Etherfields (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sin
Posty: 676
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

Hardkor pisze: 06 sty 2022, 00:56
Spoiler:
Zgadzam się, że z wyjaśnieniem zasad jest coś nie do końca w porządku. U nas tutorial też strasznie długo trwał przez ciągłą weryfikację z instrukcją, mimo, że przeczytaliśmy ją dwukrotnie przed rozpoczęciem gry. Co więcej czasami po prostu brakuje informacji, np. gra nas szybko uczy, że kafle krajobrazu nie muszą lezeć idealnie w kwadracie na planszy, mogą zajmować kilka częściowo, a w jednym z szybko dostępnych snów (I-13), gdzie sami układamy krajobraz zasada to nie obowiązuje, mimo, że w opisie snu nigdzie to nie jest napisane i trzeba znaleźć wyjaśnienie w Internecie (tutaj można poczytać - uwaga, spoilery!). Na pewno jednak polecałbym dać jeszcze szansę, kolejne rozgrywki szły nam zdecydowanie płynniej, teraz wątpliwości pojawią się już naprawdę rzadko i ewentualnie dotyczą specyficznych akcji niektórych nowozdobytych kart; chociaż przyznaję też, że mi się spodobało mocno od samego początku mimo licznych wad dotyczących obsługi samej gry (niejasne zasady, wypraska, plansza).
grzeslaw90 pisze: 06 sty 2022, 09:23 Dziwne, bo ja po ogarnięciu tutoriala z Getting started guide z BGG nadal mam zamknięte 75% paczek.
To coś musiało pójść nie tak ;-)
Cards
Put the 4 card packs labelled “Do not open this deck” at one end of the card tray without opening them. The remaining packs can be put in order where they have visible card IDs in the top right corner, and unwrapped.
Tiles
Make sure the packs of square tiles are in sequence, and unwrap them all.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: grzeslaw90 »

sin pisze: 06 sty 2022, 09:42
Spoiler:
Jestem nieposłuszny i otwierałem tylko jak widziałem potrzebę :D np II-41(?)-i jedna z trzech kart była na samym końcu całej paczki i tylko jej potrzebowałem więc jedynie lekko rozerwałem opakowanie żeby ją wyjąć :D
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5207
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1555 times
Been thanked: 1132 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hardkor »

grzeslaw90 pisze: 06 sty 2022, 09:56
sin pisze: 06 sty 2022, 09:42
Spoiler:
Jestem nieposłuszny i otwierałem tylko jak widziałem potrzebę :D np II-41(?)-i jedna z trzech kart była na samym końcu całej paczki i tylko jej potrzebowałem więc jedynie lekko rozerwałem opakowanie żeby ją wyjąć :D
No to otworzyłeś kłamco jeden :P Na pewno częsciowo robotę robią te card holdery mimo wszystko.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
steps0n
Posty: 27
Rejestracja: 09 sty 2021, 19:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: steps0n »

