zbrojenia przeciwników. Każda decyzja ma ogromne znaczenie.
- Jedyne co dokładają inni gracze w początkowej fazie gry to gigantyczny downtime, nie obchodzi nas co robią tak naprawdę dopóki nie zaczną się zbroić. W Eclipse ciągle musimy patrzyć na ręce przeciwnika.
- Downtime jest zabójczy. Gra ma archaiczną mechanikę, bo mamy 3 pełne akcje pod rząd + możliwe dodatkowe akcje. Możemy wyjść z psem czy wziąć prysznic, a na planszy mało się zmieni. W Eclipse każdy robi 1 ruch i większość można robić symultanicznie.
- Za dużo nudnych technologii zrobionych na siłę żeby był feeling cywilizacyjny, dających małe bonusiki o których łatwo zapomnieć. Jest to największa wada tej gry. Ocean możliwości, z których większość jest ok i tylko zwiększają downtime. W Eclipse jest zmienna pula technologii i jest o nie wyścig. Dodatkowo nagradza za pójście w jeden kolor więc gracz może się na czymś skupić
- Cała gra oferuje na papierze ogromną liczbę możliwości, ale finalnie spamuje się 4, najlepiej różne jednostki i najeżdża innych licząc na fart w walce, do tego trzeba mieć dobry silnik na ich ponowną produkcję. W Eclipse mamy zarządzanie dyskami wpływu i utrzymywanie naszej cywilizacji. Musimy ciągle balansować między tym co chcemy zrobić i na co nas będzie stać.
Problemy z CoC:
- Brak jakiejkolwiek interakcji przez 1/4 gry, dopiero jak pojawią się barbarzyńcy to można komuś dołożyć 1 ekstra (wypada to słabo i zrobione na siłę). W Eclipse jest budowa galaktyki oraz zbrojenie i kontrowanie zbrojenia przeciwników. Każda decyzja ma ogromne znaczenie.
- Jedyne co dokładają inni gracze w początkowej fazie gry to gigantyczny downtime, nie obchodzi nas co robią tak naprawdę dopóki nie zaczną się zbroić. W Eclipse ciągle musimy patrzyć na ręce przeciwnika.
- Downtime jest zabójczy. Gra ma archaiczną mechanikę, bo mamy 3 pełne akcje pod rząd + możliwe dodatkowe akcje. Możemy wyjść z psem czy wziąć prysznic, a na planszy mało się zmieni. W Eclipse każdy robi 1 ruch i większość można robić symultanicznie.
- Za dużo nudnych technologii zrobionych na siłę żeby był feeling cywilizacyjny, dających małe bonusiki o których łatwo zapomnieć. Jest to największa wada tej gry. Ocean możliwości, z których większość jest ok i tylko zwiększają downtime. W Eclipse jest zmienna pula technologii i jest o nie wyścig. Dodatkowo nagradza za pójście w jeden kolor więc gracz może się na czymś skupić
- Cała gra oferuje na papierze ogromną liczbę możliwości, ale finalnie spamuje się 4, najlepiej różne jednostki i najeżdża innych licząc na fart w walce, do tego trzeba mieć dobry silnik na ich ponowną produkcję. W Eclipse mamy zarządzanie dyskami wpływu i utrzymywanie naszej cywilizacji. Musimy ciągle balansować między tym co chcemy zrobić i na co nas będzie stać.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Również się zastanawiałem czy gra nie trąci myszką.XLR8 pisze: ↑11 lis 2021, 21:20 Zagrane na 4 i powiem szczerze, że słabo ta gra wypada. Mechanika strasznie traci myszką. Za dużo możliwości, ciągłe zarządzenie surowcami, brak jakiejkolwiek interakcji przez blisko godzinę.
Nie jest to zła gra, ale w 4h mogę zagrać w Ti 4, albo w Eclipse i drugą grę co kompletnie deklasuje CoC.
Ogromny zawód, ale nie bawiłem się fatalnie, po prostu oczekiwania były dużo większe, a finalnie gra jest po prostu ogromną, poprawną wydmuszką.
Gra za ~450zł, hm... Mam Eclipsa więc pewnie raczej wolałbym tę kasę wydać na chociażby kampanię KS Weather Machine od Lacerdy. Wiem inna tematyka, ale gierka na wypasie.
Dobrze, że Portal wydał Clasha, mnie on specjalnie nie interesuje ale dla fanów pewnie jak znalazł.
Chociaż mnie te strzały wydawnicze dziwią, bo słyszałem opinie, że wydanie u nas takiej gry jak Coffee Traders jest raczej nie realne (choć cenowo wychodzi podobnie, a może nawet Coffee byłoby tańsze), a mimo to wydaje się takiego dziadka...

Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- michalldz90
- Posty: 576
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 63 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Przecież Eclipse to bardziej nowoczesne uniwersum i choćby z racji tego że znajduje sie w przyszłości i walczymy w kosmosie to pewne rzeczy latwiej tematycznie uprościć. CoC symuluje granie w Age of Empire albo Sid Meiera i wiadomo, że lepsze technologie trzeba nabywać z biegiem czasu aby zachowac ducha rozwoju od malutkiej osady do dużego imperium. Jesli ktos z was ma problem z drzewkiem technologicznym to na bgg 1ed jest sporo pomocnych plików chocby ten wykres https://boardgamegeek.com/filepage/8804 ... ances-tree
Dzieki niemu latwiej sobie zobrazować co na co wpływa. Mam wrqzwnie że oczekiwania mieliscie ogromne a zagralisicie jeden raz i odrazu wydaliscie wyrok ostateczny
pograjcie moze jeszcze ze 2-3 razy, przyzwyczajcie sie do drzewka, a zobaczycie ze downtime zmniejszy sie o połowę.
Dzieki niemu latwiej sobie zobrazować co na co wpływa. Mam wrqzwnie że oczekiwania mieliscie ogromne a zagralisicie jeden raz i odrazu wydaliscie wyrok ostateczny
-
- Posty: 2829
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1398 times
- Been thanked: 1676 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
A ja właśnie liczę na trochę oldschoolowego designu/ klimatu, o którym piszecie, że "trąci myszką". Tak wiele nowych gier ma piękne ilustracje, super figurki, obiecujące epickie, barwne historie ale mechanika tak bardzo stara się być do bólu "nowoczesna, elegancka i streamline'owana", że mam wrażenie że gram w abstrakcyjny ogryzek w kolorowym opakowaniu. Gry te są całkowicie pozbawione aspektu "a pamiętasz tę rozgrywkę w której...?".
Mechaniki są tak precyzyjne i dopieszczone, że w międzyczasie gdzieś ulotnił się duch tych gier.
Mechaniki są tak precyzyjne i dopieszczone, że w międzyczasie gdzieś ulotnił się duch tych gier.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2021, 14:24 przez Cyel, łącznie zmieniany 1 raz.
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Jutro pierwsza rozgrywka i już nie mogę się doczekać.
Dobrze, że w internetach jest instrukcja, bo z tej to za wiele nie zrozumiem XD.
Do portalu już napisałem, więc teraz tylko czekać na jutro.

Dobrze, że w internetach jest instrukcja, bo z tej to za wiele nie zrozumiem XD.
Do portalu już napisałem, więc teraz tylko czekać na jutro.

Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 255 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
ciekawe czy ci cos odpisza, bo na moja reklamacje z pazdziernika do dzisiaj nie doczekalem sie odpowiedzimiszczu666 pisze: ↑12 lis 2021, 14:07 Jutro pierwsza rozgrywka i już nie mogę się doczekać.
Dobrze, że w internetach jest instrukcja, bo z tej to za wiele nie zrozumiem XD.
Do portalu już napisałem, więc teraz tylko czekać na jutro.
![]()
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Polecam napisać jeszcze raz maila z reklamacją W tym czasie Izabela od reklamacji była chora więc mogło coś umknąćdwaduzepe pisze: ↑12 lis 2021, 15:11ciekawe czy ci cos odpisza, bo na moja reklamacje z pazdziernika do dzisiaj nie doczekalem sie odpowiedzimiszczu666 pisze: ↑12 lis 2021, 14:07 Jutro pierwsza rozgrywka i już nie mogę się doczekać.
Dobrze, że w internetach jest instrukcja, bo z tej to za wiele nie zrozumiem XD.
Do portalu już napisałem, więc teraz tylko czekać na jutro.
![]()
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 255 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Dwa razy pisalem i cisza, ale ogolnie juz dawno zbieralem sie z zamiarem olania gier wydawanych przez Portal i po prostu zamawiania ich anglojezycznych odpowiednikow i ta sytuacja tylko przewazyla szale. Ja koncze przygode z Portalem, ta reklamacje juz olewam.
edit jako ciekawostke dodam, ze w miedzyczasie zlozylem reklamacje na uszkodzony element w innej grze u zagranicznego wydawcy i w tym czasie zdazyl on mi juz nawet doslac element z zagranicy, a od Portalu nawet nie dostalem odpowiedzi:)
edit jako ciekawostke dodam, ze w miedzyczasie zlozylem reklamacje na uszkodzony element w innej grze u zagranicznego wydawcy i w tym czasie zdazyl on mi juz nawet doslac element z zagranicy, a od Portalu nawet nie dostalem odpowiedzi:)
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Widzisz, a ja nie mam z nimi problemow, Izabela działa jak należy chociaż w tym okresie po 2 tygodnie czekałem na odp, stąd też wiem, że była chora i często przebywała na L4. Może warto jeszcze raz napisać Jak to mówią do 3x sztuka. Inna sprawa, że ja używam zawsze starej korespondencji z Izabelą do kontaktu, a nie pisze za każdym razem od nowa. Może to jest droga do sukcesu.dwaduzepe pisze: ↑12 lis 2021, 17:12 Dwa razy pisalem i cisza, ale ogolnie juz dawno zbieralem sie z zamiarem olania gier wydawanych przez Portal i po prostu zamawiania ich anglojezycznych odpowiednikow i ta sytuacja tylko przewazyla szale. Ja koncze przygode z Portalem, ta reklamacje juz olewam.
edit jako ciekawostke dodam, ze w miedzyczasie zlozylem reklamacje na uszkodzony element w innej grze u zagranicznego wydawcy i w tym czasie zdazyl on mi juz nawet doslac element z zagranicy, a od Portalu nawet nie dostalem odpowiedzi:)
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 255 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
no ok, ale mnie nie do konca interesuje czy tam jest Izabelka czy Helka czy inna Zuzia tylko wyslalem dwa razy reklamacje przez ich strone, dostalem od automatu potwierdzenie na maila, ze reklamacja zgloszona, a od pazdziernika cisza ponad 2 tygodnie. Nie bede trzeci raz pisal tylko po prostu zglosze to do Rzecznika Praw Konsumenta i niech on wymienia z nimi pisma albo oleje temat. Przygode z Portalem i tak juz zakonczylem.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Można i tak to rozwiązać. Powodzenia i szybkiego rozwiązania sprawydwaduzepe pisze: ↑12 lis 2021, 21:18 no ok, ale mnie nie do konca interesuje czy tam jest Izabelka czy Helka czy inna Zuzia tylko wyslalem dwa razy reklamacje przez ich strone, dostalem od automatu potwierdzenie na maila, ze reklamacja zgloszona, a od pazdziernika cisza ponad 2 tygodnie. Nie bede trzeci raz pisal tylko po prostu zglosze to do Rzecznika Praw Konsumenta i niech on wymienia z nimi pisma albo oleje temat. Przygode z Portalem i tak juz zakonczylem.
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Ja stosuję metodę "drugiego rzutu". Jak wyjdzie dodruk, to najpewniej z poprawkami, a jeżeli nie będzie dodruku to znaczy, że gra nie była warta kupna. Polecam

-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 255 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Przyjalem juz metode ,,angielskich wydan'':) i wzialem Tabannusi po angielsku i nie czekam na zapowiedziany przez Portal egzemplarz z babolami

-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
- Edwardo
- Posty: 575
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 20 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Zwracam uwagę na dwa błędy na planszy rozwoju gracza w polskiej edycji:
1) "Rybołóstwo" pozwala zbierać pożywienie z JEDNEGO pola morskiego a nie jak sugeruje opis na planszy z wielu.
2) "Drogi"- aby z nich skorzystać należy zapłacić 1 pożywienie i 1 rudę za grupę/JEDNOSTKĘ a nie jak sugeruje opis na planszy tylko za grupę.
1) "Rybołóstwo" pozwala zbierać pożywienie z JEDNEGO pola morskiego a nie jak sugeruje opis na planszy z wielu.
2) "Drogi"- aby z nich skorzystać należy zapłacić 1 pożywienie i 1 rudę za grupę/JEDNOSTKĘ a nie jak sugeruje opis na planszy tylko za grupę.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2021, 07:08 przez Edwardo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)
To były takie błędy?Edwardo pisze: ↑13 lis 2021, 00:03 Zwracam uwagę na dwa błędy na planszy rozwoju gracza:
1) "Rybołóstwo" pozwala zbierać pożywienie z JEDNEGO pola morskiego a nie jak sugeruje opis na planszy z wielu.
2) "Drogi"- aby z nich skorzystać należy zapłacić 1 pożywienie i 1 rudę za grupę/JEDNOSTKĘ a nie jak sugeruje opis na planszy tylko za grupę.
Ja tak grałem od razu.
Ale dobrze może że piszesz.
Może ktoś gra źle.
Hala Madrid