Hardkor pisze: 06 sty 2022, 00:56 Zagraliśmy dziś pierwszy sen (ten wprowadzający) i no fajne, ale tyłka nie urwało. Muszę wyczuć czy klimat snów, niewiadomej jest dla mnie. Co do TG, bo dla mnie były to bardzo podobne gry to jest na te chwilę gorzej. Zasady są trudniejsze i jednocześnie gorzej opisane (przez to zresetowaliśmy w połowie sen, bo graliśmy jedną zasadę źle). Pięknie zdobiona księga lokacji/skryptów z TG została zastąpiona zwykłą książką, do tego no ułożenie rzeczy w wyprasce woła o pomste do nieba. Nie wiem kto wpadł na pomysł, że pojedyńcze karty do pierwszego snu warto porozrzucać i tym sposobem trzeba odfoliować i tak prawie wszystkie karty. Chaos po prostu. Co do ułożenia planszy to nic nie powiem, bo grałem na macie horyzontalnej. Same zasady to obejrzałem u Kaczmara (70 min) + przeczytanie instrukcji i był problem, wiele razy sięgałem po instrukcje i w mniej więcej w 50% znajdywałem odpowiedzi na moje pytania. Dodatkowo trochę chaotyczne to było wszystko - niby w miare wiedziałem co robię, ale często nie byłem do końca pewny. Na pewno ogram jeszcze, ale spodziewałem się wiekszego hype po pierwszym razie (przy Tg był). Liczę, że wyeliminowali grind, który w tamtej grze mnie tak irytował. Na duży plus na pewno arty (są piękne i unikalne), samo wykonanie fugurek (sundrop robi robotę) oraz samo opowiadanie historii było dobre tylko nie wiem czy był to mój klimat. Ogram więcej i zaktualizuję ocenę :)
Zdecydowanie daj grze czas :) Pierwszy sen moim zdaniem jest nijaki. Z czasem gra nabiera rumieńców, a kolejne sny zapadają w pamięć.
Co do płynności (zaglądania do instrukcji) to wydaje mi się, że jest to ogólny problem pierwszych partii w grach z wieloma zasadami, które trzeba pamiętać. Z czasem lecisz już na automacie i też polecam wyjaśnienie zasad od Asi z On Table.
Jak z grindem? Pewnie wiele osób wskaże tu na element chodzenia po mapie, zbierania kluczy i drzemki. I tutaj sam będziesz musiał ocenić, czy Ci się to spodoba.
Ja natomiast bardzo lubię ten zabieg. To, że nie chodzę od snu do snu jest dla mnie plusem, a drzemki to idealny czas, aby zadbać o swoje karty rozwoju i ogólnie przygotować się do kolejnego snu, aby nie wchodzić gołym i wesołym. Mimo że czasem w drzemkach będziesz spotykał te same Istoty, to z każdym spotkaniem Twoja parta będzie się w jakimś stopniu różnić. Jesteś wyczerpany i poobijany? Twoja taktyka i podejście się zmieni i z pewnością nie będziesz chciał ryzykować kolejnym zablokowaniem kart i obrażeniami. Inne karty na ręku, zmieniona mapa drzemki, karty dziwactw - wszystko to wpływa na to, jak będzie przebiegać dana drzemka.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: grzeslaw90 »

Hardkor pisze: 06 sty 2022, 10:57 No to otworzyłeś kłamco jeden :P Na pewno częsciowo robotę robią te card holdery mimo wszystko.
I tak aktualny zapis trzymam w pudle po card holderach więc w core u mnie zakładki są 3-stanowe - usunięte, nieusunięte, talie innych postaci :D Dodatkowo nie popełniam błędu z Tainted Grail i koszulkuję na bieżąco i jedynie karty co się tasuje :D
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 713
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 205 times
Been thanked: 217 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Muleq »

Jestem taki senny… może to przez ten wiatr za oknem, który nie daje spać... oczy same mi się zamykają… muszę się przespać… muszę się położyć na małą, krótką drzemkę…

No i dopadły nas drzemki :). Nie da się ukryć, że jest to najsłabszy element całej gry. Nie dziwię się, że dla osób które nie zachwyciły się pierwszymi snami, drzemki mogą odebrać radość z gry i stać gwoździem do jej trumny. To co jest w nich najgorsze to powtarzalność oraz brak jakiegokolwiek związku z całą kampanią. Może gdy liczba kafelków drzemki się zwiększy będzie ciekawej ale na razie gdy po raz kolejny walczymy z tym samym upiorem na tej samej mapie, albo trzeci raz z rzędu spotykamy tą samą postać to nawet mnie zachwyt lekko opada :). Owszem, przy drzemkach też się trzeba trochę zastanowić i pokombinować, można zdobyć łupy itp. ale jednak gdy się już wie jakie tajemnice i przygody czekają na nas w snach to siłą rzeczy drzemka staje się irytującą przerywnikiem, który chcesz jak najszybciej przejść żeby znów trafić do prawdziwego świata snów. A sny rzeczywiście są niesamowite. Za nami kolejny ( miały być dwa ale za dużo czasu straciliśmy na drzemkach :). Miał być niby prosty i przyjemny, a ostatecznie udało się go przejść tylko dzięki wykorzystaniu zegara na dodatkowe tury. Mechanika coraz bardziej staje się intuicyjna i po instrukcję sięgamy już sporadycznie. To co mi lekko psuje humor to fakt, że zamiast skoncentrować się na atmosferze gry i przeżywaniu przygody, bardziej kombinujemy nad tym ile kto ma zielonych kolorków na kartach i skąd wziąć jeszcze dwa żeby wykonać zapis na karcie :wink: . Wolałbym żeby mechanika była tłem dla tej gry, a nie wychodziła na plan pierwszy. To taka mała łyżka dziegciu ode mnie do ogromnego dzbana miodu jakim jest Etherfields :).

PS1.
Aby stworzyć sobie nastrój polecam grać z muzyką w tle. Nam wczoraj bardzo do gustu bardzo przypadała ta: https://thecaretaker.bandcamp.com/album ... nd-of-time.

PS2.
Jeżeli po skończonej grze idziesz spać i po raz kolejny śni ci się sen, że dalej w nią grasz to wiedz, że coś się dzieje :).
SickMind
Posty: 154
Rejestracja: 02 lip 2020, 12:16
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: SickMind »

Siema.
Mam dwa pytanka.
1.Jak szybko pojawiają sie figurki lub żetony postaci w snach?
Chodzi mi o te z pudełka creatures.
2. Jak szybko pojawia się druga wersja postaci którą gramy?
Pytam bo maluje figurki a chciałbym już zagrać a szkkda mi psuć sobie klimat szarością figurek.
Figurki z podstawki mam prawje pomalowane.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2022, 13:16 przez SickMind, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4638
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 308 times
Been thanked: 1101 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: brazylianwisnia »

SickMind pisze: 06 sty 2022, 12:14 Siema.
Mam dwa pytanka.
1.Jak szybko pojawiają sie figurki lub żetony postaci w snach?
Chodzi mi o te z pudełks creatures.
2. Jak szybko pojawia się druga wesja postaci którą gramy?
Pytam bo maluje figurki a chciałbym już zagrać a szkkda mi psuć sobie klimat szarością figurek.
Figurki z podstawki mam prawje pomalowane.
Mogę Ci podesłać zbliżona kolejność figurek w jakiej się pojawiają jeśli Cie to interesuje. Jest to oczywiście jakiś spojler ale dla mnie bez kontekstu to raczej mały.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
SickMind
Posty: 154
Rejestracja: 02 lip 2020, 12:16
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: SickMind »

brazylianwisnia pisze: 06 sty 2022, 12:17
SickMind pisze: 06 sty 2022, 12:14 Siema.
Mam dwa pytanka.
1.Jak szybko pojawiają sie figurki lub żetony postaci w snach?
Chodzi mi o te z pudełks creatures.
2. Jak szybko pojawia się druga wesja postaci którą gramy?
Pytam bo maluje figurki a chciałbym już zagrać a szkkda mi psuć sobie klimat szarością figurek.
Figurki z podstawki mam prawje pomalowane.
Mogę Ci podesłać zbliżona kolejność figurek w jakiej się pojawiają jeśli Cie to interesuje. Jest to oczywiście jakiś spojler ale dla mnie bez kontekstu to raczej mały.
Było by super. Możesz pominąć zmiennokształtynych z podstawki bo mam pomalowane.
I co z drugą wersją postaci?
Można grać? Czy raczej szybko się pojawi?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2022, 13:15 przez SickMind, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 574
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 191 times
Been thanked: 44 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Bartoszeg02 »

Muleq pisze: 06 sty 2022, 11:45 PS1.
Aby stworzyć sobie nastrój polecam grać z muzyką w tle. Nam wczoraj bardzo do gustu bardzo przypadała ta: https://thecaretaker.bandcamp.com/album ... nd-of-time.
Jak dla mnie zdecydowanie zbyt wesoła ta muzyka chociaż nie przesłuchałem całej, być może potem robi się bardziej mroczna :)

My ostatnio gramy przy muzyce z Medium: https://youtu.be/vMQJxpVRh9I?t=253 (polecam od 2 utworu)
Z mniej znanych bardzo polecam Dark Wood: https://www.youtube.com/watch?v=Wvd_Kmsim6E (bardzo posępny)
Bardziej znane American McGee's Alice https://www.youtube.com/watch?v=sOeubRGrPVs (tylko trzeba być fanem soundtracków ze starszych gier :) )
No i oczywiście Madness Returns: https://www.youtube.com/watch?v=DEr_5C6JYB4
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4638
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 308 times
Been thanked: 1101 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: brazylianwisnia »

SickMind pisze: 06 sty 2022, 12:21
brazylianwisnia pisze: 06 sty 2022, 12:17
SickMind pisze: 06 sty 2022, 12:14 Siema.
Mam dwa pytanka.
1.Jak szybko pojawiają sie figurki lub żetony postaci w snach?
Chodzi mi o te z pudełks creatures.
2. Jak szybko pojawia się druga wesja postaci którą gramy?
Pytam bo maluje figurki a chciałbym już zagrać a szkkda mi psuć sobie klimat szarością figurek.
Figurki z podstawki mam prawje pomalowane.
Mogę Ci podesłać zbliżona kolejność figurek w jakiej się pojawiają jeśli Cie to interesuje. Jest to oczywiście jakiś spojler ale dla mnie bez kontekstu to raczej mały.
Było by super. Możesz pominąć zmiennokształtynych z podstawki bo mam pomalowane.
I co z drugą wersją postaci?
Można grać? Czy raczej szybko się pojawi?
Gdyby ktoś jeszcze szukał kolejności malowania(na podstawie danych osób które ukonczyly podstawke) :
Spoiler:
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
pawianlsm
Posty: 211
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 49 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: pawianlsm »

Muleq pisze: 06 sty 2022, 11:45
Spoiler:
Fakt, zagraliśmy dopiero 5 snów, ale drzemki nam kompletnie nie przeszkadzają. Cały czas pojawiają się nowe wydarzenia ze snów, nowe kafelki drzemki i krajobrazy. Może obieracie do bani drogę, skoro tyle czasu musicie poświecić na drzemki i potwory?
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 713
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 205 times
Been thanked: 217 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Muleq »

Do każdej bramy snu potrzebne są przynajmniej dwa klucze a co za tym idzie przynajmniej dwa kółka wokół Przedmieść czyli przynajmniej 6 drzemek no chyba że znasz jakieś tajemne skróty ?? :) Moim ulubionym przedmiotem stał się Klucz do wszystkiego :).
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1109
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 52 times
Been thanked: 66 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: kamron6 »

Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29 Do każdej bramy snu potrzebne są przynajmniej dwa klucze a co za tym idzie przynajmniej dwa kółka wokół Przedmieść czyli przynajmniej 6 drzemek no chyba że znasz jakieś tajemne skróty ?? :) Moim ulubionym przedmiotem stał się Klucz do wszystkiego :).
Spoiler:
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
pawianlsm
Posty: 211
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 49 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: pawianlsm »

Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29
Spoiler:
Zgadza się, ale nie wszystkie Drzemki to istoty lub złe istoty. My też korzystamy ze stacji kolejowych, kart pozwalających na skrót itp. 😉
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 713
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 205 times
Been thanked: 217 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Muleq »

kamron6 pisze: 07 sty 2022, 11:04
Spoiler:
Głębię zacznę zgłębiać dopiero następną razą :wink: .
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9150
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3051 times
Been thanked: 2661 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Curiosity »

Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Jools
Posty: 654
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 54 times
Been thanked: 216 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

Curiosity pisze: 09 sty 2022, 06:58 Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jakby liczyć 3h na sesję z jednym snem, mnożąc przez ilość snów, to mamy 100h w samej podstawce.
Dałbym uproszczenie na 50-100h, bo niektórzy malkontenci będą sobie skracać grę grając bez drzemek.
Awatar użytkownika
Asia - On Table
Posty: 440
Rejestracja: 09 mar 2018, 20:57
Has thanked: 5 times
Been thanked: 204 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Asia - On Table »

Jools pisze: 09 sty 2022, 08:19
Curiosity pisze: 09 sty 2022, 06:58 Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jakby liczyć 3h na sesję z jednym snem, mnożąc przez ilość snów, to mamy 100h w samej podstawce.
Dałbym uproszczenie na 50-100h, bo niektórzy malkontenci będą sobie skracać grę grając bez drzemek.
50h to bardzo optymistyczny czas :) Mnie nie zawsze się udaje w każdym śnie osiągnąć to co powinnam i czasami trzeba wracać do snu. Nawet to 100h nie jest górną granicą, ale ja nie pomijam drzemek.
Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29 Do każdej bramy snu potrzebne są przynajmniej dwa klucze a co za tym idzie przynajmniej dwa kółka wokół Przedmieść czyli przynajmniej 6 drzemek no chyba że znasz jakieś tajemne skróty ?? :) Moim ulubionym przedmiotem stał się Klucz do wszystkiego :).
Czasami 4 i więcej jest potrzebnych, ale możesz je zdobyć w samym śnie. Możesz też tak planować sobie ścieżkę aby była jak najbardziej optymalna w stosunku do tego co już masz i w jaki sen chcesz wejść.
Moje Recenzje gier planszowych na kanale You Tube
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1342
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 485 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Optymalizacja tras na mapie Świata Snu daje sporo frajdy. Zazwyczaj staramy się zaplanować trasę do 2-3 snów z wyprzedzeniem. I również nie pomijamy drzemek, które dzięki mechanice
Spoiler:
zyskują nowy wymiar.
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 873
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 175 times
Been thanked: 642 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: VivoBrezo »

Najbardziej wkurzająca mechanika 😄
Spoiler:
Jools
Posty: 654
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 54 times
Been thanked: 216 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

Asia - On Table pisze: 09 sty 2022, 10:43
Jools pisze: 09 sty 2022, 08:19
Curiosity pisze: 09 sty 2022, 06:58 Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jakby liczyć 3h na sesję z jednym snem, mnożąc przez ilość snów, to mamy 100h w samej podstawce.
Dałbym uproszczenie na 50-100h, bo niektórzy malkontenci będą sobie skracać grę grając bez drzemek.
50h to bardzo optymistyczny czas :) Mnie nie zawsze się udaje w każdym śnie osiągnąć to co powinnam i czasami trzeba wracać do snu. Nawet to 100h nie jest górną granicą, ale ja nie pomijam drzemek.
Wracać do snu... ale Bramy snu są odrzucane do pudełka po ich zagraniu, choć wiem że dostajemy "zastępczy", ale on jest już "nowym" snem, o nowym numerze (a te są skończone)
Ja też oczywiście liczę i gram wszystkie drzemki jak przykazano, bo póki co jest to ciekawe, i nie narzekam na to.
Awatar użytkownika
sin
Posty: 676
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

Jools pisze: 09 sty 2022, 11:59
Spoiler:
Wracać do snu... ale Bramy snu są odrzucane do pudełka po ich zagraniu, choć wiem że dostajemy "zastępczy", ale on jest już "nowym" snem, o nowym numerze (a te są skończone)
Ja też oczywiście liczę i gram wszystkie drzemki jak przykazano, bo póki co jest to ciekawe, i nie narzekam na to.
Nie do końca, tzn. jest na nowym kafelu napisane nawet "stary sen". ;-) Sam kafelek bramy ma też inny numer, ale korzysta przede wszystkim z kafli/kart o numerach starego snu. Rzeczywiście do niektórych musimy wrócić, by poznać coś nowego, ale w niektórych przypadkach jest to całkowicie opcjonalne, przykładowo w celu zdobycia jakiegoś boosta.
Asia - On Table pisze: 09 sty 2022, 10:50
Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29 Do każdej bramy snu potrzebne są przynajmniej dwa klucze a co za tym idzie przynajmniej dwa kółka wokół Przedmieść czyli przynajmniej 6 drzemek no chyba że znasz jakieś tajemne skróty ?? :) Moim ulubionym przedmiotem stał się Klucz do wszystkiego :).
Czasami 4 i więcej jest potrzebnych, ale możesz je zdobyć w samym śnie. Możesz też tak planować sobie ścieżkę aby była jak najbardziej optymalna w stosunku do tego co już masz i w jaki sen chcesz wejść.
Klucze można zdobywać też w innych częściach mapy snu niż tylko w Przedmieściach, dochodzą nowe możliwości przemieszczenia się po niej, a i też nowe drzemki i możliwości ich rozwiązywania. Zasadniczo bałem się mocno tej części drzemkowej gry po recenzjach gier anglojęzycznych, ale jak na razie uważam, że to nie tylko co najmniej znośny element gry (mi się osobiście bardzo podoba), ale absolutnie konieczny, by miarować odpowiednio tempo rozgrywki i ułatwić zbobywanie i wydawanie zasobów oraz po prostu pozwolić przygotować się do następnych snów. Dynamika zmian, przynajmniej w początkowej fazie gry, jest bardzo duża, przez co nie mogę mówić o nudzie, a planowanie odpowiedniej drogi jest przyjemne samo w sobie. Oczywiście po skończeniu całej gry opinia może się radykalnie zmienić, na pewno się nią podzielę. :-)
Co do samego czasu to też spokojnie obstawiam 100h+ jeżeli chcemy zajrzeć pod każdy kamień i nie stosować trybu Ciągłego Snu. Z drugiej strony jeżeli ktoś chciałby po szynać dojechać jak najszybciej do końca, to pewnie i z tych 50h zostanie sporo nadmiaru.

Swoją drogą, czy wiadomo czy powinniśmy zachować stan gry po skończeniu 1 fali i kontynuować zawartość drugiej, czy jednak nowe kampanie będziemy zaczynać od zera?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2022, 12:06 przez sin, łącznie zmieniany 1 raz.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4404
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 3131 times
Been thanked: 3059 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Gizmoo »

Przepraszam, za pytanie laika, ale czytam głosy tu i tam, że ludki mają problem i w ich egzemplarzach brakuje kart. Wczoraj otworzyłem swój egzemplarz i nie mam pojęcia jak to sprawdzić?

Jest jakaś lista, jakiś system, żeby to posortować? Ostatni raz widziałem taką ilość kart otwierając Snowdonia Deluxe Master set i Thunderstone Quest. Niby wiele już widziałem, przeszedłem katorgę sortowania Legendary Alien :lol: , ale jestem odrobinę tym wszystkim przytłoczony.

P.S. Za projektowanie niefunkcjonalnych wyprasek, w których nie mieszczą się karty w koszulkach, nie da się z sensem posortować komponentów gry - karał bym dożywotnią grą na pustyni w Monopoly. :lol:
Awatar użytkownika
sin
Posty: 676
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

Gizmoo pisze: 09 sty 2022, 12:04 Przepraszam, za pytanie laika, ale czytam głosy tu i tam, że ludki mają problem i w ich egzemplarzach brakuje kart. Wczoraj otworzyłem swój egzemplarz i nie mam pojęcia jak to sprawdzić?

Jest jakaś lista, jakiś system, żeby to posortować? Ostatni raz widziałem taką ilość kart otwierając Snowdonia Deluxe Master set i Thunderstone Quest. Niby wiele już widziałem, przeszedłem katorgę sortowania Legendary Alien :lol: , ale jestem odrobinę tym wszystkim przytłoczony.
Tutaj jest dostępna lista wszystkich kart/kafli sekretów, ale na niektórych rewersach są delikatne spoilery, więc niektórzy mogą chcieć sobie tego oszczędzić. Dla nie osobiście to nie był problem. Reszta kart jest opisana w instrukccji.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
ODPOWIEDZ